Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 11:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2017, o 14:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich
Szukam pomysłu gdzie szukać przyczyny nie działającej pompy oleju.
W tamtym roku wszystko było OK.
W tym roku od wiosny jest problem z ciśnieniem oleju.
Czasem jest, czasem nie ma. Teraz nie ma.
Wstawiłem manometr i jest zero.
Wyczyściłem filtr (szczelinowy), obejrzałem pompę, wszystko wygląda normalnie ale po odpaleniu na kilka minut nie widać za wiele oleju w filtrze. Symboliczna łyżeczka a normalnie jest z pół szklanki. Ewidentnie pompa nie pompuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2017, o 20:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Zakładając że nie jest zużyta i szlus, to dwie przykładowe sprawy na myśl przychodzą:
może nie zasysać, bo gdzieś zaciąga powietrze - nieszczelność na uszczelce jakiejś, na rurce ssącej, czy nawet coś pękło;
albo nie podawać, jeśli padł zaworek od regulacji ciśnienia - zwykle są na sprężynce, która może trzasnąć, albo się zatnie otwarty.
Nie znam maszyny, ale to typowe problemy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2017, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Bez holajzy sie ne obejdzie

http://wiersze.doktorzy.pl/slusarz.htm

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2017, o 21:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. poprawka, spojrzawszy: w tym silniczku zawór ciśnienia jest za pompą (i filtrem), więc nie w nim rzecz. Znaczy raczej nie zaciąga. Może jeszcze byc co przytkane, nawet rurka przed pompą. Pachnie rozbiórką...
http://www.devill.net/Documentation/Yanmar/YSM-8-12.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2017, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Ryś napisał(a):
Pachnie rozbiórką.
Zanim rozbierzesz spróbuj zapodać zewnętrzne ciśnienie tak z 10 atm w instalację. Może uda sie tak przepchnąć zatory. Próbowałem wielekroć w przypadkach brudnego oleju, zazwyczaj zanieczyszczonego innymi płynami.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.



Za ten post autor Pipek11 otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL