Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2011, o 17:41 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam wszystkich forumowiczów,
na wstępie chciałbym się przedstawić:
Mam na imię Bartek, studiuję dziennie w Warszawie i od kilku lat mam patent żeglarza jachtowego (z czego jestem bardzo dumny ;) ).

Zarejestrowałem się na forum ponieważ potrzebuję pomocy przy renowacji małej łódki.
Nie jestem znawcą w temacie rodzajów łodzi (myślę tu o modelach). Dostałem ostatnio od kumpla łódkę , którą w zamian za odnowienie będę miał do dyspozycji cały rok. Oczywiście , z racji, że mieszkam nad samym zalewem, a łodzi żadnej jak dotąd na własność nie posiadłem bez większego zastanawiania się przyjąłem pod swe skrzydła.

Łódka to najprawdopodobniej Orion (nie wiem czy są jakieś generacje, mam nadzieję, że zdjęcia dodane wystarczą do zidentyfikowania modelu). Wnętrze jest w dobrym stanie. Interesuje mnie jedynie renowacja całego lakieru na zewnątrz łodzi oraz wypełnienie szczeliny pomiędzy dnem łodzi, a skrzynią miecza.
Czy jest ktoś w stanie mi opisać jak i czego użyć do tej łodzi, oraz ile orientacyjnie wyniosą mnie koszty materiałów?

Pozdrawiam,
Bartek.

PS. Chciałbym dodać , że na codzień nie interesuję się tak zaciekle żeglarstwem więc prosiłbym tłumaczyć bardzo "łopatologicznie" ;)


Załączniki:
DSC00023.JPG
DSC00023.JPG [ 133.39 KiB | Przeglądane 4890 razy ]
DSC00021.JPG
DSC00021.JPG [ 139.99 KiB | Przeglądane 4890 razy ]
DSC00020.JPG
DSC00020.JPG [ 145.87 KiB | Przeglądane 4890 razy ]


Ostatnio edytowano 25 mar 2011, o 22:58 przez bartekbeli1, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 17:53 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
To nie Orion. Ten jachcik to RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci. Zaopiekuj się nim dobrze, bo naprawdę warto. Najwięcej informacji znajdziesz tu http://szkutnikamator.pl/index.php
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: bartekbeli1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 18:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Skrobać możesz zacząć juz teraz...

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 18:19 

Dołączył(a): 16 lip 2009, o 13:15
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Nieważne czy mam. Ważne że żegluję.
Bożesz ty mój! Ramblerek!
Polecam poczytać stronę http://szkutnikamator.pl/
Jest tam sporo o starych Ramblerach. O moim również jest tam trochę. Nazywa się AZYL Kosztował mnóstwo pacy i nie ukrywam pieniędzy. Wprawdzie wydatki rozłożone w czasie ale jednak. Zależy co chciałbyś z nim zrobić koszty mogą być różne i baaardzo trudne do oszacowania. Na razie wyczyścić. Potem oceniać co jest do zrobienia.
Okaże się co przegniło co jest do wymiany itd. Studiujesz w Warszawie to zapraszam do siebie. Pokażę Tobie mojego Ramblera i pogadamy o remontach.

_________________
Berni_bn



Za ten post autor Berni_bn otrzymał podziękowanie od: bartekbeli1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Berni_bn napisał(a):
Bożesz ty mój! Ramblerek!

A masz tu swojego
Ramblerka :D
bartekbeli1 napisał(a):
Łódka to najprawdopodobniej Orion
Już był prezentowany na tym forum, ale skoro jesteś tu nowy to i Ty sobie go zobacz i staraj się "swojego Oriona" do takiego stanu doprowadzić, pamiętając, że ten "Orion" to Rambler :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 22:01 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ale się "chłopie" władowaleś :lol: Orion - po remoncie wygląda tak(uwaga REKLAMA!!!)
marek


Załączniki:
100_4874.JPG
100_4874.JPG [ 1002.64 KiB | Przeglądane 4757 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 22:06 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Tak mi mówił kumpel , a jak już wcześniej zaznaczyłem - nie jestem takim fanatykiem żeglarstwa żeby każdy jacht rozpoznawać "po jednej nutce" ;)

Cieszy mnie tyle wartościowych odpowiedzi z Waszej strony. Postaram się Was nie zawieść i dobrze zaopiekować Ramblerem (TAK! Pamiętam! To Rambler! :D )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 22:15 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mam nadzieję że wiesz jaki zaszczyt Cię spotkał!!! Sam władowałem się w trzydziestoletnią łódkę (na szczęście jest mniejsza :lol: )
Będziemy Cię wspierać!!!
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
marek48100 napisał(a):
(uwaga REKLAMA!!!)

Wspaniale wygląda :) Gratuluję :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:02 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
marek48100 napisał(a):
Mam nadzieję że wiesz jaki zaszczyt Cię spotkał!!! Sam władowałem się w trzydziestoletnią łódkę (na szczęście jest mniejsza :lol: )
Będziemy Cię wspierać!!!
Marek


Hmm... patrząc po niektórych fotorelacjach z remontów Ramblerów to aż boję się zdrapać cały ten lakier. Wydawało mi się , że z drewna jest tylko sama "buda", a z tego co widzę to pokład od zewnątrz również... Ale muszę Was zaskoczyć bo wewnątrz jego stan można określić jako bardzo dobry/idealny. Nie wiem jak to działa, że od zewnątrz wygląda makabrycznie, a w środku jest super ;) Jutro postaram się podrzucić fotki ze środka. Jeśli pogoda pozwoli zacznę go skrobać powoli. Rozumiem, że drapać aż do laminatu? I na całej powierzchni ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
przemek napisał(a):
RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci

To nie jest klasyka w czystej postaci....

To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie.

Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:10 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
przemek napisał(a):
RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci

To nie jest klasyka w czystej postaci....

To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie.

Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem.


Mam rozumieć , że podróbka miała jedynie balast zamiast miecza? (przepraszam jeśli wypisuję tu herezje :evil: )
Moja łódeczka ma normalnie miecz i dach w stronę dziobu obniża się płynnie. To znaczy , że oryginał? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Stara Zientara napisał(a):
produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów

Jesteś pewny, że oni masowo budowali?
Stara Zientara napisał(a):
Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka

A dokładniej to budowane przez p. Horbaczewskiego
A spółdzielnia to chyba się nazywała S.P.Sprzęt Rybacki

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:25 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zaproponuj "koledze" by dał Ci tę łódkę na zawsze, lub płacił za materiały. Mam wrażenie że ten rok "spędzisz na jachcie :lol: ". Trzeba w nią włożyć kasę , masę pracy i serce. Najlepiej gdyby była Twója.
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:35 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bartekbeli1 napisał(a):
podróbka miała jedynie balast zamiast miecza

Późniejsze wersje tak, początkowo miały także miecz.

bartekbeli1 napisał(a):
dach w stronę dziobu obniża się płynnie

Nadbudówka jest zdecydowanie w wersji Fotopam - duże okna i sklejkowy, łagodnie obniżający się dach. W oryginale nadbudówka ma mniejsze okna i dach bardziej wypukły, opadający do dziobu tak, że przód nadbudówki miał tylko kilka centymetrów wysokości

boSmann napisał(a):
Jesteś pewny, że oni masowo budowali?

Na tamte czasy to była masówka :)

boSmann napisał(a):
chyba się nazywała S.P.Sprzęt Rybacki

może - skleroza :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bartekbeli1 napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
przemek napisał(a):
RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci

To nie jest klasyka w czystej postaci....

To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie.

Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem.


Mam rozumieć , że podróbka miała jedynie balast zamiast miecza? (przepraszam jeśli wypisuję tu herezje :evil: )
Moja łódeczka ma normalnie miecz i dach w stronę dziobu obniża się płynnie. To znaczy , że oryginał? :)


"Oryginał" czy "podróbka" - to ma znaczenie tylko dla takich szczególarzy jak Zientara :lol: Zwłaszcza kiedy pierwsza wersja zaprojektowana przez Jacka Holta wyglada jeszcze inaczej niż to co szczególarze uznają za "oryginał" :
http://www.bluelightning.co.uk/Lively/Y ... 201954.pdf

Ramblerów budowano w Polsce sporo, ponoć jakieś sprowadzane też były byłego NRD. Znanych jest kilka wersji, niektóre miały taką, inne odmienną kabinę, inne jeszcze pokład typu "backdek"... Ponadto Ramblery były mieczowe, balastowo-mieczowe z krótkim kilem i z dłuższym, ponoć nawet całkiem balastowe były.
Podobnie różnie bywało w kwestii odpływowego lub nie kokpitu, istnienia (lub nie) zabudowy wnętrza, etc...
Niezmienne było jedno - Ramblery to bardzo wdzięczne łódki i chyba każdy kto którymś z Ramblerów żeglował wspomina to pozytywnie.

Odnośnie łódki, jaką chcesz remontować - piszesz o "skrobaniu do laminatu" - czy burty pokryto laminatem? Nie wyglada na to na fotkach...
A może chodzi o pokład (w jachtach ze sklejki pierwszy raczej poddaje się pokład...)?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 23:54 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 17:30
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Nie zamieszczałem takich fotek ale w miejscach gdzie lakier odchodzi pod nim znajduje się warstwa zielonego "lakieru" - zakładam, że to jest podkład. A jeszcze głębiej jest coś co w dotyku i na logikę (chciałbym zauważyć, że znawcą tematu nie jestem) wygląda jak laminat. Jutro postaram się zamieścić dokładniejsze fotki.

I proszę tu nie zaczynać wojny na temat tego czy to oryginał czy podróbka ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Może to i szczegół, ale różnica jest nie tylko w wyglądzie, ale także w technologii. Inaczej naprawia się dach nadbudówki ze sklejki, a inaczej z klepek.

Tak wyglądał Rambler z Fotopamu w wersji bardzo oszczędnej - betonowy balast, bez miecza i kanciaste okna.
Załącznik:
skan0001.jpg
skan0001.jpg [ 97.16 KiB | Przeglądane 4621 razy ]


A tak w wersji "klasycznej" (skoro "oryginalna" nie pasuje) - wyraźnie widać znaczną wypukłość nadbudówki nie do uzyskania ze sklejki (bez rozcinania)
Załącznik:
rambler-4.jpg
rambler-4.jpg [ 26.11 KiB | Przeglądane 4621 razy ]

(foto z port21.pl)

*****

Przypomniała mi się jeszcze jedna ważna różnica - obie wersje miały maszty klejone, ale w wersji klasycznej był pusty w środku i wewnątrz były puszczone fały (mogła go postawić jedna osoba).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:15 

Dołączył(a): 16 lip 2009, o 13:15
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Nieważne czy mam. Ważne że żegluję.
bartekbeli1 napisał(a):
Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować

Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę.

_________________
Berni_bn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Berni_bn napisał(a):
Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę.
No właśnie - zrobić dobrze, to nie da się szybko, a szybko i źle - szkoda zabytku...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:40 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Berni_bn napisał(a):
Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę.
No właśnie - zrobić dobrze, to nie da się szybko, a szybko i źle - szkoda zabytku...


Da się szybko i dobrze, ale wtedy już nie tanio. Z tych trzech przymiotników- szybko, dobrze, tanio zawsze się jeden (do wyboru) wyklucza.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
przemek napisał(a):
szybko, dobrze, tanio

To ci sztuczka...ale prawdziwa.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2011, o 21:59 

Dołączył(a): 16 lip 2009, o 13:15
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Nieważne czy mam. Ważne że żegluję.
przemek napisał(a):
Da się szybko i dobrze, ale wtedy już nie tanio.

Moim zdaniem szybko się nie da, nawet jeżeli nie będzie to tanio. Żeby było dobrze trzeba trzymać się rygorystycznie technologii, a to wymaga czasu. Szybkie wyczyszczenie i pomalowanie nawet najlepszym lakierem, to tylko badziewienie. Dlatego na początku pisałem zależy co chce się osiągnąć. Jeżeli ma być na jeden sezon to nawet z czyszczeniem bym nie przesadzał. Ale szkoda łódki. Źle odnowiona drewniana łódka wystarczy na jeden sezon, ale będzie to jej ostatni sezon.

_________________
Berni_bn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2011, o 11:35
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: st.m.
bartekbeli1 napisał(a):
Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować :)


Którego roku ? :lol:

_________________
Marcin
"Mieć nie pochodzi od uMieć"
http://marula.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Jak remont?
Pozdrawiam
Maricn

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2011, o 14:31 

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 21:48
Posty: 28
Lokalizacja: europa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Witam.
Ze skrobaniem kadluba to raczej dalbym sobie spokoj. Jest to okolo 30 letnia lódeczka dopackana jakimis farbami a nie zelkotem czyli stan laminatu bedzie porownywalny do tektury. ( prosty test weź noz do tapet i czubkiem ostrza zrob kilku centymetrowe naciecie. Na prawidlowym laminacie bedzie niewielka rysa, na starym utlenionym laminacie rysa bedzie gleboka).
Zaopatrz sie w szlifierke katowa z regulacja obrotow + frez do szlifowania betonu (marmuru etc.) bo na papier scierny wydasz majatek.
Zeszlifuj kadlub do laminatu (1-2mm laminatu rownierz) obroty szlifierki przy szlifowniu 1000-2000 obr/min.
Calosc oczysc sprezonym powietrzem i wyszpachluj bo napewno bedzie mnostwo dziurek
Jako szpachli mozesz uzyc szpachli samochodowej uprzednio dodajac do niej 20proc. zelkotu.
Przeszlifuj papierem sciernym 120.
Przyklej dwie warstwy maty szklanej 450g/m
Przeszlifuj papierem 80-120.
Pomaluj zelkotem:
Mozesz to zrobic natryskowo lub recznie
Prosty sposob malowania recznego:
Malowanie walkiem z krotkim wlosiem. Walki tylko do polyestrow lub do nitro, inne beda sie rozpadaly i gubily wloski.
1 warstwe zelkotu dobrze rozcierasz tak zeby pozalewac drobne dziurki.
na lekko lepiaca sie pierwsza warstwe nakladasz druga warstwe zelkotu.
jako trzecia nakladasz warstwe topcotu. Polecam cienkie warstwy ze wzgledu na pecherzyki powietrza im cieniej tym mmniej pecherzykow ( grubosc jednej warstwy ok 0,25mm)
Po stwardnieciu bedziesz mial strukture skurki pomarancza
Szllifujesz szlifierka oscylacyjna papierem 80-120 tak zeby miec okolo 75% gladkiej powierzchni zostanie ok 25% wglebien ze struktury pomarancza.
odtluszczasz acetonem.
i malujesz jeszcze raz 1 warstwe zelkotu i 1 warstwe topcotu.
Szlifujesz szlifierka oscylacyja papierem 120 tak jak poprzednio gdy bedziesz mial ok. 25% ciemniejszych punkcikow ( wglebien w strukturze)
zmieniasz papier na 240-320 szlifujesz tak zeby pozostalo niewiele tj. 2-3% ciemniejszych punkcikow. zakladasz papierek 400-600 dopieszczasz reszte.
Teraz wodny papier 1200 i na mokro recznie szlifujesz calosc.
Polerujesz pasta polerska polecam firmy 3M. I masz wyremontowany kadlub.
Prostrze jest nakladanie natryskowe zelkotu ale wymaga specjalnego pistoletu z pompa podajacego zelkot pod cisnieniem. Mozna uzyc zwyklego pistoletu z dysza 1,2-2mm.
ale muslsz malowac na powierzchnie nagrzana do ok 40C zeby szybko odparowywal rozpuszczalnik (np. aceton) malujac na zimna powierzchnie zalkot bedzie gumowaty gdyz czasteczki acetonu zostana uwiezione w strukturze zelkotu, styrenu tez nie mozna dodac wiecej niz 10% wiec nie uzyskasz gestosci nadajacej sie do rozpylenia pistoletem wiec bedziesz musial uzyc dodatkowego rozpuszczalnika ktory szybko odparuje moze to byc aceton lub eter ktorego nie polecam ze wzgledow bezpieczenstwa i ceny.

_________________
Zawsze chętnie służymy porada Scandinavian Båt Service


Ostatnio edytowano 9 paź 2011, o 15:18 przez LukasJ, łącznie edytowano 2 razy
poprawiłem podstawową ortgrafię. by nie raziło w oczy



Za ten post autor duktig otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2011, o 19:41 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja bym się już załamał :lol: :lol:
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2011, o 21:57 

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 21:48
Posty: 28
Lokalizacja: europa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Sprecyzuj czym bys sie zalamal....

_________________
Zawsze chętnie służymy porada Scandinavian Båt Service


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2011, o 16:54 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po prostu wiem ile to roboty :lol: :lol:
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL