Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 01:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lis 2016, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 76
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Znalazłem takie urządzenie na Ebayu :http://www.ebay.pl/itm/222281469311?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ? bo jest tak opisane że już nie wiem
czy to wyświetla i drukuje ? gdzie w Polsce można kupić papier do tego ? :roll:
z góry dziękuję za rozważania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 02:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Papier to pewnie termiczny jak do drukarek fiskalnych i podobnych ale idea drukowania to już lekka przesada.
Urządzenie pamięta ileś odebranych komunikatów.
Po co to drukować?
Chyba, że na jakim wielkim statku do archiwum albo do wglądu dla kapitana.
Przez tą drukarkę jest okropnie drogo.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jak sprawne to co nie ma działać...
Tylko cena jakaś taka.... podpadająca.
Bo piszą, że nowy i z anteną za niecałe 200 Euro - a nowy to kosztuje (kosztował - bo producent już chyba nie istnieje?) ok 700Euro i to bez anteny...

Warto wygoglać sobie instrukcję, żeby mieć pewność że w ogóle i wiedzieć ile przechowuje wiadomości w pamięci - gotowych do wyświetlenia na tym nieco archaicznym wyświetlaczu.
Bo drukowanie na jachcie mało sensowne jest, nie mówiąc o kosztach (pewnie żre ze 6A prądu w trakcie pracy drukarki a i papier nie jest darmo...)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 09:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ? bo jest tak opisane że już nie wiem


Pracować zapewne będzie ale.... umówmy się Bałtyk małym morzem jest. Prognozy otrzymane, ściągniete w portach na najbliższe 24 godziny się bardzo dobrze sprawdzają.
Po dobie czy półtorej jest się w kolejnym porcie. Prognozy na radio są słyszalne chyba na całym obszarze morza, no w każdym razie ja jeszcze się nie miałem przypadku żeby nie usłyszeć prognozy. Więc jak masz zbytek kasy lub jest mega okazja to kupuj, ja bym się wachał.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jaromir napisał(a):
pewnie żre ze 6A prądu

Nie jest tak źle...
;)
Voltage: 12 V nom. (10-16 V) DC
Consumption: approx. 280 mA in stand-by
approx. 600 mA printing

-----
Pamięć:

3.4. Message Memory
The FMD15 possesses two separate independent memory stores. One for NAVTEX messages (see chap.5) and one for Morse, RTTY and SITOR messages.
The latter has a capacity of about 15000 characters. A message of maximum 3750 characters can be stored in a data record. Should a message be longer, further data records will be automatically opened. All in all, 100 data records can be filed with a total capacity of 15.000 characters. Should the memory store be full, a new message will be stored by replacing the oldest messages.
The most up-to-date messages will always be available.
It can happen that a new message of only a few characters replaces the oldest message containing 3750 characters. At this moment the store contents have been reduced to 11250 characters.
On completion of the message, every data record will be stored with a identification in form of date and time (TTMMhhmm).
Should the FMD15 be switched off during storage, whether deliberately or not (e.g. power interruption), the actual data record will not be stored because of lack of signal ending.
Because of strong disturbance (e.g. starting the motors with weak batteries), it can happen that the identification of data records may be partly or completely deleted. In this case, it may be possible to read messages only partly or not at all. On restarting the unit it can happen that all messages in the memory are deleted for safety reasons, because the unit cannot recognise the identifications.
Thereafter newly decoded messages will be stored correctly.

-----------
Instrukcja:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3631,d.d24

Uwaga:
W tej samej instrukcji na końcu podają trochę inne dane o zużyciu prądu:
Power Supply : 12 V nominal (11 to 15 V DC),
: optional 10 to 36 V
Consumption : 150 mA in Stand-by,
: 250 ma decoding
: 600 mA operating,
1,2 A printing
Fuse : Spare Fuse, 2 A slow blow, 5x20mm

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ?


A po co to?
Ja na Bałtyku wogóle już praktycznie przestaję korzystać z prognoz tekstowych.
Ilość i precyzja informacji, które można dostać graficznie, z smhi.se, dmi.dk, yr.no bije na głowę wszelkie prognozy tekstowe.
W ostateczności można posłuchać radia, jak już nie ma żadnego interneta w zasięgu, ale to się zdarza w rejsie raz na wiele dni.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Senator napisał(a):
1,2 A printing

No fakt, to 5 razy mniej, niż się spodziewałem, a i pamięć wystarczająca.
Ale ta aukcja i tak podpada - ceną i tym, że na fotce jest inne urządzenie niż w tytule aukcji.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcin_palacz napisał(a):
krasnolud napisał(a):
czy to będzie prawidłowo pracować na Bałtyku ?


A po co to?
Ja na Bałtyku wogóle już praktycznie przestaję korzystać z prognoz tekstowych.

Ale NAVTEX to nie tylko prognozy - to również ostrzeżenia pogodowe, ostrzeżenia nawigacyjne i wiadomości o akcjach ratowniczych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
http://sklep.sail-ho.pl/target-navtex-pro-plus,t1449.html takie dwie sztuki ostatnio załatwiałem znajomym na jachty. I z przesyłką wyszły średnio po 860zł (używane) w bdb stanie, malutkie, czytelne, zamiast wielkiego pudła z drukarką. Bez problemu przy remontach jachtów w Szwecji, Holandii i wymianie elektroniki na nową można takie rzeczy wyłuskać w dobrej cenie.

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 18:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Ja wybrałem radio z Navtexem (osobne pudełeczko podłączane kablem do radia).
Za używane dałem 60 funtów.
Tylko jeszcze nie było chęci żeby podłączyć antenę do odbioru Navtexów.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 76
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
cymesspol1 napisał(a):
http://sklep.sail-ho.pl/target-navtex-pro-plus,t1449.html takie dwie sztuki ostatnio załatwiałem znajomym na jachty. I z przesyłką wyszły średnio po 860zł (używane) w bdb stanie, malutkie, czytelne, zamiast wielkiego pudła z drukarką. Bez problemu przy remontach jachtów w Szwecji, Holandii i wymianie elektroniki na nową można takie rzeczy wyłuskać w dobrej cenie.

A nowy na Ebayu 1100 z przesyłką i roczną gwarancją więc 860 za używany to nie najtaniej :-x

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bratanek65 napisał(a):
Ja wybrałem radio z Navtexem (osobne pudełeczko podłączane kablem do radia).
Za używane dałem 60 funtów.
Tylko jeszcze nie było chęci żeby podłączyć antenę do odbioru Navtexów.


a to radio to wygłasza te komunikaty mową czy tekstem pisanym ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2016, o 20:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2016, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Na PBO też się nad tymi maszynkami zastanawiają
http://www.pbo.co.uk/gear/navtex-obsolete-essential-45403

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL