Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 00:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2017, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Na razie bez opisu :rotfl:

Obrazek

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2017, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
:mrgreen:
Fajne. Z czego skórę zrobisz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Czy tylko ja nie widzę obrazków? :-(

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
ja też

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marcin ma jakąś awarię i prosił mnie, abym wrzucił powtórnie linki do zdjęć, bo się pewnie pochrzaniły ich adresy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No I dzieci teraz W-F beda musialy miec na dworze... a tu zima idzie :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Ale się uparli na te szmacianki

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Fajne :)
Ciekawe są te wewnętrzne wzdłużniki - opowiesz o tym pomyśle?
Jak rozwiążesz miecz (bo chyba jakiś będzie) - zewnętrzne, holenderskie, czy jakaś skrzynka będzie?

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
bartuss1nowy napisał(a):
Ale się uparli na te szmacianki


Bo to fajne jest :mrgreen: I wcale szmacianką nie musi być.
Poza tym to taki powrót do przeszłości, bo to przecie pierwszy święty żeglarz Brendan na takiej konstrukcji pływał. Tyle że była zdaje się sporo większa i zamiast szmatki skórami byków obita.
W każdym razie nie w kij dmuchał musi była ta łajba bo żywot zakończył był Brendan nie przez utopienie :D a jak by nie patrzył to zdaje się jakimś patronem żeglarzy jest.
(tego nie jestem pewien :roll: bo na religię to ja niezazbytnio uczęszczałem)
Obrazek

Czy ta niby replika modelowa jest bliska prawdy to nie wiadomo. Mam tutaj takiego jednego speca- historyka- profesora :D Który zęby zjadł na śledzeniu historii Brendana. On na ogniu piekielnym zeznawałby że szkieletowa konstrukcja >jachtu< Brendana była wyłącznie wiązana. Żadnych klejonych czy też innych stałych połączeń nie miała. Wyłącznie sznury- skóry itp.
Przy czym sznury i liny były z włókna pokrzywy :mrgreen: jak również materiał na żagle.
Żeby to zaskórować trzeba było najpierw oskórować lekko liczyć osiem byków (może krów) . Żeby była jedna warstwa poszycia. A podobno były ze trzy czy cztery warstwy razem przeszyte.
A czy Brendan dopłynał do ameryki to diabli wiedzą. W każdym razie wersja taka również zaistniała po odfiltrowaniu opisów podróży z religijnych uniesień.

ed. jak by nie było to dla mnie Brendan debeściak jest. W szóstym wieku gościu niezły kawał wody przepłynął. Może i był w ameryce, edenie znaczy. A jako mapy i locje to pismo święte jedynie.
Jednym słowem, wiara czyni cuda.
A my teraz? echhhh


Ostatnio edytowano 21 wrz 2017, o 16:01 przez kokop, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor kokop otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Fajne :)
Ciekawe są te wewnętrzne wzdłużniki - opowiesz o tym pomyśle?
Jak rozwiążesz miecz (bo chyba jakiś będzie) - zewnętrzne, holenderskie, czy jakaś skrzynka będzie?
pozdrawiam
krzys

Też mi się podoba, a jak oglądałem linie teoretyczne to mi się nie za bardzo podobało - czemu? :?:

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Bo kąty na dziobie i rufie lekko zmniejszyłem ;)

Myszek:
miecz boczny, jak się wiosłuje to za ławeczkę robi. Chciałem skrzynkę robić ale Peter namówił minie na boczne i dobrze bo by się całkiem nie wyrobił. Chcę w to wsadzić miecz szybrowy ale chyba zostanie na bocznym :rotfl:

Więcej zdjęć jutro dzisiaj mi tel padł więc zdjęć nie mam :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2017, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Co do Świętego Brendana



Myszek co do wewnętrznych wzdłużników to przeciwdziałają wyginaniu się stępki w drugą stronę oraz służą jako podpory pod mieczo-ławeczkę oraz punkt wiązania miecza.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
bartuss1nowy napisał(a):
Ale się uparli na te szmacianki

To zaraźliwe:
Załącznik:
brain.jpg
brain.jpg [ 36.38 KiB | Przeglądane 5431 razy ]

Załącznik:
300px-Hindenburg_at_lakehurst.jpg
300px-Hindenburg_at_lakehurst.jpg [ 12.07 KiB | Przeglądane 5431 razy ]


pozdrowienia

krzys

ps. gdzieś dawno temu słyszałem o nieudanej próbie zbudowania jachtu skin on frame na regaty o puchar Ameryki. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnej informacji o tym. Ktoś jeszcze słyszał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Skoro można zrobić latający namiot, to pływający też. Osiągi tego pierwszego to takie sobie, pomijam ppg itp. Więc pewnie znajdzie się rzesza wyznawców takiego rozwiązania podobnie jak rzesza polietylenowców.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
myszek napisał(a):

pozdrowienia

krzys



ps. gdzieś dawno temu słyszałem o nieudanej próbie zbudowania jachtu skin on frame na regaty o puchar Ameryki. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnej informacji o tym. Ktoś jeszcze słyszał?


Było całkiem fajnie tylko badyle na szkielet zbyt oszczędne. Wyginało sie i nie trzymało profilu.
Skin był z kewlarowej siatki pokrytej jakąś folią i całkiem dobrze zdał egzamin.
Pomysł fajny w sumie z tym pokryciem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Obrazek

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Marian Strzelecki, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Mbober mam taki żagiel na swoim kajaku. Niesamowita sprawność. Żmijka to może być rozwiązanie, jednak polecam złożyć plandekę na dwoje i bez żmijki rozciągnąć na samym rozprzu. Spróbuj, zobaczysz jak ładnie i aerodynamicznie układa się żagiel, nie walczy z wiatrem, zero zmarszczek i zawsze wyprostowany na całej długości masztu.
W moim wątku o mieczach do kajaka koledzy zaproponowali miecze wiązane sznurkiem do masztu. Rozwiązanie testowałem, do kajaka niekoniecznie ale w Twojej łódce i kulturowo i wizualnie będzie pasowało.
Podziwiam, gratuluję, trzymam kciuki. Zajebista łódka.

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.



Za ten post autor Pipek11 otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Też pomysł zawsze to niej pracy okuciami żagla :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
ps. gdzieś dawno temu słyszałem o nieudanej próbie zbudowania jachtu skin on frame na regaty o puchar Ameryki. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnej informacji o tym. Ktoś jeszcze słyszał?
:lol: :rotfl: :lol:
Chyba chodzi o tekst z precli z 1 kwietnia któregoś tam roku, dzięki któremu dowiedziałem się, że jestem mile widziany na naszym forum*.

Witajcie żeglarze
pozwolono mi uchylić rąbka tajemnicy:

Trwają przygotowania do startu w Pucharze Ameryki;
PZŻ powołał zespół konstruktorów aby opracowali projekt jachtu
który pozwoli na realne zwycięstwo w tych prestiżowych regatach.
Nazwiska są utrzymywane w tajemnicy do czasu oficjalnego zgłoszenia Polski do startu.
Z wstępnych koncepcji wyłania się jacht zbudowany w niekonwencjonalny sposób z najnowocześniejszych materiałów:
Jacht ma mieć poszycie z nano tworzyw, miękkie i pokryte pianka naśladująca skórę delfina.
Całość ma być obudowana na stelażu ze wstępnie sprężonych włókien węglowych.
Istotą projektu jest innowacyjna koncepcja zmian wymiarów kadłuba w trakcie regat, przez system komputerowo sterowanych naciągów.
Biedzie można nie tyko rozszerzać kadłub gdy zajdzie potrzeba zwiększenia stateczności , ale i zmiany symetrii na różnych halsach.
Maszt ma być zintegrowany z balastem , tak aby przy żegludze na wiatr mógł być (poprzez naciąg want) wertykalizowany do pionu , razem z balastem.
w balaście mają być zintegrowane butle ze sprężonym (do 40atm) powietrzem, które pomagać ma w utrzymaniu odpowiedniego trymu poszycia.
W zależności od warunków nautycznych ciśnienie wewnątrz kadłuba będzie regulowane , aby opływy wody i uderzenia fal mogły być amortyzowane.
Największą jednak rewelacją ma być podział załogi na pokładową i denną (tzw. odpowiedzialną).
Nabór załogi podpokładowej już się zakończył, i składać się ona będzie z Działaczy Naszego Związku cechujących się solidnym ciężarem przewyższającym ciężar betonu a zbliżonym do ołowiu.)
Załoga ta (po zapokładowaniu przed regatami) nie będzie miała bezpośredniego styku z załogą pokładową i przez czas regat będzie całkowicie i trwale odizolowana od stresów regatowych, a po wygranych regatach będzie ją można rozhermetyzować.

Z żeglarskim pozdrowieniem
Marian Strzelecki


MJS

*Jak to się świat zmienił od tamtego czasu - dziś boję się, że mnie "wyrzucą" ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zapomniałem dodać, że
jacht maiał się nazywać Samosierra.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pipek11 napisał(a):
Niesamowita sprawność. Żmijka to może być rozwiązanie, jednak polecam złożyć plandekę na dwoje i bez żmijki rozciągnąć na samym rozprzu. Spróbuj, zobaczysz jak ładnie i aerodynamicznie układa się żagiel, nie walczy z wiatrem, zero zmarszczek i zawsze wyprostowany na całej długości masztu.
Opisz (i może pokaż) bo mam za mało wyobrazni...

Ja od lat lansuję takie (niesprawdzone jeszcze) rozwiązanie które Catz nazwał Va-Marian :cool:


Załączniki:
PICT4843.JPG
PICT4843.JPG [ 72.59 KiB | Przeglądane 5231 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Kadłub ładny, a żagle to dziwności, nie widziałem takowych może dlatego uważam za dziwne, hmm ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bartuss1nowy napisał(a):
Kadłub ładny, a żagle to dziwności,

Kadłub to klasyczny Finn więc co się dziwić, że ładny.
A ożaglowania Va-Marian nie mogłeś widzieć, bo go jeszcze na wodzie nie było: to moja wariacja na temat rozprzy, aby na obu halsach była sprawniejsza.
Na dodatek podział grota na dwa, może polepszać sprawność na wiatr. (dysza regulowana ? ) :rotfl:


Załączniki:
PICT4858.JPG
PICT4858.JPG [ 157.13 KiB | Przeglądane 5207 razy ]
PICT4860a.jpg
PICT4860a.jpg [ 108.3 KiB | Przeglądane 5207 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Wygląda jak skrzydło trójpłatowe - pewnie o tę zasadę chodzi z większą nośnoscią jak w trójpłatach - czerwony baron na DR1. Skojarzenia mam.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Marianie, Twoje rozwiązania są bardzo bliskie moim (kieszenie). Zanim zrobiłem jak zrobiłem miałem żagle mocowane na tzw. "trytki" kilka segarsów to dobrze chodziło. Pływałem tak póki nie trafiłem na problem maszt-żagiel i straty na skutek zawirowań powietrza w miejscu łączenia masztu i żagla. Przyglądałem się krawędziom natarcia dla skrzydeł samolotów i wyciągałem jakieś tam wnioski. Inżynier nie jestem ale proste analizy wskazywały na rozwiązania typu: sztywny (nieobrotowy) maszt i swobodnie owijająca go plandeka.
O to mi chodziło:
Załącznik:
1601_1.jpg
1601_1.jpg [ 10.21 KiB | Przeglądane 5091 razy ]

tu widać problem z masztem z likliną
Załącznik:
1601_2.jpg
1601_2.jpg [ 11.43 KiB | Przeglądane 5091 razy ]

dobre ale malo kto chce pływać tylko w jedną stronę.
Załącznik:
1601_3.jpg
1601_3.jpg [ 9.17 KiB | Przeglądane 5091 razy ]

Eureka!!!
może bez tego wypełnienia bo maszcik miniaturka ale jak się porówna sprawność profila w samolocie ANtonow tzw kukuruźnik(gruby przekrój) a np mig 21 to wybór prosty nie ma takich wiatrów dla profilu 21.
Kolejne spostrzeżenie: jak pływałem na "zwykłym" żaglu, blisko masztu siadywały ważki, muchy i wszelakie gapowiczostwo. Jak złożyłem plandekę na dwoje i wsunąłem maszt do środka, muchi znikli. A przynajmniej przesiedli się w inne miejsca. Co więcej przy złożonym żaglu na dwoje, tworzy się samoczynnie profil skrzydła lotniczego.
Także zdjęcia poszukam, z żywego, ale jeśli nie to proszę oglądać złożoną na pół kartke i jej aerodynamiczność.
Jeśli mogę coś zasugerować krawędź spływu jest również idealna, nic nie trzeba kleić, nic nie szyjemy po prostu 1 punkt mocowania to szczyt rozprza, 2 punkt to linka szota.
Może to i wielkiego wpływu na sprawność łódki nie ma ale za to jak wygląda!?

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.



Za ten post autor Pipek11 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 19:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Pozostaje jeszcze zrobić i rozprzę podwójnie, i kursy z wiatrem na motyla, a literalnie dość :mrgreen:

Może wynalazek niezbyt nowy - ale sprawdzony ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Ku.va Czuję się ułomkiem.:D:D:D:D:

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Pipek11 napisał(a):
tworzy się samoczynnie profil skrzydła lotniczego.

który? NACA 0009 czy jakis clark y ?
na pierwszych dwóch rysunkach zalatuje cronk liebeck
Jeszcze możesz wprowadzic mechanizację takowego płata - jakies klapy czy sloty przed masztem zasłaniając likszparę czy jak to sie, wystarczy przeanalizować przepływ w podstawach aerodynamiki płata, chociaz tutaj predkośc przepływu powietrza mała, no ale ... widziałem gdzies takie pływadło co miało sztywne skrzydła w układzie V prawie ze do wody przycisniete na pływakach i to robiło za napęd.
Aha, mozna tez z wiatrakiem - ustawiasz sobie tarczę wiatraka tak,, aby napływ powietrza był nań taki, aby caly czas miał stalą prędkośc obrotową, a koniec tego połączony ze srubą napędową, w malych jednostkach ten helikopter nie wypali no i brzydko wygląda.

Wnioskuję - czasami przy małych utkach nie ma co wydziwiać.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Teoretyzujesz waść za bardzo:
bartuss1nowy napisał(a):
Wnioskuję - czasami przy małych utkach nie ma co wydziwiać.
... myślisz, że lepiej od razu wydawać fortunę na wielkie jachty? :-P

Na małych od zawsze było eksperymentowanie ... i potem przechodziło (jak się sprawdziło) na większe.

MJS

ps
kiedyś miałem (utopijną koncepcję) "niedyszowgo działania foka":
Znaczy: im bardziej zamknięty tym lepiej dla ogólnego opływu.

ale jakoś nikt nie poparł mojej koncepcji ;) więc zaniechałem, ale cała koncepcja Va-Marian opiera się też na tych domysłach.


Załączniki:
Fok i grot bez dyszy.jpg
Fok i grot bez dyszy.jpg [ 45.03 KiB | Przeglądane 5028 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2017, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 11:46
Posty: 222
Lokalizacja: Podlaskie
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 77
Uprawnienia żeglarskie: Błogosławieństwo szamana plemienia Mtete
Bartuś jak nie wyda 120% normy to nie akceptuje rozwiązania. A jakby nie daj Boże wynalazł coś na śmietniku to by chyba zawału dostał. Ale dość żartów. Mówilim o plandece za 10 zł.
Drugie zagadnienie wspominane przez Mariana. Naczytałem się i mam również spostrzeżenie, że jak w rysunku fok bez dyszy, jest rozwiązanie nazywane w lotnictwie slotami. A są to profile których zadaniem jest zwiekszenie ciśnienia na głównym płacie.
Po części tak tłumaczono działanie foka, ale spotykałem i odmienne opinie. Zresztą nie bardzo mam zamiar wnikać w samą materią, bo skoro działa to czemu nie...
Załącznik:
Skrzela.svg.png
Skrzela.svg.png [ 50.55 KiB | Przeglądane 4996 razy ]


A u Mariana zamknięcie przepływu powietrza między żaglami winno jak na rysunku stworzyć wiekszy i grubszy profil,całego pędnika. Ciekawy jestem tylko czy sumaryczne korzyści z dwóch profili żagla vs koncepcja zamkniętej dyszy przeważą jedne nad drugimi. Gruby profil działa lepiej przy niewielkich prędkościach ośrodka w jakim działa. Na własne oczy widziałem start kukuruźnika "do tyłu". Wiatr miał cos około 70 km/h. Mocno wiało ale pilot poderwał maszynę bez mała z miejsca (taki pionowy start - tylko sie ruskie tym nie chwalili).
Zamknięcie profilu jak sugeruje Marian nie powinno nastręczać problemów technicznych. Spróbować warto, a może kolega już próbował?

_________________
Pozdrawiam
Marcin B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL