Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 05:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2014, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
Moniia napisał(a):
mam zamiar sobie sprawić takową...


A czemu nie chcesz sprawić sobie normalnej pługówki CQR takiej jak pan bóg przykazał...?
Pzdr
Kocur

Kcem. Tylko CQR to łatwo kupić używaną, a to ułamek ceny nowej. Natomiast Delta - wnioskując z testów i opinii które zebralam - radzi sobie bardzo ładnie i lepiej niż CQR w podobnych sytuacjach. I bardzo mi się podobają kotwice które przy okazji nie maja części ruchomych.

Zasadniczo, to o Delcie myślę jako o tej "ostatecznej" kotwicy - która ma trzymać w warunkach koszmarnych. CQR też da pewnie radę, tylko dla mojego spokoju ducha musialaby być tak z półtora raza większa (czyt. cięższa...). To ja wolę Deltę jako główną a CQR (nieco mniejszy) na drugim rolerze (mam dwa na dziobie, porządnie rozstawione po obu stronach bukszprytu....). Przy czym Delta "oversized" - dla jachtu o numer większego w wypornosci. A CQR "w sam raz".

Moris29 napisał(a):
Moniia znając Twoje podejście do dobrej praktyki żeglarskiej zwrócę Ci uwagę na Rocna, chociaż sądzę, że ją znasz, pewnie sporo droższa, ale podobno rewelacyjna.
(..)


Rocna - bardzo mi się podoba, mniej fatalna stal z jakiej część była wykonana. Cała afera zniszczyła mi kompletnie zaufanie do marki....

Conachair on ybw.com forum napisał(a):
09-03-13, 08:17
Current models are claimed to be made to a better spec than the supposed bad batch, but they're still not made to the spec they used to be, or the designers spec.

I don't think anyone has criticised the anchor design, its just you can't buy a new one that is as strong as the designer said it needed to be.
From yachting monthly testApril 2012..
"The shank material's strength and other mechanical properties come within 10% of complying with the original spec. There is little doubt that this material would remain bend free in any conceivable weather conditions."

Trwało to wystarczająco długo, żeby wiele osób zniechęcić.

Fakt, że Rocna kosztuje £300 WIĘCEJ niż Lewmarowska Delta (20 kg kotwica - Rocna £465, Delta £165) też bardzo ułatwia wybór :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2014, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tomek29kce napisał(a):
tadekK napisał(a):
Kotwicę (kotwice)wraz ze zwojem łańcucha magazynujemy na dziobie pontonu i na wstecznym biegu wydajemy z pontonu aż do oporu.
Kotwicę (kotwice) zaciągamy windą.


Chciałbym prosić o doprecyzowanie wypowiedzi lub potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem.
Kotwicę wraz z odpowiednim zapasem łańcucha należy umieścić w dziobowej części ponton. To jest precyzyjnie napisane.
Teraz mam wątpiwości w jakiej kolejności należy dalej postąpić. Czy dobrze myślę, że jachtem ruszamy powoli do tyłu, jednocześnie wydając łańcuch z pontonu do wody. Czy dopiero gdy skończy się łańcuch zmagazynowany w pontonie, to wyrzucamy kotwicę do wody?

Nie, jachtem nigdzie nie ruszamy. Ruszamy pontonem, wydając jednocześnie łańcuch (którego drugi koniec cały czas znajduje się na jachcie, odpowiednio przymocowany). Wydajemy do czasu, aż mamy mniej wiecej jedną głębokość - nie ma sensu dalej próbować, bo musi jeszcze przecież do dna dotrzeć.
Chodzi o to, aby wywieźć kotwicę - w jakimkolwiek bądź celu (wyciągnąć się na kotwicy, dostawić kolejną kotwicę etc)
Łatwiej się to robi na sztywnym bączku, tylko niewiele małych jachtow ma miejsce na sztywne bączki.
(smug :) )

Jeszcze łatwiej - kombinacja sztywny bączek i kotwica na linie (kawałek łańcucha na początku oczywiście). Jak ładnie przygotować - "zósemkowana" na dnie bączka, żadne buchty, luźno ułożona - to będzie sama się rozwijała w miarę płynięcia.

Warto wywozić na linie zwłaszcza, jak zależy nam na odległości - zwykle mamy znacznie dłuższą linę kotwiczną niż łańcuch. Poza tym, jeśli to druga kotwica, często jest domyślnie na linie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2014, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2013, o 22:29
Posty: 90
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht., kpt. mot.
tomek29kce napisał(a):
tadekK napisał(a):
Kotwicę (kotwice)wraz ze zwojem łańcucha magazynujemy na dziobie pontonu i na wstecznym biegu wydajemy z pontonu aż do oporu.
Kotwicę (kotwice) zaciągamy windą.


Chciałbym prosić o doprecyzowanie wypowiedzi lub potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem.
Kotwicę wraz z odpowiednim zapasem łańcucha należy umieścić w dziobowej części ponton. To jest precyzyjnie napisane.
Teraz mam wątpiwości w jakiej kolejności należy dalej postąpić. Czy dobrze myślę, że jachtem ruszamy powoli do tyłu, jednocześnie wydając łańcuch z pontonu do wody. Czy dopiero gdy skończy się łańcuch zmagazynowany w pontonie, to wyrzucamy kotwicę do wody?

Kotwicę wywozimy z zacumowanego jachtu np. w celu dodatkowego zabezpieczenia, czy potrzeby wspomożenia się przy odejściu w trudnych warunkach.
Zmagazynowany na pontonie łańcuch wydajemy w miarę oddalania się (pontonu) od jachtu w pożądanym kierunku. Kotwicę wyrzucamy na końcu.
Jeśli warunki pozwalają na manewrowanie jachtem i bezpieczne powtórzenie manewru kotwiczenia, to wywożenie jest niecelowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL