Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 lip 2025, o 21:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 15:15
Posty: 491
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaśku,
mnie również miło było Ciebie poznać, przypominam sobie co prawda Gdynię, Dunajca i Jagiellonię, ale na Zaruskim spędziłem kilka lat i skoro piszesz, ze na Zaruskim to bardzo być może. Ja jestem w kropce trochę bo wszystko co napiszę będzie brzmiało jak bufonada nawet gdyby było szczerą prawdą zawsze bedzie dysonans. Tak to jakoś już jest.
Wierzę oczywiście w to, ze to co opisujesz się wydarzyło ale obstawiałbym mnożnik jakiś taki 0,7 na przykład. W innym bowiem przypadku wyhalsowanie przez cieśninę Iberyjską pod wiatr byłoby niemożliwe, tak samo jak wejście do Windawy z wiatrem i falą rozbudowaną zachodnim sztormem do 11 B.
Tak samo jak Christianso przy sztormach południowych w cieśninie jest taki prąd północny, ze żadna dyfkotwa w niczym by nie pomogła. Ot okoliczności przyrody naprzeciw wyobraźni.
I tak dalej.
Znikam.
Pozdrowienia - Jarek Czyszek
PS Chociaż z drugiej strony kursował w zeszłym roku bodaj na youtubie taki filmik o wchodzeniu polskim jachtem w sztormie z wiatrem (z wiatrem) do Svaneke. Gdybym sam nie oglądał uznałbym za imaginację wyobraźni


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Filmik był długo i burzliwie komentowany na forum: viewtopic.php?f=3&t=6380&hilit=svaneke .

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:29
Posty: 216
Lokalizacja: s/y Piligrim MMSI: 261 034 010
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Coś mi mówi, że nie wchodzili z wiatrem, raczej musieli się dobrze złamać w wejściu


PS. W Svanekee od zeszłego roku dobudowali falochron... chyba, żeby nikogo więcej nie kusiło wchodzić tam przy takich warunkach - teraz musieliby oberka prawie 180 stopni wykręcić.
A ja tą "najsławniejszą" Delphią zrobiłem już ponad 3tyś mil... nadal dobrze pływa ;)

_________________
---
Pozdrawiam
Jan Domański

Moje rejsy Pielgrzymem w 2019:
http://ortemsails.pl/rejsy-morskie.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
ZyciePoZyciu napisał(a):
Ja jestem w kropce trochę bo wszystko co napiszę będzie brzmiało jak bufonada nawet gdyby było szczerą prawdą zawsze bedzie dysonans. Tak to jakoś już jest.
Wierzę oczywiście w to, ze to co opisujesz się wydarzyło ale obstawiałbym mnożnik jakiś taki 0,7 na przykład. W innym bowiem przypadku wyhalsowanie przez cieśninę Iberyjską pod wiatr byłoby niemożliwe, tak samo jak wejście do Windawy z wiatrem i falą rozbudowaną zachodnim sztormem do 11 B.
Tak samo jak Christianso przy sztormach południowych w cieśninie jest taki prąd północny, ze żadna dyfkotwa w niczym by nie pomogła. Ot okoliczności przyrody naprzeciw wyobraźni.


Właśnie publicznie zarzuciłeś dwóm użytkownikom tego forum, znanym z imienia i nazwiska /znanego wielu także w realnym świecie/ że mijają się z prawdą. Ot tak, luźno obwieściłeś to ex cathedra. Za chwilę będziesz się żalił że nikogo nie oburza anonim o gadzim nicku, który będzie Ci między innymi w mniej czy bardziej obelżywej formie wytykał twojszość i prawdziwszość niedźwiedzi widzianych przez Cię od tych widzianych przez innych forumowiczów. Będziesz konstatował, że najwyraźniej użytkownicy forum in corpore podzielają poglądy gadziny. Będzie to przypadkowa koincydencja czy może jednak związek przyczynowo-skutkowy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I co nam się urodzi z tego wątku?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Mam nadzieję, że refleksja. Zwłaszcza na przyszłość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 13:20
Posty: 47
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
No i dlatego m.in. postanowiliśmy wznowić wydanie książki pt. "Sztorm - co robić? Teoria i praktyka" ... :D
Fajnie, bo wiele z wątków poruszanych przez Was również opisana została w poradniku...

_________________
Pzdr
Magda


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
ZyciePoZyciu napisał(a):
wyhalsowanie przez cieśninę Iberyjską pod wiatr byłoby niemożliwe,


Khmmmm, zakrztusiło mnie, bo nie wiem, gdzie (i czy w ogóle) istnije się "cieśnina Iberyjska".

Wiem za to, gdzie jest Przesmyk Irbeński, bo tego miejsca i tej nocy na pewno nie zapomnę. Do końca życia.

W pewnym momencie miałem tak dość, że ustawiłęm "bezpieczny hals" (czyli od lądu w otwarte), popatrzyłem na log, skalkulowałem, że mogę sie przespać dokładnie 17 minut, i tak kazałem się budzić.

Z kolei mój I oficer (z którym później byłem np. Rzeszowiakiem w Pentlandzie i na paru rejsach Pogorią) - próbował mi odmówić wykonania rozkazu, który brzmiał "Grzesiek, idź się prześpij". Twierdził, że jest świeżutki jak szczypiorek i może zostać na górze (oczywiście, w tych warunkach żaden rozkład wachtowy nie obowiązywał, pracowali najlepsi i nie rzygający). Opieprzyłem Grzesieczka, mówiąc, że za około 3 godzny będziemy próbować podchodzić do portu, i właśnie wtedy będzie mi najbardziej potrzebny. Rzeczywiście świeżutki jak szczypiorek i wyspany. No i Grześ posłuchał.

Ech, jest co wspominać, choćby niektórzy nie wierzyli i kazali używać współczynnika 0,7 :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma



Za ten post autor JasiekN otrzymał podziękowania - 4: epi, essi001, Natasza, stokrotek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ZyciePoZyciu napisał(a):
Tak samo jak Christianso przy sztormach południowych w cieśninie jest taki prąd północny, ze żadna dyfkotwa w niczym by nie pomogła. Ot okoliczności przyrody naprzeciw wyobraźni.
Cała załoga z tego rejsu jeszcze żyje i nawet niektórzy udzielają się w necie. Możesz sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL