Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 18:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2017, o 11:28 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Przeczytałem cały ten wątek o zimowaniu viewtopic.php?f=22&t=20346, załączniki dodane tam przez Włodka (diesel, kibel i czeklista) i podręcznik do Vetusa M2.6 i wciąż mam kilka wątpliwości.

Na str. 77 podręcznika piszą, aby spryskać cały silnik jakimś "protective medium, for example CRC protective 6-66". Robicie coś takiego na zimę?

Na str. 79 jest polecenie aby silnik popracował przez 5 minut z "protective diesel fuel" lub mieszanką oleju silnikowego z paliwem w proporcjach 1/9. Naprawdę trzeba to robić?

Na str. 105 zalecają na zimę zatankować paliwo zimowe, a nawet z uszlachetniaczami. Czy tankowanie diesla z kategorii super (Shell V-Power Diesel, STATOIL milesPlus Diesel i podobne) ma sens w ogóle w celu ochrony silnika przez cały rok, a na zimę w szczególności?

Olej silnikowy, który mam użyć to 15W40 (str. 106). Co polecacie?

Jaki olej mam użyć do przekładni? Na str. 108 zalecają Transmission oil type A, Suffix A i podaję kilka rekomendacji.

Czy gdybym musiał uzupełnić płyn chłodniczy, to jaki najlepiej kupić? Borygo?

Włodek Ring w swojej czekliście w pkt. 9 pisze, aby uruchomić silnik bez wirnika na 2-3 minuty. Czy to spowoduje osuszenie (wyssanie) wcześniej wlanego płynu?

Pisze też w pkt. 11, aby wymienić olej w przekładni po wyjęciu jachtu z wody. Czy taka wymiana na zimno będzie skuteczna?

To chyba wszystko. Dzięki.

Marek

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
BMarek napisał(a):
załączniki dodane tam przez Włodka (diesel, kibel i czeklista)


To może trochę jest off-topic, ale jak dobrałeś się do załącznika o kiblach? Bo ja klikam i dostaję błąd serwera...

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 12:59 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
barwil napisał(a):
jak dobrałeś się
Miałem tak samo. Plik znalazłem na swoim komputerze.
Załącznik:
Włodek Ring o kiblach.pdf [164.81 KiB]
Pobrane 112 razy

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616



Za ten post autor BMarek otrzymał podziękowanie od: barwil
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
BMarek napisał(a):
Na str. 77 podręcznika piszą, aby spryskać cały silnik jakimś "protective medium, for example CRC protective 6-66". Robicie coś takiego na zimę?


Witaj

Nie robię .

BMarek napisał(a):
Na str. 105 zalecają na zimę zatankować paliwo zimowe, a nawet z uszlachetniaczami. Czy tankowanie diesla z kategorii super (Shell V-Power Diesel, STATOIL milesPlus Diesel i podobne) ma sens w ogóle w celu ochrony silnika przez cały rok, a na zimę w szczególności?


To nawet nie chodzi o ochronę przez cały rok a o niewytrącanie się parafiny w letnim oleju pozostawionym na zimę w silniku oraz w zbiorniku.

Znam przypadek zaparafinowania układu zasilania podczas odpalania silnika wiosną.

BMarek napisał(a):
Olej silnikowy, który mam użyć to 15W40 (str. 106). Co polecacie?


Ja od lat stosuje Castrol 15W 40 i ten olej polecam - oczywiście olej MINERALNY.

BMarek napisał(a):
Jaki olej mam użyć do przekładni


Jaka masz przekładnię ?

Prostą czy S-Driva ?

BMarek napisał(a):
Czy gdybym musiał uzupełnić płyn chłodniczy, to jaki najlepiej kupić? Borygo?


Bez różnicy jaki - obecnie wszystkie płyny niezamarzające do chłodnic sa ze sobą mieszalne.

BMarek napisał(a):
Włodek Ring w swojej czekliście w pkt. 9 pisze, aby uruchomić silnik bez wirnika na 2-3 minuty. Czy to spowoduje osuszenie (wyssanie) wcześniej wlanego płynu?


Kidyś tak robiłem ale można tego zaniechać - ważne aby nie oszczędzać na glikolu podczas przelewania zewnętrznego obiegu chłodzenia silnika po jego wyjęciu z wody.

5 l. glikolu kosztuje grosze w porównaniu z remontem silnika

BMarek napisał(a):
Pisze też w pkt. 11, aby wymienić olej w przekładni po wyjęciu jachtu z wody. Czy taka wymiana na zimno będzie skuteczna?


Będzie - ja spuszczam olej z przekładni S-Driva zaraz po wyjęciu jachtu z wody - inaczej zresztą tego nie zrobisz.

Nie zapomnij tylko po spuszczeniu tego oleju zakręcić śrubę na dole przekładni bo jest to dość nietypowa śruba z magnesikiem do ściągania opiłków i dostać ja jest kłopot.

barwil napisał(a):
Bo ja klikam i dostaję błąd serwera...


Bo z jakiegoś powodu nie działa strona Samosteru.

Jeżeli komuś podesłać jakiś potrzebny plik w PDF o kiblach lub innej instalacji jachtowej to proszę pisać tutaj.

W załączniku artykuł o ogrzewaniu - też tam był i też może sie komuś przydać.

Załącznik:
Jachtowe instalacje grzewcze.PDF [858.18 KiB]
Pobrane 94 razy


W czymś mogę jeszcze pomóc ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 6 paź 2017, o 16:03 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
BMarek napisał(a):
wciąż mam kilka wątpliwości.


Masz jeszcze poniżej trochę informacji o Dieslach i olejach

Załącznik:
Jachtowe instalacje silnikowe Diesla.PDF [390.61 KiB]
Pobrane 95 razy

Załącznik:
040_44_02_08_Raport_o_Dieslu.pdf [616.54 KiB]
Pobrane 81 razy

Załącznik:
042_45_03_08_diesel.pdf [448.41 KiB]
Pobrane 92 razy

Załącznik:
Art dla żagli - Oleje.doc [71.5 KiB]
Pobrane 94 razy

Załącznik:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Colonel, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:05 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
bury_kocur napisał(a):
Jaka masz przekładnię ?

Prostą, ZF10M. To jaki mam olej użyć?

Kocurze, poleć proszę pompkę/strzykawkę do wybierania oleju (oferta jest jak zwykle baaardzo szeroka). Do wyssanie będzie około 3 litry.

Marek

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
BMarek napisał(a):
Kocurze, poleć proszę pompkę/strzykawkę do wybierania oleju (oferta jest jak zwykle baaardzo szeroka). Do wyssanie będzie około 3 litry.


Ja korzystam z czegoś podobnego:
http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... ju-650207/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

BMarek napisał(a):
To jaki mam olej użyć?


Lej olej taki sam jak do silnika - mineralny olej 15W 40

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2017, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
A do najbliższej zimy Bury Kocur przygotowany jest następująco:


Załączniki:
Kocur pod zimowa kołderką002.jpg
Kocur pod zimowa kołderką002.jpg [ 141.15 KiB | Przeglądane 2526 razy ]
Kocur pod zimowa kołderką003.jpg
Kocur pod zimowa kołderką003.jpg [ 151.38 KiB | Przeglądane 2526 razy ]
Kocur pod zimowa kołderką001.jpg
Kocur pod zimowa kołderką001.jpg [ 154.1 KiB | Przeglądane 2526 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2017, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
a na morzu nie robi sie do morza?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2017, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bartuss1nowy napisał(a):
a na morzu nie robi sie do morza?


?????????????

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2017, o 06:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No, tak ciekaw trochę jestem co się robi z nieczystościami na pełnym morzu. Wozi ze sobą w specjalnych pojemnikach oczyszczanych w porcie czy po prostu opróżnia na pełnym morzu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2017, o 06:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bartuss1nowy napisał(a):
co się robi z nieczystościami na pełnym morzu.


A co komu przeszkadza jak zrobisz koopkę do morza ?

Przecież to nie jest chemia i nic nie zabije.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Netart i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL