Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 22:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 cze 2013, o 12:49 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Co się wozi do Łeby, Ustki, Darłowa, Kołobrzegu, Mrzeżyna, Dziwnowa, Stepnicy, Trzebieży i Nowego Warpna?

Rybę się wozi, pasażerów, turystów i wędkarzy się wozi, żeglarzy się wozi, rozbitków się wozi. Buduje się i remontuje statki. Kutry i jachty znajdują tam schronienie przed sztormem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Droga poprzez Szkaprawę i Wisłę ma długość ok 35km, długość przekopu ma mieć ok 1km (?) Jeśli Ktoś twierdzi, że "bliżej" na morze kanałami niż przekopem to naprawdę trudno mówić o wzajemnym zrozumieniu.
Dokąd?

Droga przez Kanał Kiloński na morze (Północne) to 50 mil, przez Cieśniny Duńskie to 260 mil. Którędy bliżej do Kristiansand?

PS. Policz drogę z mariny Gdańsk do portu w Elblągu.
Stara Zientara napisał(a):
Błędem jest bowiem twierdzenie, że przekop jest potrzebny, aby żeglarze mogli się dostać na Zalew. Dla normalnych morskich jachtów jest tam za płytko. Naturalnym kierunkiem rozwoju jest wychodzenie żeglarzy, którym się Zalew znudzi lub stanie się zbyt mały, na morze.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seagrams napisał(a):
Rybę się wozi, pasażerów, turystów i wędkarzy się wozi, żeglarzy się wozi, rozbitków się wozi. Buduje się i remontuje statki. Kutry i jachty znajdują tam schronienie przed sztormem.
Co z tych rzeczy jest w Elblągu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Acha... to dlatego bierzesz kredyt kupujesz ciężarówkę no bo jak już bedziesz miał ciężarówkę to przecież towar do wożenia się znajdzie...

No właśnie tak. Szerzej mówiąc, jak otwierasz jakiekolwiek usługi to nie masz gwarancji, że będzie na nie popyt. Ale jak nie zaryzykujesz, to będziesz zawsze pracował jako najemnik u kogoś. Kogoś, kto zaryzykował.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
porteuropa.eu:
Donald Tusk zapowiedział, że planowana budowa kanału przez Mierzeję jest „politycznym trikiem” i jego rząd nie ma zamiaru „tych mrzonek PiSu” realizować. Tymczasem to właśnie rząd Donalda Tuska jest tym, który projekt „przekopu” konsekwentnie realizuje – inwestycja jest przewidziana do realizacji w 2019 roku, a od 2007 roku obecny rząd wydaje corocznie 5 milionów złotych na badania środowiskowe tej inwestycji.

Swoją wypowiedzią o „przekopie Mierzei” premier Donald Tusk delikatnie mówiąc wykazał się nieznajomością tematu, żeby nie nazwać tego dosadniej. Wszystkiemu winna absurdalna walka między PO a PiS, która doprowadziła całą sprawę do absurdu. Tak naprawdę największymi orędownikami budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną byli i są bowiem samorządowcy i politycy Platformy Obywatelskiej. Ogromne zasługi w promowaniu tego przedsięwzięcia ma odwołany prezydent Elbląga z PO Grzegorz Nowaczyk, marszałek Warmii i Mazur Jacek Protas (również PO) i elbląski samorządowiec Jerzy Wcisła – także czołowy polityk Platformy. Problem w tym, że przed wyborami w 2007 roku pomysł ten na fali antyrosyjskiej retoryki przechwycił rządzący wówczas PiS, który przedstawił go jako własny. W efekcie na ostatnim posiedzeniu rządu Jarosława Kaczyńskiego, już po przegranych wyborach, 12 listopada 2007 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę ustanawiającą plan wieloletni budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską (czyli „przekop Mierzei”). To właśnie stało się powodem złości Donalda Tuska i jego syna Michała (dziennikarz Michał Tusk jest najbardziej znanym przeciwnikiem tej inwestycji), którzy na fali absurdalnej walki w ramach PO-PiSu postanowili „ukręcić łeb” temu projektowi. I wszystko tylko dlatego, że „przekop” został upolityczniony i został zawłaszczony przez PiS, co automatycznie musiało oznaczać, że Platforma musi być przeciw.

Problem w tym, że tego nastawienia Donalda Tuska nie podzielają sami politycy Platformy Obywatelskiej, którzy w większości są zwolennikami tej inwestycji. Tym bardziej, że w elbląskiej radzie miasta radni PiS i PO całkiem zgodnie współpracują ze sobą i nie ma między nimi animozji, znanych z polityki krajowej. Można powiedzieć, że w skali elbląskiej ostał się stary dobry POPiS, a doskonałym przykładem tej współpracy obu prawicowych partii był okres prezydentury lewicowego Henryka Słoniny, kiedy to samorządowcy z PiS i PO byli największymi przyjaciółmi.

W latach 2007-2013 samorządowcy z PO mieli trudny orzech do zgryzienia. Z jednej strony, prywatnie byli gorącymi zwolennikami „przekopu” (piszemy w cudzysłowie, gdyż prawidłowa nazwa to Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną) i wiedzieli, że ta inwestycja się po prostu opłaca i jest szansą rozwojową nie tylko dla Elbląga. Z drugiej strony, musieli być lojalni wobec Tuska, który zionął nienawiścią wobec tego projektu tylko dlatego, że „to projekt PiSu”. Jednak opór wobec planów rezygnacji z budowy kanału przez Mierzeję był w kręgach platformerskich tak silny, że premier musiał ustąpić: wbrew swojej niechęci Tusk musiał zgodzić się na realizację tej inwestycji, z tym że w terminie późniejszym, niż tego chciał rząd Kaczyńskiego. Rząd Donalda Tuska nie anulował więc uchwały swojego poprzednika, lecz ją zaktualizował i dostosował do rzeczywistości: zamiast do 2013 roku, kanał ma więc powstać do 2019 roku, a do tego czasu inwestycja ma być gruntownie przygotowana.

Skąd to opóźnienie? Otóż rząd Kaczyńskiego przyjął uchwałę o budowie kanału na kolanie, bez odpowiedniego przygotowania. Termin realizacji (2013 rok) okazał się nierealny, gdyż konieczne było wykonanie szeregu badań środowiskowych.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
Pytanie było retoryczne - port nie wystarczy, żeby coś wozić.

Dodajmy, że kanał przez mierzeję nie jest celem samym w sobie, tylko elementem większego projektu. W jego skład wchodzi: kanał, pogłębienie drogi wodnej między Mierzeją a Elblągiem do 4 metrów oraz rozbudowa Portu Elbląg. Port ma mieć bardzo specyficzną specjalizację: ma stać się portem obsługującym między innymi wymianę handlową Ukrainy i Białorusi, w ramach projektu Bałtycka Ukraina. Uprzedzając wszelkie uwagi, muszę zaznaczyć, że to właśnie ja, wraz z ówczesnym dyrektorem portu Julianem Kołtońskim i prezydentem Henrykiem Słoniną, byłem współautorem koncepcji „Bałtycka Ukraina”. I uwaga: projekt ten realizowaliśmy przy współpracy i aprobacie, a jakże, samorządowców Platformy Obywatelskiej. Nieoceniona była tu zwłaszcza pomoc i zaangażowanie Grzegorza Nowaczyka – wówczas członka zarządu województwa, a później prezydenta Elbląga z PO. I chociaż w Elblągu nie pracuję już od 2008 roku, to projekt „Bałtycka Ukraina” jest nadal realizowany przez platformerskie władze miasta i województwa – o czym świadczy chociażby ta informacja Urzędu Miasta z 26 marca 2012:

http://www.umelblag.pl/umcms/index.php? ... y&Itemid=4
Podsumowując, słowa Donalda Tuska o tym, że kanał przez Mierzeję Wiślaną jest mrzonką PiSu, są w świetle powyższych faktów absurdalne. Jedyną zasługą Prawa i Sprawiedliwości było bowiem podjęcie uchwały, za którą nie stał żaden konkret. To właśnie rząd Donalda Tuska od 2007 roku konsekwentnie tę uchwałę realizuje, przeznaczając co roku po 5 milionów złotych na badania środowiskowe, analizy i inne prace przygotowawcze. A najbardziej zaangażowani w promocję tego przedsięwzięcia są samorządowcy Platformy: Jerzy Wcisła, Grzegorz Nowaczyk i Jacek Protas.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ci którzy bredzą o współpracy z Ukrainą niech przyjadą do Gdańska i zobaczą co zostało z mrzonek o Europorcie... Postawiono silosy, magazyn... ba nawet urządzenie do rozładunku statków i... d...
Na współpracy z Ukrainą wychodzimy jak Zabłocki na mydle...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
Ci którzy bredzą o współpracy z Ukrainą niech przyjadą do Gdańska i zobaczą co zostało z mrzonek o Europorcie...

Oj Jurmaku :D jak możesz sugerować choćby ze nasze oświecone władze bredzą :mrgreen:
Choć w sumie nieżly tytuł do gazety: "Samorzadowcy PO bredzą" :mrgreen:

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sajmon napisał(a):
pogłębienie drogi wodnej między Mierzeją a Elblągiem do 4 metrów
To jakie statki będą mogły wchodzić do tego portu? Takie trochę mniejsze niż barki na Renie? Ile jest takich statków na Bałtyku? I pod jaką banderą pływają?

PS. Dla ułatwienia: 98% statków tej wielkości na Bałtyku nosi nazwy: "Bałtijskij xxx", "Kaliningradskij xxx", "Kronsztadskij xxx", "Wołgo-Bałt xxx" itp. To dla kogo ten port mamy budować? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nie dalej jak w sobotę płynęliśmy Zawiszą kanałem portowym i stoczniowym. Pokazywałem kolegom z interioru :lol: jakie zanurzenie mają statki... byli zdziwieni, że takie w gruncie rzeczy nieduże statki mają zanurzenie 5 - 6 m.
No ale co my tam wiemy... Dla Ukrainy wybudujemy kanał... Tak jak wybudowaliśmy przejście graniczne tylko, że cholera Ukraina po swojej stronie nie zbudowała drogi:-( Ot taki niewypał:-( A Stocznia Gdańska? Zaraz zaraz aktualny właściciel też ma coś wspólnego z Ukrainą:-( No ale do trzech razy sztuka, może z kanałem nam wyjdzie... BOKIEM

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Ostatnio edytowano 24 cze 2013, o 14:01 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem literówki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dureń, którego cytują wyżej, nie moze zrozumieć, że jeśłi sam "zionie nienawiścią", to nie oznacza, że inni też tak muszą.
To, że lokalne lobby samorządowe chce kanału, to jescze nie przesądza, iż jest to inwestycja słuszna i potrzebna. Ale na tym polega decentralizacja, że lokalny samorząd moze wybrać, co sobie zbuduje. Pod jednym warunkiem, że nie sięgnie do kasy centralnej.
I na tym polega także, ze premierowi wolno mieć inne zdanie, niz samorządowcy, nawet z jego partii.
Mi też wolno, a zdania nie zmieniam od początku pojawienia się tego pomysłu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: bury_kocur, Jaromir, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 14:44 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
sajmon napisał(a):
pogłębienie drogi wodnej między Mierzeją a Elblągiem do 4 metrów


Z tego co pamiętam, to te 4 metry miały być w fazie początkowej. Docelowo planuje się budowę toru wodnego o głębokości 5 metrów, umożliwiającego żeglugę statkom o długości do 100m i zanurzeniu do 4.00m. Takie coś da radę:

http://www.fleet-online.de/MS%20RMS%20Baerl.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Seagrams napisał(a):
sajmon napisał(a):
pogłębienie drogi wodnej między Mierzeją a Elblągiem do 4 metrów


Z tego co pamiętam, to te 4 metry miały być w fazie początkowej. Docelowo planuje się budowę toru wodnego o głębokości 5 metrów, umożliwiającego żeglugę statkom o długości do 100m i zanurzeniu do 4.00m. Takie coś da radę:

http://www.fleet-online.de/MS%20RMS%20Baerl.pdf


A tych statków na Bałtyku jak mrówków :rotfl: :rotfl: I są takie ekonomiczne, śmigają po całym świecie i nie groźne im są fale jak domu a i odpowiednią klasę lodową mają :rotfl: :rotfl:
A towaru biorą w swoje przepastne ładownie, że hoooo... ho.... całe jedno wahadło węgla mogą zabrać :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 15:00 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Nie tylko po Bałtyku śmigają ale i po Północnym też. :rotfl:
Idę na piwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
a cytując ponownie informacje z portalu porteuropa.eu:
"a od 2007 roku obecny rząd wydaje corocznie 5 milionów złotych na badania środowiskowe tej inwestycji."
Jak mam to rozumieć??? Czy rząd to banda idiotów, która wydaje w ciągu ostatnich lat około 30 mln zł na pisowskie brednie o przekopie mierzei, czy może są to złodziejskie nasienia, które wyciągają z budżetu pieniądze na niedorzeczne pomysły, czy może są inne powody wydawania niemałych pieniędzy na chybione inwestycje, a może po prostu nie ogarniają tego na co i ile wydają pieniędzy... No ale jak rozumiem Colonela mamy tu do czynienia z syndromem: "Dobry car i źli bojarowie"

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Oczywiście, że nic nie rozumiesz.
Obowiązuje uchwała nieudanego rządu kiepskiego premiera. Nie została uchylona. Trwają prace studyjne. Ja się z tym nie zgadzam i mam prawo. I mam nadzieję, że badania i prace studyjne wykażą absurdalność projektu. Chyba, że wcześniej rząd na wniosek np. swego premiera tę uchwałę uchyli. Ale pewnie tego nie zrobi bez ekspertyz.
Ceterum censeo.... "przekop jest bez sensu". Choć Ty nie możesz zrozumieć, że ktoś może nie zgadzać się w jakiejś sprawie z rządem ocenianym przez siebie jako generalnie bardzo dobry.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:03 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):
PS. Policz drogę z mariny Gdańsk do portu w Elblągu.
Stara Zientara napisał(a):
Wojtek postaram się wyraźniej wypowiedzieć moją myśl. Jeśli będąc na Zalewie chcę popływać na żaglach po zatoce muszę przepłynąć 35 km na silniku a przez przekop miałbym do przepłynięcia tylko jeden kilometr.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jest taka logiczna kwestia: nie wiadomo czy będzie lepiej gdy będzie inaczej - jednak musi być inaczej by było lepiej... Ktoś naprawdę sądzi że odcięcie od świata pomaga w interesach?

Nie zapominajmy, Panowie, że odcięcie Elbląga (i zalewu generalnie) od morza to także była decyzja :mrgreen: Wielce strategiczna zresztą decyzja.
Nie pamiętają juże poczemu u nas cała wschodnia strona komunikacji nie ma? :-? Coby nie dało się do niej wpłynąć, libo wjechać wrażym imperialistom z NATO...
Ten sam powód dla którego, przykładowo, doprowadzono do upadku port w Bydgoszczy i międzynarodowe trasy żeglugowe E40, E70... :-P Jak też rybaków - kto pamięta los łososia i jesiotra? A najdroższy kawior z Warszawy pochodził, wołżański to była ledwie namiastka, i komu to przeszkadzało?
Pamięta kto po co zbudowano niski most na Wiśle i zaporę we Włocławku?
Pomyślcie zatem, Colonelu, zważywszy ten jakże wojskowy pseudonim :lol: - a potem pomyślcie raz jeszcze...


Ostatnio edytowano 24 cze 2013, o 18:19 przez Ryś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
PS. Policz drogę z mariny Gdańsk do portu w Elblągu.
Stara Zientara napisał(a):
Wojtek postaram się wyraźniej wypowiedzieć moją myśl. Jeśli będąc na Zalewie chcę popływać na żaglach po zatoce muszę przepłynąć 35 km na silniku a przez przekop miałbym do przepłynięcia tylko jeden kilometr.

Czy uważasz, że Twoja ochota na skoczenie z Elbląga na skróty na Zatokę raz na 5lat, to wystarczający argument by kopać ten rowek za taką kapuchę?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seagrams napisał(a):
tego co pamiętam, to te 4 metry miały być w fazie początkowej. Docelowo planuje się budowę toru wodnego o głębokości 5 metrów, umożliwiającego żeglugę statkom o długości do 100m i zanurzeniu do 4.00m.

I podejmiesz ryzyko płynięcia czymś obładowanym tyloma tonami torem o 1 m głębszym?
Na Carterze na którym pływałem na początku miesiąca głębokościomierz wył przy 3m. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:17 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Waldi_L_N napisał(a):
Czy uważasz, że Twoja ochota na skoczenie z Elbląga na skróty na Zatokę raz na 5lat, to wystarczający argument by kopać ten rowek za taką kapuchę?
A myślisz, że ja taki samotny biały żagiel?
Już widzę jak oponenci uparcie omijają przekop i pchają się na Zatokę Szkaprawą. :-P



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:22 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
A myślisz, że ja taki samotny biały żagiel?

Ja już to pytanie zadałem w może trochę innej formie wcześniej:
1. Ile jest jachtów na Zalewie?
2. O ile przekop zwiększy zagęszczenie samotnych białych żagli na tymże akwenie?
Proszę o konkretne dane i poważne prognozy a nie wyssane z tym co jest pod paznokciem kciuka :roll:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:23 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Waldi_L_N napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A myślisz, że ja taki samotny biały żagiel?

Ja już to pytanie zadałem w może trochę innej formie wcześniej:
1. Ile jest jachtów na Zalewie?
2. O ile przekop zwiększy zagęszczenie samotnych białych żagli na tymże akwenie?
Proszę o konkretne dane i poważne prognozy a nie wyssane z tym co jest pod paznokciem kciuka :roll:

To licząc ogólnie 123 sztuki w pierwszych trzech altach do 234 sztuk w latach następnych... ;)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
RyśM napisał(a):
Nie zapominajmy, Panowie, że odcięcie Elbląga (i zalewu generalnie) od morza to także była decyzja :mrgreen: Wielce strategiczna zresztą decyzja.
Ta decyzja została juz przez Niemców podjęta z powodów ekonomicznych. A oni przekopu budować nie musieli.

Jacek Woźniak napisał(a):
Szkaprawą
Może trochę lepiej znając locję popłyną Szkarpawą? :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:46 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):

Jacek Woźniak napisał(a):
Szkaprawą
Może trochę lepiej znając locję popłyną Szkarpawą? :)

Zapewne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:47 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ja tam się od wielkiej polityki trzymam z daleka, bo to nie moja liga. Ale gdyby Pan Premier, który "mierzeję zna jak mało który polski polityk" obejmując na jesieni 2007 stanowisko z mety powiedział że przekop to "kosztowny projekt o wątpliwym sensie ekonomicznym" i nie da na to złamanego grosza, to sprawa byłaby jasna. Ale jak po 6 latach sprawowania urzędu (i po wydaniu kupy kasy) ma jeszcze wątpliwości, to ja się zastanawiam, czy oddałem w wyborach głos na własciwą partię. W tzw. międzyczasie kasa za którą można zbudować przystań w Mechelinkach i np. w Rewie poszła w błoto. Jeszcze raz zaznaczam, że polityka to mi generalnie... wisi. Nie wisi mi natomiast ani kawałek keji czy wody, w regionie w którym mieszkam.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:49 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jacek Woźniak napisał(a):
To licząc ogólnie 123 sztuki w pierwszych trzech altach do 234 sztuk w latach następnych... ;)

Lawinowe perspektywy :rotfl:
To za 1/n0000 niech budżet zafunduje tory i wózki o podobnej zasadzie jak na kanale Elbląskim (napęd do wyboru) dostosowane do jachtów morskich (a może - pójdźmy po całości - taką wannę z wodą 4mx13mx3m) i płaci za utrzymanie tego. Jeżeli są tam jakie kable w powietrzu to się na tym odcinku zakopie :mrgreen:
Ciekawe czy 10-o letnia średnia slipowań osiągnęłaby 1000/rok?
No i właśnie wykombinowałem przewoźną śluzę :lol:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Przed chwilą był materiał w TV - urząd morski w Gdyni twierdzi ze przy kosztach 421 mln (nawet nie połowa jakże dochodowej inwestycji w stadion narodowy :mrgreen: ) przekop przyniesie zyski pięćset ileśtam mln i trudne do oszacownia zyski dla regionu który otrzyma ważny impuls do rozwoju. Szef elbląskiego portu bardzo liczy na mierzeję. Przeciw są ludzie inwestujacy w turystykę w okolicach proponowanych lokalizacji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
(a może - pójdźmy po całości - taką wannę z wodą 4mx13mx3m) i

Ty nawet nie żartuj - bo ktoś z agendy rzadowej przeczyta i przez następne sześć lat będzie robił ekspertyzy tyczące budowy wanien! No bo przecież bez ekspertyz takiego pomysłu nie odrzuci.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Stara Zientara napisał(a):
Ta decyzja została juz przez Niemców podjęta z powodów ekonomicznych. A oni przekopu budować nie musieli.
Niemcy decydowali o swoich sprawach, ich rzecz. Od tego czasu trochę wody upłynęło.
A po II wojnie to nie Niemcy podejmowali decyzje w kwestii Zalewu. Bądźmy poważni, co? :rotfl:
Mnie tam wszystko jedno. Jeno potrafię pojąć że tamtejszym mieszkańcom nie.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Możne warto przypomnieć
http://www.umgdy.gov.pl/UserFiles/File/streszczenie_i_wnioski.doc
A co do stanowiska premiera...
https://www.umgdy.gov.pl/UserFiles/File/Uchwala_projekt_aktualizacji.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:08 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
I podejmiesz ryzyko płynięcia czymś obładowanym tyloma tonami torem o 1 m głębszym?:


Ze szwagrem nie takie numery robiliśmy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
że lokalny samorząd moze wybrać, co sobie zbuduje. Pod jednym warunkiem, że nie sięgnie do kasy centralnej.


I tym stwierdzeniem zakończmy debate nad problemem ...
Chcą lokersi kanału ?
Kabze proszę otworzyć i budować.
I to by było na tyle.
AMEN ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:43 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Colonel napisał(a):
że lokalny samorząd moze wybrać, co sobie zbuduje. Pod jednym warunkiem, że nie sięgnie do kasy centralnej.


I tym stwierdzeniem zakończmy debate nad problemem ...
Chcą lokersi kanału ?
Kabze proszę otworzyć i budować.
I to by było na tyle.
AMEN ...
Pzdr
Kocur


Niestety nie jest tak, jak myślisz. Lokalny samorząd bez pytania nikogo o zgodę (bardzo duże uproszcznie) wybuduje sobie, to na co ma własne środki. Jeżeli natomiast Rada Ministrów podejmuje uchwałe o budowie czegoś, to środki pochodzą z budżetu państwa. Znaczy z Warszawy, Łomianek, Wejherowa i Gdyni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL