Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 10:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2020, o 18:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzisiaj trochę popracowałem . Dokończyłem nakładanie drugiej warstwy szpachli . Nakłada się trudniej, bo niska temperatura i żywica gęściejsza . Ukończyłem również skrzynię mieczową . Teraz będzie czekać aż odwrócę kadłub , to od razu przymierzę , dokleję kołnierz i użebrowanie i wkleję na stałe. Skrzynia ma 3000 g/m2 i będzie dodatkowe użebrowanie , bo będzie przenosić spore obciążenia : ciężki profilowy miecz , system zamykania szczeliny , no i konstrukcja nośna całości .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2020, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
Nakłada się trudniej, bo niska temperatura i żywica gęściejsza

A jakie proporcje i czego dajesz do szpachli ?
Ja mam zapasy: Epidian5 i Z-1 i zawsze się boję "przedawkować" rozcieńczalniki.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2020, o 10:12 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam jeszcze 5 kg Epidianu 5 plus PAC, ale zostawiam go tylko do klejenia, bo za gęsty. Do szpachli używam 6011 plus IDA i nawet po dodaniu mikrobalonów, w tej temperaturze można szpachlować bez ulepszaczy. To jeszcze zdjęcia skrzyni mieczowej.


Załączniki:
IMG_20201018_104737.jpg
IMG_20201018_104737.jpg [ 394.89 KiB | Przeglądane 2887 razy ]
IMG_20201018_104659.jpg
IMG_20201018_104659.jpg [ 299.73 KiB | Przeglądane 2887 razy ]
IMG_20201018_104618.jpg
IMG_20201018_104618.jpg [ 378.32 KiB | Przeglądane 2887 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2020, o 17:26 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam po przerwie . Szpachlowanie i szlifowanie posuwa się do przodu . Teraz dzień krótki i po południu już nic nie da się zrobić . Mam zrobione już 2 warstwy.


Załączniki:
IMG_20201031_125031.jpg
IMG_20201031_125031.jpg [ 432.72 KiB | Przeglądane 2820 razy ]
IMG_20201031_124908.jpg
IMG_20201031_124908.jpg [ 411.46 KiB | Przeglądane 2820 razy ]
IMG_20201031_105724.jpg
IMG_20201031_105724.jpg [ 353.24 KiB | Przeglądane 2820 razy ]
IMG_20201031_105517.jpg
IMG_20201031_105517.jpg [ 415.16 KiB | Przeglądane 2820 razy ]
IMG_20201031_105158.jpg
IMG_20201031_105158.jpg [ 368.8 KiB | Przeglądane 2820 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 5: gurool, Marian Strzelecki, Mir, Ognisty Szkwał, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2021, o 17:55 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam szanownych forumowiczów po dłuższej przerwie . Z kadłubem nic nie robię , bo niestety przed chłodami nie skończyłem szpachlowania , a żywicy nie po drodze z niską temperaturą , więc jestem uziemiony . Dopiero jak się ociepli dokończę prace , odwrócę kadłub i będę kontynuował . Aby nie było że się leniwię :rotfl: , zrobiłem trochę prac koło domu , aby później mieć czas na budowę . Dorobiłem ogrodzenia, bo mam spory ogród , do lasu 400 m , coraz więcej leśnej zwierzyny i robią coraz większe szkody . Trzeba było też usunąć kilka drzew , bo część przysłaniała mi fotowoltaikę . Ale do rzeczy , bo wracam do gry . Właśnie odebrałem z lasera wycięte żebra miecza . Miałem od Wojtka gotowe pliki w DXF. Teraz dokupić resztę elementów i zacznę montaż . Mój znajomy spawacz pracuje teraz za granicą . Udzielił mi instrukcji i teraz będę próbował spawać migomatem :D .


Załączniki:
IMG_20210119_171759.jpg
IMG_20210119_171759.jpg [ 358.15 KiB | Przeglądane 2652 razy ]
IMG_20210119_171742.jpg
IMG_20210119_171742.jpg [ 332.81 KiB | Przeglądane 2652 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2021, o 20:48 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
odebrałem z lasera wycięte żebra miecza


Pięknie, tylko po co tyle przekroi wodnicowych i jeszcze z takiej grubej blachy. Konstrukcja balastu pracuje głównie na zginanie oraz wzdłużnie po uderzeniu w skałę. Potrzebna więc jest wytrzymałość poprzeczna i wzdłużna.
Ja robię tak:


Załączniki:
Balast spawany.JPG
Balast spawany.JPG [ 335.48 KiB | Przeglądane 2634 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2021, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Widziałem miecz o konstrukcji rurowej, rurka na natarciu, rura w największej grubości, plus dwa żeberka oraz płaszcz z blachy.

Staś - a ile kosztuje taka wycinanka z lasera? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2021, o 22:35 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
oraz płaszcz z blachy.


..., który powierzchnię ma w kształcie Gór Świętokrzyskich :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2021, o 18:49 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mir napisał(a):
Widziałem miecz o konstrukcji rurowej, rurka na natarciu, rura w największej grubości, plus dwa żeberka oraz płaszcz z blachy.

Staś - a ile kosztuje taka wycinanka z lasera? :roll:
Koleżeńska przysługa :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2021, o 19:57 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Koleżeńska przysługa

Raczej wymiana barterowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2021, o 20:07 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
odebrałem z lasera wycięte żebra miecza


Pięknie, tylko po co tyle przekroi wodnicowych i jeszcze z takiej grubej blachy. Konstrukcja balastu pracuje głównie na zginanie oraz wzdłużnie po uderzeniu w skałę. Potrzebna więc jest wytrzymałość poprzeczna i wzdłużna.
Ja robię tak:
Wodnicowe miały być z 3mm, ale była blacha 4mm , a dla mnie to bez różnicy bo będzie miecz ciężki . Jest ich tyle bo jest opcja zalewania sekcji ołowiem . Cała konstrukcja coś w stylu jak Mir opisał . Będzie widać na zdjęciach z montażu . Mieczowi nie grozi silne uderzenie , bo to będzie szyber obrotowy :rotfl: . To jest główny powód budowy tego prototypu :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Koleżeńska przysługa

Raczej wymiana barterowa.
Dokładnie tak :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2021, o 21:33 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
jest opcja zalewania sekcji ołowiem


Jak rozumiem, te profile wodnicowe będą "przykryte" blachą i potem wlany ołów?


silver_stas napisał(a):
będzie szyber obrotowy


Pierwszy na świecie "szyber obrotowy". Bardzo ciekawe. Pokaż szkic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
będzie szyber obrotowy
Pierwszy na świecie "szyber obrotowy". Bardzo ciekawe. Pokaż szkic.
Coś, co można by tak nazwać*, zaprojektował i zrealizował J. Pieśniewski w swoim Micro-Max, prototypie klasy Micro, na początku lat 90. - ciężki miecz (balast) szybrowy z pionową osią obrotu:
Po opuszczeniu, część górna zostawała w skrzyni mieczowej, a tę wystającą pod dnem, można było obrócić, znaczy odchylić od diametralnej, o jakiś tam kąt w celu zmniejszenia dryfu.

Tyle teorii, bo w praktyce, mechanizm odchylania od diametralnej tego miecza, okazał się niezbyt dobrze skonstruowany i podczas regat na Zatoce Puckiej, miecz-balast został odchylony na jednym halsie i tak już został, w związku z czym, na drugim halsie łódka, ponoć całkiem żwawo, płynęła bokiem...

Znam to z opowieści samego konstruktora, bo "szczęśliwym" nabywcą rozbrojonego kadłuba tego prototypu, byłem ja! Kupiłem goły kadłub, bez tego wynalazku i zastosowałem zwykły, lekki miecz szybrowy.

*) Czyli był to niby szyber obrotowy, a miał być miecz/balast szybrowy o zmiennym kącie natarcia.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
będzie szyber obrotowy
Pierwszy na świecie "szyber obrotowy". Bardzo ciekawe. Pokaż szkic.
Coś, co można by tak nazwać*, zaprojektował i zrealizował J. Pieśniewski w swoim Micro-Max, prototypie klasy Micro, na początku lat 90. - ciężki miecz (balast) szybrowy z pionową osią obrotu:
Po opuszczeniu, część górna zostawała w skrzyni mieczowej, a tę wystającą pod dnem, można było obrócić, znaczy odchylić od diametralnej, o jakiś tam kąt w celu zmniejszenia dryfu.

Gdyby skrzynia mieczowa była wykonana w kształcie litery L, to uchylna część miecza chowała by się do skrzyni mieczowej i zawias obrotu nie uległ by skrzywieniu przy oporze bocznym gdyż część krawędzi spływy miecza była by podniesiona do skrzyni mieczowej z tym, że zawias obrotu miecza nie mógł by zejść poniżej kadłuba/skrzyni mieczowej. Zawias musiał by znajdować w skrzyni mieczowej (na wysokości o wymiarze szerokości miecza) i czym wyżej górnej krawędzi skrzyni mieczowej tym krawędź natarcia miecza była by ostrzejsza.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Chłopaki, miecz obrotowy wygląda tak:
Obrazek
a uchylny tak, jak w Imoca:
Obrazek
A to, co opisuje Robert, to bym nazwał mieczem skrętnym.
:D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z tym, że to ani obrotowy, ani uchylny miecz.
silver_stas napisał(a):
Mieczowi nie grozi silne uderzenie , bo to będzie szyber obrotowy . To jest główny powód budowy tego prototypu

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mir napisał(a):
A to, co opisuje Robert, to bym nazwał mieczem skrętnym.
Ale to co pokazujesz, to nie jest to, co ja opisałem. Pokazałeś miecz uchylny w kierunku burt z osią obrotu poziomą, równoległą do diametralnej. A ja pisałem o osi obrotu pionowej (jak w zrównoważonej płetwie sterowej) która pozwala na zmianę kąta natarcia.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 18:19 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Napisałem "szyber obrotowy " z emoticonem , a już tłumaczę co autor miał na myśli . To jest główny , z kilku powodów, że zacząłem budować ten prototyp jachtu . Prosiłem Wojtka o zaprojektowanie miecza obrotowego o profilu i charakterze szybra . Czyli rozwiązanie odwiecznego dylematu miecz szybrowy czy obrotowy i połączenie zalet obydwóch . Miecz jest zamocowany w "wąsach", bo oś obrotu blisko dna . Tak naprawdę największym problemem jest zamykanie długiej i szerokiej szpary w skrzyni mieczowej . Wspomniane rozwiązanie Pieśniewskiego było możliwe w łódce otwartopokładowej , w kabinówce ogranicza wysokość kabiny . Wojtek opracował ciekawy i prosty system zamykania i będziemy testować to rozwiązanie . Opracował też kilka wariantów miecza , w tym klasyczny szyber .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kod:
Wspomniane rozwiązanie Pieśniewskiego było możliwe w łódce otwartopokładowej , w kabinówce ogranicza wysokość kabiny
Było w prototypie klasy Micro, czyli w łódce kabinowej! Druga sprawa, że kabina w prototypach tej klasy, to jest tylko po to, żeby spełnić przepisy klasowe.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2021, o 20:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Kod:
Wspomniane rozwiązanie Pieśniewskiego było możliwe w łódce otwartopokładowej , w kabinówce ogranicza wysokość kabiny
Było w prototypie klasy Micro, czyli w łódce kabinowej! Druga sprawa, że kabina w prototypach tej klasy, to jest tylko po to, żeby spełnić przepisy klasowe.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Znalazłem


Załączniki:
news78_schemat_dzialania_miecza_z_przyslona.jpg
news78_schemat_dzialania_miecza_z_przyslona.jpg [ 54.42 KiB | Przeglądane 2398 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2021, o 08:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
silver_stas napisał(a):

Znalazłem


To nie jest zaden miecz szybrowy.

Przypomnę tylko, że profilowane miecze obrotowe są stosowane od dziesiątek lat i nie stają się one mięczaki szybrowymi tylko dlatego, że nie są zrobione z płyty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2021, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
plitkin napisał(a):
To nie jest zaden miecz szybrowy.
silver_stas dodał do tego terminu emotikon i wyjaśnił o co mu chodzi.

Jemu chodzi o profilowany ciężki miecz obrotowy i zaślepianą szparę po opuszczeniu miecza, żeby jej nie było, tak jak nie ma przy stosowaniu mieczów szybrowych.

***
Mięczaki, to w kuchni francuskiej. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2021, o 19:48 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dziś wstępnie zacząłem składać część elementów miecza . Wojtek zaprojektował fajny grzebień usztywniający , który ułatwia montaż .


Załączniki:
IMG_20210123_130024.jpg
IMG_20210123_130024.jpg [ 388.36 KiB | Przeglądane 2288 razy ]
IMG_20210123_130052.jpg
IMG_20210123_130052.jpg [ 409.56 KiB | Przeglądane 2288 razy ]
IMG_20210123_125945.jpg
IMG_20210123_125945.jpg [ 407.98 KiB | Przeglądane 2288 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2021, o 21:03 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
zacząłem składać część


A co będzie powierzchnią roboczą "płaszcz"? Jak wypełnisz ołowiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 14:21 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
zacząłem składać część


A co będzie powierzchnią roboczą "płaszcz"? Jak wypełnisz ołowiem?
Tak stalowy płaszcz. Biorąc pod uwagę dużą ilość żeber i punktowe łapanie migomatem do konstrukcji, nie powinno dojść do pofałdowania blachy. Z jednej strony obspawam cały arkusz , a z drugiej po kolei kilka pasów . Ołowiem wypełnię prawdopodobnie tylko ostatnią sekcję ( ok. 50 kg) . Będzie "bulb" :lol: , a reszta stalą, z kilku powodów . Zasadniczy ,to cena ołowiu , bo za 100 kg trzeba dać ok. 1300 , to całość idzie w tysiące . Kolejna rzecz, to obciążenie mechanizmu podnoszącego miecz i ciężką przesłonę i tutaj też konieczny kompromis . Nie muszę się też dopasowywać do przepisów klasowych i dociążać jachtu . I tak muszę wrzucić jakiś balast wewnętrzny dla ustalenia trymu wzdłużnego , to jeszcze ewentualnie coś dorzucę dla uzyskania satysfakcjonującego momentu prostującego . Będę to jednak dopiero robił dopiero za kilka miesięcy . W tym tygodniu odbiorę jeszcze 2 elementy , które są niedostępne w składach stali i będę montował i spawał konstrukcję nośną miecza . Dopiero po obróceniu kadłuba i zamontowaniu skrzyni mieczowej będzie można zrobić "wąsy" i przesłonę, oraz wyregulować system . Wtedy dopiero wypełnię miecz balastem , bo już sama konstrukcja nośna będzie ciężka do ustawiania .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 14:39 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
dopasowywać do przepisów klasowych

..do jakiej klasy?

silver_stas napisał(a):
punktowe łapanie migomatem do konstrukcji, nie powinno dojść do pofałdowania blachy.

Wierz mi, na pewno dojdzie do pofałdowania. Poza tym "obłożenie płaszczem" spowoduje "stratę" założonego profilu miecza. Nawet profesjonalne walcowanie "płaszcza" niczego nie odmieni. Przerabiałem to w 1980 roku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Ołowiem wypełnię prawdopodobnie tylko ostatnią sekcję ( ok. 50 kg) .

Ołów będzie w stanie płynnym czy stałym aplikowany, pytam w zakresie zachowania bezpieczeństwa z tym metalem?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 19:06 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
dopasowywać do przepisów klasowych

..do jakiej klasy?

silver_stas napisał(a):
punktowe łapanie migomatem do konstrukcji, nie powinno dojść do pofałdowania blachy.

Wierz mi, na pewno dojdzie do pofałdowania. Poza tym "obłożenie płaszczem" spowoduje "stratę" założonego profilu miecza. Nawet profesjonalne walcowanie "płaszcza" niczego nie odmieni. Przerabiałem to w 1980 roku.
Z tym dopasowaniem to ogólna uwaga , że nie mam w projekcie jakiś sztywnych uwarunkowań . Skoro tak mówisz z płaszczem to na pewno masz rację, bo jesteś znakomitym fachowcem i bardzo sobie cenię Twoje rady i pomoc . Nie znam alternatywy , nigdy tego nie robiłem , więc i tak muszę spróbować .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 19:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Ołowiem wypełnię prawdopodobnie tylko ostatnią sekcję ( ok. 50 kg) .

Ołów będzie w stanie płynnym czy stałym aplikowany, pytam w zakresie zachowania bezpieczeństwa z tym metalem?
Prawdę mówiąc nie wiem , bo nigdy tego nie robiłem . Balastowanie miecza będę robił za kilka miesięcy , o ile oczywiście zdrowie pozwoli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
silver_stas napisał(a):
Nie znam alternatywy , nigdy tego nie robiłem , więc i tak muszę spróbować .

Szkielet miecza lepiej poszywać dwoma blachami w całości (nie w kawałkach), zaczynając od rurki natarcia, ściskając krawędzie spływu, reszta sama się układa. Kwestia oporów, sprężystosci blach, tutaj potrzebny jest właściwy dobór narzędzi i grubości materiału. A zalewanie ołowiem całkiem zgrabnie wychodzi w mieczu zakopanym w ziemi, pionowo. Można też miecz ujarzmić w jakim zacisku, żeby blachy nie popłynęły. Ciekawa zabawa.

Warto też zastanowić się nad mieczem pustym i balastem wyłącznie dennym. Miecz o masie 100 kg, to jest naprawdę duża sprawa. W przenoszeniu, montażu i obsłudze. Czasem miecz iście szybrowy z przykręcanym bulbem wychodzi efektywniej. Co widać choćby w D 24.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL