Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
BUKH DV10 pomocy https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=26272 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Paco [ 13 kwi 2017, o 16:10 ] |
Tytuł: | BUKH DV10 pomocy |
Krotkie pytanie. pacjent to silnikk jak wyzej. Kopci na czarno woda z sadza, w dodatku pod obciazeniem na srubie obroty to max 2300 bez obciazenia 3500 Czuje, ze trzeba go robic, ale nie wiem co i jak. Sama uszczelka? Co wymienic? |
Autor: | bartuss1nowy [ 13 kwi 2017, o 18:52 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Uszczelka to kopciłby na niebiesko a jak kopci na czarno to wtryski leją zamiast rozpylać. Pewnie jedno i drugie. A jeśli bierze i czuć olej to pierścienie do wymiany i ewentualny szlif. Wykręcasz wtryski i idziesz je sprawdzić do jakiegos PKSu |
Autor: | Rolfok [ 13 kwi 2017, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
bartuss1nowy napisał(a): sprawdzić do jakiegos PKSu Tylko Paco jest z Norwegii ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 13 kwi 2017, o 19:35 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Paco napisał(a): ale nie wiem co i jak. Sama uszczelka? Co wymienic? Pomierzyć kompresję, rozebrać - pomierzyć luzy i wtedy wykonać weryfikację co robić. Niemniej myślę - a doświadczenie to potwierdza, że nie opłacają się remonty fragmentaryczne... |
Autor: | bartuss1nowy [ 13 kwi 2017, o 19:36 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
To pewnie tam łatwiej iśc z wtryskami do jakiegos mechanika bez łapówy? Trzeba tylko cisnienie zmierzyc w stosunku do katalogowego i sprawdzić czy leją czy rozpylają. Jesli ten silnik nie ma 40 lat to końcówki wtryskow pewnie będzie stosunkowo łatwo zakupić. Ja już sie z mercedesami nabiegałem, zwykle to dwa powody - peknieta glowica i wtryski lejące. Uszczelka to tam mały problem. Pompa wtryskowa z reguły przeżywa cały silnik. Cisnienie swoja drogą - to mowi nam o pierscieniach i stanie cylindrów. Luzy na panewkach "slychać", ale dopiero po rozgrzaniu, bo wpierw klekocze klawiatura. |
Autor: | piotr6 [ 13 kwi 2017, o 20:11 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Ja tam bym zaczął od czyszczenia zbiornika i wymiany linii paliwowej i tak to trzeba zrobić. |
Autor: | Ryś [ 14 kwi 2017, o 01:28 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
A silnik w łódce, rozumiem? Najpierw poczyścić; dopływ paliwa i powietrza; dać nowe filtry; zmienić olej jesli stary, może z przepłukaniem. Sprawdzić czy się nagrzewa na właściwą temperaturę (termostat?). Sprawdzić czy wydech jakoś nie przytkany, wąż nie zapadnięty, czy coś. Wlać nowe paliwo, najlepiej bez biododatków (do czystego zbiornika ![]() Po czem - rozgrzawszy najpierw na średnich obrotach - przegnać go z pół godzinki na pełnej mocy. Uważając, oczywista, czy sie co aby nie rozłazi... uważać też na ciśnienie oleju, jak jest jak. Po czem wymienić olej. Jak po przepaleniu nadal Ci się nie będzie podobać, to będzie trzeba pomyśleć, aleć, jak mówią: "lenistwo i upór zwykle pomogą do czegoś dojść"... ![]() |
Autor: | cine [ 14 kwi 2017, o 02:25 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Paco lubi dłubać to niech czyści, przepłukuje i wymienia. Ja nie lubię to bym zaczął od wtryskiwaczy w/g porady bartussa choć normalnie to rzadko się z nim zgadzam ![]() |
Autor: | Kurczak [ 14 kwi 2017, o 07:06 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Kopcenie na czarno wskazuje na zużycie końcówek wtryskiwaczy, czyli w języku polskich mechaników "wtryski leją". Paco wymontuj wtryski i poszukaj warsztatu, który ma stół probierczy do diagnostyki tradycyjnych wtryskiwaczy. To powszechnie używanie narzędzie dostępne w każdym warsztacie naprawiającym ciężarówki. W autach osobowych mechaniczne wtryskiwacze są na wymarciu... W przypadku nieszczelności uszczelki silnik dymi na biało. Z kolei oznaką palenia oleju przez silnik jest dym niebieski o specyficznym zapachu. Niezależnie czy przyczyną jest zużycie na styku pierścienie/cylinder czy olej dostaje się do komory spalania po trzonkach zaworowych w wyniku zużycia uszczelniaczy. Ciemny dym może powodować także uszkodzenie lub rozregulowanie pompy wtryskowej ( zbyt duża dawka paliwa). Ale ja bym zaczął od tej pierwszej opcji. Raz - jest najbardziej prawdopodobna, dwa - najłatwiejsza i najtańsza do zdiagnozowania i wyeliminowania. |
Autor: | bartuss1nowy [ 14 kwi 2017, o 07:12 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Bawiłem się kiedyś silnikami, tylko że człowiek wiecznie uwalony po łokcie był i palce miał często pokaleczone. Odnosnie powyzszego, mozna by jeszcze sprawdzić punkt wyprzedzenia zapłonu, jesli silnik się dusi i muli. |
Autor: | Kurczak [ 14 kwi 2017, o 07:59 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Znaczy się kąt wtrysku ? ![]() Ja bym zaczął od wtryskiwaczy. Bo sprawdzenie kąta wtrysku potrzebna jest instrukcja i trochę umiejętności - lub pomoc fachowca, który przyjedzie/przyjdzie na jacht. A i tak trzeba wymontować wtryski lub przynajmniej poluzować rurki... Wymontować/wmontować wtryskiwacze można samemu. Trzeba tylko pamiętać o tym, że trzeba pod wtryskiwacze założyć nowe podkładki. |
Autor: | zosta [ 14 kwi 2017, o 08:10 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
O wtryskiwaczach znalazłem kiedyś taki film https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3555919561 |
Autor: | bartuss1nowy [ 14 kwi 2017, o 08:22 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
No zwykle od wtrysków się zaczyna przy okazji sprawdzając filtry paliwa czy nie ma w nich wody. Jesli mimo tego niewiele się zmienia, wtedy mierzymy cisnienie na cylindrach i tu mozna już zweryfikowac czy uszczelka poszła - jesli kopci na niebiesko, lub czy olej bierze jesli dym jest czarny i tłusty. Jeśli silnik odpala po długim kręceniu to pompa siadła. Jest sporo wskazówek pracy silnika, ale zazwyczaj trzeba zaciagnąc na pokład mechanika, żeby sie przyjrzał, tylko jakiegos konkretnego. Bo pamietam jak jeszcze miałem bodaj 15 lat, przylazł do nas tzw mechanik i łańcuch rozrządu z mietka próbował sciągnąć łomem na chama. A knif polegał na tym, że do walka rozrządu od tylu przez całą jego długośc nalezy włożyć klucz sześciokatny i zluzować koło które samo wyjdzie przy lekkim puknięciu. Także co drugi to fachura. |
Autor: | bartuss1nowy [ 14 kwi 2017, o 18:51 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Kurczak napisał(a): Znaczy się kąt wtrysku ? nie kąt wtrysku a kąt wyprzedzenia zapłonu, wyrażaj sie Kurczak, bo ten numer istenieje we wszystkich silnikach z zapłonem czy to iskrowym czy samoczynnym, do szkoły nie chodziłeś? Kiedys podjąłem walke na cnc forum z nowomową i po częsci mi się udało. Chodziło o ballscrew. Po angolsku dosłownie znaczy śruba po ktorej toczą sie kulki, ale według polskiej nomenklatury chodzi o napęd śrubowo toczny. Jednak wśród handlarzy zostało to pierwsze i chcąc teraz znaleść na alledrogo coś w ten desen, musisz zastosowac tagi okreslone nowomową nie mająca pokrycia w technologii czyli śruba kulowa. Wniosek z tego taki, że jesli chcemy byc mądrzejsi o dane doświadczenie, bądzmy wnikliwi. |
Autor: | Ryś [ 14 kwi 2017, o 22:42 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Znaczy się kąt wyprzedzenia wtrysku - a zapłon nastąpi, kiedy nastąpi ![]() A do ustawienia kąta onego trzeba bodaj zdjąć głowicę... a on się tak sam nie przestawia. Znaczy ja bm zapytał odkąd on tak dymi, co się zasię stało że zaczął, te sprawy. Np. wcześniejsza propozycja (sprawdzić, przeczyśćić, przepalić) milcząco zakłada że zaczął po zimowym postoju. A może z innych przyczyn? Bądźmy wnikliwi ![]() |
Autor: | cine [ 15 kwi 2017, o 01:31 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Ryś napisał(a): Znaczy się kąt wyprzedzenia wtrysku - a zapłon nastąpi, kiedy nastąpi ![]() A do ustawienia kąta onego trzeba bodaj zdjąć głowicę... a on się tak sam nie przestawia. Przestawia się, przestawia. A dokładnie to pompa się z czasem przestawia i nie trafia z ciśnieniem we właściwy moment. 2 Yanmary sprowadziłem z UK z takim właśnie problemem. "Silnik do remontu, bardzo ciężko odpala". Po ustawieniu pomp oba hulają aż miło. |
Autor: | Kurczak [ 15 kwi 2017, o 07:05 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Jak obśmiał Rysiu mnie w szkole uczyli, że kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje się aparatem zapłonowym i dotyczy silników z zapłonem iskrowym, w których występuje także kąt wyprzedzenia wtrysku (w przypadku silników FI ). Ten niekoniecznie pokrywa się z kątem wyprzedzenia zapłonu. W silnikach z zapłonem samoczynnym występuje kąt wyprzedzenia wtrysku, a zapłon jak napisał Rysiu "następuje kiedy następuje" ![]() |
Autor: | bartuss1nowy [ 15 kwi 2017, o 07:39 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Nie zdejmuje sie głowicy a pokrywę glowicy. Trzeba ustawić punkt koła rozrządu na pierwszym cylindrze, wraz z punktem wału i sprawdzic na podwójnym kole na pompie, albo punkt na aparacie zapłonowym w iskrowych. Niektore silniki nie mają podwójnego koła na pompie, a jedynie kreskę np na kole zębatym która musi sie pokrywac z kreską na kole odbierającym. Dużo grzebania i czasem kaleczenia się. |
Autor: | taka_jedna [ 15 kwi 2017, o 07:56 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Bartek, a jeśli to jest diesel, to pewnie trzeba zacząć od odszukania cewki i przerywacza, co? |
Autor: | bartuss1nowy [ 15 kwi 2017, o 08:12 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Cewka w dieslu? e Chyba że chcesz podgrzewać olej po frytkach ![]() |
Autor: | Ryś [ 15 kwi 2017, o 10:49 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
cine napisał(a): Przestawia się, przestawia. 2 Yanmary sprowadziłem z UK z takim właśnie problemem. bartuss1nowy napisał(a): Trzeba ustawić punkt koła rozrządu na pierwszym cylindrze, wraz z punktem wału i sprawdzic na podwójnym kole na pompie ... Ale pamiętacie, Panowie, o jaki silniczek idzie? Wesołych Świąt Wszystkim Życzym! ![]() |
Autor: | Kurczak [ 15 kwi 2017, o 12:46 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Owszem ![]() O starego, wolnossącego, jednocylindrowego, górnozaworowego diesla zasilanego tłoczkową pompą wtryskową systemu Bosch'a ? https://www.youtube.com/watch?v=RjgVThnrspM http://www.boatservicehaarlem.nl/bukh_d ... manual.pdf |
Autor: | Paco [ 15 kwi 2017, o 16:34 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
A moze by go po sezonie wymontowac, no i odstawic gdzies do warsztatu? |
Autor: | Ryś [ 15 kwi 2017, o 18:04 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Jeśli, znając bestyję bliżej, uważasz że jest do remontu, to oczywiście. Atoli, jako już wspominali, zaczyna się od wtryskiwacza ![]() Powiedzmy sama końcówka kosztuje 100-150 zł, dodaj za serwis; a cały regenerowany wtryskiwacz (tj. nowa końcówka + przegląd) kupi za ok. 300 zł, tylko trzeba poszukać gdzie. Zresztą nowy też nie majątek ![]() Jeśli silnik zapala bez specjalnych kłopotów to kompresja zapewne jest OK. Albo wystarczająca. Oczywiście można sprawdzić. Następny w kolejce możliwy powód dymienia to ten kąt wtrysku (można sprawdzić), sama pompa wtryskowa (regulacja), a nawet pompa podająca i przytkane filtry (a są i na pompie) - z tym że wówczas także zapala gorzej, o czym nie wspominałeś. I, jakowspomniano, przyblokowany dolot (powietrza) lub odlot (spalin). Co obciąża silnik. W takim przypadku także nie osiąga pełnej mocy, a dymi. Np. wydech, w punkcie wtrysku wody, może kamieniem zajść; by już nie wspomniec że tą sadzą na którą tu pomstujesz... A filter powietrza aby już umyty? ![]() |
Autor: | bartuss1nowy [ 15 kwi 2017, o 18:23 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Rafa koralowa na śrubce |
Autor: | Ryś [ 15 kwi 2017, o 19:35 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
I wystarczy by zadymić. O skorodowanym wydechu nie wspomnąwszy... Wygląda tak https://www.frenchmarine.com/Bukh-Engines-209 http://www.tnorrismarine.co.uk/product/ ... ne-spares/ ywętualnie może lepszy http://www.ebay.de/itm/Bukh-Marine-Dies ... xyOalTbjbT (bo po innemu nie szprecham). |
Autor: | Paco [ 15 kwi 2017, o 19:55 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
Znalazlem u siebie za 1500 |
Autor: | Ryś [ 18 kwi 2017, o 18:46 ] |
Tytuł: | Re: BUKH DV10 pomocy |
I możliwe że to sprawę załatwi. Bo to z tymi kolankami zawsze problem, a na zasadzie błędnego koła: sadza się osadza, przytyka, jak przytkane to silnik bardziej kopci, a sadza się tem bardziej osadza... a w efekcie kolanko kończy się już po 1000 godzin pracy, a sprzedawcy części mają niezły interes ![]() W istocie te kolanka z wtryskiem wody zamocowane od razu na silniku urągają zdrowemu rozsądkowi - powinny być dalej odsunięte i w pionie w dół. Bo gdy tak nagle ochłodzi się spaliny to wszystko co niedopalone osadzi się w bezpośredniej okolicy, a ta obejmuje też kolektor, a nawet kanały w głowicy. I kłopot gotowy. Producent silnika nie ma innej możliwości przykręcenia tego, ale już na jachcie można wydech rozwiązać logiczniej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |