Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 wrz 2025, o 10:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 gru 2017, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Oczywiście. Tylko nie "patentu", a uprawnień


Co też oczywiście niewiele zmienia bo gość dalej będzie pływał a statystyczna jego kontrola - przynajmniej na morzu - pod kątem posiadanych uprawnień jest - powiedzmy sobie szczerze - ŻADNA.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 11:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Bury Kocurze tekst rozporządzenia akurat w tym obszarze jest dość jasny i prosty. Mielenie przez Ciebie tego tematu jest bezsensowne.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Bury Kocurze tekst rozporządzenia akurat w tym obszarze jest dość jasny i prosty. Mielenie przez Ciebie tego tematu jest bezsensowne.


I dlatego zakończmy ową - jak piszesz bezsensowną - wymianę zdań.

Każdy znaczy pozostanie przy swoim i tak będzie najlepiej :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 22:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
Oczywiście. Tylko nie "patentu", a uprawnień


Co też oczywiście niewiele zmienia bo gość dalej będzie pływał a statystyczna jego kontrola - przynajmniej na morzu - pod kątem posiadanych uprawnień jest - powiedzmy sobie szczerze - ŻADNA.


To kolejny dowod na to, ze obowiazkowe patenty sa bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
To kolejny dowod na to, ze obowiazkowe patenty sa bez sensu.


Ależ Wiktorze - z ust mi to wyjąłeś ... :D

Patenty, czy jak ktoś woli certyfikaty umiejętności potrzebne są dla pływania KOMERCYJNEGO !

KROPKA !

I do niczego więcej.

A dla pływania przyjemnościowego / rekreacyjnego / turystyki wodniackiej są one potrzebne jak świni siodło :rotfl:

Chyba, że ktoś hobbystycznie chce - dla samego siebie - papierek ów sobie "zdobyć" i cieszyć się nim podczas codziennej - w ciszy spędzanej - chwili samotności ... na kiblu :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 23:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
To kolejny dowod na to, ze obowiazkowe patenty sa bez sensu.

Nie ma to żadnego znaczenia. Posiadacz jakiegoś flepa z krajów gdzie jest ponoć bezpatencie będzie tak samo gównianym skipperem jak posiadacz flepa z kraju gdzie do prowadzenia jachtu o Lc ponad 7,5 m flep jest potrzebny, jeśli nie będzie aktywnie żeglować.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 05:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
(...):

Co innego owy żaglowiec bo jakoś nie przypominam sobie wśród znajomych posiadaczy jednostek o Lc > 20 m, którzy sobie sami wystawiali zaświadczenie o rejsie - 100 h - odbytym na takim sprzęcie.

Choć teoretycznie jest to chyba możliwe ..


Mam co najmniej jednego :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12644
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1773
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Patenty, czy jak ktoś woli certyfikaty umiejętności potrzebne są dla pływania KOMERCYJNEGO !

Jak się tak dobrze zastanowić, to i do żeglowania komercyjnego też nie są potrzebne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 07:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
waliant napisał(a):
Jak się tak dobrze zastanowić, to i do żeglowania komercyjnego też nie są potrzebne.

Musisz to powiedzieć tym którzy pływają w krajach gdzie jest szersze bezpatencie a i tak na kursy i egzaminy zakończone wydaniem jakiegoś papierka się zapisują, nie mając zamiaru pracować jako zawodowi skipperzy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12644
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1773
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Musisz to powiedzieć tym

Po co?
Wyraziłem swoje zdanie, które tu prezentuję od zawsze. Dlatego też nie chciało mi się go rozwijać (że chodzi o obowiązkowe patenty, które nawet dla żeglowania komercyjnego nie musiałyby być wymagane... itp. itd.).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 07:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
waliant napisał(a):
Dlatego też nie chciało mi się go rozwijać

Mi się też nie chce rozwijać ponieważ nie ma bezpatencie żadnego wpływu na żeglowanie, czy jest czy go nie ma i tak ludzie idąc na jakieś szkolenie lubią dostać kwitek, a jak będzie to kwit państwowy i w dodatku jeśli na jego podstawie będzie można wypożyczyć jacht to tym bardziej.
To że w krajach, gdzie jest możliwość prowadzenia jachtu nawet do 24m Lc, bez kwitka, więcej ludzi żegluje niż w Polsce, jest efektem
1. zamożności społeczeństwa
2. tradycji
3. ciekawej linii brzegowej dającej niedzielnemu żeglarzowi szansę na schronienie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12644
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1773
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
bezpatencie żadnego wpływu na żeglowanie

Zgoda, ale to jest zupełnie inna sprawa.
Ja tylko chciałem skontrować zdanie w wypowiedzi Kocura, z którym to zdaniem się nie zgadzam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
chciałem skontrować zdanie w wypowiedzi Kocura, z którym to zdaniem się nie zgadzam.


waliant napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Patenty, czy jak ktoś woli certyfikaty umiejętności potrzebne są dla pływania KOMERCYJNEGO !

Jak się tak dobrze zastanowić, to i do żeglowania komercyjnego też nie są potrzebne.


Jeżeli mówisz o powyższym to postaw się na miejscu załogi takiego jachtu komercyjnego.

Przyjeżdżają na jacht - zastają kapiszona, o którym w większości niewiele wiedzą ale chcieliby mieć cokolwiek, co im pozwoli mieć nadzieję spokojnego rejsu.

I tak jak uważam, że wszelkie papiery do pływania typu PLEATURE są zbędne tak w powyższym przypadku wydaje mi się, że z tego jednego przedstawionego powodu prowadzący taki rejs komercyjny powinien mieć jakiś dokument stwierdzający jego wiedzę i doświadczenie.

Ot i wszystko na ten temat - ale mamy demokrację - podobno jeszcze mamy - więc każdy może mieć swoje zdanie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Micubiszi napisał(a):
Po kursie żeglarz umie obsługiwac windę kotwiczną


No to stawiam Ci skrzynkę wódki jak mi pokażesz taki kurs na żeglarza, na którym jest przeszkolenie z używania windy kotwicznej - hi, hi, hi...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12644
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1773
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
więc każdy może mieć swoje zdanie.

Zgadza się. A to było wałkowane wiele razy i ja mam inne zdanie. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
W rozporządzeniu jest to opisane jako opinia w dodatku pozytywna a Ty będziesz wciskać , że jest to oświadczenie, że delikwent był i ileś tam przepłynął.

Nie. W rozporządzeniu jest (jak sam zacytowałeś):
Cytuj:
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;

"dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych". Jako przykład (bo "w szczególności") takich dokumentów dotyczących rejsów nie prowadzonych samodzielnie (bo samodzielnie ma być jakiś "inne" dokumenty potwierdzone przez armatora) podano:
a) pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu,
b) karty rejsu.
Z powyższego wynika, że dokumentując rejs prowadzony niesamodzielnie można przedstawić "oświadczenie" bo ono mieści się w kategorii "dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań stażowych", choć nie jest wymienione expressis verbis po "w szczególności".
Gdzieś popełniam błąd w rozumieniu tego (dość prostego chyba) zdania? Albo jest jakaś kolidująca norma prawna?

PS:
"karta rejsu" nie jest chyba nigdzie zdefiniowana. Może być więc także oświadczeniem. :-) :-)
PPS:
"armatorem" jest (Kodeks Morski art. 7.) wynajmujący jacht (zwany powszechnie "czarterobiorcą"). :-) :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 11:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
"dotyczących rejsów nie prowadzonych samodzielnie"
Zanim zaczniesz jakieś kazuistyczne wywody odstawiać zdradź mi co to takiego rejs nie prowadzony samodzielnie.
Albo się rejs prowadzi jako kapitan albo się go nie prowadzi i nie jest się wtedy kapitanem.
Jeśli prowadzisz rejs który ma posłużyć Tobie jako podstawa do uzyskania KJ przedstawiasz coś na kształt oświadczenia, jeśli nie prowadziłeś przedstawiasz pozytywną opinię podpisaną przez kapitana.
Jak wystawiasz opinie z rejsu swym załogantom to też tak filozofujesz?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
zdradź mi co to takiego rejs nie prowadzony samodzielnie
Myślałem, że każdy łatwo się domyśli, że użyłem tej konstrukcji aby nazwać dopełnienie podzbioru "rejsów prowadzonych samodzielnie" w zbiorze "rejsów stażowych". Cóż - pomyliłem się... Przepraszam :-(
ins napisał(a):
Jeśli prowadzisz rejs który ma posłużyć Tobie jako podstawa do uzyskania KJ przedstawiasz coś na kształt oświadczenia, jeśli nie prowadziłeś przedstawiasz pozytywną opinię podpisaną przez kapitana.
Aha. Bo Ty tak twierdzisz? Tylko... przepis stanowi coś innego. Czasem uproszczenia są przydatne, a czasem powodują, że uproszczona prawda staje się "trzecią prawdą".... :cool:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 12:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Oświadczenia własne nie są zasadniczo mi, do czegoś potrzebne, a wypisując opinie w odróżnieniu od Ciebie nie potrzebuję działać na zbiorach i szukać definicji w KM.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
O!
Znów okazało się, że Ins nie rozumie prostego przepisu. A w szczególności, że nie rozumie w przepisie znaczenia słów "w szczególności".
Czas zatem na klasycznego Insowego foszka.
;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Piotrze, stwierdziłeś:
ins napisał(a):
W rozporządzeniu jest to opisane jako opinia w dodatku pozytywna a Ty będziesz wciskać , że jest to oświadczenie, że delikwent był i ileś tam przepłynął.
, a po moim dowiedzeniu że to nieprawda, nie próbujesz go podważyć tylko
ins napisał(a):
Oświadczenia własne nie są zasadniczo mi, do czegoś potrzebne
Zakładam, że to takie przyznanie iż się myliłeś co do zawartości rozporządzenia. :rotfl: :-P :rotfl: :-P

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Piotrze, stwierdziłeś:
ins napisał(a):
W rozporządzeniu jest to opisane jako opinia w dodatku pozytywna a Ty będziesz wciskać , że jest to oświadczenie, że delikwent był i ileś tam przepłynął.
, a po moim dowiedzeniu że to nieprawda, nie próbujesz go podważyć tylko
ins napisał(a):
Oświadczenia własne nie są zasadniczo mi, do czegoś potrzebne
Zakładam, że to takie przyznanie iż się myliłeś co do zawartości rozporządzenia. :rotfl: :-P :rotfl: :-P

Bzdury wypisujesz, podobnie jak Rowiński, usiłując pokryć swą indolencję emoticonami. Rozporządzenie w jasny sposób opisuje kiedy potrzebne są pozytywne opinie, a kiedy inne dokumenty które sobie możesz dowolnie nazwać.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Bzdury wypisujesz
W którym miejscu? I mógłbyś mniej ad personam? Jakieś merytoryczne argumenty?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
Bzdury wypisujesz
W którym miejscu? I mógłbyś mniej ad personam? Jakieś merytoryczne argumenty?

Szukasz merytorycznych argumentów to przeczytaj rozporządzenie zamiast bić pianę.
Zresztą sama logika się kłania jeśli wystawiam jakiś dokument stwierdzający że iksiński w warunkach ciężkich wykazuje się odpornością, ze jest sumienny etc to wystawiam mu pozytywną opinię.

Jak się nie ma racji i wypisuje się bzdury to najlepiej oskarżyć kogoś o posługiwanie się argumentum ad personam.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Szukasz merytorycznych argumentów to przeczytaj rozporządzenie zamiast bić pianę.
Ja przeczytałem. Nawet napisałem jak to rozumiem i dlaczego. Ty - nie.
ins napisał(a):
Zresztą sama logika się kłania jeśli wystawiam jakiś dokument stwierdzający że iksiński w warunkach ciężkich wykazuje się odpornością, ze jest sumienny etc to wystawiam mu pozytywną opinię.
Obowiązuje norma prawna w brzmieniu ustalonym zacytowanym przez Ciebie przepisem. A nie to co Tobie (czy ministrowi) wydaje się logiczne.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Obowiązuje norma prawna w brzmieniu ustalonym zacytowanym przez Ciebie przepisem. A nie to co Tobie (czy ministrowi) wydaje się logiczne.

Norma prawna pokrywa się z przedstawioną przeze mnie logiką.
Dokument wystawiony przez kapitana drugiej osobie jest nazwany opinią.
Dokument który kapitan wystawia sam sobie nie jest nazwany opinią.
Cytuj:
Nawet napisałem jak to rozumiem i dlaczego.

Ty nie rozumiesz, Ty komplikujesz prostą rzecz.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Norma prawna pokrywa się z przedstawioną przeze mnie logiką.
Dokument wystawiony przez kapitana drugiej osobie jest nazwany opinią.
Dokument który kapitan wystawia sam sobie nie jest nazwany opinią.

Ufff. Ciężko jest... :mrgreen:
Spróbuję inaczej: czym jest "karta rejsu"?
ins napisał(a):
Ty nie rozumiesz, Ty komplikujesz prostą rzecz.
A może to Ty upraszczasz rzecz skomplikowaną? :D

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"karta rejsu"

Otóż to co nazywa się opinią składa się z dwóch części.
1. Jedna dotyczy imienia i nazwiska beneficjenta opinii, jego patentu, oceny jego zachowania
2. Druga część to własnie Karta Rejsu w ograniczonej formie, czyli na jakim jachcie, kiedy, skąd dokąd ile mil ile godzin, jakie porty, niekiedy jakie warunki, oraz namiary na kapitana

Teraz trzymaj się mocno. Na drukach PZŻ wyraźnie jest wymagana adnotacja właściciela jachtu na Karcie Rejsu który jest traktowany jako oświadczenie własne. Z punktu widzenia interesu skippera prowadzącego nie swój jacht, podpis /stempel ownera o bezawaryjnej eksploatacji może mieć znaczenie na przyszłość.
Jeśli chodzi o weryfikację rejsu też.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 22 gru 2017, o 14:32 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"karta rejsu"

Otóż to co nazywa się opinią składa się z dwóch części.
1. Jedna dotyczy imienia i nazwiska beneficjenta opinii, jego patentu, oceny jego zachowania
2. Druga część to własnie Karta Rejsu czyli na jakim jachcie, kiedy, skąd dokąd ile mil ile godzin, jakie porty, niekiedy jakie warunki, oraz namiary na kapitana

Teraz trzymaj się mocno. Na drukach PZŻ wyraźnie jest wymagana adnotacja właściciela jachtu. Z punktu widzenia interesu skippera prowadzącego nie swój jacht, podpis /stempel ownera o bezawaryjnej eksploatacji może mieć znaczenie na przyszłość.
Jeśli chodzi o weryfikację rejsu też.

Piotr Siedlewski


Wojtku, nasz naczelny demagog forumowy nie odpowie Ci na proste pytania, bo uznaje np. PZŻ za prawodawcę w Polsce.
To, że druki PZŻ nie mają żadnego umocowania prawnego nie zauważy nigdy...

Ciekawa jestem, gdzie w polskim prawie jest jakikolwiek wzór tzw. opinii lub informacja, co ma zawierać... Ostatnio jak sprawdzałam, to nie było.

Idę po chipsy, na piwo za wcześnie....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dama durne argumenty przedstawia. Otóż żeby spełnić wymogi rozporządzenia opinia lub oświadczenie umożliwiające przystąpienie do egzaminu lub uzyskania KJ musi zawierać znakomitą większość danych zawartych na drukach PZŻ.
A czy to będzie druk z PZŻ czy inny nie ma znaczenia.
Przez moje ręce jak pracowałem w komisjach egzaminacyjnych przechodziły opinie wystawiane przez skipperów RYA, niemieckich, z USA i drobiazgowość zawartych danych przypominała dziennik pokładowy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4927
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 890
Otrzymał podziękowań: 1953
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
to co nazywa się opinią składa się z dwóch części.
1. Jedna dotyczy imienia i nazwiska beneficjenta opinia, jego patentu, oceny jego zachowania
2. Druga część to własnie Karta Rejsu czyli na jakim jachcie, kiedy, skąd dokąd ile mil ile godzin, jakie porty, niekiedy jakie warunki, oraz namiary na kapitana

I :geek: to jest napisane w rozporządzeniu??? :geek: Doprawdy?
ins napisał(a):
Teraz trzymaj się mocno. Na drukach PZŻ wyraźnie jest wymagana adnotacja właściciela jachtu. Z punktu widzenia interesu skippera prowadzącego nie swój jacht, podpis /stempel ownera o bezawaryjnej eksploatacji może mieć znaczenie na przyszłość.
Taraz usiądź. Moim zdaniem logiczniejszym miejscem na to jest protokół odbioru jachtu. Szczególnie że ten papier bierzesz żeby oddać komuś, więc finalnie możesz go nie mieć gdy będzie potrzebny... :rotfl:

PS. Na stronie PZŻ są dwa druki:
1. Karta rejsu
2. Opinia z rejsu
I wydaje mi się że PZŻ chciałoby używać druku nr 1 w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie, a w przypadku tych drugich - druku nr 2. A nie że to jeden dokument jest... :cool:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL