Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTERCRAF
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=25270
Strona 1 z 1

Autor:  Brian92 [ 12 paź 2016, o 14:16 ]
Tytuł:  CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTERCRAF

Witam serdecznie
Posiadam motorówkę MASTERCRAFT 190. Waga z silnikiem od T4 Volkswagena 2.4L to około 800kg
Poprzedni właściciel sprzedal mi ją bez śruby . Niedokonczona instalacja chłodzenia silnika a także weak przekladni. Obroty silnika maks to 5500rpm. Mam następujące pytania

1. Na podstawie danych jaką śrubę polecacie?
2. Jakie zastosowac metodę chłodzenia silnika. 1 onieg czy 2
Na oku mam pompę wody od volvo penta zakladaną na pasek od altermantora
3. Jaką niedrogą przekladnię polecacie.

Autor:  Mir [ 12 paź 2016, o 17:44 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

O śrubach co nieco...
http://raksa.com.pl/webpage/wszystko-o- ... owych.html
http://www.sportiwoda.pl/dobor-sruby-na ... wa-sprawa/
http://forum-motorowodne.pl/silniki-do- ... obor-sruby)/
http://tomcarboats.pl/sruby/
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=385192
http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... u-w-5.html

Autor:  Brian92 [ 12 paź 2016, o 18:20 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

Czytalem dużo, dzwonilem dużo plus to co powiedzial mi poprzedni wlasciciel. Tak naprawdę to metoda prob i błędów przy zmarynizowanych silnikach. Wiosną próbuje. Śrubę. 13 1/4 skok 17

Jednak największy problem to chlodzenie. Na allegeo i OLX jest tylko 1 czy 2 ogloszenia pomp JABSCO CZY VOLVO PENTA johnson nie ma żadnej. .. nie wiem co robić. Zależy mi na pompie do ok 1000zl z dostepnymi częściami. Na olx jest pompa volvo penta za 650 ale ona z lat 70 i nie dostane juz wirnika. Pomóżcie proszę.

Autor:  Brian92 [ 12 paź 2016, o 21:06 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

Co myślicie o tej pompie ??
https://www.jabscoshop.com/jabscoshop-s ... 40-bsp.htm

Co oznacza ONLY FOR COMPAIR COMPRSSOR? ??

Autor:  Ryś [ 12 paź 2016, o 21:37 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

A owszem, do samochodowego silnika chłodzenie należy dwuobiegowe.
Co do pomp wody zaburtowej - w Polsce chcesz szukać? Wokół tyle bardziej morskich nacji ;) Ebay niemiecki, albo angielski (funt potaniał), szwecja...
Za tysiąc złotych to nową pompę kupisz, np. http://www.asap-supplies.com/eu/pumps/e ... ection/asc

Autor:  Brian92 [ 12 paź 2016, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

Oo dzięki za stronkę. Bardzo fajna pompa i to Johnson :)

A co sądzicie o tej ?
http://www.jabscoshop.com/marine/jabsco ... 40-bsp.htm

Jest tam na czerwono napisane ONLY FOR COMPAIR COMPRSSOR. Co to oznacza ktos wie ?

Autor:  Ryś [ 12 paź 2016, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

Że to część zamienna do tego konkretnie. Zauważ że to jest pompa napędzana bezpośrednio z silnika, na silnik montowana - jak raz tę samą mam, tylko inny jest wałek napędzający
http://www.parts4engines.com/perkins-4- ... ater-pump/

Autor:  Brian92 [ 13 paź 2016, o 08:14 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

Do silnika VW i tak nie zamontuję bezposrednio do silnika. Czy są jakieś przeciwwskazania aby zalozyc ją na pasek od alternatora zakaldajac koło pasowe ?

Autor:  Andrzej Kolod [ 13 paź 2016, o 10:59 ]
Tytuł:  Re: CHŁODZENIE silnika VW T4 86Km 2.4 L oraz śruba. MASTER

http://www.maritimusboote.de/Motoren/Ma ... KW-Motoren
To rozwiązanie drogie,

A to mniej drogie, bez przekładni

http://www.segelladen.de/Inhalt-untergr ... scher.html

Pan Tadeusz Lis na stronie pana Kulińskiego opisuje b. dobrze jak się za to zabrać.

Pozdrowienia

Andrzej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/