Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 05:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 829 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2017, o 01:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
boSmann napisał(a):
P.Horbaczewski to szkutnik znamienity, budowniczy wielu jachtów, w tym Ramblerów.

Wiele lat pracował w YKP Warszawa i z pod jego ręki wychodziły legendarne już jachty (pływające do dziś). Oprócz charakterystycznych (najładniejszych na świecie) Ramblerów:
Załącznik:
2668676758_1.jpg
2668676758_1.jpg [ 120.74 KiB | Przeglądane 6356 razy ]
Załącznik:
na20wodzie4.jpg
na20wodzie4.jpg [ 110.21 KiB | Przeglądane 6356 razy ]
Załącznik:
na20wodzie2.jpg
na20wodzie2.jpg [ 69.47 KiB | Przeglądane 6356 razy ]

robił też; "co popadło" np. dla Henryka Jaszczewskiego:
Załącznik:
Komentarz: "Panna Wodna" Henryka Jaszczewskiego
Mak666 i Cwiertnie.jpg
Mak666 i Cwiertnie.jpg [ 153.84 KiB | Przeglądane 6356 razy ]


Załączniki:
Komentarz: Sądząc po numerze to też Horbaczewskiego robota ;-)
2047286915_2.jpg
2047286915_2.jpg [ 143.25 KiB | Przeglądane 6356 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Roman61 napisał(a):
Jestem głupi i tak już zostanie.

a ty myslisz ze my mondre :)? jakby był jeden słuszny sposób to by tu nikt atramentu nie wylewal.

boSmann napisał(a):
Ja myślałem, że tu dyskutujemy o szkutnictwie a nie meblarstwie i i innych chałturkach
a to jest różnica?

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Gadu gadu, kadłub rośnie dalej. 80 listewek już sklejone, mam patyki jeszcze na 6 warstw obustronnie. Dowcip tu jest schowany i to dość upierdliwy w montażu. Okazuje się, że im wyżej, tym listewka zaczyna być skręcana pod większym kątem, pomijając już wygięcie w 3 płaszczyznach, normalnie 5 osi. Blisko szczytu listewki będą skręcone prawie 90 stopni, ciekaw jestem czy mi ich szlag nie trafi przy montażu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1nowy napisał(a):
Gadu gadu, kadłub rośnie dalej. 80 listewek już sklejone, mam patyki jeszcze na 6 warstw obustronnie. Dowcip tu jest schowany i to dość upierdliwy w montażu. Okazuje się, że im wyżej, tym listewka zaczyna być skręcana pod większym kątem, pomijając już wygięcie w 3 płaszczyznach, normalnie 5 osi. Blisko szczytu listewki będą skręcone prawie 90 stopni, ciekaw jestem czy mi ich szlag nie trafi przy montażu.
Że zacytuję: Beata, damy radę! :-D
Tak to jest, gdy kształt co wynikał z zastosowania płata skóry/ kory brzozowej odtwarza się z drewna. Nic nowego zresztą, już tacy Grecy budowali swoje drewniane świątynie z kamienia, a pierwsze jachty ps też naśladowały konstrukcje drewniane. Co pokazuje siłę przyzwyczajenia i rolę naśladownictwa w rozprzestrzenianiu różnych rozwiązań, a potem dopiero tworzeniu nowych technologii w oparciu o stare. Czasem zastanawiam się, czy nasi cieśle przechodzący do murowania rzeczywiście nie próbowali przybijać cegieł gwoździami. ;-)
Ale kanu z listewek tak czy tak ładna i dobrze sobie poczynasz.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
yurek napisał(a):
W zachodniej prasie szkutniczej można spotkać określenie "laminat wood".Z tego materiału w tej technologii zbudowano w latach 90tych kadłub jachtu 3\4 tony.Był o 60 kg cięższy o

Zapodam duży kawałek tekstu z rzeczenia PKBWM ... (z wątku o zatonięciu jachtu; Prodigy)

...Biorąc pod uwagę ilość napływającej wody można przyjąć, że przeciek odpowiadał otworowi o średnicy
około 1” i ciśnieniu 10 – 15 cm słupa wody.
Rozszczelnienie poszycia kadłuba poniżej linii wodnej stanowi oczywiste źródło
poważnego przecieku. Miejsce takiego przecieku nie zawsze jest łatwo zobaczyć. Na
rozszczelnienie poszycia, jako prawdopodobną przyczynę zatonięcia jachtu, wskazuje
zarówno bezpośredni uczestnik wypadku – kapitan i armator, jak i inspektor PRS, który
widział jacht we wczesnych stadiach budowy. Wskazują oni jednak na inne miejsca jego
powstania.
Dla obu tych przypadków należy omówić szerzej technologię zastosowaną do budowy
kadłuba jachtu

4.1.1. Technologia wood-core
Jacht „Prodigy” został zbudowany w 2005 r. jako „Filmar III” (typ Van de Stadt Design 2
Moorea 45, nr projektu 642-7-0 datowany 23.09.2003 – plan ogólny jachtu został pokazany
w załączniku nr 1 do raportu), w technologii wood-core (lub sandwich) – jako konstrukcja
warstwowa składająca się z dwóch warstw laminatu poliestrowo-szklanego, pomiędzy
którymi znajduje się warstwa listew.
W przypadku „Prodigy” były to listwy z drewna
cedrowego o grubości 32 mm.
Technicznie proces budowy polega na wykonaniu na helingu najpierw skorupy kadłuba
z listew drewnianych, po czym następuje kolejno obustronne oblaminowywanie. Najpierw od
zewnątrz, a potem, po odwróceniu kadłuba – od wewnątrz. Listwy są do siebie
dopasowywane, klejone i mocowane gwoździami.
Ten sposób budowy pozwala znacznie obniżyć koszty w stosunku do litego laminatu,
gdyż – oprócz zmniejszenia ilości niezbędnych do laminowania materiałów – unika się
pracochłonnego i kosztownego etapu budowy formy. Jest to technologia, która zyskała pewną
popularność w budowie amatorskiej i w budowie jednostek one-off, gdzie nie warto
inwestować w przygotowanie produkcji seryjnej.

W wyniku tego procesu powstaje skorupa kadłuba, do wnętrza której „wlaminowuje” się
miejscowo wzmocnienia. Skorupa taka jest też lżejsza niż lity laminat, co czasami jest zaletą,
ale może wymagać stosunkowo cięższego balastu, a to z kolei powoduje większe naprężenia
w miejscu połączenia stępki balastowej z kadłubem.
Wielu specjalistów zwraca uwagę na to, że kadłuby typu sandwich, w tym oparte na
wypełnieniu z drewna, są pod linią wodną podatne na wnikanie wody przez mikroszczeliny
do warstwy wypełniającej, co w konsekwencji prowadzi do puchnięcia i gnicia drewna.
Stanowi to źródło uszkodzeń laminatu i stopniowa degradacja, aż do utraty właściwości
mechanicznych i delaminacji włącznie. Wynika to z nieuniknionych niedoskonałości
przylegania warstwy laminatu do drewna oraz niedoskonałości wzajemnego przylegania
sąsiadujących listew drewnianych.
W kadłubach tego typu niezwykle istotne jest wykonanie wszelkich otworów w warstwie
laminatu w taki sposób, aby otwór (przelotowy, tak jak w przypadku bolców balastowych lub przepustów dennych, albo powstały w wyniku mocowania wkrętami elementów we wnętrzu kadłuba) nie dawał możliwości nawet najmniejszego wnikania wilgoci do wnętrza sandwicha.

Wymaga to bardzo starannego wykonania i częstych, uważnych kontroli, także w czasie
późniejszej eksploatacji.



Pomijam fakt stosowania poliestru a nie epoksydu (nie wiem czy toi nie pomyłka szan. komisji bo o taką "aszibkę" konstruktora Van de Stadt'a nie podejrzewam , ale też nie wyrokuję.)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 21:18 

Dołączył(a): 3 sie 2017, o 21:49
Posty: 15
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jstm,Iż
boSmann napisał(a):
yurek napisał(a):
aż pokost przesycał sklejkę i wychodził na drugą stronę

Wyśmienity to musiał być pokost. Przedrzeć się przez kilka warstw kleju, że o kilku warstwach obłoga nie wspomnę No, no


Ja myślałem, że tu dyskutujemy o szkutnictwie a nie meblarstwie i i innych chałturkach :-P


Pozwolę sobie zacząć "od końca" zacny Bosmanie....
Ja też myślałem ,że dyskutujemy.Ale wybiórcze cytowanie fragmentów wyrwanych z kontekstu...nie ma nic wspólnego zdyskusją.Jedynie wypacza sens wypowiedzi.Ale skoro to czynisz to widocznie lubisz , a to ...de gustibus.
Dlaczego meblarstwo porównujesz do chałturki???skoro najpiękniejsze drewniane jachty nazywane są "mebelkami"???

boSmann napisał(a):
yurek napisał(a):
aż pokost przesycał sklejkę i wychodził na drugą stronę

Wyśmienity to musiał być pokost. Przedrzeć się przez kilka warstw kleju, że o kilku warstwach obłoga nie wspomnę No, no !

Proponuję rozgrzej sklejkę i smaruj pokostem ....a potem zamiast krytykować pomyśl że cytowałem wypowiedz człowieka któremu na ręce nie patrzyłem tylko widziałem efekt jego (tak przynajmniej twierdził) pracy.


yurek napisał(a):
Czy wlaściciel opisywanego Ramblera nazywał się Horbaczewski?

Z pewnością nie.
P.Horbaczewski to szkutnik znamienity, budowniczy wielu jachtów, w tym Ramblerów.

To mnie powaliło....nie widziałeś jachtu a uważasz że nie był ...hmmmm...."znamienity"....
a masz jakieś podstawy???? Sorry....W dobrym tonie jest.....

Wlaściwie to nie wiem dlaczego przypisałeś zwilżanie (powierzchniowe) klejonego poliuretanem drewna do meblarstwa i chałtury.Nie doczytałeś że takie zwilżenie zwiększa wytrzymałość spoiny???Czy z innych powodów uznałeś zacytowanie całej wypowiedzi za zbędne???
Jakby nie patrzył jestem pod wrażeniem.....

A...a

Yurek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
yurek napisał(a):
W zachodniej prasie szkutniczej można spotkać określenie "laminat wood".Z tego materiału w tej technologii zbudowano w latach 90tych kadłub jachtu 3\4 tony.Był o 60 kg cięższy o

Zapodam duży kawałek tekstu z rzeczenia PKBWM ... (z wątku o zatonięciu jachtu; Prodigy)

...Biorąc pod uwagę ilość napływającej wody można przyjąć, że przeciek odpowiadał otworowi o średnicy
około 1” i ciśnieniu 10 – 15 cm słupa wody.
Rozszczelnienie poszycia kadłuba poniżej linii wodnej stanowi oczywiste źródło
poważnego przecieku. Miejsce takiego przecieku nie zawsze jest łatwo zobaczyć. Na
rozszczelnienie poszycia, jako prawdopodobną przyczynę zatonięcia jachtu, wskazuje
zarówno bezpośredni uczestnik wypadku – kapitan i armator, jak i inspektor PRS, który
widział jacht we wczesnych stadiach budowy. Wskazują oni jednak na inne miejsca jego
powstania.
Dla obu tych przypadków należy omówić szerzej technologię zastosowaną do budowy
kadłuba jachtu

4.1.1. Technologia wood-core
Jacht „Prodigy” został zbudowany w 2005 r. jako „Filmar III” (typ Van de Stadt Design 2
Moorea 45, nr projektu 642-7-0 datowany 23.09.2003 – plan ogólny jachtu został pokazany
w załączniku nr 1 do raportu), w technologii wood-core (lub sandwich) – jako konstrukcja
warstwowa składająca się z dwóch warstw laminatu poliestrowo-szklanego, pomiędzy
którymi znajduje się warstwa listew.
W przypadku „Prodigy” były to listwy z drewna
cedrowego o grubości 32 mm.
Technicznie proces budowy polega na wykonaniu na helingu najpierw skorupy kadłuba
z listew drewnianych, po czym następuje kolejno obustronne oblaminowywanie. Najpierw od
zewnątrz, a potem, po odwróceniu kadłuba – od wewnątrz. Listwy są do siebie
dopasowywane, klejone i mocowane gwoździami.
Ten sposób budowy pozwala znacznie obniżyć koszty w stosunku do litego laminatu,
gdyż – oprócz zmniejszenia ilości niezbędnych do laminowania materiałów – unika się
pracochłonnego i kosztownego etapu budowy formy. Jest to technologia, która zyskała pewną
popularność w budowie amatorskiej i w budowie jednostek one-off, gdzie nie warto
inwestować w przygotowanie produkcji seryjnej.

W wyniku tego procesu powstaje skorupa kadłuba, do wnętrza której „wlaminowuje” się
miejscowo wzmocnienia. Skorupa taka jest też lżejsza niż lity laminat, co czasami jest zaletą,
ale może wymagać stosunkowo cięższego balastu, a to z kolei powoduje większe naprężenia
w miejscu połączenia stępki balastowej z kadłubem.
Wielu specjalistów zwraca uwagę na to, że kadłuby typu sandwich, w tym oparte na
wypełnieniu z drewna, są pod linią wodną podatne na wnikanie wody przez mikroszczeliny
do warstwy wypełniającej, co w konsekwencji prowadzi do puchnięcia i gnicia drewna.
Stanowi to źródło uszkodzeń laminatu i stopniowa degradacja, aż do utraty właściwości
mechanicznych i delaminacji włącznie. Wynika to z nieuniknionych niedoskonałości
przylegania warstwy laminatu do drewna oraz niedoskonałości wzajemnego przylegania
sąsiadujących listew drewnianych.
W kadłubach tego typu niezwykle istotne jest wykonanie wszelkich otworów w warstwie
laminatu w taki sposób, aby otwór (przelotowy, tak jak w przypadku bolców balastowych lub przepustów dennych, albo powstały w wyniku mocowania wkrętami elementów we wnętrzu kadłuba) nie dawał możliwości nawet najmniejszego wnikania wilgoci do wnętrza sandwicha.

Wymaga to bardzo starannego wykonania i częstych, uważnych kontroli, także w czasie
późniejszej eksploatacji.



Pomijam fakt stosowania poliestru a nie epoksydu (nie wiem czy toi nie pomyłka szan. komisji bo o taką "aszibkę" konstruktora Van de Stadt'a nie podejrzewam , ale też nie wyrokuję.)

MJS


ZE WSZYSTKIM SIĘ ZGADZAM !!!
Tylko brakuje mi podania przyczyn przecieku.Wood core to technologia nie tylko
amatorska .No i "wood core" to nie to samo co "laminat wood" ,Choć materiały te same.

A...a

yurek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2017, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
yurek napisał(a):
Ja też myślałem ,że dyskutujemy........

Być może zbyt skrótowo piszę i nie do końca zrozumiałeś o czym piszę.
A więc jeszcze raz (też skrótowo)
yurek napisał(a):
Dlaczego meblarstwo porównujesz do chałturki???

Nie meblarstwo a użycie takiego kleju w szkutnictwie
yurek napisał(a):
nie widziałeś jachtu a uważasz że nie był ...hmmmm...."znamienity"....

Nic takiego nie twierdziłem, odniosłem się tylko do tego czy pan H. był armatorem tego jachtu

yurek napisał(a):
Proponuję rozgrzej sklejkę i smaruj pokostem ....a potem zamiast krytykować pomyśl że cytowałem wypowiedz człowieka któremu na ręce nie patrzyłem tylko widziałem efekt jego (tak przynajmniej twierdził) pracy.

Nie chce mi się. Kilka puszek pokostu i innych impregnatów już w swoim życiu zużyłem i chyba trochę wiem jakie są efekty.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Niech se oni kłócą sie zacnie a ty Bartuś klej. Klej i zaraz jak tylko obeschnie na wodę. Niech jeszcze tego roku bedzie opływana. Świetna robota. I do tego ładna. Z łódki na łódkę coraz lepsza technika. Pogratulować.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja czytam "kajak drewniany" a potem przechodzę do innych postów :) :)
Żadnej łódki nie zbudowałem ale się uczę :)
z twoich postów.
Może kiedyś zbuduję.

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No kleję dalej, coś tam wyjdzie.
Za niedługo kolejną porcję słomki trzeba będzie naciąć. Chyba już ostatnią, boki się już zaokrąglają.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2017, o 16:36 

Dołączył(a): 3 sie 2017, o 21:49
Posty: 15
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jstm,Iż
boSmann napisał(a):
yurek napisał(a):
Ja też myślałem ,że dyskutujemy........

Być może zbyt skrótowo piszę i nie do końca zrozumiałeś o czym piszę.
A więc jeszcze raz (też skrótowo)
yurek napisał(a):
Dlaczego meblarstwo porównujesz do chałturki???

Nie meblarstwo a użycie takiego kleju w szkutnictwie
yurek napisał(a):
nie widziałeś jachtu a uważasz że nie był ...hmmmm...."znamienity"....

Nic takiego nie twierdziłem, odniosłem się tylko do tego czy pan H. był armatorem tego jachtu

yurek napisał(a):
Proponuję rozgrzej sklejkę i smaruj pokostem ....a potem zamiast krytykować pomyśl że cytowałem wypowiedz człowieka któremu na ręce nie patrzyłem tylko widziałem efekt jego (tak przynajmniej twierdził) pracy.

Nie chce mi się. Kilka puszek pokostu i innych impregnatów już w swoim życiu zużyłem i chyba trochę wiem jakie są efekty.


Przezacny Bosmanie.....
Nie myślę się wdawać w rozważania czy myślisz tak samo (skrótowo) jak piszesz.Jeśli wiesz wszystko ( o pokoście i impregnatach) i nie chce Ci się jak sam napisałeś....To oczywiście nie musisz .Ale to nie upoważnia Cię do dyskredytowania innych tylko dlatego że myślą mówią i mają inne doświadczenia jak Twoje.Wyrywanie zdań z kontekstu i używanie takich do argumentacji nie ma nic wspólnego z .....
Wycofujesz się z własnych wypowiedzi i nie argumentujesz tylko insynuujesz a to już nie jest dyskusja.....pozwolę sobie na skrót na pewno zrozumiesz

A...a

yurek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Po jasnemu lepiej widać, 26 warstw z jednej strony, teraz idę na drugą i będzie koniec zapasu patyków.

Obrazek

Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bartuss1nowy napisał(a):
i będzie koniec zapasu patyków

Patyk to kijek, gałązka, trzcina itp. A tutaj mamy do czynienia z listewką np. taką: https://archiwum.allegro.pl/oferta/list ... 58298.html

ps. Potocznie patyk, to też jest określenie na tysiąc złotych... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
alledrogo
za 2,5 zl to mi wychodzą 2 szt 12x12x2500, no ale rozcinanie i struganie z mojej strony.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawe z jakich listewek zrobił swój kajak Janusz Gibon, wiosło też. I pływa po Wiśle.
Załącznik:
J. Gibon - kajak.jpg
J. Gibon - kajak.jpg [ 191.32 KiB | Przeglądane 5992 razy ]

Czyli technologia wraca...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: bartuss1nowy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2017, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
fajny

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
po mojemu śliczności. Tak ładne, że strach tym pływać.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Śliczności dopiero będą, no ale wciąż rośnie, jedyne pocieszenie że tego rośnięcia nie ma już dużo. Może w niedziele popstrykam coś niecoś.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No ale że do niedzieli daleko, to pstryknąłem coś niecoś. 124 słomki sklejone.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 20:31 

Dołączył(a): 27 sie 2017, o 12:38
Posty: 43
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Zero
Podziwiam cię za pracę.To już jest piękne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No do końca jeszcze daleko, ale niech wpierw kadłub urosnie do końca, jeszcze conajmniej jedną porcję slomek bedę musiał dorobić, bo mam jeszcze jakies 16, a to będzie mało. Jak juz mi siędzioby zamkną, wtedy pozostanie łezka na środku i tym samym mniej słomki pójdzie aż do zamknięcia dna, no ale powoli. tak sobie myslałem do konca pazdziernika mieć kadlub posklejany, ale ze wpadłem na metodę klejenia na okrętkę, tzn się od razu z obu stron całą warstwę, to do konca miesiąca być moze będzie już częsciowo oszlifowane. No zobaczymy jak to pójdzie.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, jak to se ma, do oryginalu:
Obrazek
a piervovzoru:
Obrazek
;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 23:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Ani dorasta ;)
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Pewnie po odwróceniu będzie widać całokształt.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawy jestem, czy najpierw były plecione:
Obrazek
szyte:
Obrazek
czy strugane:
Obrazek
:roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Tak czy siak były czymś klejone. Ten ostatni wygląda bardziej na sklejkowy.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to jeszcze jedno, o gładkim licu...
Załącznik:
Canoe 18 ft.jpg
Canoe 18 ft.jpg [ 76.06 KiB | Przeglądane 5680 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I jak to jest zrobione? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Technika jakby deko poszła do przodu, owszem, mozna oryginalnie iść do lasu, zdjąc kore czy listewki wyrznąc z jakiegoś drzewa, trzeba miec tylko swój las.
Tak czy smak drewno wciąz jest drewnem, nawet jesli laminowane i nie jest to polietylen.
Ja zostanę przy listewkach, moze za 200 lat ktos napisze jak ewoluowało kanu ze skór czy kory brzozowej do listewek i laminatów epoksydowo szklanych, bo pewnie za te 200 lat bedzie to jakis grafen, który przy okazji tarcia z wodą produkuje energie elektryczną czy coś.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2017, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bartuss :)
Jak byś się nie obraził za OT, to sprawę bym miał ;)
Oblukaj tego linka:
https://www.olx.pl/oferta/wiertarka-wsp ... 8;promoted
Niedawno chciałem kupić starszego SIPa... Ale dałem se spokój, bo daleko był...
Teraz kolejny się pokazał, za progiem dosłownie...
Czemu one takie tanie- cholera ?
Przecież za ruską Kujbyszewska rzęchę...
Wyjechaną jak szlag... Życzą sobie dwa razy tyle...
Nie lubię bramowych, bo wzrok już nie ten i wygodę sobie cenię ponad dokładność ;)
Ale, jak by to chciało samo zmierzyć i zrobić, a ja bym sobie spokojnie kawusię pił i rozmyślał o Niczem ;) To nawet fajnie było by...
Pchają się do warsztatu drzwiami i oknami... Głowicę to-to ma planującą z napędem...
Narzędzia tanie. Maszyna tania...
Głowiczki i bloki by sobie śmigała pewnie z dużą dozą dokładności ;)
Jak bym dwie dyszki dołożył, przy założeniu, że śruby by zostały ( one dokładne są i kasowanie luzów nawrotnych na hydraulice mają )...
Dało by radę za dwie dychy to "uprzemysłowić" ? Na Twoje oko ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 829 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL