Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=25410
Strona 1 z 1

Autor:  krasnolud [ 15 lis 2016, o 23:49 ]
Tytuł:  Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Znalazłem takie urządzenie na Ebayu :http://www.ebay.pl/itm/222281469311?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ? bo jest tak opisane że już nie wiem
czy to wyświetla i drukuje ? gdzie w Polsce można kupić papier do tego ? :roll:
z góry dziękuję za rozważania

Autor:  bratanek65 [ 16 lis 2016, o 02:11 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Papier to pewnie termiczny jak do drukarek fiskalnych i podobnych ale idea drukowania to już lekka przesada.
Urządzenie pamięta ileś odebranych komunikatów.
Po co to drukować?
Chyba, że na jakim wielkim statku do archiwum albo do wglądu dla kapitana.
Przez tą drukarkę jest okropnie drogo.

Autor:  Jaromir [ 16 lis 2016, o 07:52 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Jak sprawne to co nie ma działać...
Tylko cena jakaś taka.... podpadająca.
Bo piszą, że nowy i z anteną za niecałe 200 Euro - a nowy to kosztuje (kosztował - bo producent już chyba nie istnieje?) ok 700Euro i to bez anteny...

Warto wygoglać sobie instrukcję, żeby mieć pewność że w ogóle i wiedzieć ile przechowuje wiadomości w pamięci - gotowych do wyświetlenia na tym nieco archaicznym wyświetlaczu.
Bo drukowanie na jachcie mało sensowne jest, nie mówiąc o kosztach (pewnie żre ze 6A prądu w trakcie pracy drukarki a i papier nie jest darmo...)

Autor:  junak73 [ 16 lis 2016, o 09:19 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ? bo jest tak opisane że już nie wiem


Pracować zapewne będzie ale.... umówmy się Bałtyk małym morzem jest. Prognozy otrzymane, ściągniete w portach na najbliższe 24 godziny się bardzo dobrze sprawdzają.
Po dobie czy półtorej jest się w kolejnym porcie. Prognozy na radio są słyszalne chyba na całym obszarze morza, no w każdym razie ja jeszcze się nie miałem przypadku żeby nie usłyszeć prognozy. Więc jak masz zbytek kasy lub jest mega okazja to kupuj, ja bym się wachał.

Autor:  Senator [ 16 lis 2016, o 09:45 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Jaromir napisał(a):
pewnie żre ze 6A prądu

Nie jest tak źle...
;)
Voltage: 12 V nom. (10-16 V) DC
Consumption: approx. 280 mA in stand-by
approx. 600 mA printing

-----
Pamięć:

3.4. Message Memory
The FMD15 possesses two separate independent memory stores. One for NAVTEX messages (see chap.5) and one for Morse, RTTY and SITOR messages.
The latter has a capacity of about 15000 characters. A message of maximum 3750 characters can be stored in a data record. Should a message be longer, further data records will be automatically opened. All in all, 100 data records can be filed with a total capacity of 15.000 characters. Should the memory store be full, a new message will be stored by replacing the oldest messages.
The most up-to-date messages will always be available.
It can happen that a new message of only a few characters replaces the oldest message containing 3750 characters. At this moment the store contents have been reduced to 11250 characters.
On completion of the message, every data record will be stored with a identification in form of date and time (TTMMhhmm).
Should the FMD15 be switched off during storage, whether deliberately or not (e.g. power interruption), the actual data record will not be stored because of lack of signal ending.
Because of strong disturbance (e.g. starting the motors with weak batteries), it can happen that the identification of data records may be partly or completely deleted. In this case, it may be possible to read messages only partly or not at all. On restarting the unit it can happen that all messages in the memory are deleted for safety reasons, because the unit cannot recognise the identifications.
Thereafter newly decoded messages will be stored correctly.

-----------
Instrukcja:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3631,d.d24

Uwaga:
W tej samej instrukcji na końcu podają trochę inne dane o zużyciu prądu:
Power Supply : 12 V nominal (11 to 15 V DC),
: optional 10 to 36 V
Consumption : 150 mA in Stand-by,
: 250 ma decoding
: 600 mA operating,
1,2 A printing
Fuse : Spare Fuse, 2 A slow blow, 5x20mm

Autor:  marcin_palacz [ 16 lis 2016, o 10:55 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ?


A po co to?
Ja na Bałtyku wogóle już praktycznie przestaję korzystać z prognoz tekstowych.
Ilość i precyzja informacji, które można dostać graficznie, z smhi.se, dmi.dk, yr.no bije na głowę wszelkie prognozy tekstowe.
W ostateczności można posłuchać radia, jak już nie ma żadnego interneta w zasięgu, ale to się zdarza w rejsie raz na wiele dni.

Marcin

Autor:  Jaromir [ 16 lis 2016, o 12:32 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Senator napisał(a):
1,2 A printing

No fakt, to 5 razy mniej, niż się spodziewałem, a i pamięć wystarczająca.
Ale ta aukcja i tak podpada - ceną i tym, że na fotce jest inne urządzenie niż w tytule aukcji.

Autor:  Jaromir [ 16 lis 2016, o 13:07 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

marcin_palacz napisał(a):
krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ?


A po co to?
Ja na Bałtyku wogóle już praktycznie przestaję korzystać z prognoz tekstowych.

Ale NAVTEX to nie tylko prognozy - to również ostrzeżenia pogodowe, ostrzeżenia nawigacyjne i wiadomości o akcjach ratowniczych...

Autor:  cymesspol1 [ 16 lis 2016, o 15:27 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

http://sklep.sail-ho.pl/target-navtex-pro-plus,t1449.html takie dwie sztuki ostatnio załatwiałem znajomym na jachty. I z przesyłką wyszły średnio po 860zł (używane) w bdb stanie, malutkie, czytelne, zamiast wielkiego pudła z drukarką. Bez problemu przy remontach jachtów w Szwecji, Holandii i wymianie elektroniki na nową można takie rzeczy wyłuskać w dobrej cenie.

Autor:  bratanek65 [ 16 lis 2016, o 18:52 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Ja wybrałem radio z Navtexem (osobne pudełeczko podłączane kablem do radia).
Za używane dałem 60 funtów.
Tylko jeszcze nie było chęci żeby podłączyć antenę do odbioru Navtexów.

Autor:  krasnolud [ 16 lis 2016, o 19:36 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

cymesspol1 napisał(a):
http://sklep.sail-ho.pl/target-navtex-pro-plus,t1449.html takie dwie sztuki ostatnio załatwiałem znajomym na jachty. I z przesyłką wyszły średnio po 860zł (używane) w bdb stanie, malutkie, czytelne, zamiast wielkiego pudła z drukarką. Bez problemu przy remontach jachtów w Szwecji, Holandii i wymianie elektroniki na nową można takie rzeczy wyłuskać w dobrej cenie.

A nowy na Ebayu 1100 z przesyłką i roczną gwarancją więc 860 za używany to nie najtaniej :-x

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bratanek65 napisał(a):
Ja wybrałem radio z Navtexem (osobne pudełeczko podłączane kablem do radia).
Za używane dałem 60 funtów.
Tylko jeszcze nie było chęci żeby podłączyć antenę do odbioru Navtexów.


a to radio to wygłasza te komunikaty mową czy tekstem pisanym ?

Autor:  bratanek65 [ 16 lis 2016, o 20:17 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  rawonsails [ 18 lis 2016, o 13:19 ]
Tytuł:  Re: Czy ten Navtex ma sens na Bałtyku

Na PBO też się nad tymi maszynkami zastanawiają
http://www.pbo.co.uk/gear/navtex-obsolete-essential-45403

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/