Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Renowacja Ramblera. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=7690 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | przemek [ 25 mar 2011, o 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
To nie Orion. Ten jachcik to RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci. Zaopiekuj się nim dobrze, bo naprawdę warto. Najwięcej informacji znajdziesz tu http://szkutnikamator.pl/index.php Pozdrawiam Przemek |
Autor: | Koma5 [ 25 mar 2011, o 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
Skrobać możesz zacząć juz teraz... |
Autor: | Berni_bn [ 25 mar 2011, o 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
Bożesz ty mój! Ramblerek! Polecam poczytać stronę http://szkutnikamator.pl/ Jest tam sporo o starych Ramblerach. O moim również jest tam trochę. Nazywa się AZYL Kosztował mnóstwo pacy i nie ukrywam pieniędzy. Wprawdzie wydatki rozłożone w czasie ale jednak. Zależy co chciałbyś z nim zrobić koszty mogą być różne i baaardzo trudne do oszacowania. Na razie wyczyścić. Potem oceniać co jest do zrobienia. Okaże się co przegniło co jest do wymiany itd. Studiujesz w Warszawie to zapraszam do siebie. Pokażę Tobie mojego Ramblera i pogadamy o remontach. |
Autor: | elektryczny [ 25 mar 2011, o 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
Berni_bn napisał(a): Bożesz ty mój! Ramblerek! A masz tu swojego Ramblerka ![]() bartekbeli1 napisał(a): Łódka to najprawdopodobniej Orion Już był prezentowany na tym forum, ale skoro jesteś tu nowy to i Ty sobie go zobacz i staraj się "swojego Oriona" do takiego stanu doprowadzić, pamiętając, że ten "Orion" to Rambler ![]() |
Autor: | marek48100 [ 25 mar 2011, o 22:01 ] | ||
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) | ||
Ale się "chłopie" władowaleś ![]() marek
|
Autor: | bartekbeli1 [ 25 mar 2011, o 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
Tak mi mówił kumpel , a jak już wcześniej zaznaczyłem - nie jestem takim fanatykiem żeglarstwa żeby każdy jacht rozpoznawać "po jednej nutce" ![]() Cieszy mnie tyle wartościowych odpowiedzi z Waszej strony. Postaram się Was nie zawieść i dobrze zaopiekować Ramblerem (TAK! Pamiętam! To Rambler! ![]() |
Autor: | marek48100 [ 25 mar 2011, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
Mam nadzieję że wiesz jaki zaszczyt Cię spotkał!!! Sam władowałem się w trzydziestoletnią łódkę (na szczęście jest mniejsza ![]() Będziemy Cię wspierać!!! Marek |
Autor: | elektryczny [ 25 mar 2011, o 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
marek48100 napisał(a): (uwaga REKLAMA!!!) Wspaniale wygląda ![]() ![]() |
Autor: | bartekbeli1 [ 25 mar 2011, o 23:02 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
marek48100 napisał(a): Mam nadzieję że wiesz jaki zaszczyt Cię spotkał!!! Sam władowałem się w trzydziestoletnią łódkę (na szczęście jest mniejsza ![]() Będziemy Cię wspierać!!! Marek Hmm... patrząc po niektórych fotorelacjach z remontów Ramblerów to aż boję się zdrapać cały ten lakier. Wydawało mi się , że z drewna jest tylko sama "buda", a z tego co widzę to pokład od zewnątrz również... Ale muszę Was zaskoczyć bo wewnątrz jego stan można określić jako bardzo dobry/idealny. Nie wiem jak to działa, że od zewnątrz wygląda makabrycznie, a w środku jest super ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 25 mar 2011, o 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Oriona (?) |
przemek napisał(a): RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci To nie jest klasyka w czystej postaci.... To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie. Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem. |
Autor: | bartekbeli1 [ 25 mar 2011, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Stara Zientara napisał(a): przemek napisał(a): RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci To nie jest klasyka w czystej postaci.... To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie. Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem. Mam rozumieć , że podróbka miała jedynie balast zamiast miecza? (przepraszam jeśli wypisuję tu herezje ![]() Moja łódeczka ma normalnie miecz i dach w stronę dziobu obniża się płynnie. To znaczy , że oryginał? ![]() |
Autor: | boSmann [ 25 mar 2011, o 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Stara Zientara napisał(a): produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów Jesteś pewny, że oni masowo budowali? Stara Zientara napisał(a): Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka A dokładniej to budowane przez p. Horbaczewskiego A spółdzielnia to chyba się nazywała S.P.Sprzęt Rybacki |
Autor: | marek48100 [ 25 mar 2011, o 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Zaproponuj "koledze" by dał Ci tę łódkę na zawsze, lub płacił za materiały. Mam wrażenie że ten rok "spędzisz na jachcie ![]() Marek |
Autor: | bartekbeli1 [ 25 mar 2011, o 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 25 mar 2011, o 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
bartekbeli1 napisał(a): podróbka miała jedynie balast zamiast miecza Późniejsze wersje tak, początkowo miały także miecz. bartekbeli1 napisał(a): dach w stronę dziobu obniża się płynnie Nadbudówka jest zdecydowanie w wersji Fotopam - duże okna i sklejkowy, łagodnie obniżający się dach. W oryginale nadbudówka ma mniejsze okna i dach bardziej wypukły, opadający do dziobu tak, że przód nadbudówki miał tylko kilka centymetrów wysokości boSmann napisał(a): Jesteś pewny, że oni masowo budowali? Na tamte czasy to była masówka ![]() boSmann napisał(a): chyba się nazywała S.P.Sprzęt Rybacki może - skleroza ![]() |
Autor: | Jaromir [ 25 mar 2011, o 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
bartekbeli1 napisał(a): Stara Zientara napisał(a): przemek napisał(a): RAMBLER, czyli klasyka w czystej postaci To nie jest klasyka w czystej postaci.... To jest wyłącznie podróbka klasyki produkowana masowo w zakładach Fotopam Augustów. Jeśli wersja późniejsza, to ma balast oszczędnościowy z betonu na stalowej stopie. Klasyka to Ramblery budowane m.in. przez spółdzielnię Jedność Rybacka. Występowały w wersji mieczowej i mieczowo-balastowej. Łatwo je odróżnić po nadbudówce której klepkowy dach mocno obniżał się w części dziobowej i w oryginale był dodatkowo kryty płótnem. Mam rozumieć , że podróbka miała jedynie balast zamiast miecza? (przepraszam jeśli wypisuję tu herezje ![]() Moja łódeczka ma normalnie miecz i dach w stronę dziobu obniża się płynnie. To znaczy , że oryginał? ![]() "Oryginał" czy "podróbka" - to ma znaczenie tylko dla takich szczególarzy jak Zientara ![]() http://www.bluelightning.co.uk/Lively/Y ... 201954.pdf Ramblerów budowano w Polsce sporo, ponoć jakieś sprowadzane też były byłego NRD. Znanych jest kilka wersji, niektóre miały taką, inne odmienną kabinę, inne jeszcze pokład typu "backdek"... Ponadto Ramblery były mieczowe, balastowo-mieczowe z krótkim kilem i z dłuższym, ponoć nawet całkiem balastowe były. Podobnie różnie bywało w kwestii odpływowego lub nie kokpitu, istnienia (lub nie) zabudowy wnętrza, etc... Niezmienne było jedno - Ramblery to bardzo wdzięczne łódki i chyba każdy kto którymś z Ramblerów żeglował wspomina to pozytywnie. Odnośnie łódki, jaką chcesz remontować - piszesz o "skrobaniu do laminatu" - czy burty pokryto laminatem? Nie wyglada na to na fotkach... A może chodzi o pokład (w jachtach ze sklejki pierwszy raczej poddaje się pokład...)? |
Autor: | bartekbeli1 [ 25 mar 2011, o 23:54 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Nie zamieszczałem takich fotek ale w miejscach gdzie lakier odchodzi pod nim znajduje się warstwa zielonego "lakieru" - zakładam, że to jest podkład. A jeszcze głębiej jest coś co w dotyku i na logikę (chciałbym zauważyć, że znawcą tematu nie jestem) wygląda jak laminat. Jutro postaram się zamieścić dokładniejsze fotki. I proszę tu nie zaczynać wojny na temat tego czy to oryginał czy podróbka ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 26 mar 2011, o 00:02 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Może to i szczegół, ale różnica jest nie tylko w wyglądzie, ale także w technologii. Inaczej naprawia się dach nadbudówki ze sklejki, a inaczej z klepek. Tak wyglądał Rambler z Fotopamu w wersji bardzo oszczędnej - betonowy balast, bez miecza i kanciaste okna. Załącznik: A tak w wersji "klasycznej" (skoro "oryginalna" nie pasuje) - wyraźnie widać znaczną wypukłość nadbudówki nie do uzyskania ze sklejki (bez rozcinania) Załącznik: (foto z port21.pl) ***** Przypomniała mi się jeszcze jedna ważna różnica - obie wersje miały maszty klejone, ale w wersji klasycznej był pusty w środku i wewnątrz były puszczone fały (mogła go postawić jedna osoba). |
Autor: | Berni_bn [ 26 mar 2011, o 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
bartekbeli1 napisał(a): Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę. |
Autor: | robhosailor [ 26 mar 2011, o 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Berni_bn napisał(a): Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę. No właśnie - zrobić dobrze, to nie da się szybko, a szybko i źle - szkoda zabytku...
|
Autor: | przemek [ 26 mar 2011, o 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
robhosailor napisał(a): Berni_bn napisał(a): Powiem szczerze. Marnie to widzę. Szkoda badziewić taka łódkę. No właśnie - zrobić dobrze, to nie da się szybko, a szybko i źle - szkoda zabytku...Da się szybko i dobrze, ale wtedy już nie tanio. Z tych trzech przymiotników- szybko, dobrze, tanio zawsze się jeden (do wyboru) wyklucza. Pozdrawiam Przemek |
Autor: | Wojciech [ 26 mar 2011, o 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
przemek napisał(a): szybko, dobrze, tanio To ci sztuczka...ale prawdziwa. |
Autor: | Berni_bn [ 26 mar 2011, o 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
przemek napisał(a): Da się szybko i dobrze, ale wtedy już nie tanio. Moim zdaniem szybko się nie da, nawet jeżeli nie będzie to tanio. Żeby było dobrze trzeba trzymać się rygorystycznie technologii, a to wymaga czasu. Szybkie wyczyszczenie i pomalowanie nawet najlepszym lakierem, to tylko badziewienie. Dlatego na początku pisałem zależy co chce się osiągnąć. Jeżeli ma być na jeden sezon to nawet z czyszczeniem bym nie przesadzał. Ale szkoda łódki. Źle odnowiona drewniana łódka wystarczy na jeden sezon, ale będzie to jej ostatni sezon. |
Autor: | wolnym [ 31 mar 2011, o 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
bartekbeli1 napisał(a): Materiały opłaca w 100% (a przynajmniej takie były ustalenia - różnie to bywa z ustalaniem "na gębę" ). Ale nie strasz proszę- bo najpóźniej w czerwcu chciałbym ją zwodować ![]() Którego roku ? ![]() |
Autor: | Marcin Mis [ 26 wrz 2011, o 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Witam, Jak remont? Pozdrawiam Maricn |
Autor: | duktig [ 9 paź 2011, o 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Witam. Ze skrobaniem kadluba to raczej dalbym sobie spokoj. Jest to okolo 30 letnia lódeczka dopackana jakimis farbami a nie zelkotem czyli stan laminatu bedzie porownywalny do tektury. ( prosty test weź noz do tapet i czubkiem ostrza zrob kilku centymetrowe naciecie. Na prawidlowym laminacie bedzie niewielka rysa, na starym utlenionym laminacie rysa bedzie gleboka). Zaopatrz sie w szlifierke katowa z regulacja obrotow + frez do szlifowania betonu (marmuru etc.) bo na papier scierny wydasz majatek. Zeszlifuj kadlub do laminatu (1-2mm laminatu rownierz) obroty szlifierki przy szlifowniu 1000-2000 obr/min. Calosc oczysc sprezonym powietrzem i wyszpachluj bo napewno bedzie mnostwo dziurek Jako szpachli mozesz uzyc szpachli samochodowej uprzednio dodajac do niej 20proc. zelkotu. Przeszlifuj papierem sciernym 120. Przyklej dwie warstwy maty szklanej 450g/m Przeszlifuj papierem 80-120. Pomaluj zelkotem: Mozesz to zrobic natryskowo lub recznie Prosty sposob malowania recznego: Malowanie walkiem z krotkim wlosiem. Walki tylko do polyestrow lub do nitro, inne beda sie rozpadaly i gubily wloski. 1 warstwe zelkotu dobrze rozcierasz tak zeby pozalewac drobne dziurki. na lekko lepiaca sie pierwsza warstwe nakladasz druga warstwe zelkotu. jako trzecia nakladasz warstwe topcotu. Polecam cienkie warstwy ze wzgledu na pecherzyki powietrza im cieniej tym mmniej pecherzykow ( grubosc jednej warstwy ok 0,25mm) Po stwardnieciu bedziesz mial strukture skurki pomarancza Szllifujesz szlifierka oscylacyjna papierem 80-120 tak zeby miec okolo 75% gladkiej powierzchni zostanie ok 25% wglebien ze struktury pomarancza. odtluszczasz acetonem. i malujesz jeszcze raz 1 warstwe zelkotu i 1 warstwe topcotu. Szlifujesz szlifierka oscylacyja papierem 120 tak jak poprzednio gdy bedziesz mial ok. 25% ciemniejszych punkcikow ( wglebien w strukturze) zmieniasz papier na 240-320 szlifujesz tak zeby pozostalo niewiele tj. 2-3% ciemniejszych punkcikow. zakladasz papierek 400-600 dopieszczasz reszte. Teraz wodny papier 1200 i na mokro recznie szlifujesz calosc. Polerujesz pasta polerska polecam firmy 3M. I masz wyremontowany kadlub. Prostrze jest nakladanie natryskowe zelkotu ale wymaga specjalnego pistoletu z pompa podajacego zelkot pod cisnieniem. Mozna uzyc zwyklego pistoletu z dysza 1,2-2mm. ale muslsz malowac na powierzchnie nagrzana do ok 40C zeby szybko odparowywal rozpuszczalnik (np. aceton) malujac na zimna powierzchnie zalkot bedzie gumowaty gdyz czasteczki acetonu zostana uwiezione w strukturze zelkotu, styrenu tez nie mozna dodac wiecej niz 10% wiec nie uzyskasz gestosci nadajacej sie do rozpylenia pistoletem wiec bedziesz musial uzyc dodatkowego rozpuszczalnika ktory szybko odparuje moze to byc aceton lub eter ktorego nie polecam ze wzgledow bezpieczenstwa i ceny. |
Autor: | marek48100 [ 9 paź 2011, o 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Ja bym się już załamał ![]() ![]() marek |
Autor: | duktig [ 13 paź 2011, o 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Sprecyzuj czym bys sie zalamal.... |
Autor: | marek48100 [ 14 paź 2011, o 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Ramblera. |
Po prostu wiem ile to roboty ![]() ![]() marek |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |