Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 06:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2016, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
Najlepiej przez Dziwnów bo tam się jeszcze można zgłosić

Właśnie w Dziwnowie w tym roku jedyny raz spotkało mnie publiczne (bo na ogólnodostępnym kanale VHF) wypytywanie przekraczające zakres wynikający z przepisów. właśnie szykuje pismo do kapitanatu w tej sprawie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
urzędniki gdańsko,gdyńsko,helskie robią Tobie na złość
Już za "komuny" były podobne różnice w interpretacji przepisów na obu końcach naszego wybrzeża. Widocznie odległość od "Zachodu" ma jednak jakiś wpływ. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 07:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Właśnie w Dziwnowie w tym roku jedyny raz spotkało mnie publiczne (bo na ogólnodostępnym kanale VHF) wypytywanie przekraczające zakres wynikający z przepisów. właśnie szykuje pismo do kapitanatu w tej sprawie.


potwierdzam, raz sie przedstawiam, raz nie gdy im mówię że przekaracaja przepisy to nie drążą tematu. Swoja droga rok czy dwa lata temu o nazwisko kapitana już nie pytali. Swoja drogą znany kapitan z gdańska wyrecytował cała formułę z nazwiskiem nie pytany :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
znany kapitan z gdańska wyrecytował cała formułę z nazwiskiem nie pytany :)
Może dlatego jest znany. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 08:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Może dlatego jest znany.


może też ale jak juz ja go skojarzyłem to może byc nawet sława i celebryta ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Akurat tym razem w Dziwnowie jest gorzej. W Helu już wyleczyliśmy ich.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 18:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tak poważnie to nie robię problemu z podawania nazwiska.Przetrenowalem podawanie, n iepodawanie nazwiska równiez sie celowo nie zglaszalem.Nikt mnie nie opieprzyl nie byl nie mily .Jak la mnie obojętne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2016, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W Świnoujściu ze zgłaszaniem jest jeszcze śmieszniej niż można było przypuszczać.

Jadę dziś Kanałem Piastowskim od Zalewu i słyszę w radiu, że na kanale 12 (Świnoujście traffic) zgłosił się na wejściu do Świnoujścia jacht. Zaciekawiło mnie, zdarzenie niezwykłe, więc uszy nadstawiłem i słucham uważnie. Zgłaszający od razu powiedział, że jacht jest 7 metrowy. Świnoujście traffic podziękowało za zgłoszenie i poinstruowało zgłaszającego, że następnym razem ma się zgłosić ...nie na kanale 12, ale na kanale 11 do Kapitanatu Portu.

Pytam później kontrolnie w biurze mariny, jak to tu jest ze zgłaszaniem jachtów. A ... no tego... nie ma takiego zwyczaju. A o kanale 11 i Kapitanacie Pan Bosman słyszał. A nie słyszał.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
marcin_palacz napisał(a):
W Świnoujściu ze zgłaszaniem jest jeszcze śmieszniej niż można było przypuszczać.

Dlaczego śmieszniej? Ja bym powiedział, że zgodne z obowiązującymi przepisami;
Cytuj:
„6. W portach wymienionych poniżej, dla uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście z portu statków nie korzystających z VTS oraz korespondencji z kapitanatem portu: Świnoujście : - Nr tel. 91 4403 391, 91 321 2551, 91 4403 593, - Kanał 11 UKF (wywołanie: KAPITANAT ŚWINOUJŚCIE) Dziwnów : - Nr tel. 91 381 3340, - Kanał 10 UKF (wywołanie: KAPITANAT DZIWNÓW) Trzebież : - Nr tel. 91 312 8346, - Kanał 11 UKF (wywołanie: KAPITANAT TRZEBIEŻ) Szczecin : - Nr tel. 91 4403 217, - Kanał 11 UKF (wywołanie: KAPITANAT SZCZECIN) W celu uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście należy nawiązać łączność telefoniczną lub radiotelefoniczną ze służbą dyżurną właściwego kapitanatu portu nie później, niż 15 minut przed minięciem główek wejściowych do portu lub odcumowaniem z miejsca postoju jednostki”.

Tak w woli wyjaśnienia, słusznie lub nie w naszym kraju obowiązuje bezwzględny obowiązek zgłaszania wejścia/wyjścia z portu dla każdej jednostki.
W wypadku gdy na danym akwenie obowiązuje system VTS a my jesteśmy prawnie zobligowani do aktywnego uczestnictwa w systemie to taki obowiązek zazwyczaj spełnimy meldując się do kontrolera ruchu na kanale roboczym. Jeżeli natomiast na danym akwenie nie ma systemu VTS to musimy zgłaszać się bezpośrednio do kapitanatu/bosmanatu używając VHF lub telefonu.
W opisanej sytuacji jednostka poniżej 20m nie musiała się meldować do VTS ale musiała zgłosić wejście do portu. Dlatego operator VTS zasugerował użycie kanału VHF11 ale równie dobrze mógł to być telefon.

Należy rozgraniczyć obowiązek zgłoszenia wejścia/wyjścia od obowiązku meldowania się w systemie VTS. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania i w zależności od akwenu, portu a przede wszystkim kraju mamy wiele rożnych rozwiązań i sytuacji. Natomiast jeszcze innym przypadkiem będzie zgłoszenie się do zarządzającego danym miejscem postojowym, mariną czy prywatnym basenem klubowym.

Na forum było już o tym wielokrotnie i prawdę mówiąc dziwie się, że ciągle powtarzamy „prawdy objawione”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 18:31 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wydawało mi się, że dyskusja toczy również się o tym dlaczego?
Co jest powodem? Czym jest taki przepis uzasadniony?
Bo tak jest - nie jest odpowiedzią na nurtujące nas pytania.
Liczba jachtów rośnie, jest jednak jeszcze stosunkowo mała do liczby ludności i długości wybrzeża. Ciekawe jak będzie ten przepis wyglądał za kilka lat.

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
Dlaczego śmieszniej? Ja bym powiedział, że zgodne z obowiązującymi przepisami;


Śmieszne są te przepisy - choć nie wiadomo, czy śmiać się czy płakać.
Śmieszna jest konfrontacja nieżyciowych przepisów z praktyką.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2016, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Andrzej Kolod napisał(a):
Wydawało mi się, że dyskusja toczy również się o tym dlaczego?
Co jest powodem? Czym jest taki przepis uzasadniony?
Bo tak jest - nie jest odpowiedzią na nurtujące nas pytania.
Liczba jachtów rośnie, jest jednak jeszcze stosunkowo mała do liczby ludności i długości wybrzeża. Ciekawe jak będzie ten przepis wyglądał za kilka lat.

Pozdrowienia,

Andrzej

Co prawda ja nie tworzyłem tych przepisów (nawet nie jestem ich wielkim obrońcą) ale odpowiedz jest jak najbardziej naturalna.
Kapitanat ma prawo wstrzymać ruch na wodach portowych i taki zakaz będzie obowiązywał także nas. Będzie to oczywiście podyktowane bezpieczeństwem ruchu ale także bezpieczeństwo portu/państwa(?) nie wiem jak u nas rozróżnić „safety” od „security”. Jeszcze możemy dodać bezpieczeństwo „gwarancji” miejsca postojowego jeżeli odbiorca zgłoszenia wejścia jest równocześnie zarządcą przystani.

Osobiście także jestem ciekawy jak to będzie wyglądało w przyszłości a będąc optymistą zakładam, że dopracujemy się jakiegoś praktycznego rozwiązania. Technika rozwija się niewyobrażalnie, radio VHF jest już standardem, system AIS spotykamy co raz częściej a na pewno to nie jest juz koniec nowinek.

Wiem, że nasi liberałowie postulują całkowite zniesienie zgłaszanie wejść/wyjść jednak ciężko mi uwierzyć w sukces takiej akcji. W krajach na które tak chętnie się powołujemy sytuacja także nie jest jednoznaczna. Tak jak już wcześniej napisałem wszystko zależy od kraju, akwenu lub portu. Myślę, że jakimś kompromisem byłoby zniesienie obligatoryjnego obowiązku zgłaszania wejść/wyjść dla małych jednostek. A decyzje czy i przy jakiej wielkości/długości można byłoby pozostawić UM. Z czasem wytworzyłaby się może jakąś rozsądna praktyka ale do tego potrzeba dobrej woli z obu stron.
Pamiętając dlaczego powstał i jak ewoluował wątek to prawdę mówiąc przestaje być optymistą.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2016, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
W krajach na które tak chętnie się powołujemy sytuacja także nie jest jednoznaczna.


Pleciesz bzdury. Sytuacja w Szwecji, Danii (wymieniam kraje, które znam) jest jednoznaczna. W Kopenhadza, Malmö, Sztokholmie, Goteborgu, Rhone, ..., nikt nie oczekuje, że małe jednostki rekreacyjne będą się zgłaszać. W żadnym szwedzkim ani duńskim porcie nigdy nie włączyłem radia na nadawanie.

Nic nie trzeba wymyślać. Wystarczy przyjąć do wiadomości, że to działa. Działa zresztą z z powodzeniem również w Szczecinie, Świnoujściu, mimo istnienia nieżyciowych przepisów, które są po prostu powszechnie ignorowane, zarówno przez żeglarzy, jak lokalne służby portowe.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 4: Były user, Jaromir, Jurmak, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2016, o 19:05 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Pływam dopiero od 4 lat po polskich wodach.
Moje żeglarskie doświadczenie to 9 lat na Śródziemnym i 4 lata Bałtyk Zachodni.
W najlepszym wypadku mogę określić ruch w polskich portach jako bardzo umiarkowany.
Szanse, że jakich żeglarz zablokuje (zagrozi) ruch w porcie, czy na podejsciu jest znikomy,
wręcz śladowy w porównaniu z sytuacją w Kanale Kilońskim, podejściach do niego, czy innych miejscach.
Nie wyobrażam sobie chaosu wywołanego setkami, zgłoszeń drobnoustrojów na kanałach portowych czy Kanału Kilońskiego.
W Dziwnowie eter jest wypełniony Piratami, Korsarzami i czasami jakimś kutrem.
No i kroniką towarzyską z godnością kapitanów i prowadzących łódki nieznane kapitanowi portu.
W Świnoujsciu i Szczecinie 90% informacji w eterze to szalandy na twardo, mocno i w ruchu oraz dziki i Żbiki z bareczkami kręcące sie po pustym olbrzymim porcie.
Nie ma radarów? AIS-ów? Oczu? Nasłuchu na odpowiednich kanałach?
Polskie porty świecą pustkami w porównaniu z latami 70-tymi ubiegłego wieku i portami
Bałtyku Zachodniego.

Przepisy pozostały. I nikt tego nie zmieni, bo to dodaje powagi urzędowi.
I o to przecież chodzi.
W tym roku zaistniała raz potrzeba skontaktowania się z pogłębiarką aby potwierdzić wolną burtę do ominięcia.
Oznakowanie burty nie było widoczne z mojej łódki.
10 sekund bezpośredniej rozmowy, bez potrzeby zawiadamiania Kapitanatu czy VTS.
Kilka dni później zrobiła to inna łódka, reszta drobnoustrojów podążała za przewodniczącym.


Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2016, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Andrzej Kolod napisał(a):
W Dziwnowie eter jest wypełniony Piratami, Korsarzami i czasami jakimś kutrem.

marcin_palacz napisał(a):
Pleciesz bzdury. Sytuacja w Szwecji, Danii (wymieniam kraje, które znam) jest jednoznaczna. W Kopenhadza, Malmö, Sztokholmie, Goteborgu, Rhone, ..., nikt nie oczekuje, że małe jednostki rekreacyjne będą się zgłaszać. W żadnym szwedzkim ani duńskim porcie nigdy nie włączyłem radia na nadawanie.

Czy ja gdzieś napisałem, że jestem fanem meldowania się każdej jednostki? Wręcz odwrotnie stwierdziłem, że pierwszym krokiem ewentualnych zmian mógłby być projekt zniesienie obligatoryjnego obowiązku meldowania się każdej jednostki pływającej. Pytanie tylko co znaczy mała jednostka, czy na każdym naszym akwenie sytuacja jest taka sama, jak wyegzekwować np. czasowy zakaz ruchu itd.

Dla tych co twierdzą, że wiedzą jak jest w innych krajach polecam załącznik. Jak widać różnice w procedurach funkcjonowania VTS pomiędzy krajami są znaczne. Zauważyć można rożne wielkości jednostek oraz różnice w samych zaleceniach postępowania.


Załączniki:
VTS Procedures.docx [300.58 KiB]
Pobrane 166 razy

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2016, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
marcin_palacz napisał(a):
SIRK napisał(a):
W krajach na które tak chętnie się powołujemy sytuacja także nie jest jednoznaczna.
Pleciesz bzdury. Sytuacja w Szwecji, Danii (wymieniam kraje, które znam) jest jednoznaczna. W Kopenhadza, Malmö, Sztokholmie, Goteborgu, Rhone, ..., nikt nie oczekuje, że małe jednostki rekreacyjne będą się zgłaszać. W żadnym szwedzkim ani duńskim porcie nigdy nie włączyłem radia na nadawanie.

Czy ja gdzieś napisałem, że jestem fanem meldowania się każdej jednostki?

Nie. Ty tylko plotłeś bzdury, na które Marcin zareagował. Te bzdury:
"Wiem, że nasi liberałowie postulują całkowite zniesienie zgłaszanie wejść/wyjść jednak ciężko mi uwierzyć w sukces takiej akcji. W krajach na które tak chętnie się powołujemy sytuacja także nie jest jednoznaczna. "
- Pierwszą popełnioną przez Ciebie bzdurą jest przypisanie bliżej niedookreślonym "naszym liberałom" postulatu całkowitego zniesienia zgłaszania wejść/wyjść.
To bzdura, ponieważ takiego postulatu nie zgłaszano. Zgłaszano natomiast postulaty*, by zlikwidować powszechny obowiązek zgłaszania/uzyskiwania pozwolenia na wejścia/wyjścia z/do każdego polskiego portu - wobec niewielkich jednostek "przyjemnościowych"**.
- Druga napisana przez Ciebie bzdura to stwierdzenie, że w krajach na które powołują się autorzy takich postulatów (tak, ja też) sytuacja "nie jest jednoznaczna".
To bzdura, bo z punktu widzenia żeglarza na niewielkiej jednostce "przyjemnościowej"* sytuacja jest jednoznaczna. W krajach, na które się powołujemy, nie obowiązuje powszechny obowiązek zgłaszania/uzyskiwania pozwolenia, na wejścia/wyjścia, z/do każdego portu - wobec niewielkich jednostek "przyjemnościowych"**.

SIRK napisał(a):
[Dla tych co twierdzą, że wiedzą jak jest w innych krajach polecam załącznik. Jak widać różnice w procedurach funkcjonowania VTS pomiędzy krajami są znaczne. Zauważyć można rożne wielkości jednostek oraz różnice w samych zaleceniach postępowania.

Rozumiem, że za "dowód" wykoncypowanej przez Ciebie "niejednoznaczności" w kwestii zgłaszania/uzyskiwania pozwolenia, na wejścia/wyjścia, z/do portu, w stosunku do niewielkich jednostek "przyjemnościowych"** - ma Twoim zdaniem służyć dołączony do posta wyciąg z... procedur VTS. Jakby procedury VTS były tym samym co obowiązek "uzyskiwania zgody na wyjście z portu" u Bosmana Portu Hel... albo Tolkmicko (ciekawe, jak często ktokolwiek go tam wypełnia :-P ).
BTW - załączony przez Ciebie dokument świadczy, że sytuacja jest jak najbardziej jednoznaczna również w kwestii procedur VTS - oczywiście w stosunku do niewielkich jednostek "przyjemnościowych"**, bo przecież o nich mowa..
Żadne bowiem ujęte w tym wyciągu państwo nie ustanowiło ogólnego, obligatoryjnego wymogu meldowania każdego przypadku pływania w strefie objętej VTS niewielkich jednostek "przyjemnościowych"**. Oprócz Polski, gdzie nawet jak przepis zwalnia Cię z "meldowania się" w VTS, to powinieneś wypełniać obowiązek zgłaszania/uzyskiwania pozwolenia, na wejścia/wyjścia, z/do każdego polskiego portu. I to nawet jak płyniesz kajakiem...

*) np. Szanowny Panie Ministrze
...
Przepisy dotyczące osób żeglujących rekreacyjnie we własnym zakresie, na własną odpowiedzialność i własne ryzyko powinny być ograniczone do niezbędnego minimum. Uproszczenia te powinny dotyczyć w pierwszym rzędzie:
...
3) Zwolnienia z obowiązku zgłaszania wejścia i wyjścia przez jachty morskie oraz ich ruchu po portach w duchu zgodnym z praktyką stosowaną na przykład w krajach skandynawskich i w Niemczech.

Całość: http://www.saj.org.pl/aktualnosci/209-p ... istra.html

**) niewielka jednostka "przyjemnościowa":
- niewielka - mniej niż 300gt, 50gt, 45m, 40m, 25m, 20m, nawet 15m LOA - You name it.
- "jednostka przyjemnościowa" - taki statek, co wozi swoją załogę dla przyjemności członków tej załogi - i w kwestii "meldowania się" - bez znaczenia, czy wozi za kasę, czy nie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: marcin_palacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2016, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Nie. Ty tylko plotłeś bzdury, na które Marcin zareagował.:

Jak ja lubię taki obiektywizm oraz precyzje wypowiedzi.
Oficjalnie występuje się o zwolnienie dla „jachtów morskich” aby później twierdzić, że to ma dotyczyć tylko „drobnoustrojów”.

Przywołujemy dobre skandynawskie wzorce, mówiąc wyłącznie o żeglarstwie rekreacyjnym ale jednocześnie rzucamy autorytatywne stwierdzenia „bez znaczenia czy wozi za kasę czy nie”.

„Im bardziej Puchatek zaglądał do środka tym bardziej prosiaczka tam nie było”

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2016, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Przywołujemy dobre skandynawskie wzorce, mówiąc wyłącznie o żeglarstwie rekreacyjnym ale jednocześnie rzucamy autorytatywne stwierdzenia „bez znaczenia czy wozi za kasę czy nie”.

Zauważ proszę, że powołujemy się (ach ten pluralis...) na dobre skandynawskie wzorce, ponieważ owe dobre skandynawskie wzorce stanowią, że jachtów (i innych "drobnoustrojów") obowiązek meldowania się czy uzyskiwania zgody na wejście/wyjście do/z portu nie dotyczy bez względu na to czy jacht wozi swoją załogę za kasę, czy nie.

Innymi słowy "w kwestii "meldowania się" - bez znaczenia, czy wozi za kasę, czy nie.".

Czy teraz Prosiaczek jest już dostatecznie w środku? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 13:57 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może kolegów zainteresuje przebieg rozmowy, którą usłyszałem na VHF w Helu na początku sierpnia (piszę z pamięci). Wiatr 5-6B, fala w porcie i już się ściemniało.
-bosmanat Hel jacht xxx na podejściu
- proszę stanąć przy nabrzeżu prostopadłym do wejścia po zewnętrznej stronie.
- a dlaczego tam?
- bo ja jestem bosmanem i tak mówię.
- ale panie, ja tam burty poobijam
- jak się panu nie podoba, to może pan nie dostać zgody na wejście.
- jakiej zgody na wejście? o tej porze to ja mam prawo wejść do portu schronienia, poczytaj sobie prawo morskie, debilu
koniec rozmowy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
radams napisał(a):
jakiej zgody na wejście? o tej porze to ja mam prawo wejść do portu schronienia, poczytaj sobie prawo morskie, debilu
koniec rozmowy


No cóż kapitan miał rację... na Helu to Bosman ma czasem odpał.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tyle, że to polecenie i pogróżki były przypuszczalnie w wykonaniu "zarzadu portu" a nie bosmana. A oni w tym roku rzeczywiście się pocą, żeby wszystkich pomieścić.
I są grzeczni... mogę zgadywać, że to kapitan był nieuprzejmy najpierw. No i ciekawe, czy po za tym falochronem było miejsce, czy pojezdził po porcie bez sensu i i tak do falochronu wrócił...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2016, o 15:07 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Tyle, że to polecenie i pogróżki były przypuszczalnie w wykonaniu "zarzadu portu" a nie bosmana.


Sądząc po głosie, to był ten bosman wyposażony w pedały i ukf-kę.

W porcie rzeczywiście było ciasno, ale zawsze można stanąć w tratwie. Przy zafalowaniu też bym nie chciał cumować w proponowanym miejscu, choć nie upoważnia to do oceniania czyjejś inteligencji. A że bosman chciał pokazać jak jest ważny to oberwał i zrobiło się niemiło.
Mam wrażenie, że bosmani w Helu traktują nas jak komunistyczny urzędnik petenta (nie klienta) stąd problem.

Kilka dni przed opisaną sytuacją wchodziliśmy na dwa jachty do Jastarni, kolegę, który wchodził pierwszy, bosman zapytał czemu nie słucha radia. Kolega zapytał czy musi? bosman na to, że nie, ale jak zobaczył jacht w główkach, to chciał wskazać wolne miejsce.
Zobaczcie jak niedaleko, a jak inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2016, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czyli nie był to bosman!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2016, o 11:15 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Czyli nie był to bosman!



Czyli mu się należało? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2016, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na pewno bosmanowi nie należały się fałszywe zarzuty.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2016, o 09:51 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[quote="Colonel"]Na pewno bosmanowi nie należały się fałszywe zarzuty.


Żadnych zarzutów bosmanowi nie stawiałem, natomiast jak mam nazywać faceta, który jeździ po kei kasując za postój z UKF-ką w ręce i prowadzi korespondencję z jachtami wywołującymi "bosmanat Hel"? Ty znasz to miejsce na wylot, ja tam bywam tylko kilka dni w sezonie.
Radia słuchałem na postoju po to, by zweryfikować krążące tutaj legendy o niecodziennym zachowaniu "bosmana" z piekła rodem :rotfl: Przyjęło się przecież do osób obsługujących jacht zwracać "Panie bosmanie" mimo, że bliżej im chyba do "marinero".

A tak przy okazji, jeśli ktoś chce rozmawiać na "10" z zarządem portu to po prostu woła "zarząd portu Hel".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2016, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
radams napisał(a):
Radia słuchałem na postoju po to, by zweryfikować krążące tutaj legendy o niecodziennym zachowaniu "bosmana" z piekła rodem


Moim zdaniem zarząd firmy Koga powinien wysłać Bosmana na dodatkowe szkolenie.
Bo Hel jest popularny, wpływa tam dużo jednostek a wita ich TEN Bosman.
Ten który kłóci się z kapitanami jak załoga ma cumy wieszać na polerach.
Ten który nie wyznaje zasady klient nasz pan.

No jest to jakaś wizytówka Helu prawda?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.



Za ten post autor redgrist otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2016, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zarzad portu to nie bosmanat. Ja umiem to odróżnić.
Ze mna nikt sie nie kłócił o cumowanie, może dlatego że umiem zacumowac.
Wobec mnie nikt chamski nie był, może dlatego źe umuem byc kulturalny.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2016, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):
Ze mna nikt sie nie kłócił o cumowanie, może dlatego że umiem zacumowac.
Wobec mnie nikt chamski nie był, może dlatego źe umuem byc kulturalny.


A ja byłem takiej sytuacji świadkiem. Osobiście widziałem taką sytuację:

Zacumowaliśmy, zapłaciłem za postój, klarujemy wszystko a za nami cumuje jacht.
Kapitan jachtu spokojnie sobie podchodzi do kei (pogoda super), załoga czeka z cumami, odbijacze wiszą.
Podchodzi pracownik mariny zwany szumnie Bosmanem i zaczyna załogę instruować jak ma rzucać cumy, gdzie wszystko było zaplanowane. Kiedy skipper protestuje, że on mówił, że ma być inaczej, dostaje odpowiedź podniesionym głosem: "To ja tu jestem Bosman i ja tu rządzę!"
A jak podrą burtę, to ja się pytam kto straci kaucję? Bosman?

Wielokrotnie też cumowałem w nocy i w dzień i było bardzo miło i sympatycznie. Były lekkie obniżki ceny, abyśmy jednak na noc zostali itd.
Więc nie piszę, że tak jest zawsze, ale jednak się zdarza jak widać i słychać.

Hel jest serio super, dlatego dobrze, by było, aby było zawsze sympatycznie.
Każdy może mieć zły dzień ale jak już jego zły dzień staje się legendą... to trochę nie bardzo.

radams napisał(a):
- jak się panu nie podoba, to może pan nie dostać zgody na wejście.


Kto by to nie był to ja się pytam co to jest za tekst?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Miałem okazje odwiedzić 3M i przypomniała mi się wcześniejsza dyskusja. Nie wiem czy to zasługa nowego dyrektora GUM ale panie urzędniczki z Wydziału Dokumentów Żeglarskich są tak samo miłe i profesjonalne jak u nas „na zachodzie”. Wiem, że dla regatowców i turystów to informacja żadna ale dla „komercyjnych” zapewne nie.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL