Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 02:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:42 

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 13:34
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam,

jestem tutaj nowy więc na początku chciałbym powitać wszystkich Forumowiczów.

Poszukuję dokumentacji dotyczącej jachtu Carina - balastówka, wyprodukowanej w 1979 w Szczecinie w Morskiej Stoczni Jachtowej im. Teligi. Stocznia ta już nie istnieje. Przeszukałem już internet, jednak oprócz jednego artykułu nic nie znalazłem.

Co do dokumentacji interesuje mnie praktycznie wszystko... od zdjęć po schematy i plany. Bardzo byłbym wdzięczny za udostępnienie danych na forum lub przesłanie na PW.

Pozdrawiam
Gregbit


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może te materiały częściowo będą przydatne ....
http://www.meder.hu/
http://meder.hu/meder_pl.htm

Załącznik:
carina01.JPG
carina01.JPG [ 36.77 KiB | Przeglądane 3965 razy ]


Tu znajdziesz fotki http://meder.hu/eng/recovery.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 11:20 

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 13:34
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzięki Wojtek za zainteresowanie tematem. Dziękuję za przesłane linki.

Jakby ktoś z Was jednak posiadał jakąkolwiek dokumentację dot. tej żaglówki to ponawiam prośbę. W latach 80 była to bardzo popularna konstrukcja.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
gregbit napisał(a):
Jakby ktoś z Was jednak posiadał jakąkolwiek dokumentację dot. tej żaglówki to ponawiam prośbę.

Chcesz budować Cariny ? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 11:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I teraz jest bardzo popularna w okolicach Szczecina. U mnie na przystani stoja takie 4, kilka regularnie startuje w regatach ale z dokumentacja jest problem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I jeszcze jedno, Cariny budowano z roznymi balastami stalymi, te ktote znam maja balasty inne niz na zdjeciu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 19:24 

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 13:34
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie, nie mam zamiaru budować Cariny :D, ja już ją posiadam. Teraz stoję przed faktem wiosennego remontu i najpierw chciałbym poznać jej dokładną budowę.

Tak tak, zauważyłem także że Cariny budowane były z balastem w różnych kształtach. Mój wygląda tak jak na tym zdjęciu:

http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... /5384.html

Myślicie że w Książnicy Pomorskiej coś bym znalazł? Jeśli tak to w którym dziale szukać?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 20:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prawde mowiac nie wiem , jesli jestes ze Szczecina sprobuj popytac na terenie dawnej stocxzni jachtowej. Moze Slawek Rogala lub Mirek Marciniak cos Ci podpowiedza. 'Zapytaj tez na portierni, kiedys pracowal tam emerytowany pracownik stoczni( nazwiska nie moge sobie przypomniec ) ktory mial wlasne spore archiwum.
Najszybsza Carina "Halszka" stoi niedaleko "Maritim Shop" mozesz sobie obejzec.
Podaj kontakt na priva, moze sie czegos dowiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 20:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jeszcze jedno, co chcialbys osiagnac remntujac lodke, jesli poprawe nautyki to zmienilbym mocno skeg i pletwe sterowa bo oryginalne rozwiazanie jest bardzo prymitywne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
jesli poprawe nautyki to zmienilbym mocno skeg i pletwe sterowa bo oryginalne rozwiazanie jest bardzo prymitywne.

Marek jak by to miało wyglądać ?
Jestem zainteresowany.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 21:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojtku, oryginalny skeg i pletwa tp plaska blacha. Popatrz jak wygladaja nowoczesne profilowane pletwy i wybierz sobie cos co ci bedzie odpowiadalo. Osobiscie zrobilbym profilowana pletwe troche dluzsza o podobnej powieszchni i oczywiscie odpowiednio wyprofilowalbym skeg.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kilka balastowych Carin widziałem. Wszystkie miały laminatową płetwę balastową z bulbem lub czymś bulbopodobnym :D
Czyli taką jak na Twoim zdjeciu.....
Ktoś na forum jakiś czas temu chciał sprzedać pustą skorupę tej płetwy.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 17:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja jeszcze Cariny z laminatowym balastem nie widzialem a jest ich w okolicach Szczecina sporo. Widzialem balasty z odlewu zeliwnego, z plyty stalowej + bulb.
To co ktos probowal sprzedac to jakas radosna tworczosc :)
Aktualnie wiekszosc lodek jest wyciagnieta, mozna pojezdzic po przystaniach i poogladac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ponoć był to produkt stoczniowy, szczeciński....
Laminat to była tylko nie wypełniona skorupka ( przynajmniej tak to wyglądało), którą trzeba odpowiednio obciążyć i zalaminować......
Nie mogę tego ogłoszenia odszukać :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kto szuka - znajduje....

viewtopic.php?f=1&t=7342&p=80243&hilit=carina#p80243

Skorupka ma taki kształt jaki widziałem u Carin, nigdy nie macałem z czego ta płetwa jest zrobiona :D

Wypowiadałeś się M@rku w tym wątku.......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 19:07 

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 13:34
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam Wszystkich,

widzę że temat z lekka zmienił kurs. Co do przebudowy interesuje mnie głównie instalacja elektryczna którą muszę naprawić - vide wymienić.

Dziękuję za Wasze sugestie dotyczące przebudowy płetwy sterowej. W mojej Carinie płetwę mam już przerobioną... fotki zamieszczam poniżej:

http://imageshack.us/a/img820/8716/dnoz.jpg
http://imageshack.us/a/img89/3812/petwaj.jpg

Uważam że przy takim rozwiązaniu sterowność jachtu jest bardzo dobra. Jachcik pięknie mi chodzi na ostrych kursach nawet przy silnych podmuchach. A co Wy o tym sądzicie?

Marek, na jakiej przystani cumujesz ... bo skoro Martim Shop to chyba jesteśmy sąsiadami???

Pozdrawiam
gregbit


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 19:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja stoje na Swicie na terenie bylej papierni na Skolwinie ale obok Ciebie stoi "Halszka"-
najszybsza Carina w naszej okolicy.
Co do instalacji, to zrob jak Ci odpowiada , w czasach gdy je budowano potrzeby zeglarzy byly jakby mniejsze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL