Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2013, o 16:24 

Dołączył(a): 20 gru 2009, o 17:16
Posty: 29
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Polską


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
sajmon napisał(a):
No nic... Od poniedziałku zabieram sie za temat - "5% VAT + 1,7% clo"
Jesli bedie sukces, albo odbijemy sie od jakiejś "sciany" dam znać


Zdaje się, że w przepisach jest mowa o tym, że jacht musi być pod chorwacką banderą.
Więc do ww. dojdzie jeszcze opłata za rejestrację:
http://www.mppi.hr/userdocsimages/2005/new-ordinance-engl.pdf


BTW Jak Słowenia wchodziła do UE to też zrobiła promocję, ale o ile pamiętam na 10%.
Wtedy nie było dużego szumu, bo większość towarzystwa się przeniosła do Chorwacji. Teraz już nie za bardzo jest gdzie (ewent Turcja)

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 14:37 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jak ktoś ma Polską to chyba a nawet pewne, że jego jacht już "znajduje się" w obszarze celnym UE.
Co do Giblartaru to nie wiem ale wydawać by się mogło, że podatek trzeba zapłacić ale warto zwrócić uwagę na to czy jacht był wyprodukowany w UE, bo niby skąd miałby mieć certyfikat CE i czy z tego powodu był już zapłacony podatek VAT. Trzeba uważać aby nie dać się naciągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Jacek Woźniak napisał(a):
Jak ktoś ma Polską to chyba a nawet pewne, że jego jacht już "znajduje się" w obszarze celnym UE.
Co do Giblartaru to nie wiem ale wydawać by się mogło, że podatek trzeba zapłacić ale warto zwrócić uwagę na to czy jacht był wyprodukowany w UE, bo niby skąd miałby mieć certyfikat CE i czy z tego powodu był już zapłacony podatek VAT. Trzeba uważać aby nie dać się naciągnąć.


Udało Ci się dość dokładnie pomieszać wszystkie wymienione pojęcia.
Kwestia VAT nie ma nic wspólnego z miejscem wyprodukowania czy zarejestrowania jachtu.
Było już o tym tyle razy na forum, że nie wiem czy warto powtarzać.

W skrócie:
Obowiązek podatkowy w zakresie VAT powstaje z chwilą wprowadzenia jachtu, którego właścicielem jest osoba lub firma mająca siedzibę na terenie UE, na Unijny obszar celny.
W przypadku jachtów nowych kupowanych w UE przez osobę lub firmę spoza Unii obowiązku zapłaty VAT nie ma.
Wobec tego jacht kupiony przez Polaka poza obszarem Unii, np. w Chorwacji takiemu obowiązkowi nie podlegał.
W momencie wejścia Chorwacji do UE jej obszar stanie się częścią unijnego obszaru celnego. Wszystkie jachty znajdujące się w Chorwacji w chwili jej wejścia do UE zostaną więc "wprowadzone" na obszar unii.
Jachty zarejestrowane na spółkę z siedzibą w Gibraltarze teoretycznie nie będą podlegać obowiązkowi podatkowemu w zakresie VAT.
Trzeba jeszcze pamiętać, że w momencie wyprowadzenia jachtu poza obszar UE na dłużej (bodaj 18 miesięcy) w przypadku jego ponownego "sprowadzenia" również należy uiścić VAT.
Czyli np. Austriak kupił jacht w stoczni w 2000 roku i zapłacił VAT, ma na dowód tego fakturę, a w 2004 roku przeprowadził jacht do Chorwacji (poza Unię) w 2008 roku sprzedał jacht Polakowi, który zarejestrował go pod polską banderą, ale nadal pływał w Chorwacji. Taki jacht też będzie podlegać VAT pomimo iż był on wcześniej opłacony.

A już certyfikat Ce nie ma zupełnie nić wspólnego z podatkami. Jacht wyprodukowany w Chinach, w zgodzie z dyrektywami i normami UE tez może uzyskać potwierdzenie zgodności z CE.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
poniżej informacje dotyczące procedury, o której wszyscy już Coś wiedzą, nikt nic do nie wie do końca, a dotyczy jednostek pływających znajdujących się na terenie RH.


- procedurze podlegają tylko te jednostki pływające, których właściciele NIE ZAPŁACILI VAT-u na terenie UE
- jednostki pływające, których właściciele nie zapłacili tego podatku mogą przeprowadzić procedurę celną regulującą tę kwestię
- po przeprowadzeniu wszystkich formalności w dalszym ciągu NIE BĘDĄ mogli WYNAJMOWAĆ swoich jednostek turystom, znajomym…
- w konsekwencji właściciele takich jachtów nie będą musieli już kupować winiet, a na crew liście nie będzie ograniczeń w liczbie osób (proszę jednak pamiętać o różnicy pomiędzy wynajmowaniem jednostki pływającej, a korzystaniem z niej na potrzeby własne, czyli kiedy właściciel przebywa na jednostce ze swoją rodziną lub znajomymi…
Po przeprowadzeniu przedmiotowej procedury jednostka będzie pod chorwacka banderą i będzie uznana za jednostkę pływającą na potrzeby własne właściciela)
- krótko mówiąc procedura sprowadza się do przeprowadzenia procedury celnej i opłacaniu (rocznych) podatków takich samych jakim podlegają Chorwaci, ponieważ po prostu będzie to towar chorwacki
- właściciele, którzy nie zapłacili VAT-u ani nie chcą go zapłacić w RH powinni wypłynąć z obszaru RH do innego kraju niebędącego członkiem UE przed 1 lipca 2013 r.
- właściciele, którzy unikali zapłaty VAT-u po 31 maja 2013 r. podobno będą zmuszani przez chorwackie organy do jego zapłaty i nakładana na nich będzie kara (ani w ministerstwie, ani w kapitanacie, ani tym bardziej w urzędzie celnym nie umiano mi powiedzieć w jaki sposób będą zmuszali właścicieli przebywających poza obszarem RH do zapłacenia podatku ani o jakich karach mowa)
- wartość jednostki pływającej, od której naliczany jest podatek i inne opłaty określony zostanie na podstawie katalogu celnego, do którego nie będą Państwo mieli dostępu. Sprowadzi się to do tego, że będziecie musieli po prostu zaakceptować tę wartość (jeszcze nie słyszałam o przypadku, żeby właścicielowi udało się zaniżyć wycenę)
- procedurę możecie Państwo przeprowadzić sami, ale raczej proponuję, żebyście skorzystali z usług firmy spedytorskiej. Uwierzcie, że nie macie ani tyle czasu, ani tyle siły, żeby poradzić sobie z tym sami. Proszę uwierzyć, że lepiej zapłacić spedytorowi, bo akurat on w tej sytuacji i tak najmniej zarabia a będzie znacznie szybszy od was (przypominam również, że w RH to na rachunek spedytora wpłacać Państwo będziecie pieniądze). Państwo będziecie tylko musieli udzielić spedytorowi pełnomocnictwa
- właściciele jednostek, którzy zdecydują się na przeprowadzenie procedury nie muszą wypływać poza obszar RH


- procedura wygląda następująco (proszę pamiętać, że każda sytuacja jest indywidualna i możliwe są odstępstwa)
uzyskanie chorwackiego NIP-u dla właściciela jednostki pływającej
właściciel musi dostarczyć spedytorowi lub bezpośrednio do urzędu (w zależności od tego czy zleci prace spedytorowi czy sam będzie się tym zajmował ) wszystkie oryginalne dokumenty jednostki oraz dowód jego wykreślenia z rejestru w dotychczasowym kraju
właściciel musi dostarczyć (spedytorowi lub do urzędu) dokument Declaration of Conformity to 94/25/EC Directive), kopię EC Type Examination to 94/25/EC Directive) plus kopię ubezpieczenia. Jeżeli wybierzecie Państwo spedytora to pozostałą dokumentację: winietę, kopię paszportu, oryginalną lista rzeczy znajdujących się na jednostce spedytor załatwi sam w marinie. W przeciwnym wypadku musicie to sami załatwić
- po zakończeniu procedury celnej w kapitanacie lub Chorwackim Rejestrze Statków (w zależności od długości jednostki) uzyskać dokument rejestracyjny
- w przypadku jednostek o długości powyżej 12m dodatkowo trzeba wystąpić do odpowiednich urzędów z wnioskiem o nadanie nazwy jednostce, wystąpić z wnioskiem o pozwolenie na odbiornik radiowy oraz świadectwo dodatkowym przeglądzie


KOSZTY ZWIĄZANE Z PROCEDURĄ:
- koszt wpisu jachtu do chorwackiego rejestru wynosi od 50-100,00 HRK (za jednostki do 7m) do 4.000,00 HRK (jednostki od 15 do 24m)
- VAT w wysokości 5% wartości
- wynagrodzenie spedytora (najczęściej 1% od całości, ale może być różnie)
- opłata celna w wysokości 1,7% wartości (2,7% w przypadku pontonów)
- koszt poświadczenia notarialnego podpisów
- koszt tłumaczenia przysięgłego wszystkich oryginalnych dokumentów
- opłata za przegląd jednostki
- opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego dla jednostki
Wszystkie koszty są uzależnione od wielu parametrów: przede wszystkim od czynnika ludzkiego przy wycenie wartości jednostki (!), od długości jednostki, wyposażenia, miejsca przeglądu jednostki… więc nie ma sensu podawać jakiejkolwiek kwoty, ponieważ pewnie i tak nie będzie dokładną


KOSZTY STAŁE PO PRZEPROWADZENIU PROCEDURY:
- opłata za korzystanie z fal radiowych (300,00 HRK rocznie)
- opłata za korzystanie z tzw. dóbr morskich: 15,00 HRK za każdy metr długości jednostki + 5,00 HRK za każdy KW mocy silnika (ale tylko w przypadku silników o mocy powyżej 4KW)
- podatek za posiadanie jednostki pływającej
a/ jachty motorowe
do 30kW 30-100kW 100-500kW powyżej 500kW
7-10m długości 200,00HRK 400,00HRK 500,00HRK 2.500,00HRK
10-12m 300,00HRK 500,00HRK 1.000,00HRK 3.500,00HRK
długość ˃12m 400,00HRK 1.000,00HRK 3.000,00HRK 5.000,00HRK

a/ jachty
do 10kW 10-25kW 25-50kW powyżej 50kW
7-10m długości 200,00HRK 600,00HRK 1.000,00HRK 2.000,00HRK
10-12m 300,00HRK 800,00HRK 2.000,00HRK 3.000,00HRK
długość ˃12m 400,00HRK 1.500,00HRK 3.000,00HRK 4.000,00HRK
- inne opłaty, o których teraz nic nie wiadomo, ale które na pewno się pojawią
- jachty o długości powyżej 12m co 5 lat muszą przechodzić przegląd techniczny
- jachty do 12m otrzymają nowe oznaczenia (kombinacja liczb i liter), ale mogą również mieć nazwę
- jachty o długości powyżej 12m muszą mieć nazwę i to oryginalną w całej RH
- jeżeli właścicielem jednostki jest osoba prawna, a nie fizyczna to jeszcze nie wiadomo czy takie jednostki będą mogły przeprowadzić procedurę, ponieważ osoba prawna z założenia nie może mieć jednostki pływającej na potrzeby własne, gdyż jej podstawowym założeniem firmy jest prowadzenie działalności gospodarczej a nie wypoczynek, relaks… (a temu teoretycznie służą jednostki stanowiące własność osób fizycznych)


Są to informacje rzetelne - ale nie nalezy ich traktować jako oficjalną wykładnię interpretacji przepisów przez administrację RH

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
sajmon napisał(a):
KOSZTY ZWIĄZANE Z PROCEDURĄ:
- koszt wpisu jachtu do chorwackiego rejestru wynosi od 50-100,00 HRK (za jednostki do 7m) do 4.000,00 HRK (jednostki od 15 do 24m)
Ciekaw jestem jak wyglądałaby sytuacja w której właściciel przyholowałby mały jacht na czas urlopu do Chorwacji i po pływaniu ponownie wrócił z nim do Polski. Nie rozumiałbym dlaczego właściciel takiego jachtu w takim wypadku miałby wpisywać jacht do chorwackiego rejestu i przechodzić pod chorwackę banderę. Chyba, że ten wpis do rejestru miałby tylko znaczenie informacyjne, że taki jacht znajduje się na wodach chorwackich. Wiem, że tego rodzaju praktyki są dość popularne wśród motorowodniaków którzy swoje małe pływadełka ale o dużej mocy silników wożą tam i z powrotem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian J. napisał(a):
iekaw jestem jak wyglądałaby sytuacja w której właściciel przyholowałby mały jacht na czas urlopu do Chorwacji i po pływaniu ponownie wrócił z nim do Polski. Nie rozumiałbym dlaczego właściciel takiego jachtu w takim wypadku miałby wpisywać jacht do chorwackiego rejestu i przechodzić pod chorwackę banderę.


Nie ma obowiązku rejestracji - tylko możliwość. I jest to skierowana propozycja dla europejczyków mających jachty pod banderami państw pozaunijnych, lub obszarów wydzielonych. Nikt nie oczekuje rejestracji pod chorwacka banderą jednostek które przebywają tam czasowo. Również te jednostki które stacjonują tam "na stałe" nie muszą wykonywać żadnych formalnych ruchów poza (według mojej wiedzy - dotychczas) jednym z dwóch 1. opuszczenie wód chorwackich co jakis czas tak by nie stacjonować powyżej 18-tu miesięcy 2. Złożyć każdego roku oświadczenie w odpowiednim urzędzie (załatwiaja to mariny wydając odpowiedniu druczek urzedowy) że nie chce się wchodzić w Chorwacki obszar celny, podatkowy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przerejestrowanie teraz z państwa unijnego do Chorwacji byłoby dosyć bezsensowne - bo trzeba by zapłacić cło podatek, opłaty rejestracyjne - gdy za cztery miesiące Chorwaci będą juz w unii...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 10:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
sajmon napisał(a):
- po przeprowadzeniu wszystkich formalności w dalszym ciągu NIE BĘDĄ mogli WYNAJMOWAĆ swoich jednostek turystom, znajomym…
- w konsekwencji właściciele takich jachtów nie będą musieli już kupować winiet, a na crew liście nie będzie ograniczeń w liczbie osób (proszę jednak pamiętać o różnicy pomiędzy wynajmowaniem jednostki pływającej, a korzystaniem z niej na potrzeby własne, czyli kiedy właściciel przebywa na jednostce ze swoją rodziną lub znajomymi


jak w tym momencie rozwiązujesz swoją obecność na Nautisie ??
Pytam w kontekście luzackich rejsów chorwackich.
możesz napisac na PW

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Teraz jest lista załogi na winiecie, albo lista załogi "luzem" bez wpisywania na winietę, jeżeli się wpływa do Chorwacji ze Słowenii, Z Czarnogóry, albo z Włoch. Za cały dokument oprócz papierów łódki, mam power of attorney wystawione przez Gibraltarską spółkę. Inna sprawa że w Kapitanacie w Sibeniku po kilkudziesięciu wizytach goście już mnie kojarzą i nie zaglądają w żadne papiery tylko biją pieczątkę kasują 300 kuna i PA! Po przygodach Nautisa sprzed paru lat, w wielu innych marinach też kojarzą łódkę i witając nas z szelmowskim uśmiechem - nie wnikają w szczegóły.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 10:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
sytuacja jest dla mnie jakby nowa !!!
W zeszłym roku gdy trzeba było być wpisanym na winiecie temat mnie ominął gdyz kto inny był stałym kapitanem na Veni.
W tym roku mnie kopnie ten zaszczyt (chyba) a przepisy się zminieniają i jakby pojawia się nowy problem, z tego co ja rozkminiam żeby się nikt nie czepił powinieneś być dopisany do jachtu jako udziałowiec, choćby 1%, czy może się mylę ????

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Sądzę że to by było optymalnie legalne, ale do tej pory Chorwaci kierowali sie logiką i zdrowym rozsadkiem w wiekszym stopniu niż literą prawa. Zawsze możesz twierdzic ze jesteś kuzynem, szwagrem, siostrzeńcem własciciela - nie wiem czy jakiemukolwiek Chorwatowi chciao sie bedzie robic afere po wejsciu do Unii. Już teraz zdarzyło sie że armator z kumplami pływal po Kornatach - nie wpisał nikogo do winiety. Akurat trafił sie pozar wyspy - chlopcy zuzyli wszystkie gasnice z jachtu - doczekali sie chorwackiej strazy pozarnej. Ponieważ zachodziło podejrzenie że ktos zaprószył ogień a tylko oni byli w poblizu - sprawdzili im wszystkie papiery, środki pirotechniczne, pogrozli palcem i kazali nazajutrz zglosic sie do kapitanatu w celu uzupełnienia wpisów.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

junak73 napisał(a):
W tym roku mnie kopnie ten zaszczyt

No to sie bedziemy widywać a Szkaradku! Pytałes o cene wiesz za co - wiesz w jakim terminie????

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 17:04 

Dołączył(a): 20 gru 2009, o 17:16
Posty: 29
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
dostałem z mariny , po 4 latach obecności , takie pismo :

Szanowny Panie,
Po przejrzeniu dokumentacji na temat Pańskiego statku zauważono, że nie posiadamy dokumentu, który umożliwiłby nam na uzyskanie informacji na temat ostatniego wejścia / wyjścia Pańskiego statku na wody terytorialne Republiki Chorwacji lub śródlądowe Republiki Chorwacji.
Zgodnie z przepisami celnymi Republiki Chorwacji oraz załącznikiem C do Międzynarodowej Konwencji w sprawie odprawy czasowej, statki, które są wwożone czasowo do Republiki Chorwacji dla użytku prywatnego, są wolne od opłat celnych, pod warunkiem, że statek jest zarejestrowany pod banderą inną niż kraj odprawy, z właścicielem będącym osobą posiadającą siedzibę lub miejsce zamieszkania poza obszarem odprawy czasowej oraz że statek jest importowany i używany przez osoby, które mieszkają na tym terytorium.
Taka odprawa czasowa może trwać łącznie do 18 miesięcy od daty wejścia na wody terytorialne Republiki Chorwacji lub śródlądowe Republiki Chorwacji, lub 24 miesiące jeśli statek w międzyczasie znajduje się w innej procedurze celnej (na przykład, w w składzie celnym mariny).
Po tym okresie właściciele statków są zobowiązani do eskortowania statku z obszaru celnego Republiki Chorwacji z zachowaniem procedury wszystkich formalności celnych. Statek jest wypisany i wpisany ponownie w urzędzie celnym w każdym z portów otwartych dla ruchu międzynarodowego w Republice Chorwacji oraz, jeśli wejście / wyjście są śródlądowe, to na przejściach granicznych. Biorąc pod uwagę, że nie istnieje określony okres między tymi dwoma działaniami, wejście i wyjście mogą być tego samego dnia. Po tym właściciel statku jest zobowiązany do złożenia wniosku do właściwych władz portu lub urzędu celnego wjazdu, o nową procedurę odprawy czasowej, jeżeli właściciel statku ma zamiar pozostawić statek w marinie.
Biorąc pod uwagę wejście Republiki Chorwacji do Unii Europejskiej 1 lipca 2013 r., oraz fakt, że Unia Europejska jest również sygnatariuszem powyższej Konwencji (93/329/EWG: Decyzja Rady z dnia 15 marca 1993 r. dotycząca przyjęcia Konwencji w sprawie odprawy czasowej oraz przyjmująca jej załączniki), po przystąpieniu do Unii Europejskiej, odprawa czasowa będzie możliwa tylko dla statków niezarejestrowanych w UE, z właścicielem posiadającym siedzibę lub miejsce zamieszkania poza UE i pod warunkiem, że wejście, jak również użytkowanie jest wykonywane przez osoby z siedzibą lub miejscem zamieszkania poza UE. Informowaliśmy już Pana o powyższym, jak również o możliwości zarejestrowania statku pod banderą Chorwacji.
Dlatego proszę przedstawić recepcji mariny w terminie 15 dni od daty otrzymania tego listu, dla statku, który znajduje się w składzie celnym lub odprawie czasowej w marinie ACI, właściwą dokumentację, potwierdzającą, że od ostatniego wejścia na wody terytorialne Republiki Chorwacji lub śródlądowe Republiki Chorwacji upłynęło mniej niż 18/24 miesięcy (lista załogi i pasażerów z pieczęcią przyjęcia Republiki Chorwacji). Jeśli nie będzie Pan w stanie uzyskać dokumentacji, a takowa istnieje, proszę przysłać nam krótkie oświadczenie stwierdzające kiedy statek ostatnio opuścił wody terytorialne Republiki Chorwacji, lub śródlądowe Republiki Chorwacji. Druk oświadczenia został dołączony do niniejszego pisma.
W przeciwnym razie, jeśli ankieta celna znajduje się w marinie, może powstać dług celny dla Pańskiego statku, jak również odpowiedzialność za przestępstwo niepodporządkowania się przepisom prawa w Republice Chorwacji, za które ACI d.d. nie ponosi odpowiedzialności.
W przypadku, gdy złożył już Pan wniosek o zmianę flagi na flagę chorwacką, proszę zignorować to zawiadomienie. Może Pan uzyskać formularz wniosku za pośrednictwem serwisu rejestracyjnego ACI. W załączeniu więcej informacji na ten temat.


więc jak nie kijem go , to pałką , czas wypływać z Chorwacji.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Vela III napisał(a):
. . . odprawa czasowa będzie możliwa tylko dla statków niezarejestrowanych w UE, z właścicielem posiadającym siedzibę lub miejsce zamieszkania poza UE i pod warunkiem, że wejście, jak również użytkowanie jest wykonywane przez osoby z siedzibą lub miejscem zamieszkania poza UE. .......


To chyba wyklucza dalsze używanie w Chorwacji jachtu zarejestrowanego np na Gibraltarze, przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Vela III napisał(a):
więc jak nie kijem go , to pałką , czas wypływać z Chorwacj

I to szybko - nawet na chwilkę. Całe szczęście ze my wyskoczylismy do Czarnogóry na parew dni. Ufff :cool:
Na podstawie samej winiety pogranicznicy nie sa w stanie na pierwszy rzut oka stwierdzić jak długo stacjonujesz w HR. Gorzej jak zaczną gmyrać w komputrze...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gregs napisał(a):
To chyba wyklucza dalsze używanie w Chorwacji jachtu zarejestrowanego np na Gibraltarze, przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce.
Dlaczego? - tyle że to nieopłacalne z racji ograniczeń winietą, ale przy zachowaniu jednorazowego pobytu do 18-tu miesiecy - chyba nic sie nie zmienii dla jednostek spoza unii...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Głowa mała na to wszystko.
Moja sytuacja będzie nastepująca. W sierpniu kupuję jacht zarejestrowany w Polsce, który jego aktualny właściciel kupił w USA i przypłynął ładne kilka lat temu, najpierw do Chorawacji, potem jak weszły nieszczęsne winiety, listy itp., przeniósł się do Grecji.
Zakładam, że wszystkie sprawy podatkowe ma uregulowane, bo znam człowieka od zawsze (ale jeszcze się dowiem)
Tak dla uporządkowania w głowie - jeśli w sierpniu, może później, pojawię się jachtem pod polską (unijną) banderą na chorwackim (unijnym) terenie, nie grozi mi żadne chorwackie 25%, bo jacht został już wprowadzony w unijny obszar celny. Czy się mylę?

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jeśli był zapłacony Vat i cło w Grecji, Polsce czy innym kraju - jesteś w unijnym obszarze celnym - od lipca Chorwacja ma byc częścia unii wiec bedziesz mogł "bezpiecznie" pływac na ich wodach

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL