Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 21:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2014, o 17:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A ja na odmianę chorowałem na inną "morską mieczówkę" - niedużą, lekką i, o zgrozo, regatową... :mrgreen: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=901
Albo podobne, np: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1420
Przynajmniej ceny nie zabójcze...

Morskie mieczówki nie są wszak aż tak nowoczesną koncepcją :cool:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 17:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Generalnie takie jachty mieczowe codzą mniej ostro niż ich wersje kilowe

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
M@rek napisał(a):
Rys napisal "Southerly 110 (czerwona i żółta linia), który zachowuje stateczność elegancko, ponad 150 stopni, jest mieczówką. "

Jak to sie ma do tego ze ma 47% wypornosci w balascie ? :)
Z czego sam " miecz "1050 kg :)
Mniej więcej tak jak w naszych mazurskich mieczówkach: balast 300 kg z czego miecz 100 kg... by juz nie wspomnieć o takich z 'ciężkim mieczem szybrowym o wadze 400 kg'.

Myślę, że celowo pomijasz to co na prawdę istotne, czyli 47% wyporności w balaście - bo typowa mazurska mieczówka nawet się do takiej wartości nie zbliża...
No chyba, że te "nasze mazurskie mieczówki" co mają 400 kg balastu - wypierają nie więcej niż 850 kg... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryś napisał(a):
A ja na odmianę chorowałem na inną "morską mieczówkę" - niedużą, lekką i, o zgrozo, regatową... :mrgreen: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=901
Albo podobne, np: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1420
Przynajmniej ceny nie zabójcze...

Morskie mieczówki nie są wszak aż tak nowoczesną koncepcją


Morskie mieczówki przyjemnościowe znane są od XIX wieku.
A ceny tych podlinkowanych przez Ciebie nie są zabójcze - bo najmłodsze z tych jachtów mają sporo ponad 40 lat!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 18:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Dlatego wspominam - gdyby ktoś chciał to można poszukać amerykanów.
A co do proporcji balastu w mazurskiej mieczówce - znalazłby i takie, znałem pewną Sportinę... ;) Ale nie o to mię szło, jeno o użycie określenia "miecz" na ciężką płetwę. Przypominam że pytano o stateczność Habra 800.
piotr6 napisał(a):
Generalnie takie jachty mieczowe chodzą mniej ostro niż ich wersje kilowe
Te prawdziwe mieczówki hamerykańskie nie miały żadnych "wersji kilowych" - były od początku projektowane jako łodzie balastowo-mieczowe. Oni tam sporo mają fajnych a płytkich miejsc. To nie to samo co normalny jacht kilowy który można ewentualnie kupić w "wersji mieczowej".
A zauważmy że mieczówka może mieć większe zanurzenie niz kiler - z mieczem, który jakby coś podniesie - zatem i dłuższy, smuklejszy czy 'efektywniejszy' kształt płetwy, etc. Z czego konstrukcje przeznaczone do regat wszak - formuły CCA - korzystały. Zdziwiłbyś się jak skutecznie ;)
Taka Columbia spokojnie może halsować bez miecza, mniej ostro, ale i tak nie gorzej niz niejeden...


Ostatnio edytowano 17 gru 2014, o 18:43 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 18:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
były od początku projektowane jako łodzie balastowo-mieczowe. To nie to samo co normalny jacht kilowy który można ewentualnie kupić w "wersji mieczowej".


ok to miałem na myśli.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 20:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
A ja na odmianę chorowałem na inną "morską mieczówkę" - niedużą, lekką i, o zgrozo, regatową...


Kiedys jeden ze znanych konstruktorow powiedzial ze kazdy jacht, ktory w regatach wystartuje jest jachtem regatowym.Czy o tej mozna napisac lekka, bym polemizowal :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 20:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A jak wygrała to też? :mrgreen:
Z lekkością też żartuję - choć jak porównać do Mantry Asi to już ujdzie, a więcej żagla niosła.
Za to konstrukcja była pancerna, dosłownie, nawet Dehler wysiada... i kil siem nie urywał, ani nawet ster :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 22:57 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś, zdjęcie które wrzuciłeś to chyba Trismus, konstrukcja amerykańska dwu a nawet 3 mieczowa, były wersje z dodatkowym mieczem dziobowym. Spopularyzował ją Van God, przepłynął 1,5 raza Atlantyk z Europy na Antarktydę i prawie z powrotem. W książce "Trismus w Antarktyce" bardzo ją chwali, również ostrość na wiatr. Ja choruję na taki jacht.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Lepiej - bo więcej opcji do wyboru - Trismus 37 bywa do kupienia w wersji z aluminium.
Na takiego też gotów byłbym zachorować.

Polski Trismus 37 (plasticzany, ale też fajny):
http://www.photovoyage.pl/sailingblog/trismus-37/
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1009&page=660

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 00:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ha, tak myślałem że się skojarzy... :mrgreen:
A to normalna mieczówka - jakich tam mają niejedną - ten akurat starszy od Trismusa :-P
Tioga, konstruktor Ted Hood (ten od Pucharu Ameryki i Hood Sails). Budowa holenderska. Holendrzy takich trochę robili - też mają płytkie - powiedzmy wręcz że mają sporą wprawę, a nie tylko z "mieczami holenderskimi" :lol:
pierdupierdu napisał(a):
Trismus 37 bywa do kupienia w wersji z aluminium. Na takiego też gotów byłbym zachorować.
Pochorujcie troszkę i na takie:
Obrazek
http://www.dickzaalyachtdesign.nl/yacht ... o/?specs=1
Albo
Obrazek
http://www.dickkoopmans.nl/rompen/zwaardjachten.html


Ostatnio edytowano 18 gru 2014, o 00:27 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 00:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cytat, dotyczący Trismusa


Żegluje się na nim sucho i bezpiecznie, niezbyt szybko, ale też nie szczególnie wolno. Nie chodzi także zbyt ostro do wiatru. Jak wspominaliśmy, jest bardzo stabilny kursowo, ale w portach niezwykle trudny w manewrowaniu. Wielokrotnie wykonywaliśmy niezrozumiałe dla użytkowników „normalnych” jachtów „figury”, nie mogąc wydostać się przy bocznym wietrze z ciasnych zakamarków marin. Ale wszystkiego można się z czasem nauczyć, a zalety Trismusa z całą pewnością przewyższają mankamenty.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
cytat Żegluje się na nim sucho i bezpiecznie, niezbyt szybko, ale też nie szczególnie wolno. Nie chodzi także zbyt ostro do wiatru. Jak wspominaliśmy, jest bardzo stabilny kursowo, ale w portach niezwykle trudny w manewrowaniu. Wielokrotnie wykonywaliśmy niezrozumiałe dla użytkowników „normalnych” jachtów „figury”, nie mogąc wydostać się przy bocznym wietrze z ciasnych zakamarków marin. Ale wszystkiego można się z czasem nauczyć, a zalety Trismusa z całą pewnością przewyższają mankamenty.


A kiedy Ty wychodziłeś na żaglach z jakiejkolwiek współczesnej mariny ... ostatni raz? :rotfl:


Załączniki:
GDYNIA.JPG
GDYNIA.JPG [ 223.66 KiB | Przeglądane 5888 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 00:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
w tym roku :D

tylko ja nie wiem czy oni nie mówią o manewrowaniu silnikiem?

Jacht fajny ale na moje pływanie kiepsko, lubię jachty które pływają ostro do wiatru, no chyba,że jest bardzo duży silnik :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 02:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Patrząc na kadłub , to niezależnie od rodzaju napędu skręcanie nie jest jego mocną stroną:
dziś robi się po to takie poprzeczne dziury na dziobie: :rotfl:


Załączniki:
bow thruster.JPG
bow thruster.JPG [ 11.67 KiB | Przeglądane 5859 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kapitutalna fotka!!!
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL