Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 kwi 2024, o 01:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2017, o 10:09 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Witam, właśnie zabrałem się do odnowienia bojek Katamaranu. Laminat, malowany jakieś 15 lat temu info od poprzedniego właściciela. Ale mam pytanka:
1. Chce zamontować luki na końcach bo odpadły już blachy trzymające stery. Jak dobrze wykonać podwyższenia do luków? bojka nie jest prosta tylko idzie lekkim łukiem?
2. Czyszczenie, zdzieram warstwę farby lub topkotu którym zostało pokryte? pod spodem widać podkład podobnego koloru. Pytanie czy czyścić do laminatu czy tylko w miejscach gdzie chce uzupełnić laminat?
3. Mam jedno miejsce gdzie laminat dopadła osmoza. wyczuwalne wgniatanie przy naciskaniu. Chce nawiercić wierzchnią warstwę małym wiertłem tak aby przejść tylko przez wierzchnią warstwę, potem w szczykawce wcisnąć żywicę dla wzmocnienia miejsca. Co o tym sądzicie.
4. Teraz najważnniejsze jak dla mnie czym malować. Farby, Top kot? podkład i farba np. Oliva czy inne? jakieś propozycje uwagi bardziej doświadczonych szkutników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bojka, to jest takie coś:
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: ninja
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 12:11 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Trochę za mało informacji żeby coś doradzić. Nie wiadomo co to za laminat poliester czy epoxyd a może winyloester. Technologia będzie inna dla różnych materiałów. Luki holta niedużej średnicy dają się zamontować nawet na powierzchni lekko wygiętej.
Myślę że miałeś na myśli żelkot a nie topkot.
Najlepiej zamieść ładne foty które obrazują problem, a najważniejsze to określ materiał z którego jest to zbudowane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 13:06 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
sirk44 napisał(a):
Chce nawiercić wierzchnią warstwę małym wiertłem tak aby przejść tylko przez wierzchnią warstwę, potem w szczykawce wcisnąć żywicę dla wzmocnienia miejsca. Co o tym sądzicie.

Szczykawka nie nadaje się do wskazanej przez Ciebie operacji.
Użyj strzykawki

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 14:28 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
kadłuby jeżeli chcemy być dokładni :cool:, jaki materiał tego nie wiem dam zdjęcia,
luki 143 mm małe, dodam zdjecie gdzie mają być zamontowany. I z tego też będzie można dobrać farbe lub żelkot, strzykawka oczywiście mój błąd. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 15:48 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Niestety zdjęcia nie pokażą co to za materiał, musisz to ustalić inaczej np. na węch.
Może trochę ułatwić podanie typu i przybliżonego roku budowy łódki, ale jeśli to jakiś "wynalazek" to najłatwiejsza jest analiza węchowa. Jeśli nie masz w tym wprawy, to pozostaje jedynie skorzystanie z pomocy kogoś bardziej doświadczonego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 21:29 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Rok produkcji to lata 70 tabliczka albo 73 lub 76 nie da się odczytać dokładnie, Hobie Cat 14. Opis na stronie hobie - Fiberglass/Foam Sandwich - Włókno szklane/pianka na kanapkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
sirk44 napisał(a):
Fiberglass/Foam Sandwich - Włókno szklane/pianka na kanapkę.
Ale jaja. Tylko nie jedz tej kanapki! ;)
Laminat zbrojony włóknem szklanym na przekładce z pianki.
Z dużym prawdopodobieństwem laminat poliestrowo szklany na przekładce z pianki PU. Można naprawiać epoksydem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 13:57 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Poniżej zdjęcia. Tylko epoksydem czy poliester?
Co to za farba była to nie mam pojęcia. Poprzedni właściciel tez nie pamięta co to było :-(


Załączniki:
Komentarz: nie widać dokładnie ale tu jest miękko
WP_20170314_13_30_29_Pro.jpg
WP_20170314_13_30_29_Pro.jpg [ 129.13 KiB | Przeglądane 6601 razy ]
WP_20170314_13_30_20_Pro.jpg
WP_20170314_13_30_20_Pro.jpg [ 170.11 KiB | Przeglądane 6601 razy ]
WP_20170314_13_30_06_Pro.jpg
WP_20170314_13_30_06_Pro.jpg [ 128.8 KiB | Przeglądane 6601 razy ]
WP_20170314_13_29_44_Pro.jpg
WP_20170314_13_29_44_Pro.jpg [ 89.15 KiB | Przeglądane 6601 razy ]
Komentarz: Odpryski starej farby nie mam pojęcia jakiej !!!
WP_20170314_13_29_27_Pro.jpg
WP_20170314_13_29_27_Pro.jpg [ 116.33 KiB | Przeglądane 6601 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
sirk44 napisał(a):
Tylko epoksydem czy poliester?
Epoksydem.
Większe ubytki szpachlowania itd - epoksyd lepiej trzyma do poliestru, niż poliester do poliestru - zwłaszcza w warunkach amatorskich.

Szpachlówkę zrobisz sam mieszając epoksyd (np. epidian) z krzemionką koloidalną, gęstość dobierzesz sobie eksperymentalnie do własnych potrzeb.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: sirk44
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 14:07 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Ok. Właśnie o to mi chodziło. Przygotuje, naprawie.
A potem czym malować, podkład? farba? żelkot?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 14:48 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dokładnie zmatować, tam gdzie się łuszczy do warstw nie budzących wątpliwości, całość malować podkładem epoxydowym, najlepiej natryskiem mokro na mokro tak ze 3 warstwy, po wyschnięciu zmatować papierem 360 lub drobniej, jeśli będą przetarcia po matowaniu natrysnąć jeszcze jedną cieńką warstwę. Ze względu na fakt że jest to łódka która w wodzie przebywa jedynie w czasie pływania, można całość pomalować poliuretanem.
Osobiście od lat używam przemysłowego poliuretanu Tikurilli i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Niezbyt dogodny jest żółty kolor, gdyż bardzo kiepsko kryje i wymaga wielu warstw, aby efekt by zadowalający. Oczywiście najlepszy efekt daje malowanie natryskiem, po dokładnym wyschnięciu jeśli jakość powierzchni nas nie zadowala, przeszlifować całość na mokro papierem 1500-2000 i wypolerować.
Później szkoda używać takiego ślicznego kadłuba, bo może się porysować ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 11:22 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Witam, pytanko czy możecie zaproponować luk z wysokim kołnierzem do otworu bo ten który dałem na zdjęciach jest trochę za niski, otwór w laminacie 111 mm, luk holta 150 mm,
kolor nie ma znaczenia. bo nie mam gdzie na żywo zobaczyć. jakiś link. Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2017, o 09:17 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Witam, wracam do tematu malowania wyczyściłem już kadłuby, musiałem zdzierać stara farbę o po kilkunastu latach dużo luźnych placków było ale jest teraz ok. w trakcie odsłoniły się jeszcze miejsca osmozy, na klejeniu burt do pokładu więc wypełniłem żywica epoksydową. po wycięciu pod luki okazało się ze nie ma wzmoćnień pawęży aluminum po 40 latach utleniło się. zrobiłem nowe wzmocnienia i od środka pokryłem żywica bo oprócz aluminiowej blachy była jeszcze sklejka też po tylu latach jak papier. Teraz pytania:
1. Malowanie podkładem 2-3 warstwy epoksydowym może być Sealine 5:1 Lightprimer GRP?
Może macie propozycje lepszego?
2. Na podkład zgodnie z podpowiedzą ninja znalazłem Temadur 90 Połysk kolor już dobiorę, czy chodziło Ci o tą farbę?
Zdjęcia dodam później jak to wygląda teraz.
Teraz czekam na odp na pytanka bo chce zamówić podkład i farbę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2017, o 12:21 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
Napisz proszę jak poszło wciskanie żywicy strzykawką w miękkie miejsce. Z racji na mój projekt jestem żywotnie zainteresowany :) . Pomysł wydaje mi się mniej inwazyjny niż wycięcie laminatu i łatanie. U mnie miękko jest głównie na podłodze kokpitu więc musi być dość twardo.

Jeśli koledzy fachowcy w dziedzinie laminowania mają jakiś inny fajny pomysł, chętnie posłucham. Dobrych rad nigdy dość.

Janek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 10:51 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak, dokładnie używam Temaduru. Co do podkładu myślę że może być, ja używam sealine jako pierwsze warstwy, bezpośrednio pod poliuretan maluję Epinoxem Bosman 77 ( jest to farba grubo-powłokowa, o doskonałych własnościach antyosmotycznych) Do malowania natryskiem pneumatycznym trzeba mocno ją rozcieńczyć lub użyć Bosman 54 (trochę więcej rozpuszczalnika dodali do niej w fabryce). Epinoxy dają warstwę połyskliwą więc przed malowaniem poliuretanem trzeba ją zmatować.
Sealine można malować natryskiem mokro na mokro i działa wtedy nieźle jak szpachla natryskowa, kryje wszystkie rysy i drobniutkie ubytki.
Drobne odpryski maluję natryskiem mokre ne mokre np10 warstw, po wysuszeniu można oszlifować i pozbyć się trudnego do zaszpachlowania drobnego odprysku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 13:55 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Ok, dzięki za podpowiedz, odnośnie malowania, poniżej zdjęcia, jak widać i jak się dowiedziałem malowane było podkładem białym na to poszła akrylowa farba samochodowa, malowane było za granicą więc dokładnie co to było to nie wiem. Odnośnie strzykawki to nawierciłem otwory co 4 cm zagiętym gwoździem trochę ruszyłem piankę w każdym otworze, potem żywica epoksydowa, i czekanie aż wyschnie, uważam że wyszło dobrze nie ugina się już pod naciskiem, innej metody nie bałem pod uwagę, zdjęcia dodam jak znajdę bo gdzieś zgrałem i nie mogę odszukać. tak samo jak wzmocnienia pawęży.
Odnośnie malowanie jeszcze tylko pytanie czy malujesz w komorze w stałej temp. czy warunki amatorskie? Bo mam możliwość w komorze.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze zdjęcia, laminat jest zmatowiony i ostatecznie przetarty papierem 220


Załączniki:
3.jpg
3.jpg [ 233.78 KiB | Przeglądane 6289 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 307.32 KiB | Przeglądane 6289 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 277.96 KiB | Przeglądane 6289 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 15:13 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
Fantastycznie, skoro metoda strzykawkowa zadziałała to właśnie ubyło mi połowa roboty. :cool: .

Podpowiesz jeszcze jakiej żywicy użyłeś?i jakiego utwardzacza?
Mój kadłub to prawdopodobnie epoksyd na rdzeniu styropianowym.

Pozdrawiam
Janek

PS: "You made my day" z tą strzykawką.
Janek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:13 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Dałem Epidian 53 a utwardzacz PAC bo taki był tylko w sklepie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:29 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
Dziękuję pięknie. Czas do roboty, bo choć za oknem nie widać, sezon na wygłupy w wodzie tuż tuż. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:16 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Mam problem, na jednym kadłubie wstrzykiwanie dało rade, ale zdecydowałem jak mam juz wszystko rozebrane trzeszczało w tym samym miejscu ale po nawierceniu okazało się ze dolna cześć pokładu jest pęknięta i powstała tam dziura więc nie mogę użyć strzykawki bo przeleci do środka. Jakieś propozycje jak to zrobić?
Ja mam pomysły żeby zakleić dziury tam gdzie jest pęknięte żywicia potem obrócić i wtrzyknąć od dołu w tym miejscu żeby zabezpieczyć potem odwrócić i wcisnąć reszt?
Co wy na to????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 07:27 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Możesz trochę jaśniej? Nie bardzo rozumiem, może jakiś rysunek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 10:50 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
rysunek poniżej.
Po nawierceniu dolna cześć laminatu okazała się być pęknięta w wzdłuż bojki jakieś 10 cm
wierciłem tylko w górnym laminacie i wydłubałem piankę żeby wstrzyknąć żywicę epoksydową ale teraz mi przeleci w bojkę.
teraz 2 opcje:
1. wyciąć i wstawić odbudowując pokład ale co pomiędzy dać?
2. zakleić tylko te dziury które sa na wylot czyli jakieś cztery, potem odwrócić bojkę pokładem do dołu. co spowoduje że jak wstrzyknę żywicę nie wleci do środka tylko zaleje ja, jak wyschnie to odwrócę normalnie i wstrzyknę w resztę otworów?
Może inne propozycje
nie jestem w stanie przez te dziury włożyć włókna maty do środka


Załączniki:
Untitled-2.jpg
Untitled-2.jpg [ 42.85 KiB | Przeglądane 6161 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 15:38 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Miało być malowanie a wyszło co wyszło.
Rozumiem że uszkodzone miejsce jest daleko od holta. Aby zrobić to dobrze niestety trzeba kroić. Można delikatnie zdjąć górną warstwę laminatu na powierzchni kontrolnej, obejrzeć straty i podjąć decyzję co do sposobu naprawy. Można dołożyć luk holta w tej okolicy, jeżeli nie będzie stanowić to konfliktu z osprzętem.
W kadłubach Explodera F18 są np. otwory technologiczne w owalnym kształcie ( stanowią 2/3 powierzchni górnej pływaka) i są zakryte wklejanymi pokrywami. W razie konieczności naprawy wewnątrz pływaka rozkleja się je i po robocie.
Nie wiem czy w Twoim przypadku jest to dobry pomysł bo trochę trzeba się przy tym napracować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 20:50 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Tak też myślałem że nie bedzie tak łatwo, holta nie było nigdzie, teraz dostawiłem do naprawy sterów wymiana tak naprawde wstawienie wzmocnien sterów, a miejsce o które chodzi jest przed przednią belką więc prawie po drugiej stronie dojścia nie ma.
Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak wstawić holta i mieć dostęp do środka, pewnie w drugiej wyglada to podobnie mimo że nie trafiłem na brak dolnego laminatu bo już zrobiłem epoksydem, ale jak bede wstawiał to odrazu na dwóch bo za jakiś czas nie bede robił malowania ponownie a tak wszystko zobacze od środka i odrazu naprawimy, tydzień dłużej popracuje - tydzień później wypłynę :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 21:34 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
No i wycięte poniżej zdjęcie pęknięcia, drugie zdjęcie to zrobione pod luk holta, z przodu pewnie też tak będzie wyglądało.
Przy pęknięciu zrobię od spodu tkaniną i potem wypełnię epoksydem. i wstawie luk i będzie już chyba wszystko więc tylko malowanie i na wodę. Jeszcze myślę nad kolorem.
Jeszcze pytanie o tikurille Temadur 90 czy 50 używałeś?


Załączniki:
3.jpg
3.jpg [ 100.62 KiB | Przeglądane 6096 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 83.26 KiB | Przeglądane 6096 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 91.99 KiB | Przeglądane 6096 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2017, o 21:14 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
a tak mi to wyszło po wzmocnieniach i wstawieniu luków. teraz ostateczne czyszczenie pod malowanie mam nadzieje :D


Załączniki:
WP_20170520_21_09_20_Pro.jpg
WP_20170520_21_09_20_Pro.jpg [ 141.92 KiB | Przeglądane 6069 razy ]
WP_20170520_21_09_14_Pro.jpg
WP_20170520_21_09_14_Pro.jpg [ 148.59 KiB | Przeglądane 6069 razy ]
WP_20170520_21_09_05_Pro.jpg
WP_20170520_21_09_05_Pro.jpg [ 139.23 KiB | Przeglądane 6069 razy ]
WP_20170520_21_09_01_Pro.jpg
WP_20170520_21_09_01_Pro.jpg [ 144.04 KiB | Przeglądane 6069 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 08:22 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
A tak wyszły wzmocnienia sterów pawęży, i wzmocnienia od doły luków w miejscach które dopadła osmoza. Myślałem jeszcze nad zalaminowaniem wzmocnienia pawęży ze sklejki i potem na to aluminium, dla wzmocnienia? Jak kupiłem pawęż była popękana i zrobiłem rowki w celu zalamanowania i wzmocnienia. Co o tym myślicie?
Jeszcze pytanie o tikurille Temadur 90 czy 50 używałeś?


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 255.36 KiB | Przeglądane 6034 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 279.35 KiB | Przeglądane 6034 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 336.7 KiB | Przeglądane 6034 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 354.47 KiB | Przeglądane 6034 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 14:07 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Jeszcze pytanie o tikurille Temadur 90 czy 50 używałeś? do ninja
Bo chce zamówić zmieniam kolor na czerwony.
Już przygotowane do malowanie w do konca tygodnia powinien byc podkład a w nastepnym już konkretny kolor :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 07:36 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Już odpowiadam, nie było mnie parę dni. Różnice Temadur 50 a 90 są następujące 50 to farba półmatowa a 90 pełny połysk. Poza tym to są te same farby. Jeśli masz naprawdę ładnie wyprowadzoną powierzchnię to maluj 90 będzie super efekt, jeśli natomiast powierzchnie są faliste, lepiej użyć 50, na półmacie mniej widoczne są nierówności. I pamiętaj że przy żółtym kolorze trzeba duuużo cierpliwości, jeśli natrysk to konieczne będą 4v warstwy do pełnego pokrycia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL