Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 06:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 maja 2011, o 18:28 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bastard napisał(a):
Z punktu widzenia danych, które powinny być podane dla chcących wziąć udział w takich imprezach nie widzę żadnej różnicy.

To ja proponuję od strony danych, czyli kosztów. Jaki zakres kosztów podzielonych na załogantów to komercja, a jaki już nie:
- bare-boat charter
- skipper
- żarcie (również skippera)
- opłaty portowe, kejowe, kotwicowe, ubezpieczenie załogi
komercyjnie jeszcze przydałby się zysk do opłacenia marketingu, poszukiwania uczestników i organizacji całości.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kibicuje modelowi ( nie mylic z modelem ! ) lansowanemu przez Skipbulba - taki wlasnie znam, jest prosty jak w pysk strzelil, wiem, ze sie sprawdza i o takim wlasnie juz tu ( i owdzie... ) pisalem.
Realia oczywiscie... proponuje je dzielic - nie mnozyc.
Catz dla Potomnosci ;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 04:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
skipbulba napisał(a):
Rozumiem, że niekomercyjnie to jest wtedy, gdy zabiorę załogę "na wydrę" po kosztach żarcia i portów?
Tak, dokładnie!
Cytuj:
wydaje się Wam to uczciwe? Bo mnie nie.
Gdyż?
Nieuczciwie to jest kogoś oszukać, a nie zabrać "na wydrę".

*****

Carlo napisał(a):
Właśnie nie do końca wiem, czy usiłujecie/my tu ustalić definicję prawną, czy definicję potoczną.
Potoczną.

Ale Twój wykład prawny... hm, daje do myślenia :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 06:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Cypis napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Rozumiem, że niekomercyjnie to jest wtedy, gdy zabiorę załogę "na wydrę" po kosztach żarcia i portów?
Tak, dokładnie!
Nieuczciwie to jest kogoś oszukać, a nie zabrać "na wydrę".


Nieuczciwe jest twierdzić, że podział kosztu czarteru jachtu jest niekomercyjny, a odzyskanie odrobiny kosztu utrzymania jachtu jest komercyjne. W dodatku jest to bzdurne i nielogiczne.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Nieuczciwe jest twierdzić, że podział kosztu czarteru jachtu jest niekomercyjny, a odzyskanie odrobiny kosztu utrzymania jachtu jest komercyjne
Wyboldowanie moje :-) Wyżej definicja słowa komercja była zapodawana kilka razy - zysk jest niezbędnym elementem.

Ja z kolei (też gdzieś tam wyżej) pisałem, że określanie rejsu jako komercyjny/niekomercyjny jest największą bzdurą - chyba nawet większą niż oksymoron "jacht komercyjny".

Twój przykład, w sensie, że właściciel płynie za darmo to jakaś forma czarteru z załogą po prostu.

Wydaje mi się, że cała ta mądra inaczej dyskusja, choć dotyczy zwyczajowego określenia "rejsu komercyjnego" to tak naprawdę dotyczy prawnego
określenia "jachtu komercyjnego".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marku,
ja z uporem osła będę kontynuował moje pytanie.
Jeśli mamy sytuację w której organizator rejsu wyczarteruje jacht i następnie podzieli ten koszt po równo wśród załogi to taka sytuacja mieści się w okresleniu "rejs niekomercyjny", tak?
To jeśli organizator rejsu ma własny jacht i jako swój wkład w rejs oferuje go za darmo, a reszta potencjalnej załogi ma jedynie zapłacić za żarcie, paliwo i postoje w portach, to dlaczego ta opcja nie jest "niekomercyjna"?
Przecież organizator - właściciel jachtu nic na tym nie zarabia, a nawet można pokusic się o stwierdzenie, że jego wkład w koszty rejsu jest znacznie wyższy niż reszty załogi.

Ja może jestem tępy i bez szkoły, ale dla mnie to na prawdę nielogiczne i niezrozumiałe.

Jeśli oddzielimy "komercyjnosć" lub jej brak od kwestii ustawowych definicja "jachtu komercyjnego" to cała ta dyskusja i podział jest bzdurą, bo komercyjność lub jej brak wynika jedynie z intencji organizatora - chce zarobić na tym rejsie bądź nie chce. I tyle. Tylko co to ma do nas - żeglarzy? Nic! przecież wybierając rejs kierujemy się tym, że dany rejs nam pasuje cenowo, jakościowo, osobowo, a nie tym czy w ogłoszeniu jest napisane 'komercyjny" lub "niekomercyjny".

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Marku,
ja z uporem osła będę kontynuował moje pytanie.
Jeśli mamy sytuację w której organizator rejsu wyczarteruje jacht i następnie podzieli ten koszt po równo wśród załogi to taka sytuacja mieści się w okresleniu "rejs niekomercyjny", tak?
Maćku a ja z uporem osła będę twierdził, że określenie rejsu jako komercyjny/niekomercyjny jest... dziwolągiem językowym ukutym (chyba) w internecie i nie znaczy nic!

Równie dobrze mógłbyś napisać, że jest to rejs probarambaramtacyjny i znaczyłoby to DOKŁADNIE to samo co komercyjny lub niekomercyjny.
To, że ktoś komuś (właścicielowi/organizatorowi) zwraca część poniesionych kosztów jest naturalne i całkiem logiczne - nie widzę w tym ŻADNYCH powodów do narzekania lub do wpadania w zachwyt.

A to, co MinInfry (i inni władcy nadwiślańskich włości) chcą zdefiniować jako "jacht komercyjny" to jest zupełnie inna sprawa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 08:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A czy ktoś ma np wzór takiej umowy dla załogi w przypadku rejsu niekomercyjnego?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
A czy ktoś ma np wzór takiej umowy dla załogi w przypadku rejsu niekomercyjnego?

Ja nie stosuję żadnych umów, bo skoro nie tylko nie zarabiam, ale również płacę za siebie, to z jakiej racji umowa ? Jak ktoś lubi umowy, to takich ofert jest mnóstwo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 09:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No tak,ale jeśli organizujemy rejs niekomercyjny i pomimo tego załogant chciałby umowę, to co w takiej umowie ma być? Kosztorys przybliżony rejsu?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
Kosztorys przybliżony rejsu?

Z całą pewnością winien być. Ja kosztorys robię zawsze z podziałem na koszty wiadome przed rejsem i te przewidywane, czyli kambuzowo-paliwowo-portowe. Te ostatnie są niedokładne, bo inaczej się nie da.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 09:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No wiadomo :) i co mam wypisać to na kwitku i dać do podpisania?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2011, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Przewidywane koszty k/p/p xxx do rozliczenia na koniec rejsu. Kapitan płaci/ nie płaci.

Przykład takiego kosztorysu. Grecja 9 dni na jachcie plus hotel. 7 osób.
przejazd Poznań Berlin 2 samochody, paliwo 100e, parking 90e
autobus lotnisko marina lotnisko 7x5ex2 70e
hotel 220 e
sprzątanie 95e
ubezpieczenie kaucji 180 e, będę starał się tego uniknąć
paliwo 100 l 140 e
porty 50 e
wyżywienie 7 os x 9 dni x 8 e (to dużo)
razem 1449 e

Składka na burcie 200 e osoba.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL