Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 00:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2014, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marian Strzelecki napisał(a):
Tymczasem tu Finn sam się wywrócił (ze strachu ?) przed zwrotem

Nie ze strachu.
W ślizgu każde ruszenie sterem może doprowadzić do wywrotki. Trzeba bardzo delikatnie używać steru.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
On tam się chyba zsunął na zawietrzną.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ins ( i inni dostawcy filmów ) dziękuję - filmiki są super. Sam kiedyś trochę (rekreacyjnie ) na Finie pływałem. Duża radocha. Ale fin ma 10 mkw z kawałkiem, żadnych want i sternik ważący ca 90 kg wiele może z niego wycisnąć. Mówiliśmy o szkoleniu podstawowym a na dodatek temat dotyczy, jak zrozumiałem morza ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marian Strzelecki napisał(a):
On tam się chyba zsunął na zawietrzną.

Był po paru piwach no i go zmogło. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marku, ten wątek dotyczy tego, kto ma dłuższego...
Ale Były_User 934585 miał wyżej mądrą wypowiedź.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
WhiteWhale napisał(a):
Mówiliśmy o szkoleniu podstawowym a na dodatek temat dotyczy, jak zrozumiałem morza ;)

A czyż Finny i inne łódki z Mazur na morzu robią inaczej zwroty niż na śródlądziu? :rotfl:
MJS
ps
Colonelu (i inni posiadacze... morskich) Wy macie najdłuższe :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Leszek1954 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
On tam się chyba zsunął na zawietrzną.

Był po paru piwach no i go zmogło. :rotfl:

Ty nie ryj, a się przypaczaj dokładnie.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 00:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Leszek1954 napisał(a):
Piotrze dla uściślenia sytuacji adept przerzuca grota (wg Twojej wersji łapiąc za talię tak na regatowo) i natychmiast ostrzy. Mówię o 3-4B.


3 - 4 nie było, ale 2 - 3 tak, po 1500 na kierskim
http://www.windfinder.com/report/poznan ... iekrz_lake
Omega z 13 i 16 latkiem żeglującymi czasami.
Całkowicie opuszczony miecz, cyrkulacja od baksztagu prawego halsu do bajdewindu
lewego bez wybierania szotów grota i kontry na sterze.
Jak jutro będzie wiało ciekawiej wykonam lepszy filmik
https://drive.google.com/file/d/0B_VKIF ... sp=sharing

Czy widać jakiekolwiek tendencje Omegi do wywrotki?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 02:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dobrze: udowodniłeś, że można się nie przewrócić: ja udowodniłem, że można się przewrócić - robiąc zwrot przez rufę.
Jesteśmy w punkcie wyjścia:
nie ma reguł? czy są?
a jeśli to jakie?
I dlaczego tylu się przewraca?
MJS

ps
moja jedyna wywrotka była właśnie przy takim manewrze (3B) na prototypie Dorady
i to na oczach Patalasa. :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
moja jedyna wywrotka była właśnie przy takim manewrze (3B) na prototypie Dorady
i to na oczach Patalasa. :lol:

Czy to był ten punkt zwrotny w jego karierze, kiedy stracił wiarę w podstawowe umiejętności żeglarskie większości ludzi i wycofał się z projektowania..? :cool:
:lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czy zauważyłeś w drugim ujęciu, że sternik po przejściu grota przytrzynał ster w pozycji "zero" i po chwili wyostrzył? Chyba, że mnie oczy mylą. Niech koledzy ocenią.

Zobaczymy co się będzie działo przy 3-4?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Leszek1954 napisał(a):
...
Zobaczymy co się będzie działo przy 3-4?

A potem są jeszcze wiatry 4-6 w porywach i nie.

Alterusie:
Patalas "potem" ożenił się prowadził stocznię (chyba Galeon) i pisał książki.
Nie miał już czasu na pier...epałki :rotfl:
(podobnie jak ja :lol: )
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Taki wredota to ja nie jestem.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 18:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Leszek1954 napisał(a):
Czy zauważyłeś w drugim ujęciu, że sternik po przejściu grota przytrzynał ster w pozycji "zero" i po chwili wyostrzył? Chyba, że mnie oczy mylą. Niech koledzy ocenią.

Zobaczymy co się będzie działo przy 3-4?

1.Wywołuje u Ciebie zdziwienie, to że instruktor wyprosił Ciebie z pomostu gdy zacząłeś podważać jego kompetencje.
2.Wywołuje również Twe zdziwienie widok płynnej cyrkulacji od baksztagu do bajdewindu z zwrotem przez rufę bez kontry.
Gwoli powiększenia Twego zdziwienia powiem Tobie że ćwiczenie takowe może odbywać się po pełnym kółeczku i to paru następujących po sobie.
Obawiam się, że kolejne zdziwienie wywołam tym, że w okolicach 4 - 5 B zadając to ćwiczenie 13 latkom podniosę częściowo miecz albo zarefuje żagle, albo jedno i drugie.
Pełne cyrkulacje bez kontry to jedno z podstawowych ćwiczeń wyrabiających ruchy i zgranie załogi z skipperem, w trakcie wykonywania ostrzeń, odpadań zwrotów.
Skipper, który to potrafi nie trzęsie portkami gdy mu silnik zgaśnie w porcie, ponieważ takie ćwiczenie wyrabia w nim refleks, szybkość reakcji i decyzji.
Postawi żagle i dojdzie do nabrzeża albo wyjdzie z portu jeśli to będzie bezpieczniejsze.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Szanowny Piotrze!
Niepotrzebnie tak emocjonalnie do tego podchodzimy. Ja nie podważalem jego kompetencji zadałem tylko pytanie. Zadałem pytanie tylko jemu nie krzyczałem na pomoście. Podobnie jak Ty wykształciłem wielu żeglarzy dużo z Nich są teraz kapitanami i bezpiecznie żeglują szkoląc innych. Wiele razy pokazywałem te cyrkulacje o których piszesz to żadna nowość. To jest normalne. Napisałem, że przy silniejszym szkwale płynąc taką np. Omegą, dopowiem Piratem, Słonką wiesz o jakich jachcikach mówię, taki manewr jak zwrot przez r bez kontry na sterze jest niebezpieczny grozi wywrotką. Uważam, że kontra (lub przytrzymanie steru w pozycji "zero" co moim zdaniem też jest kontrą) po zwrocie jest właściwe. Przy stałym wietrze co pokazujesz na filmie (za co wielkie dzięki) nic nie grozi. Masz rację. Ale moim zdaniem uczulenie przyszłych żeglarzy na możliwość utraty kontroli nad jachtem po zwrocie przez r przy nagłym wyostrzeniu jest wskazane. Czy z tego skorzystają to ich sprawa ale nie będą mieli pretensji, że nikt ich nie ostrzegał. To tyle w tej sprawie.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Dla mnie kontra to jest wtedy, gdy przy zwrocie daje ster 20 stopni w lewo, bom robi bum i daję ster 20 stopni w prawo i jacht pozostaje na kursie przestaje ostrzyć, ale wytraca trochę prędkości. Tu kontry nie było wykręcili ładną CIĄGŁA cyrkulację, zrobili to szybko i bez wytracania prędkości.
Ale to teoria, a z teorii to słaby jestem. Bo jak zrobić zwrot przez rufę to stojąc przy sterze to wiem, ale jak miał bym to opisać tak jak to jest w książce np. "Żeglarz i Sternik jachtowy" to bym nie potrafił i pewnie wyszedł by zwrot przez top :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 21:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ejdzej napisał(a):
Dla mnie kontra to jest wtedy, gdy przy zwrocie daje ster 20 stopni w lewo, bom robi bum i daję ster 20 stopni w prawo i jacht pozostaje na kursie przestaje ostrzyć, ale wytraca trochę prędkości. Tu kontry nie było wykręcili ładną CIĄGŁA cyrkulację, zrobili to szybko i bez wytracania prędkości.
Ale to teoria, a z teorii to słaby jestem. Bo jak zrobić zwrot przez rufę to stojąc przy sterze to wiem, ale jak miał bym to opisać tak jak to jest w książce np. "Żeglarz i Sternik jachtowy" to bym nie potrafił i pewnie wyszedł by zwrot przez top :)

Powiedzmy sobie że kontra to takie wychylenie steru które zatrzymuje jacht w ustalonym kursie. Tak naprawdę kontra może być ustawieniem steru na zero.
Jeśli grot został w odpowiedni sposób wyluzowany,
jeśli stosunek pow. foka i grota i stopień ich wybrania zapewnia możliwość zrównoważenia żaglowego ,
jeśli na lekkiej łódce balast zapracował z odpowiedniej strony
i pow miecza jest dostosowana do sily wiatru i możliwości balastu żywego
to ster zero wystarczy.
Jeśli wymienione czynniki nie zapracują, to ster nawet na burt nie zapobiegnie niekontrolowanemu ostrzeniu i wywrotce.
Dlatego nie mitologizujmy kontry, Powierzchnia grota i sprawność jego talii ma większe znaczenie niż to wychylenie steru.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No to chyba możemy wrócić do tytułowego watku. :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2014, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czy tak można z Mazur na morze? (żart)

https://www.youtube.com/watch?v=c_xM0s-NkFs

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2014, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Leszek1954 napisał(a):
Czy tak można z Mazur na morze? (żart)

https://www.youtube.com/watch?v=c_xM0s-NkFs


Znaczy nie wiem o co Ci Leszku chodziło, szału nie ma

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2014, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Znaczy to był żart co do manewrowania jachtem. Masz szanse przećwiczyć to np. w Mikołajkach. Ale proszę potraktujcie to jako żart. Ale manewry pod silnikiem to dla niektórych jest problem. Szczególnie w porcie. To tak dla odświeżenia tematu.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2014, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To i ja odświeżę:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2014, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
ins napisał(a):

2.Wywołuje również Twe zdziwienie widok płynnej cyrkulacji od baksztagu do bajdewindu z zwrotem przez rufę bez kontry.
Gwoli powiększenia Twego zdziwienia powiem Tobie że ćwiczenie takowe może odbywać się po pełnym kółeczku i to paru następujących po sobie.

Piotr Siedlewski


Fakt, ćwiczenie jest świetne. Próbowałem tego jeszcze "Jachcikiem" na Kierskim w zeszłym sezonie. We dwóch z kolegą kręciliśmy kółka niemal w miejscu tak długo aż nam się w głowach zakręciło :lol:
Fakt, że zgrywa załogę i przede wszystkim koordynację i automatyzm ruchów.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P

Chyba ze mamy do czynienia z takim osobnikiem......wtedy powinien sie zajac czyms innym jak plywaniem....zwlaszcza po slonym..

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ojtamojtam! Skiper miał głos operowy co niewątpliwie dało scence dramatyzmu. Tylko nie wiem do czego były mu potrzebne "dowody". Bosman sie upominał? :rotfl:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
O ja pitolę :rotfl:
Ale yaya :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No co? Bał się, że mu tesik o dechy się podrapie. :D Ale faktycznie przesadził. A w wodzie jakiś maluszek :-(

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Co chcecie : skiper był zszedł (ze statku), to załoga nie wiedziała kogo słuchać, więc nie słuchała. :lol:
MJS

ps Ostatnio odpowiedzialny kapitan dowodzi szalupy lub z brzegu co by nie dopuścić do paniki. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 24 sie 2014, o 11:29 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Pytanie jest nastepujace:
Co zrobilby taki skipper gdyby mial sie zacumowac na wodzie powiedzmy o glebokosci 5m?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2014, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
O może to:
https://www.youtube.com/watch?v=oCuzv7cer04

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL