Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kończy się pierwszy sezon mojej łupinki. I mam już ogląd i zdanie o tej łódce. I jednocześnie plany na jej przebudowę tak, aby spełniała moje oczekiwania.
Zalety:
- lekka i łatwa w transporcie
- małe zanurzenie pozwala podejść do brzegu
- stosunkowo dużo miejsca w kabinie dla osób max średniego wzrostu
- bezpieczna, sztywna i samowstajaca z przechyłu około 100 - 110 stopni ze schowanym mieczem i ze
sporym jeszcze momentem prostującym
- chodzi ostro na wiatr i ma tendencje do ostrzenia
- pojemny dwupoziomowy i odpływowy kokpit mieści wygodnie 4 osoby
Wady:
- deklarowana przez konstruktora ilość załogi 4 osoby należy raczej ograniczyć do 2 lub 2+2.
Podwójna koja dziobowa jest krótka i raczej dla dzieci (lub Chińczyków :lol:)
- bardzo nisko poprowadzony bom zmusza załogę do chowania sie w kabinie lub wykonanie bardzo
głębokich pokłonów podczas zwrotów
- powyższej sytuacji można uniknać siadając blisko rufy i w ten sposób poza zasięgiem noku bomu (ja
tak robię przy wzroście 188 cm), jednak w ten sposób nienaturalnie obciąża się jacht w wyniku
czego "ciągnie rufą wodę" i zadziera dzióbek. Pływając w dwie dorosłe osoby przy dużym przechyle
(25-30 stopni) jacht nabiera wówczas wody do kokpitu porzez otwory odpływowe w pawęży.
- wysoka wolna burta (75 cm) i zamknięta pawęż utrudnia zajęcie miejsca w kokpicie wchodząc z
brzegu lub lódki/pontonu gdy jacht cumuje do boi.
- z tego samego powodu jacht jest podatny na dryf
Plany na przyszłosć:

Po sezonie zamierzam przebudować rufę przedłużając jacht o około 0,5 m dodając do istniejącej pawęży wręgę i drugą pod kątem stanowiacą nowa otwartą paweż. Rufa będzie wtedy podobna do sportiny 680. W ten sposób będzie łatwiej wchodzić/wychodzić jednocześnie powiększy się wyporność rufowej cześci kadłuba co powinno zlikwidować lub przynajmniej zmniejszyć ciągnięcie wody rufą ( taką metodę stosowano z powodzeniem przypadku Venusek)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotr K napisał(a):
- bardzo nisko poprowadzony bom zmusza załogę do chowania sie w kabinie lub wykonanie bardzo
głębokich pokłonów podczas zwrotów

Podobnie bywało na naszych jachtach przy wysłużonych żaglach.
Dałem groty do przeszycia i kłopot jakby mniejszy.
Piotr K napisał(a):
Po sezonie zamierzam przebudować rufę przedłużając jacht o około 0,5 m dodając do istniejącej pawęży wręgę i drugą pod kątem stanowiacą nowa otwartą paweż. Rufa będzie wtedy podobna do sportiny 680. W ten sposób będzie łatwiej wchodzić/wychodzić jednocześnie powiększy się wyporność rufowej cześci kadłuba co powinno zlikwidować lub przynajmniej zmniejszyć ciągnięcie wody rufą ( taką metodę stosowano z powodzeniem przypadku Venusek)

U mnie w porcie stoi Pegaz 600 z taką przeróbką ( Piotr jak chcesz zrobię fotki ).
Właściciel wykonał ją samodzielnie...wyjście/wejście z jachtu rewelacja w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem stoczniowym.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja mam zagle nowe, maszt i bom okuty zgodnie z projektem.
Znajomy namawiał mnie, żeby podnieść bom wyżej , ale :
1. Zabraknie mi masztu :lol:
2. Pogorszy się stateczność jachtu, którą teoretycznie należałoby zrównoważyc balastem....

Zrób fotki plissss :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotr K napisał(a):
Zrób fotki plissss :D

Brunet wieczorową porą. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dawaj te zdjęcia :evil: :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Uno momento :D ... ale nie jest tak jak mówiłem z tym zadkiem... :roll:
Weczerem , bo tera robię za Wojtka spawacza. :cool:

*****

Ot i moja omyłka ...


Załączniki:
Zdjęcie1178.jpg
Zdjęcie1178.jpg [ 685.89 KiB | Przeglądane 3489 razy ]
Komentarz: Sasanka.
Zdjęcie1177.jpg
Zdjęcie1177.jpg [ 616.7 KiB | Przeglądane 3489 razy ]
Komentarz: Pegaz 600 po przebudowie rufy.
Zdjęcie1174.jpg
Zdjęcie1174.jpg [ 742.69 KiB | Przeglądane 3489 razy ]
Komentarz: Pegaz 600 po przebudowie rufy.
Zdjęcie1168.jpg
Zdjęcie1168.jpg [ 492.31 KiB | Przeglądane 3489 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2011, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Coś w ten deseń.....
Chcę do pawęży "dokręcić" dodatkowe dwie wręgi. Jedną przylegającą na całej powirzchni do istniejącej pawęży , a drugą przylegającą no niej górną krawędzią, a dołem odchyloną o pewną odległość (zakładam około 0,5 m). Jednocześnie chcę wyciąć obecną pawęż równo z ławką kokpitową i przedłużyć podłogę kokpitu do nowej wręgi-pawęży. Następnie poszyć listewkami obło i sklejką. Całość zaszpachtluję, zeszlifuję i zalaminuję - tak aby się komponowała z pozostałą częscią kadłuba. W ten sposób będę miał łódkę z "otwartą rufą" i zyskam na wyporności rufowej części kadłuba....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2011, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zapomniałem dodać, że budowniczy niedokończonego kadłuba skrócił go o 10 cm, prawdopodobnie żeby uniknąć obowiązku rejestracji. Gdy go odkupiłem miał równe 5 m. Myślę, że stało się to kosztem jego rufowej części - bo tak najłatwiej. Być może jest to przyczyna jego problemów z wypornością w rej części jachtu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2011, o 19:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
gdzieś w necie widziałem przebudowę mak ,gość był ze Swarzędza , morze na SF

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2011, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... c&start=30

Masz rację.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL