Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 06:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Mam pytanie dotyczące kila:
1. Uszczelnienie połączenia pomiędzy kilem a kadłubem a dokładnie o uszczelnienie śrub które są częścią stałą:] kila. Czy jakaś gumowa podkładka tulejka w środek albo sama jakaś chemia? Mile widziany jakiś rysunek:]
2. Czy to prawda, że nie powinno się łączyć laminatem kila i kadłuba?
3. I pytanie ostatnie w jaki sposób przygotować (zagruntować - czym?) powierzchnię betonową przed laminowaniem?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
1. Sikaflex 292?
2. Dlaczego? Bo pracuje?
3. Nie wystarczy odkurzyć i ewentualnie odtłuścić?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wybacz - ale Twoje pytanie jest zbyt enigmatyczne. Aby otrzymać jakąkolwiek sensowną odpowiedź, musisz dorzucić garść szczegółów...
Bo inaczej w drewnie, inaczej w stali, inaczej w LPS, etc, etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Co do szczegółów to i racja i dzięki za uwagę:]
A więc kadłub sklejka oblaminowana, stępka dębowa śruby kila stal jakaś zwykła, być może jeżeli się uda operacja wymienię na nierdzewną.
Cytuj:
3. Nie wystarczy odkurzyć i ewentualnie odtłuścić?

Właśnie nie wiem dlatego pytam:]

Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marcin Mis napisał(a):
3. I pytanie ostatnie w jaki sposób przygotować (zagruntować - czym?) powierzchnię betonową przed laminowaniem?


Co do reszty są mądrzejsi, co do tego to podpowiem. Porada bazująca na danych firmy Hempel i konstruktora mojego jachtu (betonowego, w trakcie)

A więc Hempel przede wszystkim zaleca przeszlifowanie powierzchni na mokro papierem 120. A potem potraktowanie powierzchni kwasem fosforowym i zmycie wodą. Poczekać aż wyschnie a potem ich dwuczęściowy primer - epoksydowy. Pod warstwy malarskie zalecają 3 do 5 warstw.

Z drugiej strony mój konstruktor (a ma pewne doświadczenie z tym materiałem, jakieś 30 lat budowania i naprawiania) poleca przed malowaniem użycie szpachlówki z żywicą epoksydową do wyrównania powierzchni. A potem użycie epoksydowych farb do wykończenia.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marcin Mis napisał(a):
A więc kadłub sklejka oblaminowana, stępka dębowa śruby kila stal jakaś zwykła, być może jeżeli się uda operacja wymienię na nierdzewną.

Ale bylo i betonie????
Pomoz nam ci pomoc!
Catz Tylko Nierdzewnie

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam
Catz było i o betonie bo kil jak nie napisałem jest betonowy :oops: , trochę to faktycznie nieskładnie - wybaczcie. Taki mały rysuneczek w załączniku wg mnie wyjaśnia wszystko. Czytałem specyfikę kleju Sifaklex i wg mnie będzie odpowiedni. Co do betonowego kila to przygotuję go właśnie tak jak radzi Moniia Dzięki wielkie za rady.
Pozdrawiam
Marcin


Załączniki:
mocowanie kil.pdf [93.07 KiB]
Pobrane 185 razy

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To może daruj sobie laminowanie. Obejrzałam rysunek - pójdź w całości za radami z firmy Hempel.
czyli, jak poniżej:

Załącznik:
Komentarz: painting ferrocement
260920111016.jpg
260920111016.jpg [ 346.29 KiB | Przeglądane 3382 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 18:34 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Moniia napisał(a):
mojego jachtu (betonowego, w trakcie)

Mojego jachtu?? Betonowego?? W trakcie?? A mini :cry: ??
Pozdrawiam i przepraszam za OT
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
przemek napisał(a):
Betonowego?? W trakcie?? A mini ??

Z postępem trza iść, z postępem. Najnowszy jęk techniki (nie słyszałeś?) mini z betonu. Pracują też nad jachtem klasy micro w tej samej technologii ;)
Moniia napisał(a):
potem użycie epoksydowych farb do wykończenia.

Z tego co widzę, teraz trendy to sidding. W ostateczności styropian/siatka/tynk :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mini czeka, jest droższe od domu... chwilowo nie stać mnie na fanaberie w wysokości 2 rocznych pensji. Zwłaszcza że na jedną zamierzam wydać coś koło tego. Tylko na tym da się mieszkać a na Mini średnio.

Czy ja o jakimkolwiek jachcie mówiłam? Ja nic nie mówiłam i nic nie wiem, a jachty siatkobetonowe zawsze były moim fiołem więc może coś źle przeczytałeś :lol:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 22:27 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
boSmann napisał(a):
Najnowszy jęk techniki (nie słyszałeś?) mini z betonu. Pracują też nad jachtem klasy micro w tej samej technologii


Oj to faktycznie "jęk" :lol:
Jeszcze chwilę i 49er z żelbetu powstanie :lol: Jednak postęp to postęp :lol:
Pozdrawiam
Przemek :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL