Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 09:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2013, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
waliant napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
A który Taurus zatonął w warunkach sztormowych?

Polaris

Przypadek "Polarisa" to niczego nie wyjaśnia. W szczególności nie uprawnia do twierdzenia, które się czasem pojawiało, ze ponieważ zatonął, to i inne Taurusy byłiy "niebezpieczne".
Stara Zientara napisał(a):
Polaris był znacznie przeładowany towarem na handel.

waliant napisał(a):
Może i był przeładowany, ale jednak zatonął w sztormie. W sumie, o ile pamiętam, to Janosik też nie miał lajtowej pogody...

"Janosik" nie mial warunków, które by przekraczały jego granice bezpieczeństwa i był prowadzony przez bardzo dobrego kapitana. Na "Polarisie" (abstrahując od tezy o przemycie) popełniono konkretne błędy.
Dopóki ktoś kiedyś nie trafi na wrak "Janosika" nie dowiemy się nic o przyczynach tragedii, możemy gdybać kolejne 38 lat.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Maar napisał(a):
BTW ciekawe w co przywaliła Dorothea. We wrak?

Tego się już nie dowiemy.
Równie dobrze mógł to być radziecki statek podwodny ;)
Swoją drogą szukałem w necie jakiejś globalnej ewidencji jachtów, które przepadły bez wieści i niczego takiego nie znalazłem. Pewnie słabo szukałem.
Listę powinien otwierać Spary Slocuma. Który zatonął (jak się przypuszcza) po zderzeniu z wielorybem.
Czy wieloryb w czasie snu, pozostając tuż pod wodą (musi przecież oddychać) ustąpi drogi nadpływającej żaglówce? Wydaje się, ze powinien usłyszeć hałas i plusk wody, ale dźwięk w wodzie rozchodzi się na duże odległości, więc taki wieloryb może zignorować hałasy i spać twardym snem.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jeanneau napisał(a):
Swoją drogą szukałem w necie jakiejś globalnej ewidencji jachtów

Moze nieoceniony Wojciech numerowany coś jest w stanie odnaleźć.
A propo's zaginionych jachtów wraz z załogą - miałem lotnicze skojarzenie:
"podobno niektóre spadochrony się nie otwierają - ale nikt się nie skarżył..."

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2013, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jeanneau napisał(a):
Tego się już nie dowiemy.
Wiem, że się nie dowiemy, i wiem, żeby nie wyciągać pochopnych wniosków z jednostkowych przykładów, ale uszkodzenie dwóch warstw metalowego poszycia pokazuje, że shit happens może się trafić zawsze i wszędzie.

A gdy się trafi, to często nie bardzo wiadomo "co to było?" i to nawet nie chodzi o to, czym była ta rzecz, w którą walnął jacht, tylko czy faktycznie walnął.
Wersje oficjalne klarują się długo :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2013, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
Przypadek "Polarisa" to niczego nie wyjaśnia. W szczególności nie uprawnia do twierdzenia, które się czasem pojawiało, ze ponieważ zatonął, to i inne Taurusy byłiy "niebezpieczne".


Uprawnia;
Każdy płaski i szeroki jacht może być niebezpieczny, zwłaszcza do góry kilem,
zwłaszcza jak się nie bardzo chce odwrócić. :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Takich małych "łowców kontenerów" też nie lubisz?


Załączniki:
424605_587990191233626_136738253_n.jpg
424605_587990191233626_136738253_n.jpg [ 43.12 KiB | Przeglądane 6434 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 16:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to jeszcze w temacie Taurusow :) Stoi u mnie na przystani jeden z ostatnich "Jaspis". Wiele lat temu zdarzylo sie ze w okolicy Gotlandii drewnowiec w sztormie stracil ladunek a byly to solidene belki, do tego sporo. Pech chcial ze trafilo na "Jaspisa" poszycie zderzenie z belkami wytrzymalo doskonale ale stracili ster. Po wezwaniu pomocy zostali doholowani bodaj do Visby gdzie na miejscu wykonano im nowy ster ktory sluzy do dzis ( jest inny niz na pozostalych Taurusach). Dokladnie nie pamietam ale jesli sie nie myle naprawa zostala wykonana z polisy statku, ktory ladunek zgubil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
na miejscu wykonano im nowy ster ktory sluzy do dzis ( jest inny niz na pozostalych Taurusach)
Inny jest także ster na Zrywie (z kwasówki) - wykonano go w Nexo, dokąd został po awarii zaholowany przez Juranda.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
Takich małych "łowców kontenerów" też nie lubisz?

A takich bardzo lubię, zawsze to jeden kontener mniej w morzu :) ale chyba go jednak nie wylowili, bo i jak?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Myślę, że to jest tzw. kontenerowiec dowozowy. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
M@rek napisał(a):
na miejscu wykonano im nowy ster ktory sluzy do dzis ( jest inny niz na pozostalych Taurusach)
Inny jest także ster na Zrywie (z kwasówki) - wykonano go w Nexo, dokąd został po awarii zaholowany przez Juranda.

I na Levanterze.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Są takie urzadzenia co to się echosondy nazywają i one mierzą odległość od dna do kadłuba jachtu. Nie można owego urządzenia zaadoptować aby przeczesywał przestrzen przed jachtem , na zasadzie braku odbicia . Taki mini sonar co by sprawdzał np gęstość wody przed jachtem w odległości 200 m :roll: .
To są moje wymysły , ale w obecnej epoce takie urządzenia to chyba nie są niedowymyślenia?

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Micubiszi napisał(a):
Są takie urzadzenia co to się echosondy nazywają i one mierzą odległość od dna do kadłuba jachtu. Nie można owego urządzenia zaadoptować aby przeczesywał przestrzen przed jachtem , na zasadzie braku odbicia .
Są takie urządzenia, co się sonar nazywają, ale ponieważ echosonda nie zaadoptowała sonara, więc sonar nie jest dzieckiem echosondy :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3174
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Micu, tu zajrzyj:
viewtopic.php?f=58&t=15542

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 13:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Zbieraj napisał(a):
Są takie urządzenia, co się sonar nazywają, ale ponieważ echosonda nie zaadoptowała sonara, więc sonar nie jest dzieckiem echosondy :lol:
Sonar to praszczur echosody i nie tylko ba takiego urządzenia do USG też. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 14:11 

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 21:53
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: już niedługo
Ile najkrócej czasu moze trwac zatoniecie jachtu po uderzeniu w kontener?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
karamustafa napisał(a):
zatoniecie jachtu po uderzeniu w kontener?
A dlaczego jacht ma zatonąć????? :D
Obejrzyj, podtrzyma Cię to na duchu :lol:
http://www.zeglarze.net/wideoteka/wideo ... -dehler-31

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: karamustafa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Karamustafa nie pokazuj tego forum mamie

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowania - 2: Ryś, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 15:05 

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 21:53
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: już niedługo
zielony tygrys napisał(a):
Karamustafa nie pokazuj tego forum mamie
Moja matka w ogóle nie używa internetu. Mógłby on dla niej nie istnieć.

Panie @Zbieraju dziękuję za link.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
AJKC napisał(a):
Na szczescie byl betoniakiem, odpukac, co moglo byc, gdyby, to byla wydmuszka.
co by było? Tak powaznie się pytam. Informacje na temat szamaństwa mnie nie interesują, ale w czym betoniak jest lepszy od "wydmuszki" owszem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Od "wydmuszki" owszem. Kluczowe słowo to owa "wydmuszka".
Nie znam betonów z bliska, tzn znam tylko z widzenia. Ale słyszałem że przy uderzeniu beton kruszy się na niewielkiej powierzchni, tam gdzie przywalił, dalej pęknięcia nie idą. Miejscowa dziura.
Jeszcze lepiej stal, bo ta się tylko pognie. Jak spawy nie pękną to zostanie szczelne. Była łódka którą statek rozjechał, równo w bok - kadłub stalowy zgiął się jak banan ale nie rozszczelnił, doholowali do portu suchy ;)
A laminat potrafi pęknąć - i tu problem. Ale problem wynika też z wydmuszkowatości - laminat jest bardzo 'mocny' gdy o wytrzymałość obliczeniową idzie, na rozciąganie, to i mozna robić cienko. I tak robią.
Co innego uderzenie. Gdzieś czytałem że dla podobnej wytrzymałości na uderzenie mozna poszyć 12 metrowa łódkę: calową (25 mm) deską, półcalowym laminatem, 3 mm stalą. Pi razy, bo nie pamietam precyzyjnie, może ciut inne grubości. Chodzi o to że poszycia podobnie ważą i podobnie wytrzymają przy uderzeniu.
Ale łódka lepsza lekka - bo szybsza, tego klient chce, a producentom w to graj, żywica kosztuje na wagę i to drogo... Kto widział ostatnio półcalowy laminat? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
http://www.zeglarze.net/wideoteka/wideo ... -dehler-31

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Skipciu! Czytaj klasyków! (5 postów wyżej) :evil:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
(...) Kto widział ostatnio półcalowy laminat? :-P

ja :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
No i ja :-P
A nawet integralny kil z ołowiem (miękkie) zalaminowanym na głucho; zęzę nad tym równiez zalaminowaną - na zbiornik wody - dziura w dnie zepsuje zapas wody, ale i tyle; skrajnik dziobowy za półgrodzią zderzeniową; gródź wodoszczelna na śródokręciu. Łódka już w niejedno przywaliła z impetem :oops:
Ale wygląda że konstruktor uwzględnił :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RyśM napisał(a):
Kto widział ostatnio półcalowy laminat?

Czyli nędzne 13mm?
;)
Ja widziałem, kiedy wycinałem dno w kokpicie pod klapę techniczną dostępu do silnika.
Potem było 20mm przekładki i kolejne 7mm laminatu.

PS. Na burtach jest bez przekładki, ale za to grubiej, 15 - 20mm.
I wszystko na wydmuszkowatym, ponoć IOR-owsko regatowym Carterze :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12544
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dno Pallasa przed balastem ma grubość około 15 mm (wiem, bo wierciłem otwory pod czujniki). Burta tuż pod pokładem ma około 8 mm.
A to dawne IOR-owskie ćwierć tony ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 21:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Juz mnie uświadomili że przecie Carter to nie regatowe... :lol: Aleć go wzmacniano na życzenie PRS, bo normy itepe. Pamietam że oryginalny nie spełniał. Ale chyba nie o grubość szło.
A też Albin Vega ma ok 12mm na dnie.

No w każdym razie z grubsza widać że nie materiał ważny, tylko czy mocno zrobione. Nie dziwne, nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2013, o 06:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbieraj napisał(a):
Skipciu! Czytaj klasyków! (5 postów wyżej) :evil:
Zbieraju, nie tylko czytam, ale wkuwam :) i wykorzystuję, przecież ten link zerżnąłem z Twojego postu :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 21:14 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
Jakby mało tego pływało to jeszcze jeden do kompletu:
http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,Z ... omosc.html

pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: jacp2009 i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL