Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 13:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2013, o 04:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bolbochan napisał(a):
Za polityka.pl
"Jednak do Jerzego Wcisły, dyrektora działającego w Elblągu Biura Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, dotarło już pismo z Ministerstwa Transportu. Tam uważają, że warto kopać. Wstępnie proponują termin oddania inwestycji na 2020 r. Dyrektor Wcisła, lokalny polityk PO (był przewodniczącym rady miasta odwołanej w wyniku kwietniowego referendum), od lat jest wielkim fanem zamierzenia, którego oficjalna nazwa brzmi „kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Nie ukrywa, że próbował przekonać goszczącego w Elblągu premiera."


Po tym cytacie pozwolę sobie powtórzyć wcześniejsze pytania:
- Budować port morski, bo kilkudziesięciu czy kilkuset urzędnikom marzy się władza nad wydawaniem potężnych pieniędzy?
- Bo typowa, sprawdzona wszędzie na świecie rola portu śródlądowego, współpracującego w ramach transportu intermodalnego z pobliskimi portami morskimi - to za mało dla ambicyjek kilku lokalnych politykierów?
- Bo szafarze realiów politycznych, ci z pierwszych stron gazet, przesadzą za którymś kolejnym razem z cynicznym licytowaniem zgranej, "przekopowej" karty - i wtedy, dla jakiś irracjonalnych "racji", gotowi będą wyrzucić w błoto miliardzik czy dwa?
---------------------------

Bolbochan napisał(a):
Więcej pod adresem http://www.polityka.pl/rynek/1549071,1, ... z2ZFs03f00

No to....poczytajmy to "więcej pod adresem"...
Za "Polityką":
"Skąd miałyby płynąć nowe towary do elbląskiego portu, dyrektor Wcisła nie potrafi określić, bo to wszystko szacunki. Wie, że Rosjanom będzie bliżej do Elbląga przez kanał niż przez zalew (o 15 km). Że Rosjanie rozbudowują swoje porty, licząc, iż Chiny przeniosą tu swoje ładunki z portów zachodnioeuropejskich.
Ale co miałby do tego Elbląg? Droga do portu w Gdańsku, z którym Elbląg miałby współpracować, skróciłaby się o 94 km.

Jak widać - pan Jerzy Wcisło gotów jest twierdzić, że drogą dłuższą (przez przekop)"Rosjanom będzie bliżej" niż drogą krótszą (przez Zalew...) Po prostu - stwierdza, że bliżej jest drogą dłuższą...
Ponadto pan Jerzy Wcisło twierdzi, że droga z Elbląga do portu w Gdańsku, "skróciłaby się o 94 km". To zastanawiające - ponieważ wiadomo, że dziś dystans ten mierzony drogami wodnymi wynosi ok. 70km. Wiele potrafią politycy, ale żeby dystans 70 kilometrów skrócić o 94 kilometry?
Cóż, te zadziwiająca anomalie matematyczne, świetnie ilustrują rzetelność wypowiedzi elbląskich przekopo-entuzjastów...

W "Polityce" czytamy też:
Dyrektor wskazuje na Rotterdam i Hamburg, które współpracują z małymi portami rzecznymi.
Jak rozumiem - dla ambicji p. Wcisły oczywista i naturalna rola Elbląga jako lokalnego portu rzecznego - to stanowczo za mało?

------------------------------------------
Ostatni cytat z Polityki wkleję już bez komentarza - w nadziei na delikatne zrównoważenie rewelacji ogłaszanych przez magistra katolickiego nauczania społecznego, Jerzego Wcisłę. Fachowcy nieco innej miary wypowiadają się tak:
"Prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego trzykrotnie powtarza słowo „absurd”. Ten przekop nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. To park jurajski. Dziś ładunki wozi się kontenerami. Maersk, wielki operator kontenerowy, zrzuca je w Gdańsku, skąd po godzinie drogi są w Elblągu. W portach Gdyni i Gdańska są jeszcze duże rezerwy. Gdańsk na zapleczu ma centrum logistyczne. Na Renie kontenery rozwozi się barkami, ale to inne barki, inne potrzeby zaplecza. Jedyne uzasadnienie dotyczy żeglugi turystycznej, pasażerskiej. Ale do tego nie trzeba budować kanałów o głębokości 5 m. Wystarczą przystanie w ramach Pętli Żuławskiej, ciągle niewykorzystanej. Z Elbląga do Kaliningradu można pływać bez trudności – tłumaczy Rydzkowski."

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 02:50 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Panowie, za dużo polityki a za mało wiatru w żaglach.

http://www.youtube.com/watch?v=0Rdg6GUv-wQ

Pozdrowienia z Hiszpanii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 10:26 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
[...] ]

Co do przyszłości żeglugi śródlądowej i Elbląga jako portu śródlądowego to:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,14288160,Korytarz_transportowy_na_zachodzie_Polski__Miliard.html
Niemiecki europoseł Michael Cramer podawał przykład zza zachodniej granicy. - My też zainwestowaliśmy ogromne pieniądze w dostosowanie kanału łączącego Ren i Dunaj do transportu towarów. Zrobiliśmy to 30 lat temu i już wtedy minister transportu przekonywał, że to wielka głupota. Miał rację. O ile wtedy statki pływały często, dziś się od tego odchodzi. W przewozach cargo najlepiej sprawdza się dziś kolej. Transport rzeczny jest zbyt wolny, a sieć rzek nie jest zbyt gęsta. Ten sposób transportu zamiera. Lepiej więc postawić na turystykę. Doświadczenie uczy nas, że sprawdzają się szczególnie ścieżki rowerowe wzdłuż nich. W to warto inwestować - tłumaczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 11:20 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Akurat niemieckiemu europosłowi się nie dziwię. Każdy korytarz transportowy na zachodzie Polski uderza w porty niemieckie.
Wbrew pozorom transport kolejowy chyba jest droższy , natomiast niewątpliwie szybszy. Na przykład dla takiego PKP Cargo (które nie jest najdroższe) opłacata podstawowa na trasie Wrocław - Szczecin to około 3500 zł za jeden 25 tonowy wagon , trzeba doliczyć masę opłat dodatkowych , ale załóżmy niech to będzie łącznie 4000 zł.
By zrównoważyć zwykłą barkę z takich jakie pływają po Odrze obecnie trzeba wynająć 30 takich wagonów dwuosiowych. Czyli opłata za transport równoważny transportowi barką wyniesie 120 000 zł.

Opłaty dodatkowe związane są z wieloma czynnikami. Dolicza się , ważenie oraz załadunek i rozładunek , który realizuje zawsze PKP Cargo , rodzaj przewożonego ładunku czyli rodzaj wagonów , który to podnosi czasami tą cenę podstawową , rodzaj ładunku też ze względu na bezpieczeństwo , postoje też są wliczane itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Żegluga śródlądowa umarła. [*]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bolbochan napisał(a):
Akurat niemieckiemu europosłowi się nie dziwię. Każdy korytarz transportowy na zachodzie Polski uderza w porty niemieckie.

Mógłbyś tą złotą myśl rozwinąć ?
Jacek Woźniak napisał(a):
Niemiecki europoseł Michael Cramer podawał przykład zza zachodniej granicy. - My też zainwestowaliśmy ogromne pieniądze w dostosowanie kanału łączącego Ren i Dunaj do transportu towarów. Zrobiliśmy to 30 lat temu i już wtedy minister transportu przekonywał, że to wielka głupota.

A teraz sobie sprawdźcie ile na dobę tym kanałem się wozi. Jest tego 3 do 4 składów kolejowych.
Bolbochan napisał(a):
PKP Cargo

Mój przyjaciel budujący tory wozi kamyczki tirami, bo taniej, niż PKP. Wozi je....na tory.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bolbochan napisał(a):
Opłaty dodatkowe związane są z wieloma czynnikami. Dolicza się , ważenie oraz załadunek i rozładunek , który realizuje zawsze PKP Cargo


"Zawsze"??? "Załadunek i rozładunek"??? Ciekawych rzeczy sie człowiek dowiaduje z forum :rotfl: :rotfl:
Inne rewelacje skonsultuje jutro z Weglokoksem, bo dzisiaj nie chce mi się dzwonić do fabryki...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 13:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jurmak napisał(a):
Inne rewelacje skonsultuje jutro z Weglokoksem, bo dzisiaj nie chce mi się dzwonić do fabryki...
Tak z ciekawości możesz się dowiedzieć ile wynosi dopłata do eksportu tony węgla?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Tak z ciekawości możesz się dowiedzieć ile wynosi dopłata do eksportu tony węgla?


Żartujesz :rotfl: :rotfl: :rotfl: Pamiętaj o tym, że ZAWSZE należy patrzeć na to kto i w jakim celu liczy :rotfl: :rotfl:
Ja już pomijam to, że nie zawsze to co na pierwszy rzut oka jest smieszne, dla kogoś z branży jest normalką... Np. statek z weglem w trakcie rozłądunku... Węgiel wcale nie musi być na rynek krajowy...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 14:18 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Bolbochan napisał(a):
Opłaty dodatkowe związane są z wieloma czynnikami. Dolicza się , ważenie oraz załadunek i rozładunek , który realizuje zawsze PKP Cargo


"Zawsze"??? "Załadunek i rozładunek"??? Ciekawych rzeczy sie człowiek dowiaduje z forum :rotfl: :rotfl:
Inne rewelacje skonsultuje jutro z Weglokoksem, bo dzisiaj nie chce mi się dzwonić do fabryki...



Generalnie to jest czepianie się rzeczy nieistotnych. Może faktycznie przeładunków nie zawsze dokonuje PKP Cargo , ale za postój w takim porcie ma odpowiednie stawki i sobie liczy. Skład wynajęty - licznik bije.

Proszę się nie czepiać słówek tylko wejść na stronę PKP Cargo i sprawdzić aktualne taryfy.

Wiadomo , że wyraźnie najtańszy jest transport wodny (czy morski czy śródlądowy) i tego zaklęcie nie zmienią. Przegrywa często taki transport tylko ze względu na czas jak i słabo rozwiniętą sieć komunikacyjną (dla transportu śródlądowego). No ale w wielu przypadkach czas jest jednak mało istotny.

Dla przykładu chociażby kontrakty długoterminowe na dostawy. Czas w tym wypadku nie gra roli , problemem jest tylko ustalenie takiego harmonogramu dostaw by ładunki trafiały na czas.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bolbochan napisał(a):
Generalnie to jest czepianie się rzeczy nieistotnych.


Ktoś przyłapany na naginaniu faktów staje się mało wiarygodny... Tylko tyle i aż tyle...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bolbochan napisał(a):
Wiadomo , że wyraźnie najtańszy jest transport wodny
Rzeki się darmo pogłębiają, a kanały Mojżesz buduje różdżką zapewne.

A ci wredni kapitaliści dokładają do kolei i TIR-ów, żeby nam na złość zrobić.

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 14:59 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Drogi i torowiska się same remontują i odśnieżają. Już nie wspomnę o tym że taniej jest wybudować porządny tor wodny niż drogę o odpowienich parametrach czy tym bardziej linię kolejową.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bolbochan napisał(a):
Już nie wspomnę o tym że taniej jest wybudować porządny tor wodny niż drogę o odpowienich parametrach czy tym bardziej linię kolejową

Dobre.
Drogi wodne są najdroższe, zarówno w budowie, jak i w utrzymaniu. Tory kolejowe są najtańsze.
Problem jest w innym miejscu, a mianowicie czas transportu. Dlatego większość przewozów lądowych jest wykonywana tirami.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 16:57 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie no oczywiście zgadzam się. Czas transportu determinuje to , że najwygodniej jest tirami. O torze wodnym pisałem nie w sensie budowy nowego toru wodnego ale wykorzystanie dość szerokiego toru naturalnego wymagającego pogłebienia oraz ewentualnie podniesienia niektórych kolizji jak mosty czy linie energetyczne.

Całkowicie nowy tor oczywiście jest droższy w wybudowaniu niż droga czy linia kolejowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bolbochan napisał(a):
ewentualnie podniesienia niektórych kolizji jak mosty
Inżynier do brygadzisty:
- Maliniak, podnieście mi ten most o 2 metry, bo się barki nie mieszczą.
- Robi się, inżynierze Karwowski.

Warto pod tym kątem poznać historię mostu w Zegrzu. Bez kładzenia masztu jachty mogły tamtędy przepływać za sanacji. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Dobrym przykładem jest kanał Ren-Dunaj. Wydawałoby się, że powinien tam być gigantyczny ruch. W końcu łączy potężne ośrodki. Tymczasem z roku na rok przewozy spadają i obecnie wynoszą 6,3 mln ton rocznie. Wydaje się to dużo, ale to raptem kilka pociągów na dobę.
Czy opłaty wnoszone przez barki starczają na jego utrzymanie i eksploatację ?
Mam wątpliwości, a z całą pewnością nie spłacają jego kosztów budowy.
Podobny problem będzie miał Elbląg. Nie chodzi o koszty budowy, chodzi o to, aby w czasie eksploatacji do tego nie dopłacać. A to wygląda gorzej niż kiepsko. Dobrym przykładem jest Kołobrzeg.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_Ren-Men-Dunaj

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 19:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Cape napisał(a):
Dobrym przykładem jest kanał Ren-Dunaj. Wydawałoby się, że powinien tam być gigantyczny ruch...
A rzeczywiście, doskonały przykład... :rotfl:
Aby budowa kanału Ren-Dunaj była opłacalna musiałby przewozić co najmniej 5 mln ton. Już w trakcie prac niemieckie ministerstwo transportu obliczyło że nie ma szans by kiedykolwiek znalazło się więcej niż pół tego - i że inwestycja jest kompletnie nieopłacalna. Rząd postanowił zatem porzucić projekt.
Jednak Niemcy są federacją, ostatecznie decyzja zależała od landu - który nie zgodził się :oops:
Zaraz po uruchomieniu ruch wyniósł - siurpryza ;) - 5 mln ton.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 20:09 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Jakoś mnie nie dziwi, że nie ma ruchu na drodze, której nie ma.
Mieszkańcy Ancina potrzebują drogi i nie pozwolą na marnowanie pieniędzy
na most w Bencinie, który "nigdy się nie zwróci".
Mieszkańcy Bencina potrzebują mieć most i nie pozwolą, żeby marnować
pieniądze na drogę w Ancinie, "która na siebie nie zarobi".
Nie będzie drogi w Ancinie i mostu w Bencinie, pieniądze zgarnie
gajowy-rozjemca, większość przeje, za niewielką część
wymaluje na chodniku linię, postawi znak i ogłosi,
że zbudował ścieżkę dla rowerów, która jak wiadomo
"się zwróci" i "na siebie zarobi".
Kononowicz...zemsta odrzuconego.
Pozdrawiam



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stara Zientara napisał(a):
...Warto pod tym kątem poznać historię mostu w Zegrzu. Bez kładzenia masztu jachty mogły tamtędy przepływać za sanacji. :)

czy brałeś pod uwagę wysokość tamy w Dębem... za sanacji?
...i masztów tych jachtów pływających wtedy po Bugonarwi?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
...Warto pod tym kątem poznać historię mostu w Zegrzu. Bez kładzenia masztu jachty mogły tamtędy przepływać za sanacji. :)

czy brałeś pod uwagę wysokość tamy w Dębem... za sanacji?
...i masztów tych jachtów pływających wtedy po Bugonarwi?
MJS

Po co?
Przecież:
Bolbochan napisał(a):
wykorzystanie dość szerokiego toru naturalnego wymagającego pogłebienia oraz ewentualnie podniesienia niektórych kolizji jak mosty czy linie energetyczne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2013, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Bolbochan napisał(a):
Wiadomo , że wyraźnie najtańszy jest transport wodny (czy morski czy śródlądowy) i tego zaklęcie nie zmienią.
Na Saharze też?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stara Zientara napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
...Warto pod tym kątem poznać historię mostu w Zegrzu. Bez kładzenia masztu jachty mogły tamtędy przepływać za sanacji. :)

czy brałeś pod uwagę wysokość tamy w Dębem... za sanacji?
...i masztów tych jachtów pływających wtedy po Bugonarwi?
MJS

Po co?
Przecież:
Bolbochan napisał(a):
wykorzystanie dość szerokiego toru naturalnego wymagającego pogłebienia oraz ewentualnie podniesienia niektórych kolizji jak mosty czy linie energetyczne.



Coraz mniej Cie rozumiem :-(

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Coraz mniej Cie rozumiem
Polemizuję ze stwierdzeniem Bolbochana, że infrastruktura dla transportu wodnego jest tańsza niż dla lądowego, bo wystarczy istniejące drogi wodne poszerzyć, pogłębić i podnieść mosty.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To to ja rozumieć, ale nie rozumieć co ma do tego:
most w Zegrzu za sanacji; Przecież wtedy rzeka była kilka (?) metrów niżej i pływały po niej co najwyżej jachciki mieczowe (na trasie Mazurskiej).

Przykładowo:
taki Mamut - 25m^2 miał maszt mieszczący się pod tym mostem nawet przy istniejącym już Zalewie Zegrzyńskim.


Załączniki:
Komentarz: Mamut i w tle most w Zegrzu
F1000008col.jpg
F1000008col.jpg [ 200.7 KiB | Przeglądane 6548 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Mamut - 25m^2 miał maszt mieszczący się pod tym mostem nawet przy istniejącym już Zalewie Zegrzyńskim.
Dziwne. Ja musiałem nawet na DZ kłaść maszt, a kolega opowiadał, że jego Cadet się nie mieścił.

A zasadniczo, to chodziło mi o to, jak szybko most w Zegrzu został podniesiony. Na dodatek na wysokość, która nadal jest zbyt mała dla znacznej części jachtów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 09:00 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przebudowa rzeki Elbląg wraz z przebudową kolizji i budową mostu w Nowakowie zamiast mostu pontonowego , polegająca nie tylko na pogłębieniu ale i poszerzeniu (co w przypadku większych rzek nie ma miejsca) rzeki to 40mln zł /1km.

Dużo dróg ekspresowych oraz większość autostrad poza terenem zabudowanym i poza górami ma podobny współczynnik.

W przypadku większych rzek wychodzi przebudowa taniej.

Oczywiście by było jasne. Dyskusja zaczęła się od szlaków na zachodzie Polski , czyli Odry , drogi ekspresowej s3 lub linii kolejowej Wrocław - Szczecin. Niestety kosztów przebudowy Odry nie znam więc podałem koszty o wiele droższej inwestycji (jeśli chodzi o współczynnik koszt/km). Dostosowanie Odry będzie pod tym względem tańsze.


Ostatnio edytowano 19 lip 2013, o 09:26 przez Bolbochan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
1/
Zrozumiałem sens. :mrgreen:

2/Podejrzewam, że mierzyliśmy masztami przy różnych stanach wody ...


MJS

ps
a żona mi przypomniała, że Mamut przechodził... ale w przechyle. :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Koledzy My naprawdę żyjemy w bardzo bogatym kraju.

Właśnie w TV usłyszałem ze w Wa-wie Wisłostradę będą wkopywać w dół ( w obrębie starego miasta)... do 2020 roku.
Chyba po to aby "otworzyć" Wisłę Warszawiakom.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Czyli najpierw wyrzucimy wszystkich z nad Wisły (piwiarnie, fundacje itp.) potem zbudujemy kloca betonowego w obszarze chronionym widokowo (Centrum Kopernika) następnie przedłużymy idiotyczny tunel wzdłuż rzeki (aby widok z Pragi poprawić) i na koniec zaprosimy rodaków do drogich hotelowisk (portu Czerniakowskiego) na wywczasy. :rotfl:

Wydając przy tym chyba więcej miliardów niż jakiś tam (może nawet przydatny) przekop mierzei . :-(
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2013, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
Właśnie w TV usłyszałem ze w Wa-wie Wisłostradę będą wkopywać w dół ( w obrębie starego miasta)... do 2020 roku.

Ciekawe co na to inż. Stefan Karwowski? ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

...i czy telewizja reżimowa (TVN), zrobi z tej okazji remake 40-latka :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL