Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 lip 2025, o 12:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2014, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
IMHO nie ma co rozpatrywać tego pomysłu (tak jak napisał Sławek) w kategoriach ekonomicznych, a wyłącznie politycznych.
Gdyby nie obecna sytuacja na linii USA, UE vs Rosja nikt by nawet w tą stronę nie spojrzał.... :lol:
Ten wątek powinien zostać przeniesiony do politycznego :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Alterus napisał(a):
... wszystko zależy na jakiej długości będzie wymagane pogłębianie, czego jeszcze nie wiemy bo plany zmieniają się jak w kalejdoskopie, ale porównując do Zalewu Szczecińskiego raczej niewielkie.


I porównajmy proporcje sumy portów w Szczecinie i Policach z "portem" w Elblągu. Nie mówiąc o tym, że tor na Zalewie Szczecińskim nie zamula się natychmiast po pogłębieniu, jak to z pewnością będzie z podejściem do "przekopu" po stronie morza.

Natomiast, z radością bym korzystał z takiego wejścia na Zalew.to byłoby znakomite wzbogacenie atrakcyjności turystycznej tamtych stron z mojego punktu widzenia. Ale czy dla pokazania wała Putinowi, bez pokrycia w realnej ekonomii, warto mi fundować taką atrakcję turystyczną?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może po prostu zrobić sam przekop, do tego port, a pogłębianiem Zalewu głowy sobie nie zawracać? Będzie znacznie taniej, dojdzie kolejny port (dla mnie bomba), wała Putinowi pokażemy (drogo wyjdzie, ale jak zjemy jabłka, to będzie nas stać).
Kolejny port to dla żeglarzy dobra rzecz. Biała flota i motorówkarze też skorzystają.
Tylko nie wspominajmy o Elblągu, jako porcie morskim.

Inna sprawa, że to się może tak skończyć. Kanał się wybuduje, port też, a na pogłębianie Zalewu będzie szkoda kasy albo jej zabraknie...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Może po prostu zrobić sam przekop, do tego port

A gdzie ma być ten port, na mierzei ?????

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
waliant napisał(a):
Może po prostu zrobić sam przekop, do tego port

A gdzie ma być ten port, na mierzei ?????


Mnie nie pytaj, takie były plany. Port musi być, więc... Skoro może być w Sopocie to i na Mierzei dadzą radę :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Port musi być,

Jeśli jachtowy, to ok

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W wersjach reklamowych, gdzie było napisane, jak to wszystkim zrobią dobrze, port miał być też i jachtowy. No bo faktem jest, że wejście do kanału musi być solidnie osłonięte i do tego musi być możliwość poczekania na swoją kolej. Dorzucić do tego trochę pomostów dla jachtów to pikuś. W reklamówkach :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):
To może pier... od razu piramidę, a co? Stać nas...
Nie wiem, czy stać, ale na pewno brakuje faraona... :-D
Cytuj:
Sorry, ja się wyłączam bo poziom absurdu sięga kosmosu...
Gdzie tam - ledwie dna Zalewu Wiślanego.
Jurmaku, nie irytuj się... Choćby tu każdy Chryzostomem był, nie od nas zależy powstanie przekopu. Usiłuję tylko powiedzieć, że jakby sprawa się nie potoczyła, nie będzie powodu aby robić se puku...
waliant napisał(a):
Kanał się wybuduje, port też, a na pogłębianie Zalewu będzie szkoda kasy albo jej zabraknie...
Właśnie tego typu mam wątpliwości, co MJS skomentował: "wężykiem". A prawda jest taka, że obserwując ten cały harmider trzeba mieć dużo samozaparcia aby tylko wężykiem pojechać, a nie jakąś anakondą...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2014, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
Czy wypowiedzi na które się powołujesz na pewno dotyczą eksploatacji kanału jako medium umożliwiającego przejście jednostek wodnych?

Dotyczą tego konkretnego kanału w podanej konkretnej lokalizacji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Alterus napisał(a):
Swoją drogą ciekaw jestem jakie argumenty znalazłbyś za istnieniem przekopu, gdybyś był takiego rozwiązania zwolennikiem. Bo sądzę, że dałbyś radę... :lol:

Przeceniasz mnie.
"Przekop" nie ma sensu. Ani gospodarczego, ani strategicznego, ani prestiżowego, ani przeciwpowodziowego, ani żeglugowego, ani żeglarskiego.
Ma sens wyłącznie dla lokalnych polityków i dla urzędników, którzy pal się do rządów nad wydawaniem kasy na tego "Misia"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Koszt pogłębienia za 1 m sześcienny ca 20 zł.

Chyba z dziesięć lat temu...
Dla prostych prac, bez żadnego wywożenia urobku, bez sondaży powykonawczych itd. - cena prac pogłębiarskich w ostatnich latach nigdy AFAIK nie spadła poniżej 22PLN/m³.
W ostatnich latach urzędy morskie dla kompleksowych prac pogłębiarskich, połączonych z wywożeniem urobku i sondażami zawierały kontrakty opiewające na kwoty w zakresie 25-40PLN/m³.
--------------------
Tor wodny Skowronki - Elbląg wg. Studium wykonalności dostępnego na stronach UM w Gdyni to 28 kilometrów kanału o szerokości w dnie min 60m. Czyli:
28 000m*60m = 1 680 000 m² samego tylko dna toru żeglugowego przez Zalew i rz. Elbląg.
Podkreślę - tylko dna toru - bez liczenia pogłębiania skarp/brzegów kanału pod woda, bez liczenia pogłębiania powierzchni kotwicowisk, mijanek, bez bagrowania samego "przekopu", bez czyszczenia osadów z śluzy i bez pogłębiania kilku hektarów awanportu morskiego...
Przyjmując - wyjątkowo optymistycznie, tak jak entuzjaści "przekopu", że tor przez Zalew i rzekę Elbląg zamuli się średnio tylko 0.5m przez 5 lat (choć doświadczenie "in situ" mówi o bardzo zdecydowanie szybszym zamulaniu i to zdecydowanie płytszych kanałów) - mamy:
1 680 000m²*0.5m = 840 000m³ urobku pogłębiarskiego do wydobycia.
--------------------
Biorąc najniższą współczesną cenę bagrowania - liczymy:
840 000m³ x 25PLN/m³ = 21 000 000 PLN
Czyli w najbardziej optymistycznej wersji - grubo ponad 4 mln PLN rocznie - na samo tylko utrzymanie śmiesznej z punktu widzenia morskiej żeglugi handlowej głębokości dna toru wodnego do "morskiego" portu Elbląg...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 00:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
pierdupierdu napisał(a):
Cape napisał(a):
grubo ponad 4 mln PLN rocznie - na samo tylko utrzymanie śmiesznej z punktu widzenia morskiej żeglugi handlowej głębokości dna toru wodnego do "morskiego" portu Elbląg...
Ło Jezusicku! Prawie jak za gminnę drogę we wsi :-o
A i nią mało co wożą, to komu to potrzebne? :roll:

Tak w sumie to weźmy cokolwiek... ot, choćby taka bezsensowna inwestycja, gazoport.
Dyć to się nie opłaci... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:58
Posty: 132
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Alterus napisał(a):
Choćby tu każdy Chryzostomem był, nie od nas zależy powstanie przekopu. .


Tu chyba się mylisz.
Wszak to MY ICH wybieramy.
Zatem, to jednak od nas zależy.
Za rok wybory a w ciągu roku prac nie zaczną.
No chyba, że NAM nie zależy a wtedy inni, za nas, ICH wybiorą. :-(
Mamy wybór.

_________________
Pozdrawiam
WW


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jak kanał ma być inwestycją prestiżową i pokazać jacy to My Polacy jesteśmy och i ach to wnioskuję o budowę portu morskiego w Zakopanem. Albo w Karpaczu niech się Czesi zaczerwienią z zazdrości. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
Wszystko poszło tak.
Poszło tak, ale nie za pierwszym podejściem. Pierwotnie urzędnicy zaplanowali połowę tego, co było w najtańszej ofercie przetargowej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 21:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ejdzej napisał(a):
Jak kanał ma być inwestycją prestiżową i pokazać jacy to My Polacy jesteśmy och i ach to wnioskuję o budowę portu morskiego w Zakopanem. :rotfl:
A tak z analogiami, że z góralska rzeknę: nie zauważyłeś że port w Elblądu to już jest?
Ba, tam nawet jest miasto i jeszcze ludzie jacyś śmią bezczelnie tam mieszkać... :roll: Ino nie mają wejścia do portu.
Można do końca życia im tłumaczyć że przecież mogą jeździć samochodem do trójmiasta - a tak wogle niechże się przeprowadzą do metropoliji i będzie wreszcie spokój :-?
A te głuptoki nic, ino siedzą w tej zabitej dziurze i cierpio bezrobocie. Do Reichu na roboty, a nie tu podskakiwać.
A jak tam zrobią ruch w interesie i Niemcom podatki zapłacą - nam tu zara bogactwa przybędzie, conie? :rotfl:

A we Zakopanem kiedyś nic nie było, ino ludzie prowincjonalne (delikatnie ująwszy) i bida z nędzom. A poza tem dziura zabita, nikomu po drodze. Aż się jeden taki uparł jak osieł - a dyć mu wszyscy tłumaczyli że "nieopłacalne" i absurd - doprowadził tory by można ciężkie ładunki przewieźć. Teraz ciut inaczej to wygląda - a mimo że nie przeładowują tam milionów ton masówy, nie?

Ci tam w Elblągu też obywatele kraju i podatki płacą. Ale jak chcą mieć 'infrastrukturę' dla siebie to na 20 stronach wyjaśnią im - i to akurat żeglarze - że ich chyba porombało, bo to wyrzucanie kasy publicznej w błoto. Z naszych podatków, kurde no! Lepiej niech te podatki idą na urzędników w Warszawie.
Ciekawe zjawisko psychologiczne, nie? :mrgreen:

Ja tam w sprawie opłacalności nie wiem, ale Urząd Morski (w Gdyni, nie Elblągu) coś tam liczył. Wyszło mu ponoć że się opłaca, w sensie przeładunkowym, i to Trójmiastu. :-o
Teraz nikt z zachodu nie wejdzie na Zalew, bo nie będzie się użerał z rosyjskimi wizami - po co mu to? Pomińmy już nawet te przeładunki, ale turyści czy dostawy lokalne.

Po prawdzie nie w tym problem czy się opłaci, kiedy zwróci i czy kiedykolwiek zbudują... problem w tym że przekop, jak już - to potrzebny jest teraz.
A nie za "czekaj tatka latka". Podobnie jak parę innych rzeczy... Bo kalkulacja biznesowa nie jest tylko od liczenia "ile trzeba by wydać" - także od "ile można by zarobić". Jak wyglądał sens ekonomiczny i kalkulacja 5 lat temu? Ile można byłoby zarobić przez czas stracony na rozważania, i czy? Czy dziś się opłaci? Czy za 5 lat projekt nadal będzie opłacalny/nieopłacalny? To są pytania.
A reszta dywagacji to PO-PiSy.

http://www.umgdy.gov.pl/LFILES/Aktual_Stud_Wykon.pdf



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryś napisał(a):
Lepiej niech te podatki idą na urzędników w Warszawie.
Osobiście wolę, żeby szły na urzędników w Warszawie, niż na urzędników w Elblągu i Gdyni.
ICMPTZ?

Jak już wielokrotnie pisał Jaromir, chodzi o ten procent od Misia. :(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 22:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A to jest aspekt ważny... acz poboczny.
Nie wiem jak warszawskie misiaczki i słomiane koszyczki, my tu nie dalim se igrzysk zrobić... ICMPTZ? :kiss:
A toć bidujmy wszyscy, to siem klika mniej nachapie? Ha! cóż za doskonały sposób, na tom nie wpadł... myślałbym o nieco radykalniejszych :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Powtarzam.
Dla rozwinięcia turystyki na Zalewie Wiślanym trzeba zrobić z niego wody śródlądowe, bo połączenie z morzem już jest (przez Szkarpawę).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Ryś napisał(a):
A toć bidujmy wszyscy, to siem klika mniej nachapie? Ha! cóż za doskonały sposób, na tom nie wpadł... myślałbym o nieco radykalniejszych
Doskonały sposób, to generalnie zabierać mniej pieniędzy Rysiom, Zientarom, Margrabiom i całej reszcie. Bo oni najlepiej wiedzą na co je wydać. A jak koniecznie zechcą sponsorować POPISLDPSL to też będą wiedzieli jak to zrobić.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Stara Zientara napisał(a):
bo połączenie z morzem już jest (przez Szkarpawę).

Pewnie nie jesteś z Elbląga..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Alterus napisał(a):
Pewnie nie jesteś z Elbląga..?
Nie.

Ale w Warszawie mamy Port Czerniakowski, Port Praski i Port Żerański.

I stanowczo domagamy się połączenia tych portów z morzem - koniecznie kanałem, bo rzeka jest kapryśna.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 23:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A było nie robić se nieopłacalnej tamy na drodze wrażym desantom? A jeszcze byś kawior wcinał :-P

To ja siem domagam dokończenia Kanału Galicyjskiego - jakże to tak... iżby porządny, Hanzeatycki jeszcze port tak stał a nie miał dostępu?
Znaczy do lepszego, tego cieplejszego morza :mrgreen:
Obrazek
Margrabi napisał(a):
Doskonały sposób, to generalnie zabierać mniej pieniędzy Rysiom, Zientarom, Margrabiom i całej reszcie.
Bo oni najlepiej wiedzą na co je wydać.
A w wielu cywilizowanych okolicach tak to właśnie działa. I, kurde no, faktycznie działa :roll:
Ja bardzo za tym żeby Elbląg kopał sobie sam płacąc z kasy miejskiej. Gdyby mu zostawili...
A jak by na tym miejscowi stracili - ich sprawa i cześć. Śmierć frajerom.
A nie całemu opiniu publicznemu doopę zawracać, jakby nie było ciekawszych tematów. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2014, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryś napisał(a):
żeby Elbląg kopał sobie sam płacąc z kasy miejskiej. Gdyby mu zostawili...
Żeby Warszawa nie dokładała janosikowego do (być może również) Elbląga, to miałaby teraz 4 linie metra, a nie półtorej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 01:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Żeby Warszawa nie zbierała podatków z całego kraju nie miałaby ani jednej... a być może Elbląg miałby na kopanie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 02:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryś napisał(a):
Żeby Warszawa nie zbierała podatków z całego kraju
Taaa... a świstak zawija....

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 02:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ani nie wicie panocku kie te świstaki zmyślne, zaprawdę powiedam wam :D
A metro finansowano całkowicie z budżetu Państwa (a nie miasta) bodaj do 1988 r; potem zaś dofinansowano z budżetu częściowo. http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/w ... inii-metra
A potem i "unijnie" - to nie z podatków? http://budowametra.pl/umowa-o-dofinanso ... podpisana/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 04:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Stara Zientara napisał(a):
Żeby Warszawa nie dokładała janosikowego

Długo by musiała po prawdzie Warszawa to janosikowe płacić, żeby wypłacić się za "cały kraj odbudowywuje stolicę", za setki i tysiące pociągów w których wieziono do Warszawy niemałe kawałki miast i miasteczek po wojnie. Pewnie i z Elbląga coś tam trafiło...
I nie sami Warszawiacy z dziada pradziada w stolicy pracują i budżet jej pomnażają.
A nawet zuchwale dodam, że takich tam mało...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 07:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ryś napisał(a):
Ani nie wicie panocku kie te świstaki zmyślne, zaprawdę powiedam wam :D
A metro finansowano całkowicie z budżetu Państwa (a nie miasta) bodaj do 1988r

A co do 1988 nie było finansowane z bużetu Państwa?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Alterus napisał(a):
Długo by musiała po prawdzie Warszawa to janosikowe płacić
...żeby na 4 linie metra starczyło! :-P

Wysokość warszawskiego "janosikowego" to łącznie (od 2003) 7,5 mld zł, a koszt samego centralnego odcinka drugiej linii metra szacowany jest na około 4-5 mld. A gdzie reszta drugiej linii? A gdzie koszt pierwszej, nie mówiąc o trzeciej i czwartej?? :-?

Poza tym: skoro ktoś popiera różne unijne programy spójności, harmonizacji, wyrównywania poziomów itd. to dlaczego protestuje przeciw janosikowemu? Czy tylko z powodu tego, że tym razem to on płaci?

Żeby nie było: nie popieram janosikowego, bo w ogóle jestem przeciwny nadmiernej, administracyjnej redestrybucji dochodów.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Margrabi napisał(a):
jestem przeciwny nadmiernej, administracyjnej redestrybucji dochodów.
Właśnie o to chodzi.
Najpierw Warszawa oddaje znaczną część dochodów, a potem musi żebrać w sejmie o dotacje.

Mam na to rozwiązanie - zakazać posłom poruszania się po stolicy samochodami. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL