Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 12:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2013, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
wanoga napisał(a):
Tysiące powodów, uzasadniających "nic nie wolno robić"
Wystarczy jeden powód, żeby zrobić dobrze.

Połączenie przez Szkarpawę będzie dziesięciokrotnie tańsze w wykonaniu i jeszcze tańsze w utrzymaniu.
Ale, niestety, jest mało medialne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 19:24 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):
Połączenie przez Szkarpawę będzie dziesięciokrotnie tańsze w wykonaniu i jeszcze tańsze w utrzymaniu.
Ale, niestety, jest mało medialne.
A o tym, że mniej wygodne i dłuższe też się nie mówi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku, a po co krótsze? Śpieszy Ci się na wakacjach?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 19:35 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No pewnie, chcę, muszę koniecznie obejrzeć helskie jajo :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
muszę koniecznie obejrzeć helskie jajo


Ale, .... że tak spytam z ciekawości - co tam chcesz obejrzeć ?
Syf w kiblach ?
Niedrożne odpływy z pryszniców i wiecznie stojącą tam wodę ?
Rozpadającą się elewację tego "cuda" techniki budowlanej ?
Odpadającą na całości farbę ?
Na mnie osobiście widok tego cudactwa działa agresywnie ...
Masz poniżej aktualny widoczek "Jaja"...
Pzdr
Kocur


Załączniki:
Rozpadające się Jajo.JPG
Rozpadające się Jajo.JPG [ 56.43 KiB | Przeglądane 14304 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 17 cze 2013, o 21:19 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Połączenie przez Szkarpawę będzie dziesięciokrotnie tańsze w wykonaniu i jeszcze tańsze w utrzymaniu.
Ale, niestety, jest mało medialne.
A o tym, że mniej wygodne i dłuższe też się nie mówi.

Podobnie jak o tym, że połączenie Szkarpawą już istnieje. I że jest w każdej pogodzie, zawsze i dla każdej jednostki bezpieczne...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bury_kocur napisał(a):
Masz poniżej aktualny widoczek "Jaja"...
Tak ładnie przykleić płytki do elewacji, to ja też umiem. :DD
pierdupierdu napisał(a):
połączenie Szkarpawą już istnieje
A kiedyś chyba ważniejsze od niego było połączenie Wisłą Królewiecką... Ono też istnieje i dla małych jednostek jest nadal dostępne. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 02:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
robhosailor napisał(a):
nadal dostępne.
Ale na to były senator z Elbląga, były brat byłego prezydenta się nie załapie... bo mało nośne jest...

A kasa nasza, a nie jego... Q***

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 05:52 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
muszę koniecznie obejrzeć helskie jajo


Ale, .... że tak spytam z ciekawości - co tam chcesz obejrzeć ?
Syf w kiblach ?
O żesz no... :evil: Poczucie humoru Wam zabrano? A wprost to szermujecie tym przejściem przez Szkaprawę przemilczając czas jaki na to potrzebny. Brakuje jeszcze przypomnienia, że mamy przecież cieśninę Pilawską. Zatoka to nie tylko Górki i o ile przejście z takiej Krynicy do Górek Szkaprawą często może być szybsze niż przez projektowany przekop to w przypadku Helu czy innej Jastarni sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Kwestia opłacalności i finansowania. Wyczytałem w SSI informację o Pucku, że w porcie "stoi" tam jeden rybak. I "ja" mam za utrzymanie portu płacić? A niech se rybak sam utrzymuje przecież zarabia... mogę przytoczyć jeszcze kilka podobnie demagogicznych przykładów dyskutując o tym kto zapłaci za utrzymanie przekopu.
Co rusz spotykamy się z sytuacją, że gdzieś stoimy w korku bo "budują" bo ma być szybciej, bezpieczniej, wygodniej, maja się otworzyć nowe szanse. Dlaczego postępowanie z drogami jest OK a w przypadku przekopu działanie w tych samych celach jest be? Bo mamy Szkaprawę? Bo zamuli? Bo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 06:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Wyczytałem w SSI informację o Pucku, że w porcie "stoi" tam jeden rybak.


Jacku - żeby Ci podnieść ciśnienie z rana - on tam NIE stoi.
On tam jest tylko wpisany na listę lokersów.
Z tego co pamiętam (co mi mówili) to trzyma on kuter we Władkowie.
Ale pieniądze Unia na port dała ?
Dała ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 07:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Jacku - żeby Ci podnieść ciśnienie z rana - on tam NIE stoi.
On tam jest tylko wpisany na listę lokersów.
Z tego co pamiętam (co mi mówili) to trzyma on kuter we Władkowie.

Kiedyś mi za to zapłacisz... :-P ;)
bury_kocur napisał(a):
Ale pieniądze Unia na port dała ?

Dała dała:
Całkowity koszt projektu wyniósł 3 670 577 zł. Inwestycję w 75% sfinansowała Unia w ramach Europejskiego Funduszu Rybackiego.
http://miasto.puck.pl/PL/inwestycje/wiecej/95.html
Czyli wyszło po 917644 złote na wirtualnego rybaka. Gdzie protesty? Ilu rybaków "zameldowanych jest nad zalewem i w Elblągu?
Ps: tylko niech mi tu nikt zbyt dosłownie mojej argumentacji nie bierze.
Ps2: „Modernizacja Portu Rybackiego: budowa budynku gospodarczo-socjalnego dla potrzeb rybaków wraz z zagospodarowaniem terenu”.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Gdyby nie ta dotacja, to urzędnicy nie mieliby takiego pięknego zdjęcia: :D
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
lj78 napisał(a):
Gdyby nie ta dotacja, to urzędnicy nie mieliby takiego pięknego zdjęcia:


Z piekną i kompletnie niewykorzystaną chałupą w tle...
Znaczy przepieknie zamkniętą na 4 spusty.
A kibli dalej brak, toalet brak, pryszniców brak itd...
Bosmanat nie działa, elektryka na pomoście ukradziona, rodzielnice rozszabrowane itd
Wiec PO CO była ta inwestycja ?
Znaczy komuś była potrzebna tylko jeszcze do końca nie wiadomo komu choć podejrzenia jak najbardziej są...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bosmanat działa. NA pietrze nowego budynku. Dostęp do kibla jest. Tyle ze dla rezydentów albo w soboty i niedziele od 8-16. Po za tym trzeba iśc do HOM.
Elektryka częsciowo rozkradzona, ale częsciowo działa.
Inwestycja przez 5 lat jest prawie dla nikogo. Za 5 lat będzie dla żeglarzy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Zatoka to nie tylko Górki i o ile przejście z takiej Krynicy do Górek Szkaprawą często może być szybsze niż przez projektowany przekop to w przypadku Helu czy innej Jastarni sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Jak niby "zupełnie inaczej"?
Tych kilka mil więcej Szkarpawą miałoby coś zasadniczo zmieniać? Trzeba wyrzucić w błoto 567 milionów złotych*, żeby zaistniała druga droga z Zatoki na Zalew, taka którą w dobrej pogodzie będzie można przepłynąć w dwie czy trzy godziny szybciej niż drogą już istniejącą? I taka, którą w złej pogodzie nie będzie można płynąć wcale...?

Jacek Woźniak napisał(a):
Kwestia opłacalności i finansowania. Wyczytałem w SSI informację o Pucku, że w porcie "stoi" tam jeden rybak. I "ja" mam za utrzymanie portu płacić?

Wybacz - argumenty typu "a u was murzynów biją" brzmią śmiesznie.
"Przekop" jest zbędny, bowiem nie istnieje żadne racjonalne ekonomiczne uzasadnienie dla jego istnienia. Od razu zaznaczę, że to iż ktoś będzie mógł o dwie czy trzy godziny szybciej dopłynąć jachtem z Helu do Krynicy - uzasadnieniem ekonomicznym dla wydawania 567 milionów złotych* - nie jest.
BTW - mityczna "Unia" kasy na "przekop" nie da, KE już się w tej sprawie wypowiadała.

Jacek Woźniak napisał(a):
Co rusz spotykamy się z sytuacją, że gdzieś stoimy w korku bo "budują" bo ma być szybciej, bezpieczniej, wygodniej, maja się otworzyć nowe szanse. Dlaczego postępowanie z drogami jest OK a w przypadku przekopu działanie w tych samych celach jest be??

Dlatego, że drogi są niezbędne, ich stan i przepustowość są mierzalne i mają rzeczywiste znaczenie. Zauważyłeś może, że zdecydowaną większość dróg buduje się i przebudowywuje tam, gdzie jest to potrzebne?
Per analogiam - przebudowa i poprawa parametrów żeglugowych Szkarpawy - sens miałaby całkiem spory. Budowa "przekopu" jest natomiast jednoznacznie zbędna i ekonomicznie całkowicie nieuzasadniona.

Jacek Woźniak napisał(a):
Bo mamy Szkaprawę??

Tak Jacku - również dlatego, że mamy Szkarpawę.
Dla ruchu turystycznego, w tym jachtów żaglowych (przynajmniej takich którymi jest sens wpływać na płyciutki Zalew) - Szkarpawie już w tej chwili nie brakuje niemal nic, przynajmniej od strony technicznej. Nadal szwankuje organizacja (godziny pracy śluzy, mostów, opóźnienia w znoszeniu linii energetycznych), ale to nie są zasadnicze trudności i ich rozwiązanie nie wymaga wydania żadnych znaczących sum z budżetu. Dlatego zamiast uprawiać przedwyborczy onanizm polityczny wokół "przekopu" - namawiam do popłynięcia się na Zalew tą drogą wodną, która już istnieje...

Warto wiedzieć, że choćby dziś ruszyć mogą z portów 3M na Zalew i do Elbląga typowe barki żeglugi towarowej - ok 500T. Do tego nie trzeba na Szkarpawie żadnych inwestycji. Ale nikt niemal nie wozi towarów na tej trasie. Bo wiesz - nie ma opłacalnych potoków ładunków, ba - ładunków nie ma...
Aby uruchomić ruch bardziej opłacalnych, większych barek (1000/1500T) trzeba na Szkarpawie inwestycji z budżetowych pieniędzy. Chcąc uruchomić taką żeglugę, wystarczy na Szkarpawę wydać pieniążki o rząd wielkości mniejsze niż na "przekop" - a stanowić ona może rozsądną propozycję dla ekonomicznego "rozruszania" Elbląga. Na to wystarczy ułamek z planowanych na "przekop" 567mln złotych*.....
Tyle, że i tu warto się zastanowić - bo jakoś nie ma czego do i z Elbląga wozić...
Słowem - Szkarpawa po rewitalizacji może ona spełniać rolę taką samą jaką zaplanowano dla "przekopu" - tyle że przy zaangażowaniu publicznych finansów o rząd wielkości mniejszym.
Ponadto Szkarpawa po rewitalizacji i dostosowaniu do większych jednostek (oczywiście mowa o barkach a nie "statkach morskich"...) nie wymagałaby stałych i wysokich nakładów na utrzymanie szlaku. A takich nakładów wymagać będzie na pewno kanał żeglugowy przez Zalew od "przekopu" do rz. Elbląg oraz morski awanport śluzy w Skowronkach (prawie kilometr samych falochronów!)

Jacek Woźniak napisał(a):
Bo zamuli?

Tak, również dlatego, że pod hasłem "przekop" kryje się konieczność prowadzenia stałych, systematycznych prac pogłębiarskich - zarówno w planowanym morskim awanporcie śluzy na Mierzei, jak i na grubo ponad dwudziestu kilometrach kanału żeglugowego przez Zalew i na rz. Elbląg. Warto przy tym wiedzieć, że kanał żeglugowy, który połączyć ma "przekop" z Elblągiem, będzie od 2 do 5m głębszy niż obecna średnia głębokość trasie. Dno Zalewu zalegają półpłynne muły pochodzenia organicznego o miąższości sięgającej kilkunastu metrów. Kanał w takim dnie będzie wymagał stałego pogłębiania, praktycznie bez jednego dnia przerwy...

Jacek Woźniak napisał(a):
Bo?

Bo przy założeniu rozsądnego zarządzania publicznym groszem i zakładając podstawowy szacunek dla ekonomicznych realiów - realną szansą Elbląga jest rewitalizacja i polepszenie parametrów istniejącego szlaku śródlądowego, wiodącego w kierunku istniejących polskich portów morskich - Nogatem, Szkarpawą, Wisłą i Martwą Wisłą.
Też nie za darmo - ale koszty rewitalizacji Szkarpawy w porównaniu z "przekopem" byłyby o rząd wielkości mniejsze. A porównanie kosztów późniejszego utrzymania infrastruktury "przekopu" oraz Szkarpawy - uzasadnia sens ekonomiczny takiej inwestycji.
Niestety - naturalna i oczywista pozycja Elbląga, czyli sprawdzona w wielu innych miejscach na świecie pozycja portu śródlądowego, powiązanego z dużym transportowym hubem, jakim są już obecnie porty Gdyni i Gdańska - to za mało dla ambicji kilkuset lokalnych biurokratów i za mało dla wyborczych kalkulacji kilkudziesięciu niedouczonych polityków...

Pod publikę bardziej efektownie jest bowiem opowiadać o mitycznym już niemal "przekopie".
Czyli o niepewnej nawigacyjnie, horrendalnie drogiej w utrzymaniu nowej drodze wodnej, przeznaczonej dla stateczków "morskich"... o zanurzeniu do 4m.
To, że takich mini-jednostek jest co raz mniej, że ich znaczenie w transporcie morskim jest marginalne, to że w odległości kilkudziesięciu kilometrów znajdują się trzy nowoczesne, duże porty morskie gotowe przyjmować dowolne statki sprawnie, tanio i bez straty czasu, a także to, że transport intermodalny w relacji "statki morskie / żegluga śródlądowa" jest poza Polską powszechny i wysoce opłacalny - to wszystko jest jest politykom całkiem obojętne...
Ot, idą wybory - pojawia się "przekop"...

*) Na ok. 567 mln. złotych opiewają ostrożne i zaniżone szacunki zwolenników budowy. Jeżeli politycy postanowią popełnić tę głupotę i rzeczywiście zbudują "przekop" (z kanałem żeglugowym do Elbląga, przebudową rz. Elbląg, etc...) - to oczywiście nie skończy się na jednym miliardzie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: PilotR, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 14:30 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Łoj długo i namiętnie ale pozwolę sobie odpowiedzieć całościowo bo przecież i tak argumenty swoje znamy. :D
Wychodząc na zatokę w Skowronkach mogę od razu wziąć kurs na ten przykładowy Hel nie musząc tracić czasu na pokonanie Szkaprawy. Podczas tygodniowego rejsu jestem przez to dzień lub dwa do przodu. Dal mnie to duża oszczędność. Kto woli jechać przez miasto jeśli jest obwodnica?
Nie biję murzynów i nikomu tego nie zarzucam ale pytania czy za to zapłacisz każą mi odpowiadać, że płacę za wiele innych rzeczy których sens ekonomiczny jest wątpliwy. Jedyna różnica taka, że tamte są a przekopu jeszcze nie ma. Ja liczę na to, że przekop stanie się szansą dla wielu ludzi żyjących nad zalewem i nie chodzi mi tylko o porty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Ja liczę na to, że przekop stanie się szansą dla wielu ludzi żyjących nad zalewem i nie chodzi mi tylko o porty.
Większy pożytek byłby, gdyby tą kasę ludziom rozdać. :lol:

A poważnie. Wejścia do Basenu Żeglarskiego w Gdyni raz do roku pogłębić się nie da, a kanał przez Zalew nieustannie się da? (retoryczne pytanie).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Wychodząc na zatokę w Skowronkach mogę od razu wziąć kurs na ten przykładowy Hel nie musząc tracić czasu na pokonanie Szkaprawy. Podczas tygodniowego rejsu jestem przez to dzień lub dwa do przodu. Dal mnie to duża oszczędność.

Droga z Krynicy Morskiej na Hel przez Szkarpawę, Wisłę, Martwą Wisłę i Górki wynosi ca 88km:
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=54.40 ... 30;3348686
Droga z Krynicy Morskiej na Hel przez Szkarpawę, Wisłę i Świbno wynosi ca 82 km:
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=54.32 ... ;0;3308159
Droga z Krynicy Morskiej na Hel przez ew. "przekop" w Skowronkach - wynosiłaby ca 58 km:
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=54.46 ... 98;2660187

Jeżeli 25-30 km różnicy między drogą "przekopową" a już istniejącą, zajmuje Tobie "dzień lub dwa" - to lepiej zostań na Mazurach. Tam nadal z Giżycka do Rucianego planuje się dwutygodniowe wyprawy...
Jacek Woźniak napisał(a):
Kto woli jechać przez miasto jeśli jest obwodnica?

Każdy, kto chce na swej drodze zobaczyć coś ciekawego, przystanąć, zjeść, napić się, znaleźć schronienie przed nieciekawą pogodą, etc, etc... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 17:20 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Jeżeli 25-30 km różnicy między drogą "przekopową" a już istniejącą, zajmuje Tobie "dzień lub dwa" - to lepiej zostań na Mazurach. Tam nadal z Giżycka do Rucianego planuje się dwutygodniowe wyprawy...

No tak racja w sumie szybciej popłynę na silniku Szkaprawą niż pod żaglami ze Skowronek. :-P Widać różnicę? Czy to, że po przejściu przekopu będę "wolny" przeszkadza?
pierdupierdu napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Kto woli jechać przez miasto jeśli jest obwodnica?

Każdy, kto chce na swej drodze zobaczyć coś ciekawego, przystanąć, zjeść, napić się, znaleźć schronienie przed nieciekawą pogodą, etc, etc... :roll:
Jakbym słyszał mieszkańców Białobrzeg :rotfl: Ileż razy mogę podziwiać "krzaki"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W tym samym dziale jest wątek o Kuźnicy, o Pucku, a i gdzieś się przewija wątek o Gdyni. Wynika z nich, że z pogłębianiem w Polsce czegokolwiek jest, hmm, słabo...
I to jakby kładzie sprawę.
Inna sprawa, że po pewnym czasie okazałoby się, że kanał jest zamulony i do niczego, ale pozostanie sam port. Portów u nas nie ma za wiele i nie mam nic przeciwko kolejnemu ;) Ale sam port wyszedłby jednak "ciut" taniej niż cały przekop ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Glosa do dyskusji:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... omosc.html

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2013, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Zbieraj napisał(a):
Glosa do dyskusji
Teraz już wszystko wiadomo: PO i rząd Tuska, to najgorsza tragedia, jaka nas spotkała od czasów Grunwaldu - nie dość że rządzić nie umieją, to jeszcze blokują rozwój naszego biednego kraju ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2013, o 12:26 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
Glossa, niejako wywołana przez p. premiera, do dyskusji o sensowności przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Choć to cytat z forum na wp.pl :-P

Znając Rosję putinowską, to gdyby przekopano Mierzeję, to Putin otworzy cały zalew. A gdy będzie odkryty w Polsce gaz łupkowy, to Moskwa tak obniży ceny rosyjskiego gazu, nawet poniżej kosztów, że gaz łupkowy będzie w Polsce nieopłacalny.

:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2013, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17646
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wanoga napisał(a):
Znając Rosję putinowską
Nie znam Rosji, ale rozmawiam czasami z Rosjanami. Rosji nie będzie się chciało wykonywać żadnych ruchów z powodu, że w Polsce "coś". Oni mają nas głęboko w dupie, o ile tylko się ich nie czepiamy o krzywdy dawniejsze i nowsze.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2013, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
robhosailor napisał(a):
wanoga napisał(a):
Znając Rosję putinowską
Nie znam Rosj
Pewnie wanoga 30 lat mieszkał w putinowskiej Rosji i zna dobrze.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2013, o 11:57 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
Ano znam... Póltora roku wystarczy mi na całe życie...

Pozdrawiam! :)



Za ten post autor wanoga otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2013, o 15:02 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ze wszystkich argumentów przeciwko budowie "przekopu" jakoś najmniej przemawia do mnie argument ekonomiczny. W krótkiej perspektywie inwestycja generować będzie koszty, jednak w dłuższej perspektywie powinna się zwrócić. Jeśli ktoś dysponuje rzetelnymi obliczeniami, że tak nie będzie, to chętnie je zobaczę.
Nawet jeśli budowa "przekopu" okaże się totalną klapą, to z mojego punktu widzenia będą to najlepiej wyrzucone w błoto pieniądze z moich podatków.
Pewna znana mi gospodyni domowa po zakończeniu Euro 2012 przytomnie podzieliła 4.4 mld złotych (koszt budowy 4 stadionów na Euro) przez liczbę zdobytych przez naszą reprezentacje bramek (dwie) i wyszło jej, że jedna bramka kosztowała nas 2.2 mld złotych. Co Pan na to Panie Premierze, nazywając budowę przekopu "kosztownym projektem o wątpliwym sensie ekonomicznym". Nie oczekuję odpowiedzi, ponieważ ją znam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
najmniej przemawia do mnie argument ekonomiczny. W krótkiej perspektywie inwestycja generować będzie koszty, jednak w dłuższej perspektywie powinna się zwrócić.
Powiedz więc, jakie to towary będzie się wozić do i z portu w Elblągu. Ile zaoszczędzą armatorzy wysyłając statki i importerzy/eksporterzy wożąc towary do Elbląga zamiast do Gdańska lub Gdyni?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2013, o 15:50 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wielkość i strukturę przeładunków w porcie elbląskim znajdziesz na stronie Zarządu Portu Morskiego Elbląg. Możliwości są dziesięciokrotnie wyższe. Wszystkie strony uczestniczące w transporcie morskim osiągną takie korzyści, że bardziej opłacać się będzie wozić ładunki bezpośrednio do Elbląga. Porty Trójmiasta nawet nie zauważą spadku przeładunków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2013, o 16:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):
Seagrams napisał(a):
najmniej przemawia do mnie argument ekonomiczny. W krótkiej perspektywie inwestycja generować będzie koszty, jednak w dłuższej perspektywie powinna się zwrócić.
Powiedz więc, jakie to towary będzie się wozić do i z portu w Elblągu. Ile zaoszczędzą armatorzy wysyłając statki i importerzy/eksporterzy wożąc towary do Elbląga zamiast do Gdańska lub Gdyni?
A czemu nie do Kołobrzegu czy nawet Szczecina? ;)
Ja nie potrafię odpowiedzieć na takie pytania. :-P Gdybym odpowiedź znał to bym starał się na tym zarobić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL