Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Kanał Śląski https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=27&t=22150 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojciech [ 26 maja 2015, o 20:44 ] |
Tytuł: | Kanał Śląski |
Kanał Śląski jako nowa droga wodna Odra-Wisła... http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2077 Załącznik: http://www.zegluga.wroclaw.pl/doc/KANAL_SLASKI.pdf |
Autor: | Ryś [ 26 maja 2015, o 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
A róbta, Ślůnzoki, róbta - bo my juże wykopki odwalili, coponiektóre za Cysorza... toć w 1901 roku zarządzonem był ![]() ![]() ![]() Ino to do inszej pasowało rzeczywistości, a i w inszych czasach: ![]() A teraz co: do Krakowa nam węgiel dowiozom? Z ty zamknięty gruby? ![]() I by wszystko było piknie-ładnie, gdyby Wisła jeszcze nadała się na "drogę wodną". Ino że to takie, panie, co to zimą marznie, latem schnie, a zresztą - wylewa. W pozostałym czasie można jechać... Tu nie europy zachodnie - sorry, taki mamy klimat. I global worming + deforestation ![]() |
Autor: | Ryś [ 28 maja 2015, o 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Cytuj: Za ten post autor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki ![]() Połączenie Wisła-Dunaj-Odra realizowano jeno w onej ubogiej CK Galicyi. I w Polsce (nie mylić z PRL), fotki wyżej są z lat '20-30tych. Zwrócę zaś uwagę na drobny szczegół: że kanał kanał obok Wisły, od Krakowa. Służę czasami CK Austryi (1912): ![]() Ode odrzańskiej strony zaś leniwe byli; i dopiero: Adolf-Hitler-Kanal - der heutige Gleiwitzer Kanal, auch Oberschlesischer Kanal (polnische: Gliwicki Kanał), am 8. Dezember 1939 durch Rudolf Heß eingeweiht. ![]() A za PRLu, zamiast budować kanał, zbudowano kaskadę na rzece... ![]() Ciekawe, już przed wiekiem wiedzieli iż należy budować drogę wodną, a nie "ujarzmiać rzeki" ![]() Na mapce w poście wyżej (dla dużej rozdzielczości można otworzyć link osobno) widać jak planowano połączenie Krakowa i Śląska z Warszawą i Bydgoszczą: kanały biegną obok rzek. |
Autor: | Zbieraj [ 29 maja 2015, o 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Ryś napisał(a): Zwrócę zaś uwagę na drobny szczegół: że kanał kanał obok Wisły, od Krakowa. Ryś napisał(a): Ciekawe, już przed wiekiem wiedzieli iż należy budować drogę wodną, a nie "ujarzmiać rzeki" Ryś napisał(a): widać jak planowano połączenie Krakowa i Śląska z Warszawą i Bydgoszczą: kanały biegną obok rzek. Rysiu, bo to było kiedyś. Masz pojęcie, jaki by był teraz wrzask, że jacyś idioci budują kanał wzdłuż Wisły???? To pewnie kolejny przekręt Piskorskiego, Platformy, albo cóś. ![]() |
Autor: | Ryś [ 29 maja 2015, o 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Zbieraj napisał(a): Rysiu, bo to było kiedyś. Masz pojęcie, jaki by był teraz wrzask ... Ha, dostrzegłeś ![]() Tam u Was wrzask nie dziwnem mię byłby, toż gadanie i pisanie głównym przemysłem jest lokalnie, a każda okazja cenna. Tuż opodal w/w kanału wzdłuż Wisły jest i tunel wzdłuż Wisły - drogowy, dwunawowy, etc. Ino krótszy, a budowany był ino jeden raz, bo to było kiedyś. ![]() Stale jeżdżę, już do szkoły nim jeździłem, a nawet nie zauważałem... |
Autor: | Wojciech [ 18 sty 2019, o 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Konferencja "Kanał Śląski i Droga Wodna Górnej Wisły"... znaczy dyskusja trwa ... https://www.zegluga-rzeczna.pl/news.php ... GJJsPQ7bak |
Autor: | brodaty [ 18 sty 2019, o 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Jakby ten kanał przez swoje powstanie miał zaszkodzić w jakimś stopniu "ruskim" to już by tam była wbita łopata . |
Autor: | brodaty [ 18 sty 2019, o 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
No Panowie ! Ile mam czekać na atak w ramach chrześcijańskich wartości przeznaczonych dla bliżniego . Wszak zaatakowałem samą górę dobrej zmiany. |
Autor: | Ryś [ 18 sty 2019, o 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Ale przeszkadza co najwyżej pruskim; ruskim zwisa. Nie wiem co w zawiązku z tem... ![]() |
Autor: | Ryś [ 18 sty 2019, o 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
P.S. Łopat ci u nas dostatek. Nie od dziś ![]() ![]() https://www.wadowice24.pl/magazyn/3647- ... najca.html |
Autor: | brodaty [ 19 sty 2019, o 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Pruskim czy ruskim , to zostawmy niech prezes rozstrzygnie !!! |
Autor: | Ryś [ 19 sty 2019, o 17:11 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
A co to kto to ma do czego? ![]() Ależ bo my już tu mamy - jak widać na załączonem, zresztą - kompletny kanał. Nomen-omen... ![]() To i dbamy o zabytki, cywilizacji technicznej. Europejskiej ![]() ![]() |
Autor: | Wojciech [ 19 wrz 2019, o 07:43 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Rozmówki... Rozpoczęcie konsultacji dotyczących Kanału Śląskiego https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska ... bzQUdF7Rmg |
Autor: | Wojciech [ 14 mar 2020, o 22:00 ] | ||
Tytuł: | Re: Kanał Śląski | ||
Koszt budowy Kanału Śląskiego to ok 11 mld zł. Czy do budowy Kanału kiedykolwiek dojdzie ? Tego do końca nie wiadomo. Jeśli tak, to dopiero za kilkanaście lat lub później. https://wyry.pl/aktualnosci/kanal-slaski/ https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska ... u-laskiego 28 sierpnia 2019 r. w sali Sejmu Śląskiego w Katowicach odbyła się konferencja otwierająca III samorządowe konsultacje w ramach prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej, które są dedykowane koncepcji Kanału Śląskiego. Koncepcja Kanału Śląskiego obejmuje nowe połączenie wodne, które połączy Odrę w okolicach Kędzierzyna-Koźla i Wisłę w okolicach Oświęcimia. Potencjał kanału wykracza daleko poza kwestie transportowe i jest szansą na uporządkowanie wielu aspektów gospodarki wodnej na obszarze potencjalnego oddziaływania połączenia wodnego. W wystąpieniu otwierającym konferencję, wiceminister Grzegorz Witkowski podkreślił, że celem Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest prowadzenie racjonalnej gospodarki wodnej. Minister wskazał, że w regionie związanym z górnictwem należy poświęcić szczególną uwagę kwestiom zapewnienia wystarczającej ilości i jakości wody z uwzględnieniem skomplikowanych stosunków wodnych w związku z funkcjonowaniem kopalni. W opinii wiceministra Kanał Śląski w dłuższej perspektywie jest szansą na poprawę jakości życia mieszkańców, gdyż jego funkcje mogą wykraczać daleko poza korzyści transportowe. Główną częścią konferencji była sesja robocza przygotowana i prowadzona przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, głównego partnera ministerstwa w zakresie analiz technicznych opracowywanych na potrzeby Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej. Uczestnicy zostali zapoznani z wynikami analiz dotyczących weryfikacji wstępnych wariantów trasy przeprowadzonych przez Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy. Wyniki prac zostały przedstawione na mapach obrazujących przebieg trasy Kanału Śląskiego w wariantach do konsultacji. Do udziału w konsultacjach zostały zaproszone wszystkie jednostki samorządu terytorialnego w obszarze potencjalnych tras kanału. W konferencji wzięło udział ponad 150 osób z samorządów, instytucji naukowych i badawczych, sektora przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, a także administracji publicznej. Wydarzenie zostało zorganizowane we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Wszystkie materiały prezentowane podczas konferencji są do pobrania poniżej. W załączniku znajduje się także formularz, poprzez który można wyrazić uwagi lub aprobatę dla wskazanej koncepcji. Prosimy o wypełnienie formularza uwag i wysłanie najpóźniej do 6 września 2019 r., wyłącznie elektronicznie na adres: monika.wyszomirska@mgm.gov.pl.
|
Autor: | Mir [ 14 mar 2020, o 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Japończycy powiadają tak: Jeśli człowiek o czymś zamarzy, to to zrobi. |
Autor: | damit [ 15 mar 2020, o 03:06 ] |
Tytuł: | Re: Kanał Śląski |
Cytuj: Projekt połączenia rzek – Odry i Wisły nie jest nowością. Pojawił się na długo przed wojną i kilkukrotnie pojawiał się po, ponieważ kanał miałby być nową drogą transportu stali i węgla. Jednak z uwagi na wysokie koszty realizacji i budowy kanału na samych planach się kończyło. Jakiej stali? Jedyny znaczący producent stali znajduje się na kilkadziesiąt km na północ od wschodniego zakończenia projektowanego kanału. Jakiego węgla? Górnictwo węgla kamiennego w Polsce jest w fazie schyłkowej, perspektywy czasowe jego istnienia nie są zbyt długie. Uważam, że taka droga wodna ma sens tylko w wariancie połączenia jej z zakończeniem szerokiego toru w rejonie Sławkowa. Dopiero to nadałoby jej jakikolwiek sens ekonomiczny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |