Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 10:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kormoran kilowy
PostNapisane: 30 sie 2017, o 11:23 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Może ktoś wie czy w jachciku kilowym Kormoran kil jest demontowalny . Czy można go np. odkręcić do spawania lub naprawy . I co z ponownym zamontowaniem. Czy trzeba uszczelniać połączenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2017, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zdaje się, że był przykręcany. Nie typowym połączeniem "na styk" i szpilkami tylko do stalowej płetwy był przyspawany kołnierz przykręcony do dna na śruby z nakrętkami.

Ale gwarancji za to info nie dam. Kiedyś oglądałem balastowego Kormorana (a dokładnie oryginalnego Crescent'a 500) ale nie jestem pewien, czy było to oryginalne stoczniowe rozwiązanie.
Crescent występował w wielu wersjach. Od małego jachciku motorowego, poprzez mieczówkę po balastowy z dwoma płetwami.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2017, o 13:56 

Dołączył(a): 12 lip 2017, o 21:04
Posty: 99
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Funka
Tak jak Piotr Ci napisal . Bylo kilka wersji. Na spoko popatrz sobie jak to wyglada na Twojej
udce.
Polaczenie na wszelki wypadek nalezy zawsze uszczelnic.


Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 11:53 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
W moim był odkręcony.
Poprzedni właściciel przerobił na mieczówkę. Długie dwa mela a między nimi wąska a długa płetwa mieczowa opuszczana/podnoszona pod kokpitem.
Pływać, pływało. Czasami więcej do przodu niż w bok.
Niewywrotna, nawet po wzięciu parę wiader wody przez rufę (a co).

Mnie osobiście najbardziej się spodobała gdzieś wyczytana charakterystyka jednostki
"...zatokowa, z ozdobą w postaci masztu z żaglem."
Ale sentyment, po prawie 30 latach pozostał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mój Ojciec kupił kiedyś wersję bezkilową/bezmieczową, czyli motorówkę i miała ona w dnie miejsce na zamocowanie kila. Dorobił do tego miejsca dębową płetwę (nie balast!) oraz takielunek typu slup i jakoś pływało, chociaż Ojciec traktował swojego Kormorana, jako motorsailer i halsował nim rzadko. ;)

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 18:50 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 249
Podziękował : 179
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
Pewien znajomy pływał Kormoranem z Pułtuska na Mazury i nazad z kilem zdemontowanym, montował dopiero na jeziorach. Więc można, montował i zdejmował na plaży, przechylając łódkę, bez kłopotów. Sam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL