Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 22:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 20:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie zamieściłeś fotki swojego mocowania bomu, zatem trudno coś doradzać.
A co do fotki: jeden z aspektów to brak tego "wyrżnięcia likszpary" z profilu masztu, co dziś dziwnie modne. A nie wiem po co...
Tu widzisz mocowanie bomu do szyny w maszcie, tej samej co dla pełzaczy (tez tak mam, choć inny typ okucia) co pozwala bom ustawiać dowolnie góra-dół, a pełzacze schodzą do bomu.
A w istocie ten mowomodny pomysł podrzynania profilu w miejscu najbardziej obciążonym budzi pewne skojarzenia, w duszy drwala :mrgreen:

Drugi aspekt - który uwadze polecam - to mocowanie bomu, w sęsie że od dołu. Pełzacze zaś (ze dwa chociaż) opadają tu wręcz poniżej dolnego liku grota. Nie o to pytałeś? ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 21:47 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ryś napisał(a):
Nie zamieściłeś fotki swojego mocowania bomu


Jutro zamieszczę fotki mocowania i wszystkiego co dookoła.

Co do :
Ryś napisał(a):
"wyrżnięcia likszpary"
myślę że było nieodzowne, w pierwszej wersji, żagiel do masztu był mocowany likliną. Miejsce na dłoń było konieczne.

Pełzacze zaś (ze dwa chociaż) opadają tu wręcz poniżej dolnego liku grota. Nie o to pytałeś?

Tak, o to pytałem, chodzi by remizka przy liku wolnym była jak najbliżej bomu. Pytałem też czy przesunięcie remizki przy liku wolnym, nad bom, gdy remizka przy liku przednim jest n-cm nad bomem ze względu na pełzacze, nie zniekształci profilu żagla

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 22:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
emeryt napisał(a):
Ryś napisał(a):
"wyrżnięcia likszpary"

Wyrżnięcie likszpary może być tylko po kiego grzyba tak drastyczne?
To na zdjęciu Mariana J. wygląda jakby Zenek ze Zdzichem krajzegą to robili na pełnej bani.
Do ślizgaczy wycięcie powinno być o szerokości kilku centymetrów.
Montuje się tam sprężystą wkładkę, która się zamyka po wsunięciu ślizgacza i po problemie.
W lengłydżu to będzie bodaj "track gate" a ślizgacz "slide".
Żeby to wyprostować to trzeba zrobić nakładkę na masz, która "zamknie" tą dziurę i jednocześnie spełni funkcję track gate`a.
Inna nazwa to sail entry.


Załączniki:
Sail entry.jpg
Sail entry.jpg [ 157.9 KiB | Przeglądane 2796 razy ]

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Ostatnio edytowano 4 wrz 2017, o 23:11 przez bratanek65, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 23:11 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
bratanek65 napisał(a):
po kiego grzyba tak drastyczne?


"Łeb grota" jest okuty na "blachę" na długości ok. ćwierć metra. Aby go wprowadzić w likszparę, takie wycięcie Wojtku, jest niezbędne. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 08:17 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ryś napisał(a):
Nie zamieściłeś fotki swojego mocowania bomu, zatem trudno coś doradzać.


emeryt napisał(a):
Jutro zamieszczę fotki



Proszę, fotka i rysunek w uzupełnieniu.Może łatwiej pomoże coś doradzić.

emeryt


Załączniki:
Jedną liną.JPG
Jedną liną.JPG [ 26.27 KiB | Przeglądane 2773 razy ]
Jedną liną 0.JPG
Jedną liną 0.JPG [ 61.01 KiB | Przeglądane 2774 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 09:43 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
bratanek65 napisał(a):
Inna nazwa to sail entry.


Idąc tym tropem, znalazłem chyba panaceum. Prosty w wykonaniu i montażu. Chyba.

emeryt


Załączniki:
Jedną liną 1.JPG
Jedną liną 1.JPG [ 12.1 KiB | Przeglądane 2757 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 13:57 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Aby obsługa grota z kokpitu była całkowita, do zmiany długości topenanty zastosowałem zblocze z knagą, obsługiwane z kokpitu. Drugi koniec topenanty jet zamocowany do masztu na stałe.

emeryt


Załączniki:
Jedną liną 2.JPG
Jedną liną 2.JPG [ 95.31 KiB | Przeglądane 2728 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 14:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Na moje oko [ruchoma, środkowa - "zawias"] część tego okucia mocowania do masztu pięty bomu jest zmontowana do góry nogami :oops:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 15:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
A masz waćpan oko! ino pogratulować :mrgreen:

A tu gwoli idei insze obrazki dla Emeryta - o ile da rady tyla podnieść bom ;)
http://www.drmarine.com/prodimages/dr116b.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... z17KCL.jpg
https://forums.sailboatowners.com/index ... jpg.57953/



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 16:11 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dziękuję wszystkim kolegom, dzielącym się radami.

Narobiłem rabanu, a problem chyba rozwiązał się sam, bez kombinacji i adaptacji bomu i likszpary przy bomie.
Sprawę załatwia sam bom. Nierozciągliwość tylnego liku grota, powoduje podniesienie bomu który załatwia pozytywnie temat, co widać na fotkach. Teraz zakup bloczków, lub prywatna inicjatywna, by zrobić jak Bury Kocur radzi.

Dziękuję

emeryt


Załączniki:
Jedną liną 5.JPG
Jedną liną 5.JPG [ 113.9 KiB | Przeglądane 2648 razy ]
Jedną liną 4.JPG
Jedną liną 4.JPG [ 101.47 KiB | Przeglądane 2648 razy ]
Jedną liną 3.JPG
Jedną liną 3.JPG [ 111.45 KiB | Przeglądane 2648 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 20:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Będziesz kupował bloczki i resztę to daj znać. Mam 2 groty do takiej samej przeróbki. Po co dublować pracę.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 21:31 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
bratanek65 napisał(a):
to daj znać.


O Kiej ! Będę informował.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2017, o 09:43 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Włodku, masz może fotki pokazujące jak to wygląda od tyłu, (po lewej stronie ) to co na fotkach. Jak się wzorować to do końca. :roll:

Z góry dziękuję.
emeryt


Załączniki:
lewa 1.JPG
lewa 1.JPG [ 15.05 KiB | Przeglądane 2578 razy ]
lewa.JPG
lewa.JPG [ 18.14 KiB | Przeglądane 2578 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 234 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL