Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 lip 2025, o 20:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2012, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Seagrams napisał(a):
Środki na budowę w wysokości 567 mln zł mają pochodzić w całości z budżetu państwa. Srodki na utrzymanie również.


I tu jest pies pogrzebany.
Jak by sobie to zechcial zbudowac prywatny właściel portu, to bym sie postukal w czoło, tak jak stukalem się oglądając akcje marketingową OLT Expres.

Ale jak wymysłił to dureń, który jedną ręką chciał dać setki milionów na bezsensowne przedsięwzięcie, żeby pokazac, ze ma o dwa centymetry wiecej od Miedwiediewa (wzrostu oczywiście), a drugą zablokowal budowę A1 na dwa lata, to mam tylko jedna odpowiedź: trybunał stanu dla polityka, który wpakuje tam moje pieniądze! Tamtemu wyborcy powiedzieli już: Adieu!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
zablokowal budowę A1 na dwa lata

Nie tylko A 1. Budowę AW też zablokował.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 09:15 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Pokaż obliczenia.

Proszę bardzo.
Zestawienie pochodzi ze studium wykonalności. Koszty kalkulowane są według cen w latach 2008-2013.
Pozdrawiam.


Załączniki:
Koszty.jpg
Koszty.jpg [ 67.2 KiB | Przeglądane 17061 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3099
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Proszę bardzo.
Bzdura.

Według tego opracowania w przekopie nie potrzeba ani mostu, ani śluzy. Czy reszta też jest tak wiarygodna?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:14 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Bzdura.


Bzdura?
Zachęcam do lektury.
Pozdrawiam.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 98.26 KiB | Przeglądane 17023 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3099
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Zachęcam do lektury.
A przeczytałeś uważnie?
Pkt 7 w analizie kosztów: mostów i śluz w przekopie zero, a w drugim kwicie śluza i dwa mosty.

To ma być rzetelność?

Gdyby to miało sens ekonomiczny, to dawno zostało by zrobione.
Niejaki Schichau - właściciel stoczni w Elblągu - wolał wybudować nową stocznię w Gdańsku niż bawić się w kopanie czegokolwiek na Zalewie Wiślanym. A wyjście przez Pilawę (obecnie Bałtijsk) było wtedy dostępne bez ograniczeń.

Cała ta sprawa przypomina mi stary dowcip z czasów tzw. komuny:
Gdyby polski model gospodarki wprowadzić na Saharze, to po pół roku zabrakłoby piasku.

Dla mnie EOT, bo szkoda prądu na mrzonki popapranych politykierów spod znaku kartofla (zgniłego zresztą).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:59 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zapewniam, że oba załaczniki to fragment jednego dokumentu o nazwie Studium Wykonalności Budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Nie interesuję się polityką i wisi mi jakiej opcji politycznej rząd zrealizuje ten projekt. Oby tylko został zrealizowany. Interesuje mnie możliwość wpłynięcia łódką z morza (chociaż Wisła i Szkarpawa też jest OK) na zalew, bez pytania kapryśnych sąsiadów o zgodę. Nie interesyją mnie również koszty, bo 567 mln zł to koszt wybudowania około 14 km autostrady, którą i tak trzeba będzie naprawiać tuż po oddaniu do użytku. Wolę mieć więcej możliwości do pływania.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A może program korytarza transportowego BAC obejmie swoim zakresem budowę przekopu Mierzei Wiślanej ...
http://www.pomorskie.eu/pl/drg/gospodar ... ktualnosci
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=1293

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 13:38 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Seagrams napisał(a):
Zapewniam, że oba załaczniki to fragment jednego dokumentu o nazwie Studium Wykonalności Budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.


I może o to chodziło w całym tym galimatiasie związanym z przekopem? Przecież takie studium wykonalności kosztuje nie małe pieniądze.Ktoś zlecił,ktoś wykonał,pewnie za to zapłaciliśmy my wszyscy,a że inwestycja za droga i nie ma na nią pieniędzy? no to co? nie o to przecież chodziło żeby budować ... :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Widzisz - problem z Tobie podobnymi entuzjastami budowy przekopu jest taki, że biorą urzednicze produkcje za rzeczywistość... Można dyskutować o celowości jakiegoś przedsięwziecia mając uzgodniony wspólny, z grubsza jednolity obraz rzeczywistości. Dyskutując kliszami pojęciowymi, walczac z przeinaczeniami i pomijając ukrywane skrzętnie w urzędniczych opracowaniach szczegóły - nie da się dyskutować, można się tylko przerzucać "danymi". Szkoda, że branymi z sufitu...

Ale skoro mam chwilę - pobawię się w szczegóły, wszak mój Rosynant przed tym wiatrakiem lubi pobrykać jakoś szczególnie:
Seagrams napisał(a):
Seagrams napisał(a):
...../cut/... przekop Mierzei Wiślanej to zacny pomysł. W Skowronkach to tylko 1100m.

pierdupierdu napisał(a):
I nie zauważyłeś, że oprócz "tylko 1100m" trzeba wybudować awanport w szczerym polu, na otwartym wybrzeżu? I że trzeba jeszcze zbudować śluzę, mosty, wybagrować miliony metrów sześciennych torów wodnych w płytkim, szybko zamulającym się i zamarzającym zimą akwenie oraz przebudować całkowicie kilka kilometrów płynącej przez obszary depresyjne rzeki?
Masz świadomość, że potem to wszystko trzeba utrzymywać?


Te "tylko 1100m" to skrót myślowy z mojej strony. Oczywiście, że zdaję sobie sprawę ze skali inwestycji i kosztów. Rząd pewnie też. .../cut/...
Inwestycja jest spora, ale wykonalna. Środki na budowę w wysokości 567 mln zł mają pochodzić w całości z budżetu państwa. Srodki na utrzymanie również. KE nic do tego.

1. Wyrażenia typu "to tylko 110 metrów", które nazywasz "skrótem myślowym" ja nazywam stałą, powtarzaną na szkodę ogłupianej publiki manipulacją.
2. Jeżeli środki na utrzymanie całej infrastruktury związanej z z umożliwieniem wpływania stateczków (bo nie statków) morskich do Elbląga mają pochodzić "rownież" z budżetu - to ja na pewno zagłosuję przeciwko każdemu politykowi, który będzie obiecywał podobne bzdury. Jak zawsze dotąd.
3. Suma "567 mln" to luźny szacunek "wykalkulowany" na podstawie wskaźników wzrostu kosztów, które zmieniły pierwotną sumę +/-400mln, zawartą w podjętej ponad pięć lat temu politycznej deklaracji o budowie "przekopu". Realne koszty - na co wskazują liczne przykłady dużych inwestycji infrastrukturalnych - są zawsze zdecydowanie wyższe, bez żadnej przesady można je dziś szacować na miliard złotych.
4. Wspomnianą, na kolanie napisaną deklarację - nazwano "uchwałą Rady Ministrów nr 276/2007". Ową deklarację przyjęto... na trzy dni przed odwołaniem ówczesnej Rady Ministrów i zarazem przed politycznym upadkiem jej szefa!

Seagrams napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Odpowiesz skąd mają zjawić się środki na bieżącą eksploatację "morskiego portu Elbląg" (pilotaż, holowniki, utrzymanie portu od strony morza, wieczne bagrowanie kilkunastu kilometrów toru wodnego, rozwinięte oznakowanie nawigacyjne, VTS, ubezpieczenia, etc...) ?

Czy pisząc "morski port Elbląg" masz na myśli Zarząd Morskiego Portu Elbląg?

Nie.
Nie sądzisz chyba, że w kontekście wydawania dziesiątków milonów rocznie warto wspominać jakąś fatalnie zarządzaną, obsadzaną "menadżerami" z lokalnych układzików, komunalną spółkę z.o.o.? Przecież wartość kapitału zakładowego tej spółeczki wynosi mniej niż wartość domku jednorodzinnego, w którym sobie mieszkam. A to jest mały domek...
Natomiast pisząc "skąd mają zjawić się środki" mam na myśli "skąd mają zjawić się środki". Nie wiem czemu masz problem ze zrozumieniem tak prostego pytania...
Przecież bez stałego, systematycznego dopływu środków na utrzymywanie skomplikowanej i kosztownej infrastruktury - budowa "przekopu" do morskiego porciku w Elblągu nie ma makroekonomicznego sensu! Moim zdaniem zostawianie kwestii utrzymania sprawności technicznej po wybudowaniu "przekopu" stałym dotacjom z budżetu - podobać się może tylko urzędnikom i ich klientom. W tym przede wszystkim urzędnikom UM w Gdyni - a ci akurat budżetowe pieniążki wydawać uwielbiają...

Seagrams napisał(a):
Bo jeśli tak, to Zarząd Morskiego Portu Elbląg nie zajmuje się utrzymaniem służby pilotowej i holowniczej.

Jaka tam "służba" - pilot i holownik to usługa - i ktoś musi za nią płacić!
W Gdańsku czy w Gdyni pilot dla małego stateczku jest potrzebny przez niecałą godzinę, pilotówka ma do pokonania milę czy dwie a holownik wychodzi do takiego statku na pół godziny - albo nie jest w ogole wymagany.
Jeżeli pilot pracuje godzinę, to płaci się za jego usługę mniej, niż kiedy pracuje kilka godzin. Jeżeli holownik lub holowniki potrzebne są przez kilka minut, to płaci się za nie mniej, niż kiedy są potrzebne przez kilka godzin.
Ergo - kiedy pilotówka wozić będzie pilota przez cały Zalew, kiedy pilot wsiadać będzie przed śluzą i popracuje kilka godzin zanim statek zacumuje oraz kiedy holownik do asysty i pomocy w manewrach pruć będzie spod Skowronek do Elbląga i z powrotem - to musi to kosztować wielokrotnie więcej niż wejście i cumowanie w Gdansku czy Gdyni.
Powiadasz, że jak raz w Elblągu armatorzy i przewoźnicy będą gotowi płacić kilka razy więcej? Tak z czystego patiotyzmu lokalnego? Te mityczne firmy z Białorusi też? Czy może już teraz planujesz wspomagać elbląskie usługi pilotowe/holownicze "ze środków budżetowych"? I potem napiszesz znowu coś o "tzw. rynku" ???

Seagrams napisał(a):
Pozostałymi sprawami zajmuje się Urząd Morski w Gdyni, a środki pochodzą z budżetu państwa.

I sądzisz, że w porządku jest proponowanie stałego płacenia ze wspólnej kasy za nie mające końca bagrowanie kilkunastu kilometrów torów wodnych, za utrzymanie oznakowania nawigacyjnego, służbę VTS, za łamanie lodów, za obsługę śluz i mostów, za konserwację i naprawy niemal kilometra morskiego falochronu, etc, etc?
I to wszystko dla uruchomienia marginalnego, powiatowago porciku dostępnego wyłacznie dla najmniejszych stateczków morskich?
I to wszystko w sytuacji, kiedy kilkadziesiąt km obok działają duże polskie porty, mające potencjał rozwoju wiele razy większy od Elbląga. I nie wiesz, że w portach trójmiasta czekają łatwo dostępne tysiące hektarów terenów inwestycyjnych - od zaraz, bez potrzeby angażowania żadnych wielkich środków z budżetu?
Eeechh, to elbląskie "globalne" myślenie o gospodarce ograniczone horyzontem widocznym z wieży parafialnego kościoła...

Seagrams napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Bo przecież żaden, nawet niewielki statek morski, niorąc pod uwagę planowane parametry przekopu i torów wodnych przez Zalew - do Elbląga żadnym sposobem i tak nie wejdzie!..

Czy pisząc "opłaty wnoszone przez armatorów" masz na myśli opłaty tonażowe, przystaniowe, ładunkowe i pasażerskie? Bo jeśli tak, to stanowią one przychód Zarządu Morskiego Portu Elbląg.

No...
I ciekawe czy zarządowi skomunalizowanego portu Elbląg wszelkich przychodów starczy chociaż na opłacenie akcji lodowej... Bo przecież "Łamanie lodu na torach wodnych podejściowych do portów skomunalizowanych, przeładowni zakładowych i portów prywatnych odbywa się na koszt właścicieli lub użytkowników tych portów." - nieprawdaż? A może bedą w Elblągu co zimę zamykać port - tak od miesiąca do trzech? Czy raczej będziemy bulić rok w rok za lodołamacze - "ze środków budżetowych", na podstawie jakiejś "przekopowej" spec-ustawy, a jakże?

Seagrams napisał(a):
W tej chwili do Elbląga z trudem mogą wejść jednostki o zanurzeniu max około 2m. Rzeczywiście niewiele jest statków morskich o takim małym zanurzeniu.

Drobne niuanse...
Piszesz "max około 2m." - ale przez większość czasu bezpieczny tranzyt rzeką Elbląg jest obecnie możliwy do zanurzenia maksymalnie 1.5m. Chyba że była cofka i opadał poziom wody - bo wtedy bywa jeszcze mniej...
Morskich statków handlowych o takim zanurzeniu nie "jest niewiele" - tylko praktycznie nie ma.
Seagrams napisał(a):
Dlatego też w planach jest wybudowanie od przekopu do portu w Elblągu toru wodnego o głebokości 5m umożliwiającego żeglugę statkom o długośći do 100m, szerokośći do 20m i zanurzeniu max. 4.00m (te 4.00m to trochę mało). Statki tej wielkości to tzw. coastery o nośności około 3000 ton, jakich pełno na Bałtyku, M.Pólnocnym i M.Śródziemnym.

Wiesz o czym mówisz? Jeśli nie - sprawdzaj zanim napiszesz... Jeśli tak - tym gorzej to o Twoich intencjach świadczy.
Typowe kabotażowce o DWT +/-3000 (te, których jakoby "pełno") mają zanurzenia eksploatacyjne w przedziale 4.5 do 5.5m. Stateczki o zanurzeniu do 4m na ogół nie przekraczają 1500-2000 DWT. W warunkach współczesnego shippingu eksploatacja tych właśnie najmniejszych statków jest wyjątkowo mało opłacalna. Dlatego to najczęściej statki kilkudziesięcioletnie - po prostu takich maluchów niemal nigdzie się od lat nie buduje...
Seagrams napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, a może chcesz administracyjnie nakazać korzystanie z Elbląga? I zabronić korzystania z każdego z trzech dużych, tańszych portów, o ogromnym potencjale rozwoju - położonych o godzinę/dwie jazdy pociągu czy samochodu od Elbląga - peryferyjnego, pozbawionego znaczącego przemysłu i niezbędnej infrastruktury miasta powiatowego?

Tak się składa, że nie mam uprawnień ani skłonności do "nakazywania" komukolwiek czegokolwiek "administracyjnie". :D Ma zadziałać tzw. rynek.

Czyli:
- niech budżet zapłaci za całą budowę,
- niech potem budżet utrzymuje całą infrastrukturę
- i dopłaćmy jeszcze z budżetu przewoźnikom/armatorom (za lodołamanie, holowniki, i pilotów) - aby zechcieli korzystać z wybudowanego przez nas, horrendalnie drogiego w użytkowaniu portu.
I powiadasz, że tak działa "tzw. rynek" ?
Hmmm... zapamiętam...
BTW - ciekawe co zrobisz kiedy Kaliningrad wprowadzi (jeszcze bardziej) dumpingowe opłaty tonażowe niż obecne? Zatrzymasz Białorusinów i Ukraińców? Jak - siłą???? A może im także za korzystanie z "morskiego portu Elbląg" dopłacisz - oczywicie "ze srodków budżetowych"?
Seagrams napisał(a):
Port w Elblągu posiąda niezbędną infrastrukturę, gotowe nabrzeża,

Trzy nabrzeża. Dwa przeładunkowe po 85m i jedno postojowe, znaczy "pasażerskie" - 65m. Realne głębokości przy nabrzeżach - ca 2m.
Seagrams napisał(a):
place skladowe,
Jeden plac. Pełen wypas - ma ciutek ponad 3 hektary. Jakby był z głową zrobiony to zmieściłby ok. 100 kontenerów. Ale nie jest tak zrobiony...
Seagrams napisał(a):
magazyny

Jeden magazyn. Na 1440m2 / 3000t.
I jedną podobnej wielkości wiatę. Szał!
Seagrams napisał(a):
elewator zbożowy
To przedwojenne, walące się maleństwo przy resztkach wyłączonego z eksploatacji nabrzeża, które nie jest własnością portu...? Megawypas...
Seagrams napisał(a):
bocznice kolejowe
I nie szkodzi, że zakrzaczone i w sporej części nie remontowane od 1945? Znaczy - sztuka się liczy...?
Seagrams napisał(a):
i połączenia drogowe.

Taaak? Jakaś nowa autostrada wgłąb Polski? Z Elbląga?
Czy tez "argumentem" ma być samo istnienie dróg bitych?

Seagrams napisał(a):
Jest Straż Graniczna, Urząd Celny, Kapitanat Portu tylko... nie ma statków. I nie będzie, dopóki nie inwestycja o której mówimy nie zostanie zrealizowana

Jeżeli "przekop" ma służyć tylko uzasadnianiu istnienia "Straży Granicznej, Urzędu Celnego, Kapitanatu Portu" - w całkowitej pogardzie dla makroekonomicznych realiów - to bardzo się cieszę, że w planie budżetu na 2013 przeznacza się na tą fantasmagorię tylko 3mln złotych. Choć zdecydowanie lepiej byłoby przeznaczyć równe zero... Niestety, politykom wciąż braknie odwagi by powiedzieć: "to nie ma sensu, nie będziemy morskości Elbląga finansować z budżetu - a jak kto pragnie "przekopu" to niech go buduje za swoje pieniądze"
Seagrams napisał(a):
To nie ja ani Ty budujemy przekop lecz państwo. Zakładam więc, że państwo wie co robi. :D

Co do pierwszego - zgoda. Tyle że w tej chwili teoretycznie państwo mogłoby zbudować a nie "buduje".
Co do "państwo wie co robi" - to sądzę, że strasznie się mylisz w swoich założeniach... Dziś nie wiedzą co robią nawet urzędnicy... poniekąd władający tym państwem niepodzielnie..
Mam jednak wrażenie, że jeszcze bardziej od oceny racjonalności dzialań "państwa" różni nas to, że zupełnie inaczej traktujemy "państwo" i "budżet". Ty uważasz, że "budżet" to dojna krowa i fabryka pieniędzy a państwo coś w sprawie "przekopu zrobić ma obowiązek. Ja sądzę, że budżet to fatalnie zarządzane ale wspólne pieniądze obywateli, których zawsze mało na edukację czy ochrone zdrowia. I dlatego państwo nie powinno ich wydawać ani na jednorazowe ani tym bardziej na stałe wspieranie bzdur takich jak "przekop mierzei" czy "morski port Elbląg"...

Seagrams napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
PS. Przy założeniu rozsądnego zarządzania publicznym groszem i zakładając podstawowy szacunek dla ekonomicznych realiów - szansą Elbląga jest rewitalizacja i polepszenie parametrów istniejącego szlaku śródlądowego, wiodącego do istniejących polskich portów morskich - Nogatem, Szkarpawą, Wisłą i Martwą Wisłą.
Też nie za darmo - ale koszty takiej inwestycji w porównaniu z "przekopem" byłyby o rząd wielkości mniejsze. A koszty utrzymania - uzasadniałyby jej sens ekonomiczny.

Opcja połaczenia z Gdańskiem poprzez Szkarpawę, Wisłę i Martwą Wisłę jest akurat dwa razy droższa od opcji przekop w Skowronkach + tor wodny do Elbląga.

Przywołujesz "wyliczenie na zamówienie" - to w którym przyjęto idiotyczne założenie pogłębiania Szkarpawy do 4-5m, wraz z prostowaniem rzeki - tak by mogły nią pływać "statki morskie"... Tak to można doliczyć się absolutnie dowolnie idiotycznych sum.
Tymczasem śródlądowa droga wodna z trójmiasta do Elbląga już istnieje i już obecnie mogą nią popłynąć barki 500-tonowe! Można zacząć taką żeglugę choćby od jutra.
Poprawa parametrów tej drogi o klasę czy dwie wyżej, tak by mogły nią poruszać się jednostki śródlądowe do 1000-1500t - to kwestia nakładów w wysokości 20-25% tego, co trzebaby zapłacić za "przekop i okolice". Konserwacja i utrzymanie trasy śródlądowej kosztuje kilka razy mniej niż utrzymanie torów na otwartym Zalewie oraz portu morskiego od strony Zatoki.
Eeeech - żeby tylko było kiedyś co do/z Elbląga wozić, bo narazie nic się tam nie produkuje, a i konsumować jakby nie ma komu... Może stąd to życzeniowe myślenie typu "niech "oni" zbudują przekop a wszystko zaraz w Elblągu będzie cacy".
Tyle że to brzmi tak żałośnie niedorosłe...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 12 paź 2012, o 17:19 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 16:36 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Pierdupieru,
widzę , że znalałem godnego interlokutora w Twojej osobie. Chętnie rozwieję wszystkie Twoje wątpliwości (ale nie zmierzam "rzucać się snieżkami"). Problem polega na tym, że ja jestem entuzjastą tego programu, a kolega nie. Ciężko będzie osiągnąć jakiś konsensus ale spróbuję. Tylko może po weekendzie, "gdyż aktualnie" goszczę kilka koleżanek i kolegów niezainteresowanych tematem...

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:25
Posty: 336
Lokalizacja: N50°03' E18°36'
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: majtek
Ty Jaromir raczej do Elbląga się nie wybieraj ,bo po obaleniu teorii "zróbmy przekop a Elbląg stanie się miastem portowym" mają prawo tam cię nie lubić :roll:
Skoro jesteś na "fali" napisz jakie widzisz możliwości otwarcia Zalewu Rybnickiego na świat
(mam na myśli budowę portu więc jakiś przekop może być konieczny :D ).Naszym atutem jest tani prąd (mamy blisko elektrownie) i kupę węgla w okolicy
No i najważniejsze do korzystania postaramy się zmusić braci Czechów i Słowaków (granice są o rzut beretem)

_________________
Pozdrawiam Piotr
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antałek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."


Ostatnio edytowano 12 paź 2012, o 17:38 przez Szpiszpak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pierdupierdu, podziwiam Twoją święta cierpliwość. Kilkam.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
szpiszpak napisał(a):
Ty Jaromir raczej do Elbląga się nie wybieraj ,bo po obaleniu teorii "zróbmy przekop a Elbląg stanie się miastem portowym" mają prawo tam cię nie lubić :roll:

Mam w Elblągu znajomych, którzy mają na temat "przekopu" bardzo podobne zdanie do mojego. ;) Tylko nie używają zbyt chętnie tuby do głoszenia swojego zdania, bo chyba mają dość walki z wiatrakami...
Internetowe komentarze typu "niech urzędnicy przestaną chrzanić o "przekopie" i niech wezmą się za coś realnego - drogi/szkoły/przedszkola/komunikację/szpital/etc/etc" - są po kolejnych enuncjacjach "przekopowych" powszechne. Nie sądzę by takie komentarze pisali obywatele Burkina Faso czy Ślązacy, to piszą elblążanie :roll:
Również niektórych publicznie występujcych i działajacych elblążan stać na ciekawe spojrzenie na "port i przekop". Nie jeden Wcisło w Elblągu - np:
http://www.elblag-eko.org/blog,Edward-P ... lanym.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: mariaciuncia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:28 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziwią mnie dyskusje w których huraoptymiści spierają się z osobami wyraźnie niechętnymi przekopowi.
Adresuję odpowiedź do Pana , ponieważ napisał Pan dość długą odpowiedź uzasadniającą bezsens budowy kanału żeglugowego.
I z tym się spierać nie będę. Są zwolennicy i przeciwnicy , każdy może mieć swoje zdanie.
Ale z całkowitym brakiem obiektywizmu spowodowanym sporą niechęcią do tej inwestycji zgodzić się nie mogę.

Kwestią do rozstrzygnięcia jest czy budowa kanału się opłaci czy nie. Generalnie nie mnie i Panu przyjdzie decydować o tym tylko ludziom którzy zbiorą wszystkie argumenty za i przeciw.

Ja natomiast popolemizuję troszkę z Panem.

pierdupierdu napisał(a):
Trzy nabrzeża. Dwa przeładunkowe po 85m i jedno postojowe, znaczy "pasażerskie" - 65m. Realne głębokości przy nabrzeżach - ca 2m.


pierdupierdu napisał(a):
Jeden plac. Pełen wypas - ma ciutek ponad 3 hektary. Jakby był z głową zrobiony to zmieściłby ok. 100 kontenerów. Ale nie jest tak zrobiony...


pierdupierdu napisał(a):
Jeden magazyn. Na 1440m2 / 3000t.
I jedną podobnej wielkości wiatę. Szał!


pierdupierdu napisał(a):
To przedwojenne, walące się maleństwo przy resztkach wyłączonego z eksploatacji nabrzeża, które nie jest własnością portu...? Megawypas...


Te stwierdzenia pokazują brak znajomości faktów. A fakty są takie , że Zarząd Portu Morskiego Elbląg ma w posiadaniu 470ha terenów w tym 2,5km nabrzeży , 5 basenów portowych. Od wszystkiego co istnieje na tym terenie - a znajduje się na nim dość dużo Zarząd pobiera opłaty za wynajem oraz od nieruchomości. Są też dodatkowe inne opłaty jak na przykład za dostawę prądu. Zarząd rozlicza się z dostawcą a sam jest dystrybutorem dla użytkowników znajdujących się na terenach portu.


Oprócz różnych firm handlowo usługowych i użytkowników idywidualnych na terenie portu znajdują się przystanie jachtowe oraz dwie firmy logistyczne zajmujące się też przeładunkami nie uwzględnianymi w rozliczeniach samego Zarządu Portu Elbląg.

Czyli przeładunki faktycznie są na chwilę obecną większe od tych 113 tyś za 2012 rok. Mogę stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem sięgającym pewności , że dochodzą do 300 tyś ton. Od wynajmowanych nabrzeży też Zarząd Portu pobiera opłaty.

pierdupierdu napisał(a):
To przedwojenne, walące się maleństwo przy resztkach wyłączonego z eksploatacji nabrzeża, które nie jest własnością portu...? Megawypas...


To jedna z tych fraz lekceważąco odnoszących się w stosunku do portu bez znajomości faktów. A fakty są takie , że ruch tam czasem jest spory i nabrzeże oczywiście jest czynne. Fajny widok jest jak się płynie statkiem po rzece a na nabrzeżu kolumna tirów przy spichlerzu czeka na załadunek.

Generalnie na upartego port stać by było samemu utrzymać drogę wodną. Przy tak wolnym przepływie gruzowiska pogłębianie wystarczyłoby co 2-3 lata.

pierdupierdu napisał(a):
I to wszystko dla uruchomienia marginalnego, powiatowago porciku dostępnego wyłacznie dla najmniejszych stateczków morskich?
I to wszystko w sytuacji, kiedy kilkadziesiąt km obok działają duże polskie porty, mające potencjał rozwoju wiele razy większy od Elbląga. I nie wiesz, że w portach trójmiasta czekają łatwo dostępne tysiące hektarów terenów inwestycyjnych - od zaraz, bez potrzeby angażowania żadnych wielkich środków z budżetu?


Jakoś w innych krajach nikt nie kwestionuje sęsowności istnienia mnijeszych a raczej średnich portów. Przyczyny są dość proste. Duże porty nastawione są głównie na duże jednostki co ma swoje plusy biorąc szczególnie pod uwagę transport transoceaniczny ale w przypadku transportu na samym Bałtyku to już takie w pełni różowe nie jest. Jak to się mówi - czas to pieniądz. Stąd też w krajach skandynawskich poza kilkoma dużymi portami mamy rozkwit średnich portów , które o wiele szybciej potrafią w zasięgu regionalnym przetransportować różne materiały.

pierdupierdu napisał(a):
Wspomnianą, na kolanie napisaną deklarację - nazwano "uchwałą Rady Ministrów nr 276/2007". Ową deklarację przyjęto... na trzy dni przed odwołaniem ówczesnej Rady Ministrów i zarazem przed politycznym upadkiem jej szefa!


Prawie bym się z Panem zgodził , gdyby nie to , że Uchwałą z 2009 roku nowego rządu inwestycja została podtrzymana , istnieje jako cel strategiczny i od budżetu za 2010 rok ciągle na nią są przeznaczane środki w celu uzupełnienia dokumentacji potrzebnej do wydania decyzji środowiskowej i oceny opłacalności budowy. Od początku projektu wydano już około 15mln złotych na ten cel. Wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym w 2009 roku przez RM. Są niewielkie poślizgi . Np wg harmonogramu w tym roku miało być przeznaczone 3,5mln złotych zostało 3 mln złotych.

pierdupierdu napisał(a):
Jeżeli "przekop" ma służyć tylko uzasadnianiu istnienia "Straży Granicznej, Urzędu Celnego, Kapitanatu Portu" - w całkowitej pogardzie dla makroekonomicznych realiów - to bardzo się cieszę, że w planie budżetu na 2013 przeznacza się na tą fantasmagorię tylko 3mln złotych. Choć zdecydowanie lepiej byłoby przeznaczyć równe zero... Niestety, politykom wciąż braknie odwagi by powiedzieć: "to nie ma sensu, nie będziemy morskości Elbląga finansować z budżetu - a jak kto pragnie "przekopu" to niech go buduje za swoje pieniądze"


To że według Pana budowa nie ma sensu nie oznacza , że dla tej czy innej władzy myślącej w kategoriach rozwojowych nie ma sensu. Wiedzę mają większą na ten temat od Pana co zresztą wprost wynika z Pana postu.

pierdupierdu napisał(a):
Przywołujesz "wyliczenie na zamówienie" - to w którym przyjęto idiotyczne założenie pogłębiania Szkarpawy do 4-5m, wraz z prostowaniem rzeki - tak by mogły nią pływać "statki morskie"... Tak to można doliczyć się absolutnie dowolnie idiotycznych sum.


To nie są wyliczenia na zamówienie tylko porównanie kosztów wariantów dających możliwości rozwojowe portowi. Jeśli porównuje się koszt przekopu mierzei dla funkcjonowania jednostek o zanurzeniu 4m to trzeba porównywać z kosztem modernizacji drogi wodnej przez Szkarpawę dla jednostek o tych samych parametrach.

Całą Pana natomiast niechęć do tego a co za tym brak obiektywizmu ukazuje to stwierdzenie :

pierdupierdu napisał(a):
Taaak? Jakaś nowa autostrada wgłąb Polski? Z Elbląga?
Czy tez "argumentem" ma być samo istnienie dróg bitych?


Zapomina Pan , że do 2015-2016 roku zostanie oddana droga S7 - niby to nie autostrada ale dwójezdniowa droga ekspresowa. Tak w kierunku Warszawy jak i Gdańska. Niby to nie autostrada ale zależy jak na to patrzeć. U nas normy tego co jest autostradą a co ekspresówką są dość ostre. Większość naszych ekspresówek na przykład w takich Włoszech według ich norm byłaby autostradami.



Za ten post autor Bolbochan otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
off, tylko dlatego, a bym nie zaponiał :roll:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Bolbochan napisał(a):
Zapomina Pan , że do 2015-2016 roku zostanie oddana droga S7


Wprawdzie troche nie na temat ale uffff....
Tego nigdzie nie moglem znaleźć...
A ponieważ jest to dla mnie droga KLUCZOWA życiowo to dzięki za info... ;-)))
Pzdr
KOcur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
bury_kocur napisał(a):
Wprawdzie troche nie na temat


A na temat, moze napiszesz coć na temat Twojej wiedzy o tych "licznych portach skandynawskich", co to je przywołał lobbysta z Elblaga? Bo ja w Szwecji i Danii widzialem raczej porty zlikwidowane, czyli przeksztalcone na mariny. I to mimo wyspiarskiego charakteru. Ale może malo widziałem?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Bolbochan napisał(a):
Od początku projektu wydano już około 15mln złotych na ten cel. Wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym w 2009 roku przez RM. Są niewielkie poślizgi . Np wg harmonogramu w tym roku miało być przeznaczone 3,5mln złotych zostało 3 mln złotych.


Bolbochan masz jak widać sporą wiedzę w tym temacie, może wymienisz podmioty konsumujące te fundusze o których piszesz.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 08:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
A ponieważ jest to dla mnie droga KLUCZOWA życiowo to dzięki za info

To się na nią nie nastawiaj, jest kawałek z Elbląga do Pasłęka a reszty długo długo nie będzie

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
junak73 napisał(a):
reszty długo długo nie będ

Pierwszy z brzegu test: na stronie GDDKiA jest informacja, że odcinek S7 od Płońska do granict woj. mazowieckiego ma termin koniec 2018. Wiecej nie sprawdzałem. Ale jak ipozostałe nformacje lobbysty elblaskiego maja tę sama wartośc...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bolbochan napisał(a):
.../cut/...z całkowitym brakiem obiektywizmu spowodowanym sporą niechęcią do tej inwestycji zgodzić się nie mogę.
pierdupierdu napisał(a):
Trzy nabrzeża. Dwa przeładunkowe po 85m i jedno postojowe, znaczy "pasażerskie" - 65m. Realne głębokości przy nabrzeżach - ca 2m.
-----------
Jeden plac. Pełen wypas - ma ciutek ponad 3 hektary. Jakby był z głową zrobiony to zmieściłby ok. 100 kontenerów. Ale nie jest tak zrobiony...
-----------
Jeden magazyn. Na 1440m2 / 3000t.
I jedną podobnej wielkości wiatę. Szał!

Te stwierdzenia pokazują brak znajomości faktów.
Wszystkie w/w dane dotyczące istniejącej infrastruktury portowej Elbląga pochodzą z oficjalnej stron Zarządu Portu Elbląg. Do sprawdzenia tu:
http://www.port.elblag.pl/page/show/4/i ... ra?lang=pl
Ale jeśli twierdzi Pan, że członkowie Zarządu Portu Elbląg nie zawsze piszą o faktach - to jakoś mnie to wcale nie zdziwi...

Bolbochan napisał(a):
A fakty są takie , że Zarząd Portu Morskiego Elbląg ma w posiadaniu 470ha terenów w tym 2,5km nabrzeży , 5 basenów portowych.
Mowa była - i mam nadzieję wciąż jeszcze jest - o istniejącej infrastrukturze portowej.
Pan uznał za stosowne wyliczyć:
- walące się "nabrzeża" skarpowe, pozbawione jakiegokolwiek zaplecza przeładunkowego, a często nawet cywilizowanego dojazdu, z głebokosciami mierzonymi w centymetrach...
- zamulone, nieczynne od dziesiątków lat "baseny portowe", częściowo na terenach o niejasnej strukturze właśności,
- jakieś wiaty i baraczki oraz hektary krzaków, które czasem udaje się wynająć za grosze, najczęściej przypadkowym warsztatom czy hurtowniom...
Cóż - może Pan o tym opowiadać, jako o infrastrukturze portowej - ale chyba tym tylko, którzy w życiu w żadnym porcie nie byli. Ja bywałem w kilku - tak prywatnie jak służbowo...
Bolbochan napisał(a):
Od wszystkiego co istnieje na tym terenie - a znajduje się na nim dość dużo Zarząd pobiera opłaty za wynajem oraz od nieruchomości. Są też dodatkowe inne opłaty jak na przykład za dostawę prądu. Zarząd rozlicza się z dostawcą a sam jest dystrybutorem dla użytkowników znajdujących się na terenach portu.
Mistrzostwo świata - nie tylko posiadać jakiś teren, ale jeszcze go wynająć... szaaaał!
Nic tylko zaproponować Zarząd Portu Elbląg do Nagrody Nobla z ekonomii - pewnie nikt przed nimi na taki nowatorski pomysł nie wpadł!!! :roll:
BTW - co ma wspólnego z dyskusją o przeładunkach i infrastrukturze portowej opowiadanie o oddawaniu w dzierżawę terenów nie mających nic wspólnego z przeładunkami morskimi - firmomom, które najczęściej nie mają nic wspólnego z transportem (nie wspominając nawet o transporcie morskim) - wie tylko Pan... I jeżeli chodzi o mnie - tak może zostać, nie jestem ciekaw...
BTW - Żywię nadzieję, że odsprzedając energię elektryczną osobom trzecim, Zarząd Portu Elbląg zaczął już przestrzegać wymogi prawa energetycznego i zasady rządzące podatkiem akcyzowym... ;)

Bolbochan napisał(a):
.../.../... przeładunki faktycznie są na chwilę obecną większe od tych 113 tyś za 2012 rok. Mogę stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem sięgającym pewności , że dochodzą do 300 tyś ton.
No i...? Mamy padać na kolana przed 300 tys. ton (bo przecie nie przed "tyś")?
To waga jakiś 150 pełnych składów towarowych - czyli mniej niż trzech w tygodniu......
To waga ładunku 300 barek śródlądowych - czyli mniej niż jednej dziennie...
BTW - jaką cześć tych przeładunków stanowi węgiel wożony do EC barką, holowaną z Kaliningradu - całkiem śródlądowo właśnie?
BTW - Gdańsk przeładował w 2012 ponad 26 milionów ton. Nikt nie padł na kolana.

Bolbochan napisał(a):
Od wynajmowanych nabrzeży też Zarząd Portu pobiera opłaty.
I pewnie walizkami pieniędzy do banku nie nadążają nosić, bo aż 2.5 km nabrzeży wynajmują?
Ba, nawet tych walizek nie trzeba oglądać - wystarczy spojrzeć na roczny wynik finansowy firmy..., prawda? ;) ;) ;)

Bolbochan napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
To przedwojenne, walące się maleństwo przy resztkach wyłączonego z eksploatacji nabrzeża, które nie jest własnością portu...? Megawypas...

To jedna z tych fraz lekceważąco odnoszących się w stosunku do portu bez znajomości faktów.

OK - trzymajmy się faktów dotyczących elbląskiego elewatora, bo to o nim mowa:
- jest to budynek wzniesiony przed wojną czy po?
- Jest w dobrym stanie technicznym, czy pracuje w warunkach... hmm... "awarii w ruchu" - do czego pasuje określenie "wali się"?
- to elewator stał się własnością portu, czy może jednak nie?
- jeżeli mylę się co do wyłączenia nabrzeża z eksploatacji - to przepraszam. Może ostatnio coś się zmieniło.

Bolbochan napisał(a):
Generalnie na upartego port stać by było samemu utrzymać drogę wodną. Przy tak wolnym przepływie gruzowiska pogłębianie wystarczyłoby co 2-3 lata.

I na lodołamacze by bylo port stać? I na pilotów? A na ustawienie oraz obsługę oznakowania nawigacyjnego? A na dozór radarowy? I na etety dla służb UM-owskich? I na gaże dla setki innych urzędników, jacy zaraz się pojawią "przy okazji"? Na to wszystko starczy - znaczy "na upartego"?
Bolbochan napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
I to wszystko dla uruchomienia marginalnego, powiatowago porciku dostępnego wyłacznie dla najmniejszych stateczków morskich?
I to wszystko w sytuacji, kiedy kilkadziesiąt km obok działają duże polskie porty, mające potencjał rozwoju wiele razy większy od Elbląga. I nie wiesz, że w portach trójmiasta czekają łatwo dostępne tysiące hektarów terenów inwestycyjnych - od zaraz, bez potrzeby angażowania żadnych wielkich środków z budżetu?

Jakoś w innych krajach nikt nie kwestionuje sęsowności istnienia mnijeszych a raczej średnich portów. Przyczyny są dość proste. Duże porty nastawione są głównie na duże jednostki co ma swoje plusy biorąc szczególnie pod uwagę transport transoceaniczny ale w przypadku transportu na samym Bałtyku to już takie w pełni różowe nie jest. Jak to się mówi - czas to pieniądz. Stąd też w krajach skandynawskich poza kilkoma dużymi portami mamy rozkwit średnich portów , które o wiele szybciej potrafią w zasięgu regionalnym przetransportować różne materiały.

Powiada Pan...
To ja serdecznie poproszę o przykład rozkwitu takiego porównywalnego, "średniego portu". Znaczy, przykład portu w Skandynawii, czyli tak jak Pan pisze.
Aby być porównywalnym, port musi leżeć grubo ponad dwadzieścia km od morza i musi być odcięty od niego piaszczystą mierzeją oraz bardzo płytkim, zamulającym się zalewem przymorskim. Port ten powinien być też ca 10 km w górę przebiegającej przez tereny depresyjne wąskiej rzeczki i powinien leżeć w pozbawionym znaczącego przemysłu, lokalnym ośrodku administracyjnym, plasującym się pod względem liczby ludności gdzieś tak w okolicach 30 miejsca w kraju ... I jeszcze, żeby porownywać, trzebaby ten port i drogę morską do niego praktycznie od zera wybudowała z pieniędzy budżetowych "centrala" - a nie samorząd, król, czy niezależni inwestorzy...
Znajdzie Pan dla mnie taki porównywalny przykład rozkwitającego portu w Skandynawii?
Bolbochan napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Wspomnianą, na kolanie napisaną deklarację - nazwano "uchwałą Rady Ministrów nr 276/2007". Ową deklarację przyjęto... na trzy dni przed odwołaniem ówczesnej Rady Ministrów i zarazem przed politycznym upadkiem jej szefa!

Prawie bym się z Panem zgodził.../.../...

Czy gdzieś się mylę? W jakimkolwiek punkcie podniesionym powyżej - czy mylna jest nazwa, albo numer dokumentu, data ogłoszenia, czy los ówczesnego szefa RM ????
Skąd to pańskie "prawie", hę?

Bolbochan napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Przywołujesz "wyliczenie na zamówienie" - to w którym przyjęto idiotyczne założenie pogłębiania Szkarpawy do 4-5m, wraz z prostowaniem rzeki - tak by mogły nią pływać "statki morskie"... Tak to można doliczyć się absolutnie dowolnie idiotycznych sum.

To nie są wyliczenia na zamówienie tylko porównanie kosztów wariantów dających możliwości rozwojowe portowi. Jeśli porównuje się koszt przekopu mierzei dla funkcjonowania jednostek o zanurzeniu 4m to trzeba porównywać z kosztem modernizacji drogi wodnej przez Szkarpawę dla jednostek o tych samych parametrach.

Ale przecie bez sensu jest dostosowywanie Szkarpawy do ruchu współczesnych statków morskich, nawet dla tych najmniej opłacalnych, najmniejszych, tych które miałyby po coś przypływać do Elbląga! I wszyscy przecież doskonale o tym wiedzą... Liczenie kosztów dla "morskich" parametrów Szkarpawy - to jest bzdura na zamówienie właśnie.
Szkarpawa wymaga nakładów kilkukrotnie niższych niż "przekop" i dzieki takim nakładom, w krótkim czasie stać się może rozsadną propozycją i rzeczywistą szansą rozwoju portu w Elblągu. Tyle, że najpierw trzeba zdać sobie sprawę czym jest i czym w ogóle ma szanse być w przyszłości elbląski port.
Moim (i nie tylko moim...) zdaniem jedyna uzasadniona ekonomicznie droga rozwoju elbląskiego portu to wejście w rolę śródlądowego satelity największego zespołu portów morskich nad Bałtykiem. Nieśmiało przypominam, że ów zespół portów ma swoje granice ledwo 60 km od Elbląga! ;)

Bolbochan napisał(a):
Całą Pana natomiast niechęć do tego a co za tym brak obiektywizmu ukazuje to stwierdzenie :
pierdupierdu napisał(a):
Taaak? Jakaś nowa autostrada wgłąb Polski? Z Elbląga?
Czy też "argumentem" ma być samo istnienie dróg bitych?

Zapomina Pan , że do 2015-2016 roku zostanie oddana droga S7 - niby to nie autostrada ale dwójezdniowa droga ekspresowa..../.../...

Spokojnie..
"Niby autostrada" to nie jest autostrada, prawda?
Żadnej autostrady w Elblągu nie ma i w najbliższych dziesięcioleciach nie będzie, prawda?
To w zasadzie...gdzie zauważył Pan ten "brak obiektywizmu"?
BTW - powrót do przypominania o istnieniu jakiś dróg jako argument za koniecznością zbudowania portu tam gdzie są drogi - to jest... no żałosne jest.... Może jeszcze osobny news o tym, że jest w Elblągu pojawiła się bieżąca woda i przebiega tam kolej żelazna?
BTW - ciekawe, że morsko-portowi elbląscy przekopo-entuzjaści nie zająkną się nigdy słowem o tym w jakim stanie jest "portowa" kolej i ile trzeba zbudować, by zaistniała nie tylko w mieście, ale i w porcie...

Bolbochan napisał(a):
.../.../...dwójezdniowa droga ekspresowa.Tak w kierunku Warszawy jak i Gdańska.

Oczami duszy zobaczyłem znaczące potoki ładunków, które przypłyną mikrostateczkami (4m zanurzenia...) przez "przekop", sluzę, kanały i rzekę - do Elbląga, by następnie zostać przemieszczone "niby autostradą" do.... Gdańska. I jeszcze pewnie do Gdyni towary z elblaskiego portu zawiozą. Tak jakoś "dwójezdniowo"... :lol: :mrgreen:
Bolbochan napisał(a):
Niby to nie autostrada ale zależy jak na to patrzeć. U nas normy tego co jest autostradą a co ekspresówką są dość ostre. Większość naszych ekspresówek na przykład w takich Włoszech według ich norm byłaby autostradami.

Dobra - to ja proponuję przenieść Elbląg - na przykład do takich Włoszech właśnie.
Może kotakt z bardzo rzeczowymi w interesach Włochami zmieni coś wreszcie w sprawie roszczeniowego charakteru i roszczeniowej atmosfery, jaka wisi nad "przekopem" - i może bardziej ogólnie nawet - nad większością elbląskich spraw...?
By było jasne - roszczeniowym charakterem entuzjastów przekopu nazywam postawę:
- niech budżet zapłaci za całą budowę...
- dlatego teraz ściemniajmy że trza wydać tylko kilkaset milionów...
- potem przecie w pół drogi nie przerwą, a jak nie znajdą ekstra miliarda w Wa-wie - to niech se go dodrukują...
- niech po wybudowaniu przekopu i portu budżet utrzymuje całą infrastrukturę...
- i jeszcze niech budżet placi za lodołamanie, za holowniki,za pilotów, za pogłębianie, etc...
- i dopłaćmy jeszcze z budżetu operatorowi portu oraz przewoźnikom/armatorom - aby zechcieli korzystać z wybudowanego przez nas, horrendalnie drogiego, oddalonego o dziesiątki km od morza porciku "morskiego" o znaczeniu powiatowym...
- a tymczasem trąbmy wszem i wobec, jak bardzo "port morski Elbląg" jest całej Polsce niezbędny - i jeszcze koniecznie, że Ruskim to prztyczek w nos!
- krytyków opisanego wyżej sposobu wymuszania i finansowania naszego genialnego pomysłu kwitujmy (z uprzejmym uśmiechem) - stwierdzeniem, że jakoby "tak właśnie działa rynek"....


To ja dodam tylko - kochani enuzjaści - chcecie "przekopu" - ależ proszę bardzo, zbudujcie go sobie.
Po prostu znajdźcie chętnego inwestora albo zbudujcie "przekop" za swoje i sami!..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13990
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
pp pisał
Cytuj:
Cóż, niestety naturalna pozycja Elbląga, czyli sprawdzona w wielu innych miejscach na świecie rola portu śródlądowego, powiązanego z transportowym hubem, jakim są już obecnie porty Gdyni i Gdańska - to za mało dla ambicji kilkuset biurokratów i za mało dla wyborczych kalkulacji kilkudziesięciu niedouczonych polityków...


Skoro stać nas na lotnisko w Modlinie;
to czemu nie miałoby nas być stać na nowy port morski? :lol:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian Strzelecki napisał(a):
lotnisko w Modlinie;

Ono jest niewątpliwie niezbędne. Tyle że bez usterek.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 20:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Colonel napisał(a):
junak73 napisał(a):
reszty długo długo nie będ

Pierwszy z brzegu test: na stronie GDDKiA jest informacja, że odcinek S7 od Płońska do granict woj. mazowieckiego ma termin koniec 2018. Wiecej nie sprawdzałem. Ale jak ipozostałe nformacje lobbysty elblaskiego maja tę sama wartośc...

jest tam jescze parę informacji o odcinkach zakończonych w 2012 ale w rzeczywistości jeszcze nie są, A1 i A2 też miały być na Euro 2012, tyle są warte te informacje...
Jestem biznesmenem i nie wyobrażam sobie opierania planów na przyszłość mojej firmy na obietnicach rządowych o wybudowniu drogi za 5 lat. Z resztą też byłeś prezesem dużej spółki( według mojej wiedzy) Planowałbyś rozwój licząc na np. drogę ekspresową Osowa-Lębork Za pięć lat to firmy może dawno nie być, zwłaszcza widząc poślizgi w budowie dróg.
Mały przykład Terminal kontenerowy w Gdyni i ..... rozpoczęta budowa estakady Kwiatkowskiego, która trwała chyba ponad 30 lat.
Ci lobbysci powinni z tego portu zrobić marinę dla jachtów motorowych Warszawki, ( bo większe żaglowe to tam chyba nie wpłyną )i kasować z 5-6 koła za sezon od jachtu, na Zegrzu by było luźniej przynajmniej.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13990
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
lotnisko w Modlinie;

Ono jest niewątpliwie niezbędne. Tyle że bez usterek.


Niezbędne (?) lotnisko;
-możemy po polemizować:
Niezbędna jest sieć małych lotnisk krajowych a nie rozbudowa średniego lotniska (wojskowego) w Modlinie;
która przekreśla użytkowanie (krzyżujące się naloty) istniejących kilku innych lotnisk wojskowych takich jak np. (najnowocześniejsze chyba w kraju) lotnisko w Mińsku Maz.
Było technicznie przygotowane do przejęcia nawet całości ruchu z Wa-wy w każdych warunkach pogodowych.
MJS
Przepraszam za OT i za "niesprawdzone" plotki.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A jak Modlin przeszkadza Mińskowi? Nalot się liczy w godzinach, które nie będąc jednostkami wektorowymi raczej się nie krzyżują? Also jak miałby Mińsk przejmować ruch z EPWA? Bo ma ILS? A gdzie widzisz dwudziestedziewiąte z 1 skrzydła, które dyżurują i stanowią w tej chwili jedyną wypróbowaną, realną siłę defensywną /Pribałtykę latają chronić w ramach NATO właśnie te dwudziestedziewiąte z Mińska a nie Efy z Krzesin/?

Jedyny skandal, to to, że zamiast jak na świecie zadbać o pas, pociąg i bezpieczeństwo dla tanich linii a zamiast terminala postawić barak nasi mazowieccy decydenci wywalili terminal, wydają gazetę a ILS'a od pół roku nie ma, bocznicy i peronu nie ma, a o ile stary, powojskowy pas się trzyma to nowe przedłużki na obu progach się posypały pierwszej zimy! Po kij na lotnisku pas?


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 23:40 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Jedyny dwa skandal, to to,

To jedyny, czy dwa?
Tak pytam, bo moze kiedys wam nalot zrobie i skandal jakis, ale wolalbym nielotniskowy i nie przy ladowaniu.
Catz Lotnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
To jedyny, czy dwa?
Catz Lotnie


Thx. Edytowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Edytowałem.

Edycje edycjami, a nalatywac strach!
Catz O Skandalach

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL