Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 13:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Stałem na Tryznoni 1 1.2 tyg temu wrzucę parę informacji pózniej.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Do Tryzonii wpłynęliśmy póznym popołudniem. Bez problemu znalezliśmy miejsce longside. Tak zresztą stoi tam większość jachtów. Marina bardzo dobrze osłonięta ze wszystkich stron. Zafalowanie umiarkowane , ale tylko bliżej wejścia do portu. Spore wahania poziomu wody!!. Większość jachtów sprawia wrażenie stojących tam od zawsze. Znalazłem również jeden jacht z Polski pod plandeką bez załogi. Żadnych opłat. WI FI w tawernie/ pyszne tanie jedzenie/. H20 dostępne, ale nie na kejach. Kontenery na śmieci przy wejściu na pomosty , chyba nigdy nie opróżniane. Co godzinę z Tryzonii na ląd stały pływa taksówka wodna. W głębi portu , wewnątrz, przy początku falochronu stoi potężny stalowy kuter rybacki, który chyba już nigdy nie zobaczy morza:). Wydaje mi się , że do jego burty można śmiało , bezpiecznie, przycumować na dłużej.


Załączniki:
Komentarz: Tryzonia
20120915950.jpg
20120915950.jpg [ 85.95 KiB | Przeglądane 5400 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 12:23 

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 15:34
Posty: 116
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Czyli zadnych zmian w Trizonii, czas plynie tam powoli...

_________________
Pozdrawiam,
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2012, o 00:40 

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 15:34
Posty: 116
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Jaras napisał(a):
Czyli zadnych zmian w Trizonii, czas plynie tam powoli...


Sorka, za brak polskich znaków ale pisałem będąc w Grecji i korzystając grzecznościowo z kompa greckiego.
... A, tak na marginesie, już kombinuję, kiedy jeszcze uda mi się odwiedzić Tryzonię...
Jak byliby chętni na wspólny rejs..., kontaktujcie się ze mną.

_________________
Pozdrawiam,
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 19:40 

Dołączył(a): 14 cze 2012, o 22:20
Posty: 19
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: KJ
CZesc wybieram sie tam za rok z rodzinak i znajomu=ymi bardzo podobna trasa , powiedz cos o cenach postojow tak ogolnie plus cena za wode i podobne atrakcje , z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 21:58 

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 15:34
Posty: 116
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Największy koszt to przejście Kanału Korynckiego /zależnie od długości łódki/ W portach albo nie płacisz nic albo niewielkie kwoty rzędu paru euro, najwięcej zapłaciliśmy w Zakhyntos 30 euro w tym 5 za prąd i 5 za wodę. Opłaty portowe to niewielki procent kosztów całego przedsięwzięcia.

_________________
Pozdrawiam,
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2012, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
viewtopic.php?f=28&t=8605&hilit=kana%C5%82+koryncki

sporo informacji o kanale korynckim

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 10:58 

Dołączył(a): 14 cze 2012, o 22:20
Posty: 19
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: KJ
dzieki bardzo , co do kanalu to znalazlem ich strone i obliczylem co trzeba , dzieki bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
parę Nm na mostem Rion jest marina Messolonghi
tu masz troche informacji o niej

viewtopic.php?f=28&t=10422&hilit=messolonghi+marina

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
W sierpniu zrobiłem tą trasę tam i z powrotem. Poniżej kilka informacji, może się przydadzą.
Przed przejściem kanału trzeba się zgłosić 30-60 minut wcześniej przez VHF. Informują ile będzie trzeba poczekać, a potem wywołują gdy można ruszać. Przynajmniej wiadomo, ile się ma czasu.
To samo przed mostem Rio, podają którą stroną masz płynąć. Standardowo na wschód przejście południowe, na zachód północne.

Na Tryzoni stałem burtą do tego stalowego kutra bo nie było wolnych miejsc. Gdyby nie stojąca obok pływająca śmieciarka miejsce byłoby super.
W Koryncie postój bez problemu (i opłat) w porcie lub na kotwicy przed.
W Messolongi można też stawać w głębi zatoki po płn stronie, longside bez opłat lub pośrodku na kotwicy.
Dla nas największym kosztem po kanale było paliwo, bo w zatoce Korynckiej i Patras zazwyczaj słabo wieje (lub wcale nie wieje).

W obie strony między Koryntem a Trizonią spotkaliśmy duże stado delfinów. Towarzyszyły nam prawie pół godziny. Jak wymyślę jak wstawić film to się podzielę wrażeniami.

W Zakyntos za Bavarie 42 płaciłem w sierpniu 20 euro - trzeba się targować :-)

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2012, o 17:56 

Dołączył(a): 19 cze 2012, o 15:34
Posty: 116
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Gregs napisał(a):
Przed przejściem kanału trzeba się zgłosić 30-60 minut wcześniej przez VHF.

Nigdzie się nie zgłaszałem, stanąłem przy nabrzeżu, poszedłem do biura, zapłaciłem, wróciłem na jacht, na radiu niewiele się dowiedziałem, sygnałem do wypłynięcia było machnięcie ręką kolesia, który wychylił się z biurowego okna.
Gregs napisał(a):
To samo przed mostem Rio

Tu się zgadza, należy się zgłosić, pytają o wysokość masztu i mówią, między którymi przęsłami należy płynąć, z zasady tak, jak napisał Gregs.
Gregs napisał(a):
bo w zatoce Korynckiej i Patras zazwyczaj słabo wieje (lub wcale nie wieje).

W drugiej połowie lipca było inaczej, wiało jak należy. Więc bywa różnie.
Gregs napisał(a):
W obie strony między Koryntem a Trizonią spotkaliśmy duże stado delfinów. Towarzyszyły nam prawie pół godziny.

To chyba dyżurne stado delfinów, bo i nam towarzyszyło dość długo mniej więcej w tym samym miejscu. Muszę zaznaczyć, że było to jedyne spotkanie z delfinami w czasie 2-tygodniowego rejsu.
Gregs napisał(a):
W Zakyntos za Bavarie 42 płaciłem w sierpniu 20 euro - trzeba się targować

Płaciłeś tyle z prądem i wodą, czy tylko postój? My za B 44 zapłaciliśmy 20 plus po 5 za wodę i prąd, jak wspomniałem. Byli z nami znajomi katamaranem, płacili 20 euro bez wody i prądu.

_________________
Pozdrawiam,
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2012, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Jaras napisał(a):
Gregs napisał(a):
Przed przejściem kanału trzeba się zgłosić 30-60 minut wcześniej przez VHF.

Nigdzie się nie zgłaszałem, stanąłem przy nabrzeżu, poszedłem do biura, zapłaciłem, wróciłem na jacht, na radiu niewiele się dowiedziałem, sygnałem do wypłynięcia było machnięcie ręką kolesia, który wychylił się z biurowego okna.

Ciekawe jak byś zobaczył czy Ci kiwają gdybyś płynął w drugą stronę? :)
Obowiązek zameldowania się przed kanałem na VHF 11 jest podany np. w locji.
Przypomniało mi się, że kanał jest zamknięty jeden dzień w tygodniu (zazwyczaj we wtorki).
Jest też zamykany w przypadku konieczności prowadzenia prac pogłębieniowych i ostatnio strajków. Bezpieczniej jest wcześniej się upewnić czy kanał będzie czynny.
Opłata dla jachtów wynosi 80 euro +(LOA-9)*23 plus VAT.
Jaras napisał(a):
Gregs napisał(a):
W Zakyntos za Bavarie 42 płaciłem w sierpniu 20 euro - trzeba się targować

Płaciłeś tyle z prądem i wodą, czy tylko postój? My za B 44 zapłaciliśmy 20 plus po 5 za wodę i prąd, jak wspomniałem. Byli z nami znajomi katamaranem, płacili 20 euro bez wody i prądu.

Z prądem i wodą. Najpierw miało być więcej, stanęło na 20 euro.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 13:22 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam Szanownych Kolegów Żeglarzy ......Jest to mój pierwszy wpis, więc witam Wszystkich :) ......Wszedłem tu przypadkowo - poczytałem, pomyślałem ;) i od razu odświerzam wątek.....A mianowicie, czy to realny pomysł ? - przerzucić swoje szuwarowo-bagienne Tango 780F i pośmigać troszeczkę pomiedzy tymi wyspami (Lefkada, kefalonia, Kalamos)......Sprawy się tak ułożyły, że mam czas, mogę tam siedzieć nawet rok, a może więcej ....praktyki morskiej nie mam, łodka typowe rodzinne tango z mazurskim wyposażeniem, bez ukf, navi byłoby z gps na laptopa, pływanie tylko na krótkich dystansach od portu do portu na osłoniętych. Kręci mnie ten region (podobno najłatwiejszy w Grecji oraz korzystne sprawy budżetowe......Realne ? A może nie tu, może gdzieś indziej ? Co Wy na to ?...Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Wybór jeśli chodzi o rejon Grecji jak najbardziej słuszny. Spotykałem na Jońskim mniejsze od twojego Tanga łódeczki. Były to jednak łódki balastowe.
Wielkość jachtu nie jest problemem. Wyposażenie musiałbyś uzupełnić, zwłaszcza jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa.
Czy akurat najpotrzebniejszy byłby laptop z navi? Ja chyba bym wolał choćby najprostszą UKF-kę.

Natomiast nie mam pojęcia jak Tango 780F zachowuje się na "nie-szuwarowo-bagiennej" fali.
Sugerowałbym to zweryfikować (najlepiej osobiście) zanim wydasz kasę na transport jachtu do Grecji.
Pamiętam jakieś Tanga pływające w Chorwacji, ale nie wiem jaki to był model.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2013, o 22:58 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki Gregs za szybką odpowiedź...Łajba jest ciężka, prawidłowo dobalastowana, ale jednak to mieczówka. Pływana była po Zalewie Wiślanym i Zatoce Puckiej i było ok, ale oczywiscie w dobrych warunkach. W tym roku się nie uda, ale cel jest...Popracuję nad doposażeniem, pewnie zrobię papiery radio. Meteo bym brał z netu i z brzegu. Duża bariera, to transport. Nie wiem na razie gdzie byłby zrzut, oraz jak i gdzie po akwenie. Wszystko dosłownie w sferze baaardzooo ogólnego szkicu. oddzielny problem, to sprawy proceduralne, o których na razie nie mam zielonego pojecia. Ale pomysł jest. Moze ktoś z kolegów mógłby niezobowiązująco rzucić jakieś informacje o tanich (może gratisowych) i dobrze osłonietych portach (miejscach do cumowania), mniej komercyjnych, ale uroczych, ładnych, raczej cichych i z jakąś tam infrastrukturą sanitarną (ale nie zawsze i nie koniecznie) (rejon: Lefkada, Kefalonia i przyległe, i może też dalsze, Korfu. Zakynthos). Wystarczy punkt na mapie, chociaż parę słów opisu było by cennych, Może ktoś wie gdzie najkorzystniej zwodować.....Każda informacja cenna, do bazy, którą bede tworzył od podstaw......Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Miałem 730 przez 6 lat, pływałem tez sporo na 780 i śmiało możesz się ze swoją łódka tam wybrać, akwen w większości jest osłonięty wyspami, Lefkada, Itaka, Kefalonia i nawet przy sporym wietrze nie powstaje tam wysoka fala, nawigowanie jak na mazurach wychodząc z jednego portu kilka następnych masz w zasięgu wzroku.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:02 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Nie ma tloku. Nie ma ryczacych, po nocach czterdziestek i zwracajacej jadlo na keje - mlodziezy?


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:16 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Same pozytywne opinie, :) tylko brać i jechać.....Badam rynek transportu....Do północnej Chorwacji firma transportowa wykalkulowała tą jednostkę na 4 tysiączki...Grecja, strach się bać....ale Grecja bardziej mnie kręci......Może jakieś spokojne i śliczne z duszą punkty na mapie, zgodnie z ww. prośbą . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dunajem :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Stara Zientara napisał(a):
Dunajem :)


To jest myśl.
Najpierw jakiś tani transport na Słowację byle do Dunaju, potem Dunajem do Morza Czarnego.
Choć skoro masz dużo czasu to możesz też zrobić dużą pętlę z Polski przez Niemcy kanałami do Dunaju. Tylko ten Ren pod prąd?

A w międzyczasie możesz sobie poczytać jak inni to robili:
http://www.hippopotam-us.blogspot.com/ - oni w 2010 pływali po Jońskim

A w wersji niemieckojęzycznej rejs Rumbalotte z Finlandi do Grecji: http://www.rumbalotte.fi/finnland-istanbul-2008/

Już zazdroszczę!

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Szumak napisał(a):
Same pozytywne opinie, :) tylko brać i jechać.....Badam rynek transportu....Do północnej Chorwacji firma transportowa wykalkulowała tą jednostkę na 4 tysiączki...Grecja, strach się bać....ale Grecja bardziej mnie kręci......Może jakieś spokojne i śliczne z duszą punkty na mapie, zgodnie z ww. prośbą . Pozdrawiam


coś tam o tym pisałem

viewtopic.php?f=28&t=6764&hilit=vasiliki#p62597

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

viewtopic.php?f=28&t=8877&p=99396&hilit=kastos#p99396

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

viewtopic.php?f=28&t=8876&p=99326&hilit=kalamos#p99326

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

viewtopic.php?f=28&t=8823&p=96134&hilit=nidri#p96134

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 19:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Szumak napisał(a):
Może jakieś spokojne i śliczne z duszą punkty na mapie, zgodnie z ww. prośbą

Szumak, Ty się o to dziś nie martw...
Tam co i rusz znajdziesz takie "punkty" - spokojne i tanie/bezpłatne.
Myśl o transporcie.
Jeżeli masz dobry wózek, zaciągniesz sam.
Jakieś 2 tys. km.
Najgorzej przez Polskę - potem już masz autostrady.

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
koma5 napisał(a):
Tam co i rusz znajdziesz takie "punkty" - spokojne i tanie/bezpłatne.
Tak jest. I nawet parę polskich łódek podobnej wielkości spotkasz.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 21:28 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Panowie, dzięki za sugestie i podesłane stronki. Jestescie szaleni :) Normalnie strach się bać :) delta Dunaju i co po delcie, już się widze, normalnie zaginiony w akcji :) chyba że kapitan Zientara, Gregs, lub inny do wynajecia ;) ...Ciekawe, ile bym spalił po takiej trasie (wiadomo jednostka jeziorowa, silnik pomocniczy benzyna - musze to z ciekoawości zgrubnie policzyc) .Co do osobistego transportu lądem, tu się w czas nie postarałem, niestety zero przygotowania, brak uprawnień, przyczepy, odpowiedniego ciągnika..(poza tym tango ma szer. 2,80)...Tymczasem przedemną, przejrzenie linków (niech wreszcie wszyscy już pójdą spać :) ....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Złe podejście! 2,80 to nie problem, na to nie trzeba zezwoleń.
Natomiast waga to już raczej tak.
To Twoje dobrze dobalastowane Tango pewnie trochę waży. Do tego solidna przyczepa i zestaw na pewno przekroczy 3,5 tony więc trzeba mieć C.

A co za deltą? Najpierw przepłyń Dunaj, spenetruj deltę (tam można długo) - potem się będziesz martwił :-)

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Gregs napisał(a):
potem się będziesz martwił
Czym tu się martwić?

Najpierw (jak za "komuny") wczasy w Bułgarii. Potem Stambuł, Dardanele i już Grecja. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 07:21 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakieś 1700/1800 kg, niestety, na szczęście :)
...........
I jak ze szkoły pamiętam :) też przez Węgry....Czyli co ? jak w czterdziestolatku, najpierw reczniki frotte i kryształy, potem kremy nivea, a następnie kożuchy i marmurkowe dżinsy :D ...A na poważnie, rózne warianty transportu, morskie lądowe. Ograniczenie kosztów, czyli np. użyczenie jachtu w ramach kosztów transportu ??? Czy wchodzi w grę takie rozwiązanie ? Chodzi mi o sprawy proceduralne w Gracji (bariery antyczarterowe , ograniczenia związane z listą załogi, etc).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 09:53 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tymczasem wariantowo rozpoczynam szperanie w necie nt. Dunajem do m. Czarnego....(m,in. . musze się dokopać do "rejsu Lecha Kosakowskiego, który swojego Pegaza przewiózł do Bratysławy na przyczepie i tam zwodował go na Dunaju. Następnie odbył podróż Dunajem do Morza Czarnego....")......Czy ktoś z Kolegów byby w stanie rzucić z grubsza cyfrą - ile to średnio może być motogodzin z Bratysławy do ujścia....jeszcze nie siedze w temacie o warunkach na tym akwenie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Szumak napisał(a):
Chodzi mi o sprawy proceduralne w Gracji (bariery antyczarterowe , ograniczenia związane z listą załogi, etc).


to nie Chorwacja, tam nic takiego nie ma. Pływasz i już

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 21:17 

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:45
Posty: 172
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.....Same dobre informacje :)
............
Bratysława - Dunaj 1870 km ..... Zgrubsza wyszło mi ok. 500 l paliwa PB-95 (silnik 6 lub 8 KM czterosuw) może przesoliłem, może nie ..... średnio ok. 2,5-3 tys zł + laweta do Bratysławy (jak nic 1000 -1500zł lub wiecej).....Zastanawiam się nad tym transportem za 4 tys. 3-4 dni i zrzut koło Krk, a potem przesuwać się w kier. Czarnogóry...Ale dla mnie te warunki budzetowe w Grecji, to są jak z kosmosu. ...Poza tym ten Dunaj łyknąłem dla samego rejsu....W paru linkach ogólnie opinia, że łatwy ...Nie wiem, wiedza internetowa i bardzo pobieżna na razie. Ale z kolei, co dalej by było ??? Pusta tablica ?? :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL