Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 06:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 mar 2016, o 17:45 

Dołączył(a): 29 lis 2015, o 22:40
Posty: 16
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: tak
Odświeżam powoli temat, już po powrocie :)

Bardzo Bardzo dziekuję wszystkim za informacje, a w szczegolnosci Markowi, zarówno sam opis trasy jak i opis marin jest poprostu perfekcyjny! Naprawdę cięzko mi cokolwiek więcej napisać..

Jeżeli ktoś z was ma wolne dwa tygodnie i planuje rejs na kanary to przeczytajcie post Marka i poprostu popłyńcie. Niestety nie udało nam się już dotrzeć na la palme ale nic straconego, za rok znowu karnawał :)

Same warunki na oceanie w okolicach wysp faktycznie mogą być dość wymagające dla początkujących skipperów ale przy odrobinie wyobraźni oraz dobrego planowania można trasę zaplanować tak żeby podobało się każdemu, tym którzy chcą więcej poćwiczyć w trudniejszych warunkach oraz tym którzy wolą spokojniejsze pływanie chociaż prognozy o których pisaliśmy sprawdzają sie w 70% to neptun potrafi pokazać ze jesteśmy u niego w gościach i prognozy go raczej nie interesują :)

Postaram się na dniach wrzucic trochę wiecej informacji oraz krótką wideo relacje z wypadu. albo może inaczej.. 2 spanish seconds... i będzie relacja.

Jeszcze raz dzięki!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2016, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Jeanneau napisał(a):
No bo warto wiedzieć, że Kanary to nie UE.


Kiedy był Canarexit?

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2016, o 19:05 

Dołączył(a): 29 lis 2015, o 22:40
Posty: 16
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: tak
https://pl.wikipedia.org/wiki/Obszary_s ... anaryjskie

"Wyspy Kanaryjskie to archipelag hiszpańskich wysp na Atlantyku. Znajdują się poza unijnym obszarem VAT. Poza tym prawo Unii Europejskiej stosowane jest w całości."



Za ten post autor lukakow otrzymał podziękowanie od: rudekolek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 09:56 

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 20:31
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Cześć! Odświeżam temat po raz kolejny, tym razem z pytaniem o tygodniową trasę Pasito Blanco - Pasito Blanco.

Zapoznałem się z powyższymi wskazówkami, zwłaszcza z super propozycją Jeanneau, i zaplanowałem ramową trasę. Prośba o komentarz osób opływanych po tym akwenie co do wykonalności i sensowności trasy.
1. przelot Pasito Blanco (Gran Canaria) - Los Gigantes (Teneryfa): niedziela rano - poniedziałek rano.
2. postój w Los Gigantes i zwiedzanie Teneryfy: poniedziałek rano - wtorek nad ranem.
3. przelot Los Gigantes - San Sebastian (Gomera): wtorek nad ranem do południa.
4. postój w San Sebastian i zwiedzanie Gomery: wtorek południe - środa nad ranem.
5. przelot San Sebastian - Mogan (Gran Canaria): środa nad ranem - czwartek do południa.
6. postój w Mogan i zwiedzanie Gran Canarii: czwartek południe do piątku rano.
7. spłynięcie z Mogan do Pasito Blanco: piątek rano.

Plan zawiera kilka elastyczności:
Ad. 2 Jeśli Teneryfa nam się spodoba, to zostaniemy tam dwie, a nie jedną dobę.
Ad. 5-6 Jeśli pogoda nie będzie sprzyjać, to z Gomery popłyniemy prosto do Pasito Blanco
Ad. 1 Jeśli pogoda nie będzie sprzyjać, to popłyniemy do Mogan i dopiero później na Teneryfę, rezygnując już z Gomery.

Założenia
- Średnia szybkość 3,5-4kn,
- Dwie noce w morzu,
- Jacht 48 stóp.

Co sądzicie o wykonalności powyższego? Realne? Będzie czas na zwiedzanie?
Jak z przelotami nocnymi, czy trzeba zwracać uwagę na coś szczególnego, innego niż na Bałtyku / Północnym / Norweskim / Egejskim / Adriatyckim? Czy są jakieś nieoznaczone niebezpieczeństwa? Czytałem coś o koszach z hodowlami krabów, z którymi spotkanie może być nieprzyjemne - faktycznie są rozstawiane daleko od brzegu? Czy tym jachtem zmieszczę się we wskazanych marinach?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 12:01 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2237
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 677
Uprawnienia żeglarskie: mam
Realne. Czas na zwiedzanie - 1 dzień powinien wystarczyć na Gomerę. Dzień na Teneryfie i Gran Canarii, to minimum, żeby odwiedzić tylko sztandarowe miejsca.
Nie planowałbym postoju w Los Gigantes - spora szansa, że nie będzie miejsca w marinie, a ryzykowanie pozostawienia jachtu samego sobie na kotwicy na cały dzień, to nie najlepszy pomysł. Lepiej podjechać samochodem.
Jeśli chcecie poorać morze i zyskać jeden dzień - może warto od razu do San Sebastian, jeśli nie - na południu Teneryfy są dwie mariny, San Miguel i Las Galletas, tam można zrobić postój.

_________________
noone



Za ten post autor noone otrzymał podziękowanie od: maestral
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Plan trasy: Pasito Blanco - Los Gigantes - San Sebastian - Mogan - Pasito Blanco, jest optymalny i możliwy do zrealizowania przy korzystnych wiatrach na 90%.

Moim zdaniem decyzja o postoju w Los Gigantes ws San Miguel albo Las Galletas, jest słuszna. Zarówno San Miguel jak i Las Galletas są bez porówna mniej atrakcyjne turystycznie. Los Gigantes jest "rzeźnią turystyczną" ale jest ślicznie położone, można tam bez problemu wynająć tanio samochód i jest Masca w pobliżu. Jeżeli będziesz miał szansę, polecam spędzenie nocy na kotwicy przy Masce. Jest tam zawsze spokojnie (nie buja) a wieczorem jak turyści odpłyną relaks jest nie do powtórzenia w żadnym innym miejscu na Kanarach. Port faktycznie jest ciasny ale stałem tam kilkanaście razy i tylko raz czekałem ok 2 godziny na bojce żeby wejść. Warto dzień wcześniej zadzwonić i zarezerwować sobie miejsce.

Odpływając z Los Gigantes w kierunku San Sebastian nabierz wysokości tak żebyś wylądował przy Gomerze ok 4 Nm powyżej San Sebastian. Jest spora szansa, że przy wyspie trafisz na akcelerację, jeżeli tak będzie to będziesz miał szansę odwrócić się do wiatru ćwiartką z rufy. Frajda będzie wielka. Jeżeli wycelujesz w główki to oberwiesz w burtę i przyjmie juz nie będzie.

W Mogan też jest ciasno i warto zarezerwować sobie miejsce.

Jeżeli zaplanujesz dwa nocne przeloty, to czasu na zwiedzanie starczy.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: jedrek, maestral
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 15:31 

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 20:31
Posty: 27
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
noone, Jeanneau, serdecznie dziękuję. Tak zatem płynę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jeanneau napisał(a):
Plan trasy: Pasito Blanco - Los Gigantes - San Sebastian - Mogan - Pasito Blanco, jest optymalny i możliwy do zrealizowania przy korzystnych wiatrach na 90%.

Moim zdaniem decyzja o postoju w Los Gigantes ws San Miguel albo Las Galletas, jest słuszna. Zarówno San Miguel jak i Las Galletas są bez porówna mniej atrakcyjne turystycznie. Los Gigantes jest "rzeźnią turystyczną" ale jest ślicznie położone(..).


A ja się nie zgodzę. Zdecydowanie wolałabym stanąć w Las Galletas, zwłaszcza, że można tam wygodnie stanąć na kotwicy (w zatoczce koło przystani, mariną to ciężko nazwać). Świetne miejsce do wybrania się na Teide, krotki spacer wystarczy aby dotrzeć do autobusu jadącego w tamtą stronę. Poza tym knajpki znacznie mniej nastawione na turystów (choć niewątpliwie w pewnym stopniu tak, to nie Gomera). Spokojniej, przytulniej i popływać sobie można z jachtu na kotwicy. I szanse na spotkanie fajnych ludzi, bo zwykle dwóch czy trzech obieżyświatów kotwiczy tam.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniko - jak mawiał wikary, co kto lubi - organista ogórki a ksiądz organisty córki (synów się nie rymuje).
Zasugerowałem Los Gigantes, gdyż z moich obserwacji załoganci zawsze byli bardziej zachwyceni tym miejscem i tym co to miasto oferuje oraz okolicznościami przyrody. Ale nie tylko z tego powodu.
Start na Gonerę z Los Gigantes gwarantuje bez porównania przyjemniejszą żeglugę. Z Las Galletas często bywało, że nie dość, że było w nos, to dryf spychał na południe wyspy, a nabranie wysokości płynąc z południa Teneryfy zazwyczaj jest niemożliwe.
Ale żeby mieć porównanie można zawsze (jak czas pozwoli) stanąć w Las Galletas w drodze powrotnej na Gran Canarię. Stanie na kotwicy przed portem rzadko bywa komfortowe, już lepiej jest stanąć w zatoczce na wschód od miasta. W porcie należy uważać na silne prądy pływowe, które tam występują.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jeanneau napisał(a):
(..). Stanie na kotwicy przed portem rzadko bywa komfortowe, już lepiej jest stanąć w zatoczce na wschód od miasta. W porcie należy uważać na silne prądy pływowe, które tam występują.


Komfortowo to się w samej portowej zatoczce stoi. Na kotwicy znaczy się - dobrze osłonięte miejsce, rzut beretem do miasta i piekarni ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
W porcie stoi kilkadziesiąt łódek na bojkach dodatkowo powiązanych ze sobą. Są to lokalne łódki. Każda bojka jest czyjaś.
Ja tam miejsca na rzucenie kotwicy (fotka poniżej) nie widzę biorąc pod uwagę, że w stronę plaży przy niskiej wodzie wody jest po kolana, a po zachodniej astronie straszą sterczule.
W okresie występujących prądów pływowych, które potrafią uprzykrzyć życie na cumach, stania na kotwicy nie mogę sobie wyobrazić.


Załączniki:
Zrzut ekranu 2017-02-04 o 10.35.27.jpg
Zrzut ekranu 2017-02-04 o 10.35.27.jpg [ 232.35 KiB | Przeglądane 6648 razy ]

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2017, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marku, tam miejsce jest. Za mojego pobytu w porcie stały trzy 'przelotne ptaki' na kotwicy własnej. Naprawdę nie ma problemu :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2017, o 12:58 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Zbieraj napisał(a):
Wynajmowałem u nich w Hiszpanii kilka razy samochody i najdroższy wynajem to było 6 Euro dziennie, za Peugeota 208, nówka, 2000 na liczniku.


Czy ta cena obejmowała też ubezpieczenie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2017, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Wszystko! Z szybami, drugim kierowcą, bez udziału własnego.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2017, o 12:28 

Dołączył(a): 8 gru 2016, o 09:19
Posty: 47
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ahoj,

Odgrzewam kotleta aby temat pozostał w jednym wątku. A nurtuje mnie następująca kwestia: otóż czarterownia https://www.eccyacht.es organizuje corocznie tzw. charter-week, czyli wspólne pływanie wyczarterowanymi jachtami po wspólnej trasie połączone z imprezkami w portach na trasie. W marcu 2018 wybrali trasę jak na załączonym obrazku, kierunek Las Galletas -> San Sebastian -> Santa Cruz -> La Estaca -> Mogan -> Las Galletas.

Obrazek

Teraz pytanie: czy jazda w odwrotnym kierunku nie byłaby efektywniejsza? Z La Estaca do Mogan to prawie 120 mil w kierunku E... jeśli pasat trochę odkręci na wschód, będzie bardzo nie po dżentelmeńsku... preferowałbym baksztag w odwrotnym kierunku, choć wtedy przelot z La Estaca do Santa Cruz może zaskoczyć wmordewindem (szczególnie przy akceleracji w okolicach Santa Cruz), ale to ok. 60 mil, a nie 120... Pozostałe akceleracje będą raczej podobnie wpływały na żeglugę w obu kierunkach...

Jakie jest zdanie ekspertów?

Pozdrawiam
Olek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2017, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Trasa jest ułożona prawidłowo. Z La Estaca do Santa Cruz możesz nie dopłynąć a odcinek La Estaca - Mogan jest stosunkowo bezproblemowy i przyjemny w obu kierunkach.
Zaliczysz "perły" Kanarów. Mam nadzieję, że rejs jest 14. dniowy, bo 3-4 dni powinniście przeznaczyć na zwiedzanie wysp.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: AlexR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2017, o 15:29 

Dołączył(a): 8 gru 2016, o 09:19
Posty: 47
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki wielkie!

Odcinek La Estaca - Santa Cruz jest problematyczny, ale sądziłem, że La Estaca - Mogan jeszcze bardziej.

Impreza trwa jeden tydzień ale ja nie biorę w tym udziału - wynajmuję łódkę tydzień później i też na tydzień (17-24 marzec), ale plan mi się podoba i go wykorzystam :D
Jeśli chodzi o zwiedzanie to jest ono drugorzędnym priorytetem mojej załogi - niektórzy lecą na Teneryfę w grudniu się wygrzać i obczaić okolice (czyli pozwiedzać) ;) - na pierwszym planie jest żegluga - więc będzie! Zresztą chyba wszyscy z nich już byli turystycznie na Kanarach, teraz morsko...

Pozdrawiam
Olek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 13:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
w Maladze
http://www.easyterra.pl
Rozumiem, że dla kogoś Ford Ka za 69 eurocentów jest za mały, ale Focus za 5,74 Euro, albo C max za 2,90 są "normalnymi" samochodami.
Taka Malaga dwadzieścia razy tańsza, niż (na pałę) Wiedeń - szczęka opada :oops: Dopłacają? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2012, o 14:25
Posty: 32
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
AlexR napisał(a):
Dzięki wielkie!

Odcinek La Estaca - Santa Cruz jest problematyczny, ale sądziłem, że La Estaca - Mogan jeszcze bardziej.

Impreza trwa jeden tydzień ale ja nie biorę w tym udziału - wynajmuję łódkę tydzień później i też na tydzień (17-24 marzec), ale plan mi się podoba i go wykorzystam :D
Jeśli chodzi o zwiedzanie to jest ono drugorzędnym priorytetem mojej załogi - niektórzy lecą na Teneryfę w grudniu się wygrzać i obczaić okolice (czyli pozwiedzać) ;) - na pierwszym planie jest żegluga - więc będzie! Zresztą chyba wszyscy z nich już byli turystycznie na Kanarach, teraz morsko...

Pozdrawiam
Olek

Impreza to raczej dla kolegów żeglarzy z Niemiec z tego co widziałem, swego czasu analizowałem trasy i uznałem, że zbyt ambitne pływanie dla mnie.
Zwykle jest w okolicy Luty/Marzec.

Jak byłem pod koniec lutego swego czasu to wiało głównie z południa i wiało konkretnie, więc dałoby radę.
Nie byłem nigdy w marcu. Nie wiem czy wieje czy nie. Jak będzie słabo to tej trasy w tydzień się nie zrobi.

_________________
Pozdrawiam
Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL