Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Zawór https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=25266 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kobold [ 11 paź 2016, o 13:08 ] |
Tytuł: | Zawór |
Witam. Jak w temacie, zawór ktory jest pod zlewem 1 1/2 cala odmowil wspolpracy, to znaczy nie daje sie otworzyc ![]() I tutaj mam pytanie ,jaki zawór mosiadz cr ,niro ,czy z plastiku .Ceny tych trzech sa podobne. Waldi |
Autor: | Gienek [ 11 paź 2016, o 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
kobold napisał(a): Witam. Jak w temacie, zawór ktory jest pod zlewem 1 1/2 cala odmowil wspolpracy, to znaczy nie daje sie otworzyc ![]() I tutaj mam pytanie ,jaki zawór mosiadz cr ,niro ,czy z plastiku .Ceny tych trzech sa podobne. Waldi Podejmując decyzję o zaworze kierowałeś się jakimiś przesłankami. Zmień zawór na taki sam. Chyba, że masz zamiar namówić wszystkich na zmianę zaworu na ten jeden, niezawodny ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ryś [ 11 paź 2016, o 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Jeśli kulowy, nakręcany na przepust denny z brązu - a przepust będzie w porządku, raczej - żadne tam "mosiądze" i cuda, tylko brąz i plastik. W grę wchodzi też DZR. Każdy inny materiał na słonym żre, szczególniej w kontakcie z brązem. I baczyć na typ gwintu. Jeśli zaś masz przypadkiem prawdziwy zawór denny, tj. stożkowy, montowany w dno (seacock) to kto smaruje, ten jedzie ![]() |
Autor: | kobold [ 12 paź 2016, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Dzieki Ryś. U mnie wbudowane jest taki zwykly zawor przeplywowy i pewnie taki stary jak moje plywadelko ![]() Zawory kulowe z brazu sa nie do dostania a stożkowy zobacz ceny http://www.toplicht.de/de/shop/pumpe-ta ... ss-spartan Plastik masz tez pare: Polypropylen, TRUDESIGN, MARELON i ktory wybrac ![]() To znaczy plywadelko z wody na stojak i czekac na gwiazdora, moze sie zlituje i dostane cos takiego.http://www.toplicht.de/de/shop/pumpe-ta ... tile-blake Pozdrawiam Waldi |
Autor: | Ryś [ 12 paź 2016, o 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
O cenach Blakesów nawet nie przypominaj (mam kilka), ale same brązy nie aż takie droższe. Zawory zalinkowane przez Ciebie to oficjalne zawory denne, kosztuje inna konstrukcja niż w powszechnej kulce do wodociągu, i skąpa klientela. Za to kosztują tylko raz. A normalny zawór kulowy z brązu kosztuje jak z marelonu. DZR powinien pół taniej (33 funty) . DZR (dezincification resistant) to CR (corrosion resistant), owszem, ale to nie zawsze w drugą stronę działa, czujność obowiązuje ![]() ![]() Jeszcze w temacie spokoju ducha: można również wybrać zaworek przeznaczony na morze, który w związku z tym ma też rączkę z nierdzewki przykręconą nierdzewną śrubką. Drobna rzecz a jednak cieszy, kombinerkami jak odpadnie trudniej ![]() Marelon i Truedesign mają atest na morze. Inne czort wie, chyba że piszą. Plastik jest 'słabszy' od brązu, co jednakoż w tym przypadku nie ma znaczenia; znaczy jak coś Ci w nie przywali to i tak trzaśnie przepust. Zasadniczo bowiem ten gwintowany przepust z brązu nie jest mechanicznie odporny; w razie bocznego obciążenia rurociągu czy uderzenia z boku w zaworek może się toto złamać. I zasadniczo służy on jeno do wkręcenia do wewnątrz prawdziwego zaworu dennego. Tego solidnego i przykręconego do dna. Znaczy możesz się tym przejmować - albo nie, wszak kopać siem z tem nie będziesz? Jako i 'producenci sprzętu pływającego' siem nie przejmują, nie oni zmokną ![]() http://zagle.moontech.pl/gemini-3-przyczyny-awarii/ |
Autor: | kobold [ 13 paź 2016, o 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Zawory kulowe z brazu sa jednak nie dostepne,mam na mysli caly zawor. Dzwonilem w dwa miejsca 1 handlarz stwierdzil szczerze niewie z czego jest zrobiona kulka ![]() granda ![]() Pozdrawiam Waldi |
Autor: | Andrzej Kolod [ 13 paź 2016, o 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Zmieniam na Librze na Truedesign. Po kilku latach powinno się i tak wymienić - proszę nie zapomnieć przejścia przez kadłub! W D ten temat jest dosyć znany. Przy stosunkowo niskim zasoleniu Bałtyku klasyczne zawory i przejscia przez kadłub żyją dłużej. U mnie zawory i przejścia nie są tak łatwo dostępne. Wymieniam na coś trwalszego, również odporniejszego na zamarzanie. Zawory i przejścia jednocześnie. Pozdrowienia Andrzej |
Autor: | kobold [ 13 paź 2016, o 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Na stronie Toplicht .de o zaworach firmy Truedesign jast napisane ze moga byc nakrecane na przepust denny z mosiadzu , brazu i stali nierdzewnej chce sprobowac o ile gwint bedzie metryczny.Jezeli nie to sie wymieni caly komplet.Mam jaszcze jeden zawor do wymiany od chlodzenia silnika bo dojscie do niego wymaga sztuczek cyrkowych a take cos powinno byc szybko dostepne.Na razie poruszam sie po slotkim albo czesciowo slotkim,z tym zaworem nie odwazylrm sie na M.Polnocne. Pozdrawiam Waldi |
Autor: | peter [ 13 paź 2016, o 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Sprawdź jeszcze rynek amerykański, sporo taniej niż w Europie. Trzeba tylko życzliwego który to prześle... |
Autor: | tomasz piasecki [ 13 paź 2016, o 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Ryś napisał(a): ... Plastik jest 'słabszy' od brązu, co jednakoż w tym przypadku nie ma znaczenia; znaczy jak coś Ci w nie przywali to i tak trzaśnie przepust. .. W praktyce bywa nieco gorzej, bo wcale nic nie musi stuknąć ani w przepust ani w rurociąg od wewnątrz. Wystarczy staranie i z czuciem dokręcić przy uszczelnianiu taki przepust - a przy kontroli wiosennej zdarza się, że zawór trzyma się, ale na rurociągu oraz na masie uszczelniajacej i tylko ładnie przylega do przepustu. Sam przepust potrafi być równo ucięty w miejscu zakończenia gwintu, tuż przy zewnętrznym talerzyku opartym o poszycie kadłuba, niestety. Kłopotu w tym, że tego nie widać, dopiero kiedy się porusza zaworem i rurociągiem, okazuje się, że przepust ma jaki niezwykły luz. Pól biedy - kiedy zauważy się to przed wodowaniem. ____________________________ Pozdrawiam tomasz |
Autor: | Ryś [ 13 paź 2016, o 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Dlatego zawory denne są mocowane w dnie, jako pierwszy element, albo mają takową podstawę przynajmniej. I, co też się przydaje, śrubkę spustową, możliwość smarowania, etc. Warto zważyć amerykańskie brązy, lecz Amerykanie mają inny gwint, NPT. Ma sens jeśli kupować komplet. Ceny porównywalne. Jak szukałem zaworków (w Anglii) to były takie, uczciwe denne (Buck-Algonquin, podstawa+zawór) z gwintem naszym w ofercie, lecz nie w rzeczywistości... Zawory z brązu (znaczy kulka też) były do kupienia, ale znów na gwint skośny, prostych nie znalazłem. Oczywiście istnieją w teorii... Kupiłem DZR bo całe z tego stopu, 'marine grade', rączki nierdzewne, i były. Naiwność chodząca. Poczekałem aż się wyprodukują... Ceny wtedy, pi razy: 33 funty DZR, 100 za Marelon, 70 za brąz. Znaczy, takie: https://marinestore.co.uk/Ball_Valve_Br ... _inch.html http://www.pipekit.co.uk/shop/3085-ART- ... ER-FF-ENDS http://www.downwindmarine.com/Ball-Type ... 91049.html http://www.downwindmarine.com/Ball-Valv ... 91120.html http://www.asap-supplies.com/eu/fitting ... ull-402817 http://www.asap-supplies.com/eu/marelon ... end-405827 Istotnie prościej kupić plastikowe zawory denne, te z podstawą przykręcaną. Zaworki z obudową z brązu a kulką z bądź czego są powszechne, bo służą do miedzianych rur CO. Mają nie przeciekać przez złącza na zewnątrz ![]() ![]() |
Autor: | Andrzej Kolod [ 13 paź 2016, o 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
peter napisał(a): Sprawdź jeszcze rynek amerykański, sporo taniej niż w Europie. Trzeba tylko życzliwego który to prześle... Masz jakieś informacje o handlarzach? Będę niedługo w Kanadzie i mógłbym sobie (Librze) zrobić prezent. Pozdrowienia, Andrzej |
Autor: | peter [ 13 paź 2016, o 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
http://www.jamestowndistributors.com/us ... &page=GRID |
Autor: | Andrzej Kolod [ 13 paź 2016, o 17:50 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
Dzięki, ale... Przy 11/2" w D < 70€, brutto z certyfikatem W USA 108 $ netto (cło i VAT?) Zostaję jednak przy europejskim dostawcy. Pozdrowienia Andrzej |
Autor: | piotr6 [ 15 paź 2016, o 11:50 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
a zobaczcie to http://www.pneumat.com.pl/zawory_kulowe |
Autor: | Andrzej Kolod [ 15 paź 2016, o 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Zawór |
kobold napisał(a): Na stronie Toplicht .de o zaworach firmy Truedesign jast napisane ze moga byc nakrecane na przepust denny z mosiadzu , brazu i stali nierdzewnej chce sprobowac o ile gwint bedzie metryczny.Jezeli nie to sie wymieni caly komplet.Mam jaszcze jeden zawor do wymiany od chlodzenia silnika bo dojscie do niego wymaga sztuczek cyrkowych a take cos powinno byc szybko dostepne.Na razie poruszam sie po slotkim albo czesciowo slotkim,z tym zaworem nie odwazylrm sie na M.Polnocne. Pozdrawiam Waldi http://www.trudesignplastics.com/marine/products Kobold, zerknij proszę na certyfikaty i nagrody. To jest bardzo wytrzymałe i nie koroduje. Na segeln-forum.de toczyła się dyskusja na ten temat. Pozdrowienia, Andrzej |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |