Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 12:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2013, o 15:03 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Ahoj.

Mamy wstępnie prawie ukończony plan rejsu jachtem motorowym z Sukosanu k. Zadaru. Nie wiem czy planować już wypłynięcie w pierwszy dzień, np przejmując jacht zaraz po południu max do 14.00 czy już lepiej dać sobie spokój i przygotować się do startu dzień później.

1) Sukosan - Skradin i kapiel w wodospadzie- nocleg gdzies tam lub w msc Sibenik.
2) Skradin - Murter po drodze jakieś zatoczki na kąpiel
3) Murter - Kornaty - Dugi Otok - gdzieś tam nocleg, jeszcze nie wiem gdzie.
4) Dugi Otok - Goli ( stare opuszczone więzenie)wyspa Pag - zrce:-)
5) Wyspa PAG - wyspa Rab - Wyspa KRK ( Baska).
gdzies nocleg i powrót do portu macierzystego w przedostatni dzień.

Jacht motorowy. Dzienne przeloty od 40-70Mm. Posiadam zeszyt GPS i książkę 808 zatok. Nadal nie wiem co jeszcze warto w tej środkowo-pólnocnej Dalmacji jeszcze zobaczyć. Chcemy zobaczyć jeszcze do połowy zatopiony wrak gdzieś w okolicach Dugi otok ( mam współrzedne) oraz może połowić jakąś rybkę delikatnie.

Pozdrawiam
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 00:20
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SSM, VB
Ale ostracyzm :D
Plan ambitny nawet jak na motorówkę. Najbardziej podoba mi się piąty dzień; chcecie je tylko wszystkie objechać?


Posiadam zeszyt GPS i książkę 808 zatok:
A może jeszcze jakieś mapki?

Panie i Panowie, nie bądźcie tacy, pomóżcie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Uciekajcie z Sukosanu jak najszybciej :-? - betonowa pustynia. Jesli chodzi o ilosc potencjalnych miejsc "w zasięgu" - dymiarze górą :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Electrobody napisał(a):
A może jeszcze jakieś mapki?

bez mapek tez przezyją, jak nie beda pływać z zamknietymi oczami...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 00:20
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SSM, VB
OK, ale uważam, że np. Kornaty i Dugi Otok to za dużo na jeden dzień, albo - albo. W obrębie NPK nie wolno pływać szybko, trzeba uważać z nawigacją (dlatego ta mapa). A Dugi jest naprawdę dugi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Electrobody napisał(a):
W obrębie NPK nie wolno pływać szybko, trzeba uważać z nawigacją (dlatego ta mapa).
Wow! Mapa pozwala pływać szybko? Naoglądałeś się przejścia koło Islandii w filmie "Polowanie na Czerwony Październik"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 00:20
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SSM, VB
Maar napisał(a):
Wow! Mapa pozwala pływać szybko?


:D
To była informacja dla motorowodniaków, oni lubią czasem dać ognia na zakazie.
A mapę uważam za bardzo przydatną rzecz na Kornatach, no chyba że Sean C. i Alec B. są na pokładzie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2013, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Electrobody napisał(a):
A mapę uważam za bardzo przydatną rzecz na Kornatach
Końcowa część zacytowanego zdania ciśnie na usta gromie: WOW!

ps. Dla przykładu w estuarium Tamizy to bez map można spoko (Moniia wszak odbiera telefon zawsze) bez map, a w sztokholmskich szkierach to Jurek Sychut za mape robi. Na Kornatach to dziwnie jest ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 07:57 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
mapy?
nie wymieniłem ich, ponieważ uważam że to podstawa,podobnie jak GPS. Z tego co wiem, dostanę je w porcie macierzystym podczas przejęcia jachtu. Natomiast GPS trochę poćwiczę to urządzenie i też jakiegoś tam problemu nie powinno być.
Może plan faktycznie, zwlaszcza w piąty dzień zbyt ambitny, zbyt objazdowy.
Nie wiecie może jak to jest jak w dzień przejęcia jachtu przyjedzie się dopiero wieczorem do portu po jacht czy nie będzie problemu tj w sobote ok 20-21.00? Oddając jacht to wiem, że najlepiej w sobotę rano.
Można prosić o nazwy lub współrzedne jakiś fajnych urokliwych zatoczek w w/w obszarze.
Również takich, gdzie można dość spokojnie spędzić noc na kotwicy Najlepiej jakby zawierały jeszcze jakąś regionalną restauracyjkę, gdzie można coś dobrego, niekoniecznie drogo zjeść.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 12:39 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Hania&Maciek napisał(a):
...Z tego co wiem, dostanę je w porcie macierzystym podczas przejęcia jachtu...


Pamiętaj, że mapy które dostaniesz w Chorwacji nie będą najprawdopodobniej w systemie WGS-84 - co za tym idzie długość geograficzna odczytana z GPS nie będzie odpowiadała tej z mapy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 13:28 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Moze, tak byc na 90 %, jak pisze maverick? Wiec zapytajcie w marinie .


Pzdr


AJKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 13:54 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 14:41 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
czyli są mapy z uwzględnieniem tego systemu. Te poprawki trzeba tylko uwzględnić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
maverick napisał(a):
Pamiętaj, że mapy które dostaniesz w Chorwacji nie będą najprawdopodobniej w systemie WGS-84 - co za tym idzie długość geograficzna odczytana z GPS nie będzie odpowiadała tej z mapy

Co w połączeniu z mgłami które na Chorwacji sa tak powszechne dzień w dzień - praktycznie uiemozliwi zeglugę :D
Ludzie skończcie dyrdymały wypisywac - Hania z Mackiem zapytali o fajne miejsca, sympatyczne restauracje, a nie o uczone teorie rozbieźnosci GPS z pogladowymi mapami generalnymi rozdawanymi w Kapitanatach :-?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jakim sprzetem i kiedy zamierzacie pływać

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
sajmon napisał(a):
a nie o uczone teorie rozbieźnosci GPS z pogladowymi mapami generalnymi rozdawanymi w Kapitanatach

To nie jest tak. Chorwackie atlasy żeglarskie (których nikt nie rozdaje, niestety) mają odwzorowanie "według" WSG 84. A nie WSG 84. Jeżeli chcemy mieć idealną pozycję trzeba wprowadzić poprawkę. Nie jest to jednak żaden problem, bo wszystkie niebezpieczne miejsca są dobrze oznaczone, a z widocznością nie ma problemów.
http://sklep.sail-ho.pl/mapy-locje-i-pr ... ppk60.html

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
mają odwzorowanie "według" WSG 84. A nie WSG 84. Jeżeli chcemy mieć idealną pozycję trzeba wprowadzić poprawkę.

Domyślam sie ze poprawkę należy nanieść wg WSG 84

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 15:35 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
sajmon napisał(a):
maverick napisał(a):
Pamiętaj, że mapy które dostaniesz w Chorwacji nie będą najprawdopodobniej w systemie WGS-84 - co za tym idzie długość geograficzna odczytana z GPS nie będzie odpowiadała tej z mapy

Co w połączeniu z mgłami które na Chorwacji sa tak powszechne dzień w dzień - praktycznie uiemozliwi zeglugę :D
Ludzie skończcie dyrdymały wypisywac - Hania z Mackiem zapytali o fajne miejsca, sympatyczne restauracje, a nie o uczone teorie rozbieźnosci GPS z pogladowymi mapami generalnymi rozdawanymi w Kapitanatach :-?


Jeśli rozbieżność 400 m w pozycji jest dla Ciebie nieistotna, to tylko pozostaje mi Tobie pogratulować, a wychodząc na morze i odrzucając czynnik pogorszenia widzialności z powodu niskiego prawdopodobieństwa jego występowania - no cóż nasuwa mi się tylko jedno - głupcy na morzu giną...

sajmon napisał(a):
Cape napisał(a):
mają odwzorowanie "według" WSG 84. A nie WSG 84. Jeżeli chcemy mieć idealną pozycję trzeba wprowadzić poprawkę.

Domyślam sie ze poprawkę należy nanieść wg WSG 84


Nie WSG tylko WGS

Chorwackie mapy nawigacyjne bazują na odwzorowaniu opartym na elipsoidzie Bessel-1841 i żeby z WGS-84 przejść na Bessela trzeba poprawić współrzędne o wartości ze zdjęcia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 15:50 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Hania&Maciek napisał(a):
Nadal nie wiem co jeszcze warto w tej środkowo-pólnocnej Dalmacji jeszcze zobaczyć. Chcemy zobaczyć jeszcze do połowy zatopiony wrak gdzieś w okolicach Dugi otok ( mam współrzedne) oraz może połowić jakąś rybkę delikatnie.

Pozdrawiam
Maciek


Może zainteresuje Was strona o żeglarstwie w Chorwacji:
http://www.c-iyc.com/CIYC/CIYC_Home.html

jeżeli chodzi o środkową Dalmację, to polecam błękitna grotę na wyspie bisevo, najpieknieszą jaką kiedykolwiek widziałem zatoczkę Stiniva na wyspie Vis no i oczywiście miasto Hvar. Skradin macie w planach, również polecam, po drodze możecie zachaczyć o Primosten - bardzo zadbane misto.

Pozdro,

Arek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Hania&Maciek napisał(a):
1) Sukosan - Skradin i kapiel w wodospadzie- nocleg gdzies tam lub w msc Sibenik.
2) Skradin - Murter po drodze jakieś zatoczki na kąpiel
3) Murter - Kornaty - Dugi Otok - gdzieś tam nocleg, jeszcze nie wiem gdzie.
4) Dugi Otok - Goli ( stare opuszczone więzenie)wyspa Pag - zrce:-)
5) Wyspa PAG - wyspa Rab - Wyspa KRK ( Baska).
gdzies nocleg i powrót do portu macierzystego w przedostatni dzień.


maverick napisał(a):
jeżeli chodzi o środkową Dalmację, to polecam błękitna grotę na wyspie bisevo, najpieknieszą jaką kiedykolwiek widziałem zatoczkę Stiniva na wyspie Vis no i oczywiście miasto Hvar. Skradin macie w planach, również polecam, po drodze możecie zachaczyć o Primosten - bardzo zadbane misto.

Primosten to po drodze moga sobie wyskoczyć, obejrzec idąc ze Skradin na Murter, czy w trakcieprzejścia Pag - Rab - Krk? :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Hania i Maciek- w Skradin polecam restaurację przed skradińskim mostem. Gdybyscie zaplanowali w Skradin nocleg - dla gości restauracji miejsce przy pomoście pływajacym z muringami jest gratis. Jedzenie w rozsądnych cenach i bardzo O.K.
Misateczko można obejrzeć dopływając sobie pontonem. W samym porcie bardzo urozmaicone menu oferuje restauracja Marina. Stawki chorwackie ani drogo ani tanio. Dobre pizzerie znajdziecie troszkę głebiej zapuszczając się w środek miasteczka.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 16:34 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Sajmon napisał(a):
Primosten to po drodze moga sobie wyskoczyć, obejrzec idąc ze Skradin na Murter, czy w trakcieprzejścia Pag - Rab - Krk?


Czytaj ze zrozumieniem człowieku, ale specjalnie dla Ciebie wytłumaczenie; jeżeli skorzystali by z mojej sugestii odnośnie Hvaru, Visu i Biseva, to po drodze do Skradin mieli by Primosten.

Czy Sajmon juz wszystko rozumie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 00:20
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SSM, VB
Hania&Maciek napisał(a):
Nie wiecie może jak to jest jak w dzień przejęcia jachtu przyjedzie się dopiero wieczorem do portu po jacht czy nie będzie problemu tj w sobote ok 20-21.00? Oddając jacht to wiem, że najlepiej w sobotę rano.


Nie wiem, jakie zwyczaje są w Sukosanie ale np. w Splicie ok 21.00 zaczynają się niepokoić. Dobrze jest mieć telefon do mariny i zadzwonić z drogi. Spowrotem lepiej stanąć w marinie już w piątek wieczorem; oddanie łódki najczęściej jest do 9.00 w sobotę, a ono trochę trwa (papiery, kaucja, nurek itd.). Poza tym trzeba łódź ogarnąć przed oddaniem.

W Skradinie super knajpka z rewelacyjnymi rybami nazywa się Bonaca, 150m od portu (są strzałki)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 20:30 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Nie wierzę, cała masa wujków dobra rada.
Hania i Maciek się nie przejmujcie WSG-sami, na jachcie wszystko będzie i będzie działało, bierzcie łódkę i płyńcie.
Jak chcecie parę dobrych miejscówek z fajnymi knajpkami to mogę podesłać na PW jak będę miał chwilkę czasu. Puszki piwa pod tym no... aha, kilem ;) czy raczej w tym przypadku stępką

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 21:02 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
no z tą błękitną grotą i hvarem to może być ciężko. Skradin to i tak duże odchylenie na południe w stosunku do tego co chcemy opłynąć za tym razem. dzieki chlopaki za wszystkie rady. trzeba pospiywać te zatoczki i restauracje zeby nie uciekły.
odnośnie gps, myśle ze wystarczy, mapy traktował będę poglądowo, odchylenie rzedu 400m owszem to nie mało ale nie tak wiele zeby sie zgubic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 21:25 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
jakim sprzętem? miała być Adria 1002 ze sterem strumieniowym (3 kabiny) ale jest Vector 950 ( dwie kabiny). Zmieniłem bo zorientowałem się, że wcale nie tak łatwo jest kogoś znaleść na taką wyprawę. Dzięki temu ma być łatwiej ( krótszy jacht) taniej ( bo jest tańszy) i szybciej ( bo wchodzi w ślizg). Wyruszamy 28.09.2013 i to jest pewne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
junak73 napisał(a):
Jak chcecie parę dobrych miejscówek z fajnymi knajpkami to mogę podesłać na PW j

Haloo :D Co za kumoterstwo??? Fajne zatoczki i knajpy poprosimy na forum ogólnym!

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 22:55 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
jestem za


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
junak73 napisał(a):
przejmujcie WSG-sami


no i czytaj ze zrozumieniem :lol: Podobno ze trzeba drżeć przed WGS-ami. No i jak Ty wogóle wpłynałeś do Skradin nie wiedząc o WGS-ach... Pewnie po brzegu płynałeś.

Co do "poleceń" [plecam przemiła rodzinną knajpke na wyspie Prvić - Prvic Luka. Nazwy nie pamietam - ale ma charakterystyczne parasolki z trzciny, jest polozona nad sama wodą juz w obrębie cześci "portowej" na zachód od hotelu Maestral. Od południowej strony przy miasteczku Sepurine - bezpieczne boje na nocleg - do tej pory bezpłatne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zeszłej jesieni trafiliśmy na dobre jedzenie (mała knajpka rodzinna z grilem w nieciekawym budyneczku z pustaków :D ) po awaryjnym ladowaniu nawyspie Kakan. Zatoczka pierwsza na zachód od przesmyku miedzy Kakanem, a Kaprije

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
maverick napisał(a):

Jeśli rozbieżność 400 m w pozycji jest dla Ciebie nieistotna, to tylko pozostaje mi Tobie pogratulować, a wychodząc na morze i odrzucając czynnik pogorszenia widzialności z powodu niskiego prawdopodobieństwa jego występowania - no cóż nasuwa mi się tylko jedno - głupcy na morzu giną...

sajmon napisał(a):
Cape napisał(a):
mają odwzorowanie "według" WSG 84. A nie WSG 84. Jeżeli chcemy mieć idealną pozycję trzeba wprowadzić poprawkę.

Domyślam sie ze poprawkę należy nanieść wg WSG 84


Nie WSG tylko WGS

Chorwackie mapy nawigacyjne bazują na odwzorowaniu opartym na elipsoidzie Bessel-1841 i żeby z WGS-84 przejść na Bessela trzeba poprawić współrzędne o wartości ze zdjęcia


Primo, błąd rzędu 400 metrów (425 dokładniej) to jest w długości. W szerokości jest tylko 19 metrów...
Secundo - co za problem dodać poprawkę do tego co gps pokazuje? Albo po prostu nie pchac sie za blisko miejsc, gdzie nie powinno nas być??

Tertio - tak, błąd 400 metrów jest nieistotny. Jak sie myśli. Warto pocwiczyc, to naprawdę nie boli. I zamiast wpatrywac sie w ekran plotera, wyjrzeć czasem przed dziób może?

W sumie czasami sie zastanawiam, jak czytam takie teksty, jak przeżyliśmy do tej pory... ;)
Polecam jako lekturę uświadamiającą Wyścig do Newport Baranowskiego. Krzysztof swietnie opisuje tam slalom pomiędzy nautofonami. Gps wtedy był w planach. Dalekich, jesli chodzi o cywilne zastosowanie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 07:43 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
wiecie może jak to wygląda na lotnisku w Zadarze ( Zemuniku). Jak najlepiej dostać się stamtąd do portu w Sukosanie. Podobno są taksówki ( może ktoś potwierdzić). Podobno za 20 Euro. pojedzie. Inne połączenia autobusowe to podobno przez Zadar, duża strata czasu i podobne pieniądze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 09:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Taxi korporacyjne bez targowania to koszt około 25 Eur, ale ja bym polecał poświęcić 15 min i popytać w okienkach z informacjami, zawsze ktoś ma jakiegoś kolege z busem który zawiezie za 2/3 ceny. W Zadarze nie ądowałem ale w Splicie zawsze udaje mi się załatwic jakiegoś busa.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 16:36 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Miałem nie zaśmiecac wątku, ale pozwole sobie odnieść sie do poniższego:
Moniia napisał(a):
Cytuj:
Primo, błąd rzędu 400 metrów (425 dokładniej) to jest w długości. W szerokości jest tylko 19 metrów...


A to luzik - błąd okolo 400 m w szerokości się nie liczy :lol:

Cytuj:
Secundo - co za problem dodać poprawkę do tego co gps pokazuje?


żaden problem, ktoś coś napisał, że to problem???????? Ja odniosłem się tylko do tematu map, i zasygnalizowałem problem, żeby się nie zdziwił.

Cytuj:
Tertio - tak, błąd 400 metrów jest nieistotny. Jak sie myśli. Warto pocwiczyc, to naprawdę nie boli. I zamiast wpatrywac sie w ekran plotera, wyjrzeć czasem przed dziób może?


Tak jest nieistotny szczególnie jak wyjrzysz przed dziób i zastaniesz widoczność rzędu 200 m :lol:
A co do plottera, to tam zobrazowanie jest zgodne z pozycją, problem leży przy nanoszeniu pozycji z plottera na mapy papierowe odwzorowane w innym systemie

Cytuj:
W sumie czasami sie zastanawiam, jak czytam takie teksty, jak przeżyliśmy do tej pory... ;)
Polecam jako lekturę uświadamiającą Wyścig do Newport Baranowskiego. Krzysztof swietnie opisuje tam slalom pomiędzy nautofonami. Gps wtedy był w planach. Dalekich, jesli chodzi o cywilne zastosowanie...


nie widzę związku

P.S.
Czy na tym forum do każdego postu trzeba sie przypier....ć ??????

Pozdrawiam

Arek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL