Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 14:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2016, o 09:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jak jest dyskusja o kadlubach to jakoś zawsze omija się jachty tzw. Średnie. To trochę jednak dziwne.Jak dla mnie opowieści o tym że nie trzeba jachtu który pływa dobrze pod wiatr to zaklinanie rzeczywistości. No chyba że się ma dobry silnik. Pomijam oczywiście wyjątki

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 11:25 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Drodzy puryści żeglarscy, regatowcy i prawdziwi żeglarze - proszę pominąć mój post,

Do przyjemnościowych wędrowców po słonym i słodkim:

Znacie dosyć w DE "ostrzenie" przy pomocy chodzącego na niskich obrotach foka-dieselka?

W sytuacjach, gdzie żegluga wysoko na wiatr jest niezbędna (czas, bezpieczeństwo i inne ważne przyczyny) jest to formą motorsailerową.
Praktykuję to czasem doładowując w tym czasie akumulatory.
Mój stary radar pożerał 7A, dodając pozostałą elektroniczną nawigację, oświetlenie i autopilota okazywało się to po kilku godzinach niezbędne.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 11:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ULTIMA T. napisał(a):
Jezeli jacht stalowy nie jest solidny to do JUNAK 73 z czego chcialby zrobic jacht?
Projek jest z konca lat 90 CHATAM EXTREM 28


Się nie urytuj tak mocno, chciałem tylko powiedzieć ze jacht z otwarą rufą jak Chatam 28
jest bardziej zalewany przez nadchodzącą z tyłu falę przez otwartą rufę.
Załącznik:
PWV0421-0359471_5.jpg
PWV0421-0359471_5.jpg [ 112.34 KiB | Przeglądane 4975 razy ]


niż na jachtach z rufą zamkniętą, jakie były konstruowane głównie w latach 80 i wcześniej.
Załącznik:
DSCN0437.jpg
DSCN0437.jpg [ 166.53 KiB | Przeglądane 4975 razy ]

Potem również jak zauważył Bury ale jednak jest to zdecydowana mniejszość.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
Jak jest dyskusja o kadlubach to jakoś zawsze omija się jachty tzw. Średnie. To trochę jednak dziwne.Jak dla mnie opowieści o tym że nie trzeba jachtu który pływa dobrze pod wiatr to zaklinanie rzeczywistości. No chyba że się ma dobry silnik. Pomijam oczywiście wyjątki

Że "nie trzeba" to oczywiste, przez tysiące lat tak pływały żaglowe jednostki, a kto chciał bardzo ostro i niezależnie od wiatru, wybierał wiosłowce. Można było wtedy, można tym bardziej dziś, przy łatwo dostępnych prognozach pogody, środkach łączności i z silnikiem gotowym do odpalenia jakby co.
Więc rzeczywiście nie trzeba, a niektórym nawet może sprawiać frajdę pewna archaiczność - czyli klasyczność - sposobu uprawiania żeglugi. Nie bez przyczyny na świecie wciąż pływa wiele jachtów którym ani kadłub, ani ożaglowanie nie pozwolą na zbyt ostre kursy, a ich właścicielom zupełnie to nie przeszkadza, ba, cały czas budowane są takie jednostki i cieszą się zainteresowaniem.
Co jednak "regatowców", nawet tych mentalnych, zadowolić nie może i ja to akurat rozumiem. Wprawdzie jako śródlądowiec, czyli żeglarz drugiego sortu, nie muszę zmagać się z jakimiś ekstremalnymi warunkami, zresztą zbawcze szuwary blisko, to jednak z uwagi na to, że najwięcej czasu spędzam na rzece, szybkość i ostrość chodzenia ma pierwszorzędne znaczenie. Nie tyle ze względów bezpieczeństwa, co po to, aby w ogóle gdzieś dopłynąć. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 13:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ostre plywanie do wiatru nie znaczy regatowe :D to że są jachty co tego nie robią nie znaczy że właściciele są z tego zadowoleni. Oni podnoszą raczej inne zalety. Powtórzę się. Nie ma co gadać o kształtach jachtów dopóki nie rozpatruje się konkretnego modelu. Ostatnio brałem udział w zajęciach kupie nietypowej jednostki i ogólnie moje przewidywania się sprawdziły ale i tak zaskoczenie było. Na szczęście na plus

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
Ostre plywanie do wiatru nie znaczy regatowe :D
A jednak w większości regat jest nieodzowne, bo idzie o czas pokonania określonego dystansu w jak najkrótszym czasie, co w "przyjemnościowym" żeglarstwie nie to, że się nie zdarza, ale występuje sporadycznie, więc i daje się pominąć. I pisząc o ostrym pływaniu w zasadzie miałem na myśli szybkość, bo jedno z drugim jest w żeglarstwie nierozłączne, jeśli chodzi o dotarcie do jakiegoś punktu, a nie krążenie bez celu. Wiadomo, że szybciej do jakiegoś miejsca dojedziesz po prostej, niż zygzakiem, albo szybciej kiedy wystarczą dwa halsy zamiast pięciu, o ile ostry kurs nie spowoduje zbytniego zmniejszenia prędkości. Czyli ostrość chodzenia przekłada się wprost na szybkość dotarcia do celu.
Cytuj:
to że są jachty co tego nie robią nie znaczy że właściciele są z tego zadowoleni.
Też tak myślę. Szczególnie w chwilach, kiedy ta ostrość zaczyna być bardzo potrzebna, a takie chwile i w żeglarstwie pozaregatowym się zdarzają. No, ale kto powiedział, że zawsze ma być z górki? Ależ o to chodzi, aby nie było, a bezstresową wygodę łatwiej znaleźć siedząc w bamboszkach przed telewizorem. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 15:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
O zaletach pływania ostro do wiatru nie ma co szczępić języka. :D ale jak komuś nie zależy to oczywiście nic mi do tego

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
To osiągnęliśmy pełną zgodę. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
- proszę pominąć mój post,


nie

Andrzej Kolod napisał(a):
W sytuacjach, gdzie żegluga wysoko na wiatr jest niezbędna (czas, bezpieczeństwo i inne ważne przyczyny) jest to formą motorsailerową.


jest i jak najbardziej stosowaną ale przyznasz że jak Libra z nowym masztem i żaglem dostała szwungu to od razu lepiej :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Jak jest dyskusja o kadlubach to jakoś zawsze omija się jachty tzw. Średnie. To trochę jednak dziwne. Jak dla mnie opowieści o tym że nie trzeba jachtu który pływa dobrze pod wiatr to zaklinanie rzeczywistości.
A co to ten jacht średni?
Wśród przedpiśców mamy np łódki kole 8 m po wodnicy - przy czem jedna 10 ton i 90m2, a druga 2 tony i 30 m2... to co będzie średnie?

A z tym ostrym na wiatr - przecie to też nie o kadłub idzie, lecz zrównoważenie, powierzchni żagli oporem bocznem.
I znów, po skrajnościach: 90m2 żagla i 9 m2 powierzchni bocznego oporu - lub 30 m2 i ok. 1 m2. Które lepiej na wiatr ciągnie, i które w jakich warunkach?
I co miałoby być tym średnim rozwiązaniem... i czy nie chodziłoby też średnio? :mrgreen:
Alterus napisał(a):
a niektórym nawet może sprawiać frajdę pewna archaiczność - czyli klasyczność - sposobu uprawiania żeglugi.
Nie bez przyczyny na świecie wciąż pływa wiele jachtów którym ani kadłub, ani ożaglowanie nie pozwolą na zbyt ostre kursy, a ich właścicielom zupełnie to nie przeszkadza ...
A właściciele tego jachtu wystartowali w regatach - gromiąc konstrukcje o stulecie nowocześniejsze...
I komuś to przeszkadzało?
I czemuż, od następnego sezonu, regaty dla "klasyków" organizowane były oddzielnie... :rotfl:
Załącznik:
race 1900.JPG


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Wśród przedpiśców mamy np łódki kole 8 m po wodnicy - przy czem jedna 10 ton i 90m2, a druga 2 tony i 30 m2... to co będzie średnie?


Ryś tylko brać kalkulator i liczyć? :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Na mnie nie patrzaj (6t, 50m) :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
to co będzie średnie?


No jak to co? Np. Granada 27. Pływa dobrze i na gładkiej wodzie, i na dużej fali, tłucze bardzo umiarkowanie, zrównoważona w każdych warunkach, duże zanurzenie, dość duża płetwa balastowa.
Trochę może mała, ale cóż. Za to pływa bardzo dobrze :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
A właściciele tego jachtu wystartowali w regatach - gromiąc konstrukcje o stulecie nowocześniejsze... I komuś to przeszkadzało? I czemuż, od następnego sezonu, regaty dla "klasyków" organizowane były oddzielnie... :rotfl:

Zapodaj coś więcej o tym przypadku jachtowym

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
"Curlew". Sławny wszak klasyk, co zaraz się kojarzy przy takich dyskusjach... podobnie jak "Spray".
Długość 8.61m, szer. 2.92m, zan. 1.85m. Trzy razy dookoła świata, Arktyka, Antarktyda. Bez silnika.

Właściciele zadbali o należyty trym, by dobrze chodził na wiatr; no i dobrze im chodził :D
Szczegóły u źródła: http://www.cruisingworld.com/how/we-unc ... our-cutter

Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ano widzisz to jest to o czym ja piszę, że jeśli mówimy o kształtach to jednak należy rozpatrywać każdą okazję z osobna. Bo tak jest dyskusja zbyt ogólna i w praktyce mało precyzyjna

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A bo ludzie myślą że przyjemności i osiągi mają związek jakoby jakoś z "kształtem kadłuba"... a mają?
A może tu istotnych czynników jest coś więcej? ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jest.Ksztalt kadłuba ważny ale nie jedyny. Jedno jest dziwne,że chyba nigdy nie były rozważane umiejętności sternika :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Włącznie z umiejętnością wyboru przyjemnego kształtu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Włącznie bo jak wiesz wybór odpowiedniej jednostki dla siebie jest bardzo trudny,zwłaszcza jak się nie wie sie co chce a doradców wokokolo wielu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 22:22 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
A mi sie podoba Hydropter. Nie wazny ksztalt kadluba jak jest nad woda.
Kto wie co nas czeka?
Stopy wody pod ... zaglowym wodolotem.
R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 22:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
ULTIMA T. napisał(a):
Nie ważny kształt kadłuba jak jest nad wodą.
Kto wie co nas czeka?
Kto wie? ... :roll:
Obrazek :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2016, o 23:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
A co, odpocząć po sprincie nie może?
:rotfl:

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 04:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To raczej było potknięcie w czasie sprintu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
podobnie jak "Spray"


Spray płaskodenny akurat wcale na wiatr nie chodził ani do tego budowanym nie był. Główną zaletą "Spraya" było to, że można go było pozyskać za darmo, a Slocum na nadmiar środków nie cierpiał. A dlaczego dokładnie pływał źle i czym się od niego różnią lepsze czy gorsze naśladownictwa /w tym całkiem niepodobne Robertsy/ to najlepiej Michael Kasten opisał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Spray powiadasz?
Ano od tego chyba powinniśmy zacząć w tym wątku:
Załącznik:
SprayNewSailsa.jpg
SprayNewSailsa.jpg [ 30.57 KiB | Przeglądane 4601 razy ]

Szkoda , ze mjs-Sziwa nie zrobił nam jeszcze linii teoretycznych Spray'a do nauki we FreeShipie

MJS


Załączniki:
Spray37 Slocum m.gif
Spray37 Slocum m.gif [ 299.13 KiB | Przeglądane 4601 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 15:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Yigael napisał(a):
Spray płaskodenny akurat wcale na wiatr nie chodził ani do tego budowanym nie był. Główną zaletą "Spraya" było to, że można go było pozyskać za darmo, a Slocum na nadmiar środków nie cierpiał.
A dlaczego dokładnie pływał źle ...
Exactly - acz na dzisiejsze mody ciężko już rzec "płaskodenny" :lol:
"Spray" był albowiem mieczówką, z której Slocum przebudowując usunął skrzynię mieczową; tak mu pasowało, widać. I przehalsował nim niejedno...
"Curlew" - równiez stara robocza, za 1.500 $ - został zaś dopracowany do chodzenia na wiatr. Tak Carrom pasowało, widać.
A obie wykazały się; równiez osiągami zadziwiającemi ścigantów od "nieistotnych ułamków knota". ;)
Znaczy u wielu można sobie poczytać dlaczego dokładnie takie pływają źle :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17661
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
"Spray" był albowiem mieczówką, z której Slocum przebudowując usunął skrzynię mieczową; tak mu pasowało, widać. I przehalsował nim niejedno...

Był starym, przybrzeżnym slupem, ostrygowcem, jakich w okolicach Bostonu zbudowano i eksploatowano w tamtych czasach wiele - niejaki H. Chapelle w swojej książce "Small American Sailing Craft" pokazuje linie kilku podobnych.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 17:55 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Hydropter nawet kilem, dlugim /-) do gory jest imponujasy. I jak dobrze widac ksztalt kadluba! Pewnie niejeden z was zrobil grzyba i czy dlatego OPTYMIST jest zlym jachtem? Znaczy WANNA. Stara gwardie umiera ale sie nie poddaje. Jesli mnie pamiec nie myli SPRAY nigdy nie mial miecza a kapitan S. zmienil takielunek. Ciekawy jestem czy gdyby jeszcze zyl to nadal by sie meczyl z.
R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
"Spray" był albowiem mieczówką, z której Slocum przebudowując usunął skrzynię mieczową;


A podasz źródło rewelacji tej?

Ryś napisał(a):
Znaczy u wielu można sobie poczytać dlaczego dokładnie takie pływają źle


Tylko akurat projekty Kastena pływają dobrze. Nawet bardzo. Często też zadziwiając wielokroć lżejsze jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL