Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 maja 2024, o 11:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sie 2011, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
Warunkiem jest że będzie suchy!

Zawsze sa jakies warunki i zwykle trudne do spelnienia....znasz stary dowcip o bacach i jedzeniu zaby?
Oczywiscie i a jakze, w odpowiedzi na West-System pojawil sie kiedys w Polsce entuzjastyczny artykul pod przewrotnym i dowcipnym tytulem East -System. Polegalo to na zastapieniu nieosiagalnego wtedy epoksydu przez poliester (zreszta rowniez w powijakach...)
Ciagu dalszego tez nie bylo. Ale kto wie? Moze lodka plywa nadal? Sila woli???
O ile pamietam, chodzilo o restauracje "oldtimera" niejednorazowa?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Ostatnio edytowano 21 sie 2011, o 21:35 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 21:33 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Czytalem tez o systemie saturacji epoksydem z....woda


A może chodziło o używanie żywicy epoksydowej która może być rozcieńczana,a na pewno zmywana wodą?
Spotkałem się ze szpachlówką epoksydową na bazie takiej żywicy,nawet ją używałem i to w dużych ilościach,zrobiłem kilka próbek rozcieńczenia jej wodą i bez problemów się utwardzała i szlifowała.Poza tym fajnie myło się ręce i narzędzia z lepkiej szpachli epoksydowej...pod kranem z zimną wodą. A dla tych którzy może tego nie wiedzą to normalną żywicę epoksydową z rąk nie zmywa się acetonem bo strasznie wątrobę niszczy wchłaniając się przez skórę tylko normalnym octem spirytusowym ze spożywczego,a potem wodą z mydłem.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16818
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
O ile pamietam, chodzilo o restauracje "oldtimera" niejednorazowa?

Tylko próbujemy uzmysłowić Wasilowi i Plichcie, że laminaty i żywice kiepsko współpracują z oldtimerami.

Pamiętam, jak ktoś jeszcze w latach 70tych zalaminował wysłużoną Alfę - puchnące od wilgoci słomki rozerwały gruby laminat i tyle było tej zabawy - łódka już nigdy więcej nie wyszła na wodę...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
A może chodziło o używanie żywicy epoksydowej która może być rozcieńczana,a na pewno zmywana wodą?

Moze.... Ja takiej nie znam i raczej do zbudowania lodki nie uzyje ( byc moze nieslusznie !); sam jednak widzisz, ilez to jest tych technologii, odmian, typow, gatunkow i innych cudow.... Potrafie polecac tylko te i to, co znam z autopsji - a ze inny rynek....
Catz

*****

robhosailor napisał(a):
Tylko próbujemy uzmysłowić Wasilowi i Plichcie, że laminaty i żywice kiepsko współpracują z oldtimerami.

Chyba nie tylko.... ;)
Od zawsze bije sie zaciekle z wasza mania laminowania nowych, sklejkowych kadlubow; :D
Ja swojego kanciaka nie laminowalem i jestem dzieki temu o kilka lat mlodszy i duzo bogatszy i lodka tez ma sie lepiej! ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 22:12 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Tylko próbujemy uzmysłowić Wasilowi i Plichcie, że laminaty i żywice kiepsko współpracują z oldtimerami.

Pamiętam, jak ktoś jeszcze w latach 70tych zalaminował wysłużoną Alfę - puchnące od wilgoci słomki rozerwały gruby laminat i tyle było tej zabawy - łódka już nigdy więcej nie wyszła na wodę...


I niestety pewnie to samo czeka i tą omegę :-(
A mogła by wyglądać podobnie tyle że w mniejszej skali jak ta: http://www.flickr.com/photos/keved/3671 ... otostream/ gdyby właściciele uwierzyli że przez tysiące lat ludzie nauczyli się budować drewniane łodzie...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
I niestety pewnie to samo czeka i tą omegę :-(

Bez fatalizmu!!!
Znam, moim zdaniem, godny polecenia i zastanowienia ogolnego przyklad ratowania przepieknego jachtu droga laminotatywna: Kadlub byl w tak fatalnym stanie, ze wlasciciel obkleil go laminatem poliestrowym i pozniej wyrzucil cale poszycie, zachowujac wszelkie ( sporo tego bylo ) mozliwe elementy zabudowy wnetrza i pokladu.
Jacht, byc moze, stracil istotna czesc ciala, ale czy dusze? Czy dusza jachtu jest w klepkach poszycia, czy w liniach wodnych, urodzie i geniuszu konstruktora?
Nie stracil nic z piekna i walorow nautycznych.
I zegluje....
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2011, o 19:41 

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 22:02
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: ŻJ
Co do pokładu myślałem o zrobieniu na achter deku róży wiatrów.
i teraz zastanawiam się nad techniczną stroną.

Albo można wycinać fragmenty i zrobić podwójny pokład jeden konstrukcyjny drugi zdobiony , albo na jednym fragmencie odrysować krztałt i nanieść dwa rodzaje bejc na jende skrzydło jaśniejszą na drugą ciemniejszą tak by mieściły się w konturach. Kontury zrobić czarne. Całość zalakierować i teraz zagadka którą sprawdzę jak wrócę z rejsu czy bejca pod wpływem wody/lakieru mi się nie rozmyje jak plama na spodniach ;]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2011, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Plichta napisał(a):
zagadka którą sprawdzę jak wrócę z rejsu czy bejca pod wpływem wody/lakieru mi się nie rozmyje jak plama na spodniach ;]

Raczej sie nie rozmyje - wyblaknie za to bardzo szybko, wiec efekt bedzie podobny.
Ladna lodka nie potrzebuje ozdobek.
Brzydkiej zreszta tez nie pomagaja.... ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 12:00 

Dołączył(a): 15 paź 2012, o 11:48
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wiajcie, jesli moge radzic to nie pchajcie sie w tak drastyczny remont jak szlifowanie słomek i czy to kładzenie maty cienkiej czy lakierowanie, niestety napatrzyłem sie w zyciu na 5 takich remontów harcerskich , poczatek jak najbardziej cała druzyna razem entuzjazm marzenia plany, po roku czasu zostaje jedna osoba i nie moze podołac ani fizycznie ani finansowo, wszystkie piec omeg zostało rozgrzebanych przez "napalenców " i skonczyły jako opał na kominek:(
Chcecie piekne drewno? połozcie je na pokładzie - piekna sklejke, kadłub na biało drewniany maszt i drewniane wykonczenia lakier epoksydowy a zamknac go poliuretanem z filtrem uv . Pamietajcie ze przyjemnosc z zeglarstwa czerpana jest z zeglowania w wiekszosci a nie z remontu jachtu, im dłuzej bedzie w remoncie tym mniejsze szanse na skonczenie, trzymam kciuki i powodzenia



Za ten post autor kubaw otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 09:03 

Dołączył(a): 19 lip 2006, o 10:13
Posty: 67
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
9 lat remontu z mną :D Jeszcze trochę zostało...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 02:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
kubaw napisał(a):
Chcecie piekne drewno? połozcie je na pokładzie - piekna sklejke, kadłub na biało drewniany maszt i drewniane wykonczenia lakier epoksydowy a zamknac go poliuretanem z filtrem uv . Pamietajcie ze przyjemnosc z zeglarstwa czerpana jest z zeglowania w wiekszosci a nie z remontu jachtu, im dłuzej bedzie w remoncie tym mniejsze szanse na skonczenie, trzymam kciuki i powodzenia


Kolega bardzo dobrze Wam podpowiada –nic ująć i nic dodać skorzystajcie z jego rady.
Gdy byście mieli jednak dalej parcie na egzotykę w postaci widocznej struktury drewna ,
To może to ? …. Jest pewne narobicie się jak „woły „ , wiedzy i umiejętności manualnych
będziecie potrzebowali sporych , efekt – jak to mówi młodzież „ zaje fajny „
Załącznik:
DSC03378 ccc.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 02:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
cosik z wklejaniem fotek nie idzie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Plichta napisał(a):
Co do pokładu myślałem o zrobieniu na achter deku róży wiatrów.
i teraz zastanawiam się nad techniczną stroną.


Witam
Jeżeli pokład jest sklejkowy , to jest to do zrobienia – Bawiłeś się kiedyś intarsją ?
Płyty obłogów można przykleić na E5 + pac , mocując po przez taśmę (plastikowe ściągi do pakowania ) i zszywacze do pokładu . Zszywki jak najcieńsze , za to wstrzeliwane gęsto co 30 -40 mm
w zależności od gr. obłogu. Po zeschnięciu , jednym pociągnięciem za taśmę , pozbywasz się zszywek.
szlifujesz –ręcznie całość . Dalej to już lakierowanie ( pomijam opis) . Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej , sprawie . Przed przyklejeniem obłogów ,podłoże ,drewno – sklejka musi , być równa i odtłuszczona , brzegi wyfrezowane pod listwę do wklejenia z materiału takiego samego jak obłogi.
Wykończenie w tym układzie można zaokrąglić , ponad to nie kancerują się ostre zakończenia…

Pozdrawiam Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Taka metodę zastosowałem do klejenia obłogów w trakcie realizacji tego projektu . To co widac na fotografi
zostało wykonane w warsztacie przezemnie i syna ,oraz grupę przyjaciół, łącznie ze szturwałem - ale o tym póżniej
foto w zał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piękne!!!!
A i cytowanie OK ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: kliwerek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2012, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
kliwerek napisał(a):
Pozdrawiam Piotr

Wszystkie obrazki to Twoje dziela?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Catz napisał(a):
Wszystkie obrazki to Twoje dziela?
Catz


Fot wykonał Szperol z Bydgoszczy
ja zajmowałem sie jachtami


Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 01:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13388
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kliwerek napisał(a):
ja zajmowałem sie jachtami

Piotr, czy to znaczy, że zbudowałeś je ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: kliwerek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 02:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Wojciech1968 napisał(a):
Piotr, czy to znaczy, że zbudowałeś je ?

kliwerek napisał(a):
ja zajmowałem sie jachtami

Piotr, czy to znaczy, że zbudowałeś je ?



Wojtku - tu znajdziesz odpowiedz.. przepraszam że odsyłam do Zbyszka , nie lubię o sobie pisać
http://www.przewodnikzeglarski.pl/pasjo ... rstwa.html
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 02:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Wojtku
Dzięki za wczorajszą pomoc
Mimo w wszystko wolę strugać jachty , jak pisać ….


Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 03:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, o 22:32
Posty: 135
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 34
Prośba o pomoc w założeniu nowego tematu
Jestem tu doklejony - co prawda Ώ zawsze mnie fascynowały
W szczególności klasyczne , ale zajmuje gospodarzowi temat
Za co z góry przepraszam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 22:54
Posty: 319
Lokalizacja: Za daleko od jezior i mórz.
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
pierdupierdu napisał(a):
wasil napisał(a):
Nawet nie mam typowego laminowania w planach. Jedyna opcja jaka jest brana pod uwagę to ten laminat sportowy o którym mówiłem gdzie dopiero z odległości pół metra można się dopatrzeć że to laminat.A tak to tego zupełnie nie widać. Na sklejce sprawdza się idealnie. Nie odbarwia się, nie chłonie wody, jest na tyle cieniutki i bezbarwny że go w ogóle nie widać. Wygląda jak warstwa lakieru. Nie ukrywam było by to wygodne. Ale jak ta teoria ma się do praktyki tego nie wiem.. Stosował ktoś już takie patenty?
"A cała konserwacja przed sezonem to przeszlifowanie kadłuba i położenie dwóch warstw farby." Zdecydowanie ta opcja odpada. Jedyne co na nią będziemy nakładali to lakiery i też tylko bezbarwne. Ewentualnie po przeszlifowaniu jak będą duże różnice kolorystyczne to niektóre słomki wycieniujemy w razie potrzeby.


A o "antycznym" rodowodzie waszej łódki świadczyć może wszystko inne - a nie akurat "bezbarwne" wykończenie kadłuba...
Nawiasem mówiąc, w czasach gdy wszystkie bez wyjątku Omegi były drewniane, niemal się "bezbarwnych" omeg nie spotykało!


Sorry, za mały OT, ale ja taką widziałam w 1993 roku na Łabapie, a w niej siedziało troje dziadków( jedna pani i dwóch panów). Omega była na wysoki połysk, dziadkowie również. Łódka w kolorach naturalnych oraz, białych i żółtych, dziadkowie również. Wielka szkoda, że nie miałam wtedy aparatu, widok był niesamowity, całość zionęła klasą .

_________________
Pozdrawiam
Ania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13388
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kliwerek napisał(a):
Wojtku - tu znajdziesz odpowiedz.. przepraszam że odsyłam do Zbyszka , nie lubię o sobie pisać
http://www.przewodnikzeglarski.pl/pasjo ... rstwa.html
Piotr

Piotr bardzo fajnie, że tu trafiłeś. Kiedyś jak zakupiłem WT do remontu, to natrafiłem na stronkę gdzie są te piękne jachty. :respekt:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kliwerek napisał(a):
Wojtku
Dzięki za wczorajszą pomoc
Mimo w wszystko wolę strugać jachty , jak pisać ….

Polecam się. :)
Pisz w przerwie na struganie. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13388
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kliwerek napisał(a):
Prośba o pomoc w założeniu nowego tematu
Jestem tu doklejony - co prawda Ώ zawsze mnie fascynowały
W szczególności klasyczne , ale zajmuje gospodarzowi temat
Za co z góry przepraszam
Piotr


Łukaszu lj78, wydziel proszę tych kilka wpisów dot. WT do nowego tematu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL