Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 22:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Morze Wattów
PostNapisane: 25 sty 2012, o 12:43 

Dołączył(a): 19 paź 2011, o 08:09
Posty: 52
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cześć :).

Ma ktoś jakieś doświadczenia związane z tym akwenem :).
Dzięki za informacje.

Pozdrawiam
Marzena


Ostatnio edytowano 25 sty 2012, o 22:33 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem literówkę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2012, o 08:14 

Dołączył(a): 19 paź 2011, o 08:09
Posty: 52
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2012, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie ma za co Marzenko, zawsze do usług.

A tak ogólnie, to chwilę cierpliwości, poczekaj aż ktoś właściwy przeczyta Twoje pytanie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2012, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A o jakie doświadczenia pytasz?
Chodzi o poradę, gdzie warto wejść czy tak ogólnie? Bo wiedz - tak ogólnie, to tam polskie jachty jedynie kilowe się pojawiają, więc z przyczyn oczywistych wzdłuż tyczek pływają.

Płytko zanurzone holenderskie szkunery z bocznymi mieczami, przy wysokiej wodzie tną na szagę :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Odświeżam temat. Moje pytanie dotyczy konkretnie portów, czyli do jakich na tym akwenie warto zajrzeć. Jacht którym zamierzam żeglować to kilowy 1,8 m zanurzenia i długości niecałe 10 m.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 17:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wasyl napisał(a):
1,8 m zanurzenia ...
do jakich na tym akwenie warto zajrzeć.
A toć warto zajrzeć z innych przyczyn ;)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... rHxA#t=507



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Nikt między osuchami nie lawirował? Jest tam tych porcików sporo, tylko które są warte odwiedzenia?
Poza tym czy lawirowanie kilerem między pasem wysp, a lądem ma sens, czy każdorazowo lepiej wychodzić poza wyspy i podchodzić od nowa od strony otwartego morza do kolejnego portu?

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wasyl napisał(a):
Nikt między osuchami nie lawirował? Jest tam tych porcików sporo, tylko które są warte odwiedzenia?
Poza tym czy lawirowanie kilerem między pasem wysp, a lądem ma sens, czy każdorazowo lepiej wychodzić poza wyspy i podchodzić od nowa od strony otwartego morza do kolejnego portu?

Podejrzewam, że to zależy od tego ile masz czasu i chęci. Lawirowanie z definicji bedzie bardzo zajmujące i pewnie dłużej trwało...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Moniia tak ze dwa tygodnie to pewnie będę miał, dlatego chciałem to wykorzystać i tam pobuszować.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wasyl napisał(a):
Poza tym czy lawirowanie kilerem między pasem wysp, a lądem ma sens, czy każdorazowo lepiej wychodzić poza wyspy i podchodzić od nowa od strony otwartego morza do kolejnego portu?

Po pierwsze - jest różnica pomiędzy niemieckim a holenderskim obszarem. Niby obydwa kraje reprezentują ten sam poziom zaangażowania "w morze", ale ta niemiecka część wydaje mi się mniej ciekawa. Zbyt "industrialne" oznakowanie, za dużo świateł - ciężko wykazać się żeglarskim nosem :-)
Holenderski obszar jest taki bardziej wiejski, mi bardziej odpowiada.

Oczywiście powyższe to subiektywne odczucie.

Podobnie jak tylko subiektywna może być odpowiedź na pytanie, które porty są warte obejrzenia. Wszystkie i żaden :-) Z niemieckiej części znam wejście do Emden. Fajne ;-)

Z kolei część holenderska jest szersza, jakby trudniejsza nawigacyjnie, bo zachęcająca do "chodzenia na skróty". Do tego więcej jest tam "wewnętrznych dróżek" oznaczonych tylko tyczkami. Fajnie jest gdy się nie zdąży przed zmierzchem :-)
Tam wszędzie piach jest, więc wielkich szkód (przy spokojnym morzu żadnych) sobie nie narobisz jak wiedziesz na miałkie. Poczekasz na wysoką wodę i zjedziesz :-)

Warto zajrzeć na wewnętrzne wody, na IJmeer.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Maar napisał(a):
Po pierwsze - jest różnica pomiędzy niemieckim a holenderskim obszarem. Niby obydwa kraje reprezentują ten sam poziom zaangażowania "w morze", ale ta niemiecka część wydaje mi się mniej ciekawa. Zbyt "industrialne" oznakowanie, za dużo świateł - ciężko wykazać się żeglarskim nosem :-)
Holenderski obszar jest taki bardziej wiejski, mi bardziej odpowiada.

Taki wiejski klimacik to dla mnie też jest fajniejszy, dlatego interesują mnie takie klimatyczne porciki i miejsca jakieś po prostu ciekawe z różnych powodów: przyroda, niezapomniane widoki, interesujące zjawiska, zabytki jakieś, albo klimatyczne miasteczka z knajpkami i życzliwymi ludziskami :D
Rozumiem, że w podczas wysokiej wody można się przemykać kilerem wytyczonymi szlakami miedzy pasem wysp a lądem. Z tym osadzaniem jachtu podczas odpływu tam gdzie się chce to nie jest chyba takie oczywiste, ponieważ:
(cytując za Wikipedią http://pl.wikipedia.org/wiki/Morze_Wattowe)
"Ze względu na swoje unikatowe walory przyrodnicze, cały obszar Morza Wattowego jest obecnie objęty ochroną i uznany, na podstawie konwencji ramsarskiej, za "obszar wodno-błotny mający znaczenie międzynarodowe". Cała część holenderska i niemal cała niemiecka tworzą cztery światowe rezerwaty biosfery. Dodatkowo w części holenderskiej akwenu utworzono Park Narodowy Schiermonnikoog (hol. Nationaal Park Schiermonnikoog) oraz Park Narodowy Duinen van Texel (hol. Nationaal Park Duinen van Texel), w części niemieckiej Park Narodowy Szlezwicko-Holsztyńskiego Morza Wattowego (niem. Nationalpark Schleswig-Holsteinisches Wattenmeer), Park Narodowy Hamburskiego Morza Wattowego (niem. Nationalpark Hamburgisches Wattenmeer), Park Narodowy Dolnosaksońskiego Morza Wattowego (niem. Nationalpark Niedersächsisches Wattenmeer).
Wspomina też o tym Marek Zwierz w artykule przytoczonym w innym wątku zamieszczonym na stronie Jerzego Kulińskiego (http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2401&page=0
Maar napisał(a):
Podobnie jak tylko subiektywna może być odpowiedź na pytanie, które porty są warte obejrzenia. Wszystkie i żaden :-) Z niemieckiej części znam wejście do Emden. Fajne ;-)

A to jak wszędzie, ale przecież czytający sam może ocenić czy to jego bajka czy nie ;)
Ja z tamtej okolicy to kojarzę z długim ja gęsia szyja wejściem Delfzijl. Podejrzałem sobie to Emden, staliście tam na zewnątrz czy już za śluzami. Bo są dwie: Grosse Seeschleuse i Nesselander Schleuse.
Maar napisał(a):
Z kolei część holenderska jest szersza, jakby trudniejsza nawigacyjnie, bo zachęcająca do "chodzenia na skróty". Do tego więcej jest tam "wewnętrznych dróżek" oznaczonych tylko tyczkami. Fajnie jest gdy się nie zdąży przed zmierzchem :-)
Tam wszędzie piach jest, więc wielkich szkód (przy spokojnym morzu żadnych) sobie nie narobisz jak wiedziesz na miałkie. Poczekasz na wysoką wodę i zjedziesz :-)

Brzmi zachęcająco. O to mi właśnie chodzi żeby mieć możliwość eksploracji takich ciekawych miejsc.
Muszę pogrzebać za jakimiś locjami i mapami, na pewno będą tam pokazane miejsca do ewentualnego posadzenia się na glebie. Przecież miejscowi organizują tam wycieczki to pewnie gdzieś muszą się posadzić jak jest odpływ, co prawda to mają inne (specyficzne dla tych akwenów) łajby.
Maar napisał(a):
Warto zajrzeć na wewnętrzne wody, na IJmeer.

Wypatrzyłem tam Fort Pampus, chyba warto tam zajrzeć :D
http://www.pampus.nl/

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 22:09 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Holandia - wspaniale akweny dla zeglarzy. Warto zajrzec w ten rejon, i to nie tylko na watt, ale na Ijsselmeer, Friseseen, czy Zeland. Wspaniale miasteczka, porty, zabytki
http://www.youtube.com/watch?v=gSn2wFkj01k
Nie zawsze jest latwo, zwlaszcza przy silnym wietrze i pradzie
http://www.youtube.com/watch?v=4HhX_slCRkQ
Tak to wyglada na Waat
http://www.youtube.com/watch?v=i3T0LB8sqek
To taka mala impresja z filmow z you tube

Pare informacji o Holandii na mojej stronie, miedzy innymi najnowszy katalog z mandatami. :rotfl:

pozdrowienia
bartoszek
http://www.bartoszek.de



Za ten post autor bartoszek otrzymał podziękowanie od: Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2014, o 00:02 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W Żaglach były 2 artykuły: maj 2007 Marka Zwierza o Ijsselmeer, i sierpień 2008 Agnieszka i Włodek Bilińscy o Wyspach Fryzyjskich. (W razie trudności ze zdobyciem mogę zrobić skany na priv) Jest też relacja Ewy Dziduszko i Waldemara Ufnalskiego z 2013. http://www.jkpwwolica.waw.pl/index.php? ... &Itemid=53
Ten akwen też bardzo mnie nęci.

_________________
Maciej Stachowicz



Za ten post autor Moris29 otrzymał podziękowanie od: Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2014, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Moris29 napisał(a):
W Żaglach były 2 artykuły: maj 2007 Marka Zwierza o Ijsselmeer, i sierpień 2008 Agnieszka i Włodek Bilińscy o Wyspach Fryzyjskich. (W razie trudności ze zdobyciem mogę zrobić skany na priv)

Byłbym wdzięczny na priv przesyłam swojego maila.
Jak pozbieram wszelkie wiadomości oraz zdobędę własne doświadczenia podczas rejsu, to się oczywiście wiedzą podzielę :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2014, o 18:54 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Poszło

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2014, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Dostałem. Bardzo dziękuję. :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:45
Posty: 26
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeżeli Fort Pampus też jest w zasięgu, to można po drodze do niego wstąpić do Hoorn - jednego z ośrodków holenderskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej. Wjazd do Binnenhaven w Hoorn - http://www.youtube.com/watch?v=KWVQktgj-KI
Vluchthaven - http://wsvhoorn.nl/?page_id=335
Grashaven - http://www.grashavenhoorn.nl/de_haven/kaart.php
Można zwiedzić
Westfries Museum - http://www.westfriesmuseum.info/ ,
można zaliczyć przejazd starą kolejką parową http://www.museumstoomtram.nl/en i statkiem motorowym http://nl.wikipedia.org/wiki/Friesland_ ... it_1956%29 i dopłynąć nim do skansenu w Enkhuizen http://www.zuiderzeemuseum.nl/en/10/home/

Na południe od Pampus jest Muiden, można tam przenocować w porcie Królewskiego Stowarzyszenia Żeglarzy i Wioślarzy http://www.knzrv.nl/over_knz_amp_rv/haven_muiden
http://www.knzrv.nl/docs/Image/400/muiden.jpg
i zwiedzić zamek
http://www.castles.nl/muid/muid.html

Od Muiden na wschód jest Naarden http://richardtullochwriter.com/2011/04 ... star-fort/ . Z portu http://www.jachthavennaarden.nl/en/#.UsyQLH-s-Jo do twierdzy i muzeum http://www.vestingmuseum.nl/ można dojść polną drogą.

Na zachód - Amsterdam. Tam warto mieć miejsce w sixhaven http://www.sixhaven.nl/en

Jest dużo do oglądania, i jeżeli zaplanowane koszty kart wstępu przekraczają 50 euro, to warto kupić Museumkaart. Listę muzeów do których daje ona prawo wstępu (np. Hermitage w Amsterdamie - http://www.hermitage.nl/en/ ) można znaleźć na http://www.museumkaart.nl/Museumkaartge ... rd-Holland

Pozdrowienia - Zygmunt



Za ten post autor Zygmunt otrzymał podziękowania - 2: nauaag, Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 01:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wow Zygmunt pięknie dziękuję :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 02:20 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hoorn jest zbyt ładny, żeby ominąć. Enkhuizen też niebrzydkie :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gf napisał(a):
Hoorn jest zbyt ładny, żeby ominąć.
Hoorn jest urodą niepasujący do okolicznych miasteczek - bije je na głowę :-) Poza tym, trzeba odwiedzić miasto od którego wziął nazwę pewien przylądek.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
A tam jest róg pełen złota pilnowany przez jednorożca.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2014, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Czy ktoś z szanownego towarzystwa posiada takowe publikacje?
Mapy niemieckie:
Verlag Serie 1
Verlag Serie 2
Verlag Serie 15
Verlag Serie 11
Verlag Serie 12
Verlag Serie 13
Mapy holenderskie:
Ijsselmeer, Randmeer 1810
Wadenzee West 1811
Wadenzee East 1812

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2014, o 09:17 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tych nie mam, ale jak się tam wybierasz, to mam "Cruising Guide to the Netherlands" Imraya, wydanie czwarte. Ma już 10 lat i wyszło już co najmniej jedno nowsze, ale najważniejsze informacje stamtąd są raczej ponadczasowe :) Jak chcesz uratować ja przed molami, daj znać na priv.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2014, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
To jeszcze dorzucę 3 grosze z tego co pamiętam:
Parę lat temu byłem na Wattenmeer na tygodniowym rejsie holenderską barką.
Wyszliśmy z Harlingen, najpierw na Terschelling. Tam jest normalny tor, oznaczony pławami. Na Terchellingu jeszcze można spotkać tradycyjne jachty. Wysepka, jak większość tamtejszych - piasek, zagajniczki i znowu piasek. Miasteczko sympatyczne, kameralne i ciche. Ale nie o walorach krajoznawczych to ma być, tylko raczej o żeglarskich.
Z Terschellingu wyszliśmy na wschód z zamiarem dotarcia w jakimś czasie do Niemiec.
Pamiętam halsowanie od drzewka do drzewka pod wściekłą ósemkę. Dlaczego od drzewka do drzewka - tam tory oznaczone są nie tyle palikami - tykami, co drzewkami wbitymi w dno. Z tym, że czasem miałem takie wrażenie, że te drzewka są wszędzie - tzn. jak w sadzie, rosną w równych rzędach gdzie nie spojrzeć. I ponad 30 metrowa barka halsujaca może nawet nie od drzewka do drzewka , ale od skrzypienia lewego zawietrznego miecza oznaczającego płytszą wodę, przez szybki zwrot (wybranie lewego miecza, zluzowanie prawego) i znowu jazda do skrzypienia tym razem zawietrznego - prawego miecza. Niesamowite wrażenie żeglowania w sadzie.

Potem przychodzi noc, woda ucieka. Wypływamy kawałek poza farwater, kotwica, która za pół godziny i tak jest psu na budę - siadamy, a za kolejne 2 godziny nawet wysiadamy - na nocny spacer suchą nogą.
Kolejnego dnia próbujemy przebić się w strone ujścia Ems - niestety bezskutecznie - mimo wysokiej wody, i naszego zanurzenia ok 1 m jest zbyt płytko. Skręcamy w stronę lądu i stajemy w Veerhaven vis a vis Schiermonikoog. Port przemysowy, i nic ciekawego dookoła, może poza sklepikiem dla marynarzy z bogatą kolekcją ubrań firmy HH.

Cóż, nie dało się do Niemiec więc można wracać. Są 2 drogi - kanałami przez Leuwarden i Sneek, albo tak jak przyszliśmy - morzem. Wybieramy to drugie. Pogoda się uspokoiła. Namawiamy naszego holenderskiego kapitana aby wyjrzeć na pełne morze. Jednak straż wybrzeża jest czujna - i w połowie przejścia między Ameland a Teschelling zawraca nas przez radio - takim krypom nie wolno wystawiać nosa poza morze Wattów.

W tym rejsie odwiedzamy jeszcze Den Helder - spore miasto, ale ciekawy port, muzeum morskie, co więcej - można wpłynąć i zaparkować w samym centrum, z ktorego przechodzimy na Ijsemeer, gdzie ostatnią noc rejsu spędzamy w Stavoren - śliczna, mała perełka.

Z moich obserwacji wynika, że jachtem klasycznym, o zan. 1,8 za daleko bym się nie zapuszczał. Na torach wzdłuż wybrzeża i wysp takich jachtów nie widziałem. Natomiast pływały one w poprzek - wchodząc z morza między wyspami i kierując się do portów na stałym lądzie.

Nasz kapitan - a było facet, który zna te akweny od dziecka - był w stałym kontakcie ze służbą hydro - meteo, której można było wypytać się o aktualny stan wody na poszczególnych ścieżkach, przewidywane wysokości pływów, szybkości prądów, które wbrew pozorom wcale nie zamierzają trzymać parametrów podanych w locjach i przewodnikach. Wystarczy wszak, że odwróci się kierunek wiatru na morzu i nagna za wyspy więcej wody, albo odwrotnie - wyssie ją prawie do sucha.

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy



Za ten post autor Kriss otrzymał podziękowania - 2: nauaag, Wasyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2838
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 724
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kriss napisał(a):
Namawiamy naszego holenderskiego kapitana aby wyjrzeć na pełne morze. Jednak straż wybrzeża jest czujna - i w połowie przejścia między Ameland a Teschelling zawraca nas przez radio - takim krypom nie wolno wystawiać nosa poza morze Wattów.
A to ciekawostka, to tak jakby naszym jachtom nie wolno było wyjść np. z Zalewu Szczecińskiego na Bałtyk. Jaki status ma ta holenderska straż wybrzeża? I do jakiego naszego organu można ją porównać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jest taki organ :rotfl: który podnosi się na wiadomość o przekroczeniu czegoś tam.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian J. napisał(a):
A to ciekawostka, to tak jakby naszym jachtom nie wolno było wyjść np. z Zalewu Szczecińskiego na Bałtyk.
Są w Polsce takie jachty, którym nie wolno wyjść z Zalewu na Bałtyk.
Na ten przykład dopuszczone do żeglugi tylko na akwenach treningowych.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 15:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jakie to są jachty?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 21:53 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Marian J. napisał(a):
Kriss napisał(a):
Namawiamy naszego holenderskiego kapitana aby wyjrzeć na pełne morze. Jednak straż wybrzeża jest czujna - i w połowie przejścia między Ameland a Teschelling zawraca nas przez radio - takim krypom nie wolno wystawiać nosa poza morze Wattów.
A to ciekawostka, to tak jakby naszym jachtom nie wolno było wyjść np. z Zalewu Szczecińskiego na Bałtyk. Jaki status ma ta holenderska straż wybrzeża? I do jakiego naszego organu można ją porównać?


Maja szerokie uprawnienia. Przeciez Holandia , to byla morska potega. Faktycznie moga dzialac w sprawach morsko- jeziorowo- walowych, tak jak im nakazuje zdrowy rozsadek i przepisy.

Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 09:06 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie wiem, czy strazy przybrzeznej tez o to chodzilo, ale kiedys dogadywalem czarter klasycznego holendra i nie bylo dyskusji z armatorem - nie ma ubezpieczenia, plywa tylko za wyspami. Potem zaczalem na to zwracac uwage i oferty czarterow tam mialy jasno zaznaczony akwen na ktory jacht posiada ubezpieczenie. W locji Imraya na tamten akwen, odradza sie plywania po Wadenzee jachtami nie przystosowanymi do siadania na dnie, bo tak jak napisal Kriss, jakby nie kombinowac, moze sie zdarzyc, ze nas zlapie niska woda ... co zreszta jest chyba najwieksza atrakcja tego akwenu. Sa tam unikalne populacje zwierzat morskich ktore mozna sobie z bliska poogladac :-)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL