Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Budowa jachtu. Porady. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=26011 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | szczurek2896 [ 27 lut 2017, o 18:05 ] |
Tytuł: | Budowa jachtu. Porady. |
Witajcie, moglibyście polecić jakąś konstrukcje motorowo-żaglową, z naciskiem na żagle konstrukcji drewnianej wielkości około 10m. Chciałbym aby jacht był spory, żeby swobodnie mogło na nim przebywać 6 osób, oraz aby był zdolny do pływania po wodach morskich. Chodzi mi głównie o konstrukcję kadłuba, wnętrze oraz nadbudówkę chciałbym zaprojektować samemu pod siebie. Za wszelkie porady bardzo dziękuję. |
Autor: | piotr6 [ 27 lut 2017, o 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Wejdź na stronę Maderskiego |
Autor: | Ryś [ 27 lut 2017, o 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
A co rozumiesz przez "drewnianą konstrukcję" i "motorowo-żaglową"? Jeśli dosłownie - obejrzyj klasyki ![]() http://www.yachtworld.com/boats/1963/Mi ... ed-Kingdom http://portsmouth.boatshed.com/ocean_do ... 76521.html Ba: ![]() |
Autor: | szczurek2896 [ 27 lut 2017, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
konstrukcję drewnianą - mam na myśli szkielet obity sklejką . Żaglowo-motorowy - chciałbym aby można było spokojnie pływać pod żaglami, ale mieć również jakiegoś diesla w zapasie w razie chęci albo potrzeby, który spokojnie będzie radził sobie z dosc sprawnym napędzaniem tej jednostki ![]() Ze strony P. Maderskiego jest całkiem ok, a nawet podoba mi się "Dziesiątka" oraz "pasja 10" z większym naciskiem na ten drugi ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 27 lut 2017, o 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
szczurek2896 napisał(a): konstrukcję drewnianą - mam na myśli szkielet obity sklejką . Słuchaj - dobrze mnie zrozum - cenię zapaleńców starych fajnych drewniaczków ale - pytając naprawdę bez uszczypliwości - powiedz mi, po co Ci ten drewniany kadłub ? Pytam, bo z doświadczenia wielu znajomych posiadających takie jednostki kończy się to tym, iż posiadając jacht ze stali lub drewna poświęcasz mu w sezonie nieprawdopodobnie dużo czasu na konserwację a na pływanie już naprawdę niewiele zostaje. Jesteś aż takim hobbystą drewnianych jachtów ? |
Autor: | szczurek2896 [ 27 lut 2017, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Szczerze, chodzi głównie o zbudowanie czegoś dla siebie, wykończony pod siebie, dlaczego drewno? Wdaje mi się ten materiał dość wytrzymały i wydaje się jednym z prostrzych rozwiązań do wykonania w warunkach amatorskich, nie jest trudne w obróbce. Materiał kadłuba jest dla mnie mniej ważny, liczy się możliwość wykonania tego samemu. |
Autor: | 666 [ 27 lut 2017, o 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
10 metrów (jeżeli chodzi o metry bieżące, a nie kwadratowe) to już kawał łajby. Sklejka poszycia (na szkielecie) musi tworzyć powierzchnię rozwijalną prostokreślną, czyli mówiąc po ludzku mniej lub bardziej płaską. Przy jachtach stalowych (spawanych z płaskich blach rozwijanych na szkielecie) widać, jak te powierzchnie mocno dostają od uderzeń fal - falują i wgniatają się. Nie jestem fachowcem od dziesięciometrowych sklejkowych jachtów morskich, ale wątpiłbym w wytrzymałość i trwałość takiego kadłuba. ----- szczurek2896 napisał(a): mam na myśli szkielet obity sklejką. Tylko czy taka konstrukcja była by w stanie spełnić takie wymagania co do konstrukcji jakie wypisałem?
|
Autor: | bury_kocur [ 27 lut 2017, o 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
szczurek2896 napisał(a): wydaje się jednym z prostrzych rozwiązań do wykonania w warunkach amatorskich, Przemyśl inne rozwiązanie - zakup kadłuba z laminatu PS i zabudowa go. W praktyce potem największym problemem jest konserwacja kadłuba od zewnątrz. Tutaj naprawdę laminat przebija wszystko - konserwacja jego jest najprostszą z wszystkich materiałów budulcowych kadłuba. A w wewnątrz rób co chcesz - jak chcesz mieć "smaczki' drewna - co każdy z nas praktycznie w jachtach swoich ma - to nikt Ci nie broni zabudować sobie takiego kadłuba w dowolny sposób i przy pomocy dowolnej technologii. Ale na zewnątrz - jako kadłub - zastosuj laminat. Na dodatek jest to materiał bardzo wytrzymały mechanicznie - trzeba się naprawdę mocno "starać" aby zniszczyć kadłub 10 mm laminatu. Nie buduj kadłuba z drewna... Piszę Ci to jako armator dwunastego jachtu w życiu ![]() |
Autor: | Ejdzej [ 27 lut 2017, o 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
A co złego jest w kadłubach sklejkowych, czy słomkowych, które są laminowane z zewnątrz? Wydaje mi się, że taka konstrukcja wykonana współcześnie z dobrych materiałów może mieć trwałość przynajmniej taką samą jak stoczniowy kadłub z laminatu. |
Autor: | Ryś [ 27 lut 2017, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
bury_kocur napisał(a): posiadając jacht ze stali lub drewna poświęcasz mu w sezonie nieprawdopodobnie dużo czasu na konserwację Nie przesadzajmy, oblaminowana sklejka nie robi takich jaj jak deska czy żyletka. Przez pierwsze 20 lat ![]() Zresztą 50-letnią Golden Hind organoleptycznie bywszy ![]() Ot, żywy dowód http://bristol.boatshed.com/robert_tuck ... 06226.html szczurek2896 napisał(a): Tylko czy taka konstrukcja była by w stanie spełnić takie wymagania co do konstrukcji jakie wypisałem? A jakie wymagania? Pływać będzie zdolna. A gdzie ma pływać? W okolicy czy dookoła świata? ![]() To ja coś kontrastowego, za ciosem: http://tucker-designs.com/product/magellan-cloud/ Pan Tucker był słynny z wielce przemyślnych sklejek i konstrukcji prostokreślnych, lecz w tej wielkości większość robiono w stali/alu. Warto więc dodać że jachty stalowe, prostokreślne, często można też wykonać w sklejce, równie dobrze i równie mocno - tylko szkielet przeprojektować przyjdzie - a odpada problem izolacji, szalunków i korozji, nie mówiąc o nadwadze ![]() 666 napisał(a): Sklejka poszycia (na szkielecie) musi tworzyć powierzchnię rozwijalną prostokreślną, czyli mówiąc po ludzku mniej lub bardziej płaską. I tu przewaga sklejki, gdyż poszycie wielokrotnie grubsze, zatem i sztywniejsze. Przy jachtach stalowych (spawanych z płaskich blach rozwijanych na szkielecie) widać, jak te powierzchnie mocno dostają od uderzeń fal - falują i wgniatają się. Tak pi razy oko w miejsce poszycia z 3 mm stali idzie z 15-20 mm sklejka. A odpowiednik wagowo to ok 30 mm, tylko kto to wygnie? ![]() A teraz czekamy na uwagi Tomasza Piaseckiego i MJS i mjs i wszelkich doświadczonych w dykcie ![]() |
Autor: | szczurek2896 [ 27 lut 2017, o 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Wymiary podałem około 10 metrów ponieważ "wymarzyłem" coś dość przestronnego, ale nie skreślam czegoś mniejszego jeśli wykonanie jednostki tych rozmiarów w takiej technologii jest ryzykowne, nietrwałe. Wszystko jest uzależnione od możliwości tych materiałów. Robiąc samemu taką konstrukcję wiadome jest że chciałbym mieć to zrobione tak jak to sobie wymyślę, ale w pierwszej kolejności ma to być bezpieczne. ![]() |
Autor: | jarras37 [ 27 lut 2017, o 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
A może kupić coś gotowego i przebudować pod swoje potrzeby ![]() np. coś takiego http://www.dba.dk/grace-30-30-fod-4/id-1031175548/ to nie cale 20.000 zl. Nie wiem czy sam kadłub nie wyjdzie Ci drorzej w budowie ![]() |
Autor: | boSmann [ 27 lut 2017, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
http://www.glen-l.com/designs/sailboat2 ... drake.html http://www.glen-l.com/designs/sailboat2/lordnelson.html |
Autor: | szczurek2896 [ 27 lut 2017, o 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
oczywiście jeśli chodzi o całą drewnianą konstrukcję kadłuba to miałaby ona być zalaminowana od zewnątrz. Przerobienie gotowego to nie ta sama satysfakcja co zbudowanie tego od podstaw ![]() |
Autor: | boSmann [ 27 lut 2017, o 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Ejdzej napisał(a): taka konstrukcja wykonana współcześnie z dobrych materiałów np. w technologii -> http://www.thewoodenboatschool.com/boat ... molded.php |
Autor: | 666 [ 27 lut 2017, o 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Ciekaw jestem, jak wygląda łączenie dwóch płatów takich sklejek (powiedzmy pasów podwodzia i burt, a do tego jeszcze na długości), sztywność w tych miejscach, szczelność, no nie wyobrażam sobie ![]() Po zespawaniu blach, to wręgi i podłużnice można by na dobrą sprawę usunąć, utworzy się konstrukcja samonośna (jak Spitfire ![]() A do tego praca odbijaczy (nie szukając daleko powiedzmy na Helu przy 6°B z południa) przy takim kadłubie ![]() ----- Ryś napisał(a): Tak pi razy oko w miejsce poszycia z 3 mm stali idzie z 15-20 mm sklejki
|
Autor: | tomasz piasecki [ 27 lut 2017, o 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
szczurek2896 napisał(a): Witajcie, moglibyście polecić jakąś konstrukcje motorowo-żaglową, z naciskiem na żagle konstrukcji drewnianej wielkości około 10m. Chciałbym aby jacht był spory, żeby swobodnie mogło na nim przebywać 6 osób, oraz aby był zdolny do pływania po wodach morskich. Chodzi mi głównie o konstrukcję kadłuba, wnętrze oraz nadbudówkę chciałbym zaprojektować samemu pod siebie. Za wszelkie porady bardzo dziękuję. Takie trzy uwagi, które mogą Ci ułatwić rozmowy z konstruktorami jachtów. Po pierwsze - jacht o długości 10 metrów nie jest aż tak duży, żeby mogło swobodnie żeglować na nim sześć osób. Sześć osób można zmieścić na dziesięciometrowej łódce, ale nie opowiadajmy sobie zaraz o swobodzie. Chyba, że masz na myśli taką swobodę, kiedy - jeśli chcesz posiedzieć w mesie - to najpierw musisz z niej wygonić śpiącego tam człowieka. Inaczej te sprawy wyglądają na Mazurach a zupełnie inaczej - na morzu. Po drugie - współczesny jacht to nie jest szkielet "obity sklejką", tylko złożona konstrukcja, która musi być dobrze przemyślana jako całość. Dzisiejszy jacht drewniany to nie masywny i ciężki kuter rybacki sprzed wieku, z wręgami z wyrośniętych krzywulców o przekroju 2 x 18 x 12 cm, rozstawionych co pół metra i przepierzeniami z desek łączonych na felc. Główną cechą charakterystyczną współczesnych jachtów drewnianych jest to, że konstrukcja polega na traktowaniu wnętrz jako pracującej części struktury kadłuba. Przykładowo - grodzie, poprzeczne lub podłużne - znajdują się tam, gdzie są potrzebne ze względów konstrukcyjnych, a nie tam, gdzie się komuś wydaje. Cała ta konstrukcja, nie wyłączając instalacji, musi być szczegółowo ujęta w analizie ciężarowej jachtu. Klient nawet nie wie (a zresztą wcale nie musi wiedzieć) o istnieniu takiej części dokumentacji, ale to właśnie od niej zależy powodzenie całego projektu. Warto o tym pamiętać, planując zabudowę kadłuba a zwłaszcza instalowanie na nim nadbudówki czy pokładówki. Po trzecie - może nie akcentuj od samego początku rozmowy z konstruktorem, że potrzebujesz tylko projektu kadłuba, a resztę zrobisz "sam pod siebie". Projektowanie jachtów wymaga obszernego quantum wiedzy z różnych dziedzin i jest procesem złożonym. To nie jest tylko znajomość hydrostatyki, hydro- i aerodynamiki, mechaniki, wytrzymałości materiałów, statyki i dynamiki konstrukcji, czy teorii napędów - ale może przede wszystkim - wiedza o człowieku, jego wymiarach w spoczynku, w ruchu, i w warunkach funkcjonowania na morzu. Ani też sama sprawność w obijaniu sklejką. Na Zachodzie - właśnie z racji złożoności zawodu - konstruktorów jachtów nazywa się architektami okrętowymi. Warto o tym pamiętać zwłaszcza porywając się na dużą inwestycję, jaką zawsze jest morski jacht, bo w rzeczywistości - jacht, o którym na wstępnie napisałem że nie jest aż tak (geometrycznie) duży - stanowi naprawdę poważną inwestycję Podobnie jak o licznych, nieudanych projektach, tworzonych bez właściwego przygotowania. Ale naturalnie - wybór należy do Ciebie. ______________________ Pozdrawiam tomasz |
Autor: | tomasz piasecki [ 27 lut 2017, o 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
666 napisał(a): Ciekaw jestem, jak wygląda łączenie dwóch płatów takich sklejek (powiedzmy pasów podwodzia i burt, a do tego jeszcze na długości), sztywność w tych miejscach, szczelność, no nie wyobrażam sobie ....sklejka zawsze musi pracować na pracującym szkielecie... A do tego praca odbijaczy (nie szukając daleko powiedzmy na Helu przy 6°B z południa) przy takim kadłubie ![]() ----- Ryś napisał(a): Tak pi razy oko w miejsce poszycia z 3 mm stali idzie z 15-20 mm sklejki Kiedy w stoczni braci Costantinich budowano Pen Duicka II dla Tabarly'ego - to wytwórnia sklejki po prostu wyprodukowała im sześć arkuszy sklejki klasy CPM (ContrePlaqué Marine) o długości piętnastu metrów - i w ten sposób rozwiązali kłopot z łączeniem na długość. Innym znakomitym i praktycznym sposobem jest ukosowanie arkuszy na szerokości i sklejanie wzdłuż, tyle ze to trzeba umieć, bo pożądana proporcja szerokości ukosowania do grubości sklejki jest jak 1 : 12, a ostatecznie jak 1 : 10. _________________________ Pozdrawiam tomasz |
Autor: | Moris29 [ 27 lut 2017, o 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Moim zdaniem jeżeli już upierać się przy konstrukcji drewnianej, to poszycie listewkowe jest prostsze dla amatora i po oblaminowaniu daje całkiem wytrzymałą konstrukcję nawet na Helski port, bo kadłub jest ukształtowany po łukach, a nie płaszczyzny jak przy sklejce. Odpadają problemy łączenia arkuszy i kształt kadłuba milszy dla oka. W końcu trochę konstrukcji Maderskiego pływa, a jako listewkowa zaprojektowana jest Pasja 1230 i 1240. |
Autor: | Ryś [ 27 lut 2017, o 23:59 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
I tańsze, bo uczciwe drewno da się w rozsądnych pieniądzach kupić, a porządna szkutnicza sklejka kosztuje... Ale ciutek więcej trzeba wiedzieć o drewnie. 666 napisał(a): Po zespawaniu blach, to wręgi i podłużnice można by na dobrą sprawę usunąć, utworzy się konstrukcja samonośna (jak Spitfire Dokładnie na odwrót - stal musisz usztywniać bo za cienka, bez szkieletu pomnie się jak chusteczka. Samonośna skorupa byłaby zaś wagi pancernika wraz z artylerią ![]() A do tego praca odbijaczy (nie szukając daleko powiedzmy na Helu przy 6°B z południa) przy takim kadłubie ![]() ![]() Nie stałeś na Helu drewniaczkiem? Pomnę i 10... Tej wielkości utka ma standardowo klepkę 3/4", a niechby 20 mm. A klepka od sklejki słabsza. Da sie? ![]() szczurek2896 napisał(a): Wymiary podałem około 10 metrów ponieważ "wymarzyłem" coś dość przestronnego, ale nie skreślam czegoś mniejszego jeśli wykonanie jednostki tych rozmiarów w takiej technologii jest ryzykowne, nietrwałe. Wszystko jest uzależnione od możliwości tych materiałów. Robiąc samemu taką konstrukcję wiadome jest że chciałbym mieć to zrobione tak jak to sobie wymyślę, ale w pierwszej kolejności ma to być bezpieczne. Użyj gogli: Golden Hind, Maurice Griffiths. Vagabond, Jacques Mertens. Czego to nie nawojowały... Ba, Pen Duick ![]() ![]() Piękny wiek, nie? ![]() A na najnowsiejsze też spojrzeć warto http://www.jacques-riguidel.com/caracte ... -du-monde/ http://www.yachtingworld.com/reviews/bo ... ly-cruiser Aleć nie wymyślaj sam ameryki, wybierz odpowiedni projekt. Lub projektanta. ![]() A najsamprzód rzuć okiem na Milewskiego, chyba było coś o sklejce ![]() |
Autor: | tomasz piasecki [ 28 lut 2017, o 00:30 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Ryś napisał(a): ...Golden Hind, Maurice Griffiths. Vagabond, Jacques Mertens. Czego to nie nawojowały... Ba, Pen Duick ![]() Piękny wiek, nie? Piękny wiek, piękny jacht, piękne zdjęcie ![]() Rysiu, chapeau bas ! ___________________________ pozdrawiam tomasz |
Autor: | M@rek [ 28 lut 2017, o 09:45 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
szczurek2896 napisał(a): Szczerze, chodzi głównie o zbudowanie czegoś dla siebie, wykończony pod siebie, dlaczego drewno? Wdaje mi się ten materiał dość wytrzymały i wydaje się jednym z prostrzych rozwiązań do wykonania w warunkach amatorskich, nie jest trudne w obróbce. Materiał kadłuba jest dla mnie mniej ważny, liczy się możliwość wykonania tego samemu. Samemu mozesz z powodzeniem zbudowac jacht z laminatu w technologii one off. |
Autor: | M@rek [ 28 lut 2017, o 09:49 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Z tym ze nie widze zadnego ekonomicznego uzasadnienia jesli dla przykladu mozna kupic cos takiego i plywac ![]() http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/1293237/ |
Autor: | peter [ 28 lut 2017, o 11:31 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
M@rek napisał(a): Z tym ze nie widze zadnego ekonomicznego uzasadnienia jesli dla przykladu mozna kupic cos takiego i plywac Nie zawsze ekonomia jest na pierwszym miejscu, a poza tym czasami nie ma na rynku tego co się chce mieć. A czasami po prostu nie chce się mieć tego samego co wszyscy i stąd zapotrzebowanie na tzw custom made. A jak się ma głowę na karku to własna budowa nie musi być bardzo droga. 666 napisał(a): Ciekaw jestem, jak wygląda łączenie dwóch płatów takich sklejek (powiedzmy pasów podwodzia i burt, a do tego jeszcze na długości), sztywność w tych miejscach, szczelność, no nie wyobrażam sobie No cóż... ![]() ![]() tomasz piasecki napisał(a): Po drugie - współczesny jacht to nie jest szkielet "obity sklejką", tylko złożona konstrukcja, która musi być dobrze przemyślana jako całość. Dzisiejszy jacht drewniany to nie masywny i ciężki kuter rybacki sprzed wieku, z wręgami z wyrośniętych krzywulców o przekroju 2 x 18 x 12 cm, rozstawionych co pół metra i przepierzeniami z desek łączonych na felc. Tyle że nie ma żadnego przymusu budować według najnowszych technologi lub standardów, nie ma nic złego w "szkielecie obitym sklejką" A co do samego projektu to popatrz na projekty pana Benford'a zwłaszcza jego żaglowe "dory" i tak samo pan Buehler ma kilka bardzo ciekawych i tak samo prostych jachtów które mogą pasować do twoich potrzeb. |
Autor: | cine [ 28 lut 2017, o 15:04 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
Może spróbuj się skontaktować z kimś kto już to przerabiał. Np.: http://szkutnikamator.pl/index.php/sztr ... e-off-cz-1 |
Autor: | M@rek [ 28 lut 2017, o 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
peter napisał(a): Nie zawsze ekonomia jest na pierwszym miejscu, a poza tym czasami nie ma na rynku tego co się chce mieć. A czasami po prostu nie chce się mieć tego samego co wszyscy i stąd zapotrzebowanie na tzw custom made. A jak się ma głowę na karku to własna budowa nie musi być bardzo droga. Oczywiscie ekonomiczna strona nie musi byc na pierwszym miejscu ale jednostkowa budowa MUSI byc znacznie drozsza niz seryjna. Cudow nie ma, dawne czasy juz minely. Zobacz jaka jest oferta jachtow "do wykonczenia" ktore wykonczyly budowniczych ![]() Jesli momo wszystko chcesz zbudowac swoja wlasna, wymarzona lodke to proponuje zaczac od rozmowy z konstruktorem ,ktory zaprojektowal i zbudowal jachty przeznaczone do amatorskiej budowy. |
Autor: | peter [ 28 lut 2017, o 16:42 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
M@rek napisał(a): ale jednostkowa budowa MUSI byc znacznie drozsza niz seryjna. Cudow nie ma, dawne czasy juz minely. A wiesz że wcale nie jest tak? Budowa custom jachtu stalowego lub drewnianego jest cenowo podobna do seryjnych jachtów z wielkich stoczni. Budowa form, utrzymanie wielkich hal produkcyjnych itp plus bardzo drogi marketing kosztuje. A jeżeli zejdzie się ze standardów jachtowych to cena może być znacznie niższa... |
Autor: | adaswa [ 28 lut 2017, o 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
666 napisał(a): 10 metrów (jeżeli chodzi o metry bieżące, a nie kwadratowe) to już kawał łajby. Sklejka poszycia (na szkielecie) musi tworzyć powierzchnię rozwijalną prostokreślną, czyli mówiąc po ludzku mniej lub bardziej płaską. Przy jachtach stalowych (spawanych z płaskich blach rozwijanych na szkielecie) widać, jak te powierzchnie mocno dostają od uderzeń fal - falują i wgniatają się. Nie jestem fachowcem od dziesięciometrowych sklejkowych jachtów morskich, ale wątpiłbym w wytrzymałość i trwałość takiego kadłuba. to z przykrościa stwierdzam 4 rodzaj prawdy czyli g... prawda wystarczy spojrzeć an RM yachts czyli morskie jachty sklejkowe w gamie do prawie 14m bury_kocur napisał(a): Przemyśl inne rozwiązanie - zakup kadłuba z laminatu PS i zabudowa go. W praktyce potem największym problemem jest konserwacja kadłuba od zewnątrz. Tutaj naprawdę laminat przebija wszystko - konserwacja jego jest najprostszą z wszystkich materiałów budulcowych kadłuba. Posłuchaj rady bo inaczej możesz skończyć z ogłoszeniem pod tytułęm sprzedam kadłub i dużo części..... Jeżeli nie budowąłeś nic wcześniej to zacznij sobie od bączka który później wykorzystasz jako tender a przekonasz się o czym mowa. Moris29 napisał(a): Moim zdaniem jeżeli już upierać się przy konstrukcji drewnianej, to poszycie listewkowe jest prostsze dla amatora i po oblaminowaniu daje całkiem wytrzymałą konstrukcję nawet na Helski port, bo kadłub jest ukształtowany po łukach, a nie płaszczyzny jak przy sklejce. Odpadają problemy łączenia arkuszy i kształt kadłuba milszy dla oka. W końcu trochę konstrukcji Maderskiego pływa, a jako listewkowa zaprojektowana jest Pasja 1230 i 1240. Prawda tylko jak wybierzesz zły materiał to po dwustronnym oblaminowaniu ma szanse zbutwieć i zgnić. |
Autor: | M@rek [ 28 lut 2017, o 18:59 ] |
Tytuł: | Re: Budowa jachtu. Porady. |
peter napisał(a): M@rek napisał(a): ale jednostkowa budowa MUSI byc znacznie drozsza niz seryjna. Cudow nie ma, dawne czasy juz minely. A wiesz że wcale nie jest tak? Budowa custom jachtu stalowego lub drewnianego jest cenowo podobna do seryjnych jachtów z wielkich stoczni. Budowa form, utrzymanie wielkich hal produkcyjnych itp plus bardzo drogi marketing kosztuje. A jeżeli zejdzie się ze standardów jachtowych to cena może być znacznie niższa... Myslisz o kadlubie , czy kompletnym jachcie gotowym do plywania ? Masz jakies wlasne dowiadczenia w tej materii ? Jesli chodzi o kadlub to to co napisales jest mozliwe ale w drugim przypadku po prostu nie uwierze . |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |