Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2012, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yachting Monthly's Crash Test Boat ...


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: stokrotek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 08:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojtku, wydaje mi sie ze nie najszczesliwiej zatytulowales swoj post :)
Przyczyn toniecia moze byc wiele a ten film ( i artykul ) mowi o koniecznosci kontroli zaworow dennych i o tym jak sobie radzic w przypadku ich uszkodzenia. To
"oczywista oczywistosc" ale na ilu jachtach jest zestaw odpowiednich kolkow ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marku, tytuł postu jest zamierzony z uwagi na niezbyt wiele informacji o sposobach zabezpieczenia jachtów przed utonięciem w wyniku powstałych uszkodzeń kadłuba podczas żeglugi.
Filmik jest zrozumiały , ale być może kilka wydarzeń, które miały miejsce w określonych przypadkach , jak pęknięcie kadłuba po zderzeniu z podwodną przeszkodą albo z innym jachtem podpowie- co robić gdy jacht zaczyna tonąć ?.

Lata wstecz mieliśmy przypadek wejścia podczas sztormu klubowym jachtem typ Cumulus - kiler na miel , na J.Balaton. W wyniku kilkugodzinnej akcji ratowania jachtu został uszkodzony laminat w miejscu łączenia kila do kadłuba. Jacht zaczął nabierać wody. Wszystko się działo na płytkiej wodzie, pęknięcie było małe i nie było zagrożenia utonięcia jachtu. Załoga kontrolowała przeciek wody do kabiny jachtu.

Może ktoś zna inne przypadki , z którymi podzieli się w celu nabycia wiedzy dla tych co niewiedzą jak zabezpieczyć uszkodzony kadłub i jacht przed utonięciem. Osobiście nie przytrafiło mi się nigdy uszkodzić kadłub by wystąpiło pęknięcie, ale na Adriatyku jak przywaliłem w nocy w przybrzeżne podwodne skały , to aż zadzwoniło. Wówczas nie byłem przygotowany na ewentualne zabezpieczenie pęknięcia kadłuba na wodzie. Wiem na pewno, że Nefryt nie utrzymał by się na powierzchni wody.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 11:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To trzeba kupic Dehlera 31 :):)

Wojtku, polecam ten caly cykl artykulow o awarich na jachcie. Sa tam tez porady jak sobie radzic w przypadku uszkodzenia kadluba w roznych miejscach. Ten flm ogranicza sie do problemow z zaworami.Swoja droga w brytyjskiej prasie fachowej zalecaja obecnie stosowanie zaworow z tworzyw sztucznych ( specjalistycznych) jako praktycznie nie narazonych na awarie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
na ilu jachtach jest zestaw odpowiednich kolkow ?
Na wszystkich czarterowych mydelniczkach. Na Delphiach też.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Na wszystkich czarterowych mydelniczkach.

We Francji zestaw takich kolkow jest obowiazkowy na kazdej lodce: nic to nie kosztuje, miejsca zajmuje niewiele, a przydac sie moze.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Catz napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Na wszystkich czarterowych mydelniczkach.

We Francji zestaw takich kolkow jest obowiazkowy na kazdej lodce
Napisałem na każdej, bo do tej pory pływałem na francuskich i polskich mydelniczkach. Znaczy, za bawarki, jotki itp. nie odpowiadam. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
To trzeba kupic Dehlera 31 :):)

Wojtku, polecam ten caly cykl artykulow o awarich na jachcie. Sa tam tez porady jak sobie radzic w przypadku uszkodzenia kadluba w roznych miejscach. Ten flm ogranicza sie do problemow z zaworami.Swoja droga w brytyjskiej prasie fachowej zalecaja obecnie stosowanie zaworow z tworzyw sztucznych ( specjalistycznych) jako praktycznie nie narazonych na awarie.


???
Polecac, to polecają z brązu; prowadzą nawet akcje pod tytułem sprawdzania zaworow w łódkach bo są instalowane z mosiadzu, który zgodnie z RCD ma wytrzymać 5 lat (sic!).
A jak ktoś się zastanawia, czemu brąz a nie plastik, niech się zastanowi co z zaworem się stanie w trakcie nawet małego, lokalnego pożaru, który będzie miał niefart zdarzyć się w nieodpowiednim miejscu (czyt. przy tym zaworze).

A serie polecam, zreszta polecalam na bieżąco. Biednie ten jachcik wyglądał jak skończyli - wystawili go na LBS w tym roku...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Moniia napisał(a):
A jak ktoś się zastanawia, czemu brąz a nie plastik, niech się zastanowi co z zaworem się stanie w trakcie nawet małego, lokalnego pożaru, który będzie miał niefart zdarzyć się w nieodpowiednim miejscu (czyt. przy tym zaworze).


Jak to co? Zamieni się w zautomatyzowany system gaśniczy :lol:

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tylko może być przesadnie wydajny... Jak wrócę do domu to zacytuję (w celach pogladowych) tabele z Calder'a o przepływie wody przez otwór o danej średnicy na danej głębokości poniżej KLW. Daje do myślenia.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Nawet na tym filmiku widać, jak szybko woda wlewa się do środka. Samym pompowaniem na pewno nie da rady się utrzymać na wodzie. W każdym razie nie ulega wątpliwości, że taki system gaśniczy wyjątkowo skutecznie poradzi sobie z pożarem :lol:
Czekam na tabelę, bo ciekaw jestem, jakiego rzędu są to wielkości ;)

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 20:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
A jak ktoś się zastanawia, czemu brąz a nie plastik, niech się zastanowi co z zaworem się stanie w trakcie nawet małego, lokalnego pożaru, który będzie miał niefart zdarzyć się w nieodpowiednim miejscu (czyt. przy tym zaworze).


Jak dobrze pogooglasz to sie przekonasz ze nic sie nie stanie bo odpowiednie tworzywa moga miec wieksza odpornosc na wysoka temperature niz braz :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przy okazji jako bieglejsza w necie poszukaj specjalnie dla Wojtka artykulu o uszkodzeniach kadluba z tego cyklu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 21:05 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Znam przypadek skorodowania zaworu \mosiądz niklowany\ poboru wody zaburtowej po czterech latach pływania po słodkim i słonawym, właściciel wymieniając pompę ruszył delikatnie zawór a ten się rozpadł. Był krzyk do bosmana aby szykował slip ale wystarczyło wpłynięcie na piasek i korek od wina od zewnątrz. Zawór przerdzewiał w połowie swojego korpusu w miejscu łączenia jego dwóch połówek, warto skontrolować zawory metalowe a plastikowe nie korodują.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
szkodnik napisał(a):
Znam przypadek skorodowania zaworu \mosiądz niklowany\ poboru wody zaburtowej po czterech latach pływania po słodkim i słonawym, właściciel wymieniając pompę ruszył delikatnie zawór a ten się rozpadł. Był krzyk do bosmana aby szykował slip ale wystarczyło wpłynięcie na piasek i korek od wina od zewnątrz. Zawór przerdzewiał w połowie swojego korpusu w miejscu łączenia jego dwóch połówek, warto skontrolować zawory metalowe a plastikowe nie korodują.


No i stąd cała akcja.

A co może przez taki otwór nam wlecieć? Popatrzcie sobie na obiecaną tabelkę. Galony amerykańskie to 3,8 litra a stopa to 30,4 cm (0,304m). No przecież nie będę tego przepisywała...

Załącznik:
tabela_zalewania.jpg
tabela_zalewania.jpg [ 275.89 KiB | Przeglądane 11772 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Helmsman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ps. co do artykułu, w sieci jest on niedostępny, jest za to aplikacja na iPhone ze wszystkimi crash testami, zdjęciami, video itd. za 2,99 funta.

do znalezienia tutaj:
http://itunes.apple.com/gb/app/yachting ... Id=1503186

Można też, z tego co wiem, zakupić w YM poszczególne artykułu - do sprawdzenia na ich stronie. Zatapianie i zapobieganie (a raczej spowalnianie) różnymi metodami było w numerze październikowym w 2011 r.

A poniżej macie fotki zdezintegrowanych zaworów mosiężnych i info o akcji YM i PBO o zaworkach. Sprawdźcie, co macie na łódkach...

Załącznik:
IMG_1018.jpg
IMG_1018.jpg [ 23.4 KiB | Przeglądane 11747 razy ]

Załącznik:
IMG_1017.jpg
IMG_1017.jpg [ 42.4 KiB | Przeglądane 11747 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2012, o 07:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy



_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: burbon, Entombed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2012, o 10:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widze ze znalazles filmy o tym jak radzic sobie z uszkodzeniami kadluba :) Ja polecam jeszcze pianke budowlana. W przypadku mniejszych uszkodzen dziala badzo dobrze.
Uszczelnialem taka uszkodzony dziob .Niestety potem troche przcy przy usuwaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2012, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Sprawdziłam, są dwie części - jedna była konkretnie o uszkodzeniach zaworow (małe, regularne, w przewidywalnym miejscu) a druga o uszkodzeniach kadluba wskutek kolizji itp. (nieregularne, czasami trudno znaleźć konkretne miejsce, czasami bardzo duże). Druga była najpierw, tzn. wrzesień 2011, a ta o zaworkach w pazdzierniku.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
I tak najskuteczniejsza jest marchew :D

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
"Co zrobić gdy jacht zaczyna tonąć?" - Postarać się, żeby przestał

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 15:04
Posty: 32
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
dzięki za bardzo fajne filmy... na kursach żeglarskich powinny być takie zajęcia :cool:

_________________
dziwnym nie jest


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2013, o 22:43 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
Na Luce oprocz drewnianych kolkow, ktore znajduja sie w poblizu kazdego zaworu, mamy dwa zestawy ( duze puszki ) "underwater epoxy" dwuskladnikowej, (jeden w pilot housie i drugi w maszynowni)

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 03:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Chcecie? To macie :)


Załączniki:
TABELA ZALEWANIA KADLUBA.jpg
TABELA ZALEWANIA KADLUBA.jpg [ 102.21 KiB | Przeglądane 9135 razy ]

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hehe, popatrz 9 postów wyżej... ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Moniia, przecież ja tylko wklepałem Twoją tabelę i przeliczyłem na "ludzkie"... :D

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 15:29 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Wszystkie tabele sa nasze. Ale dzieci moga byc twoje, moje i nasze?

Pzdr

Helena JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Ale niektóre rzeczy mogą być mojsze, a jeszcze inne bardziej mojsze niż Twojsze :) - jeśli pamiętasz "Dzień świra:"!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
E tam ludzkie.. Jakieś dziwne jednostki powstawiales :D
A poza tym żadna moja, Calder'a ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Zasady przeliczania prędkości w cetnarach/jard na "foot pound-force per second"/"horsepower-hour" i tak zostaną dla mnie na zawsze niezrozumiałe... :mrgreen:

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2013, o 07:53 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
No tak, fajnie, tabele.... napiszcie szczerze, kto z was to stosuje? Kto z was oprocz drewnianych kolkow ma cos jeszcze? I co?
Kiedys podchodzilam do naszego polskiego zeglarstwa bardzo serio, dzis, po doswiadczeniach z zaloga... stalam sie .... zwykla wiedzma.
Bla bla bla, bla bla bla, kiedy wy plywacie ? Jakie doswiadczenie? Oprocz erudycji?
Chyba jestem niesprawiedliwa, ale trudno o sprawiedliwosc, kiedy ja zupelnie zielona kobitka (blondynka) mam wiecej doswiadczen niz "siwobrody kapitan?"

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL