Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 maja 2024, o 22:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lis 2017, o 22:00 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Witam, mam pytanie czy ktoś próbował sam lub u specjalisty podzielić maszt na dwie części? żeby był składany. Chodzi o możliwość transportu złożonego. Długość masztu to 6,80 m profil aluminiowy cos takiego jak na zdjęciu. Jak taka zmiana wpłynie na sztywność masztu i czy nie osłabi tak żeby się nie zgiął. Maszt ułamkowy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zdjcie


Załączniki:
al_maszt.jpg
al_maszt.jpg [ 13.74 KiB | Przeglądane 2427 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2017, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
sirk44 napisał(a):
czy ktoś próbował sam lub u specjalisty podzielić maszt na dwie części?


Ja próbowałem:
Załącznik:
IMG_5707.JPG
IMG_5707.JPG [ 132.84 KiB | Przeglądane 2421 razy ]

Załącznik:
IMG_5717.JPG
IMG_5717.JPG [ 79.27 KiB | Przeglądane 2421 razy ]


Ale mi nie wyszło ... :rotfl:

Maszt rękoma Piotra A. złożony został w całość i więcej nie próbowałem...

I szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takim pomyśle...

Maszt 680 cm to chyba nie kłopot przewieźć ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Były użytkownik, Koma5
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2017, o 00:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
sirk44 napisał(a):
Jak taka zmiana wpłynie na sztywność masztu i czy nie osłabi tak żeby się nie zgiął. Maszt ułamkowy.
Jesteś aby pewien ze to jest dobry pomysł???
Możliwość jest. Trzeba najpierw dobrać taki profil (inny mniejszy kawałek masztu/bomu) by wszedł połową na wcisk w jeden kawałek masztu.Wkleić lub znitować.
Po transporcie "nadziać" drugą część masztu na rzeczony profil.
Tyle tylko że to nie będzie już maszt a dwa kawałkii "nadziane" na trzeci
Kicha ;) do kwadratu

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2017, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 17:40
Posty: 27
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie:
Są maszty dzielone, mam taki w katamaranie. Oryginalnie do nacry 5.2. 8,5m długości
Ma kilka wad, większa sztywność, większa waga i co dla mnie istotne , nie da się uszczelnić. Zaletą jedyną jest to , ze da się poskładać :)


Załączniki:
20141005_134727.jpg
20141005_134727.jpg [ 175.81 KiB | Przeglądane 2335 razy ]
20141005_134718.jpg
20141005_134718.jpg [ 338.68 KiB | Przeglądane 2335 razy ]
20141005_134643.jpg
20141005_134643.jpg [ 360.81 KiB | Przeglądane 2335 razy ]
20141005_133309.jpg
20141005_133309.jpg [ 400.57 KiB | Przeglądane 2335 razy ]

Za ten post autor kornel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2017, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Maszty na starych żaglowcach były łączone z kawałków:
Obrazek
ale i bardzo mocno olinowane w miejscu łączenia. Maszty desek windsurfingowych często są łączone, właśnie z powodu transportu i przechowywania. jednak w ty miejscu często się łamią, bo maszt nie jest olinowany. Inna sprawa to naprężenia w materiale poddanym zginaniu (w tym naprężenia dynamiczne). W maszcie jednolitym rozkładają się płynnie, a gdy jest połączony, to następuje zerwanie ciągłości naprężeń i zastąpienie ich naprężeniami innego rodzaju. Zwykle punktowe od nitów i płaszczyznowe od tarcia materiałów łączonych.
Czy warto?
Można to porównać np. do kaloszy, które w całości spełniają swoją funkcję, a gdyby je uciąć w połowie i skleić taśmą, to już nie to samo, chociaż wody nie wpuszczą.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 13:53 

Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 20:22
Posty: 87
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
No jest to też masz do katamarana Hobie Cat 14, gdzieś kiedyś czytałem że był dzielony właśnie do mojego modelu i dlatego pytam, zastanawiam się właśnie czy warto to robić, zmieniam przyczepkę na inny środkek transportu i lepiej by się przewoziło złożony ale właśnie mam obawy co do większych strat niż pożytku więc chyba skłonie się do pozostawienia w jednym kawałku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 07:50 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie kombinuj z dzieleniem tego masztu. Jeśli to maszt od Hobie Cata to po podzieleniu będzie nic nie wart (będzie się wyginał nie tak jak powinien). Ja wożę 9,5m maszt od F18 w ten sposób że, mam zrobione podparcia pod maszt zamocowane z przodu ( do dyszla przyczepy) i z tyłu przyczepy. Przednie podparcie jest dłuższe od tylnego, co powoduje że maszt leży pod kątem. Wysokości dobrane są tak, aby przedni koniec masztu znajdował się nad dachem holownika (samochodu). To powszechny sposób wożenia katamaranów i ich masztów.
Tak to wygląda.

http://carbonix.com.au/wp-content/uploa ... 10/445.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2018, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2018, o 19:52
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Trochę odgrzeję temat.
Posiadam Hobie Cat 14 z dzielonym masztem.
Gdybyś potrzebował zdjęcia informacje lub cokolwiek pisz.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL