Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 13:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lut 2013, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W myśl nowych przepisów sternik może / m.innymi/ prowadzić jacht żaglowy o dł.kadłuba do 24 m. po wodach Morza Bałtyckiego i innych mórz zamkniętych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 200 M morskich od brzegu. 1/Czy należy to rozumieć że teoretycznie może wyruszyć w rejs dookoła świata utrzymując dystans 200M morskich od brzegu. 2/Morza zamknięte konkretnie które?. 3/Pozostałe wody morskie?.
ad.2/np.Bałtyckie,Czarne,Śródziemne czy tak?.
Może powyższe pytania są naiwne stwierdzi ktoś ale przyznać należy że w/w nie są precyzyjnie określone.Zachęcam do wypowiedzi - na pewno nie jeden sternik ma podobne wątpliwości.

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2013, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Vlad napisał(a):
1/Czy należy to rozumieć że teoretycznie może wyruszyć w rejs dookoła świata utrzymując dystans 200M morskich od brzegu


Oczywiście jeżeli tylko się da utrzymać taką odległość max od lądu :D

Vlad napisał(a):
2/Morza zamknięte konkretnie które?


Morze Zamkniete to w oceanografii morze o utrudnionym połączeniu z oceanem, zwykle przez wąską cieśninę lub przesmyk, np. Morze Czerwone, Morze Śródziemne, Morze Czarne, Morze Karaibskie, Morze Bałtyckie.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 07:23 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Przy wyprawie dookoła świata, rodzaj posiadanego dokumentu jest chyba najmniej istotną sprawą. Moim zdaniem ;)

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
1. Przepis jeszcze nie obowiązuje i nie wiadomo jaki bedzie miał ostatecznie ksztalt;
2. NIe wytyczysz trasy dookoła świata bez przekroczenia odleglości 200 Mm od brzegu;
3. Nawet zaczynajac jako sternik, juz po pierwszym etapie mogłbys posalc papiery na kapitana;
4. Diabłów na łebku szpilki mieści się mylmsnuymly milionów.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
1. Przepis jeszcze nie obowiązuje
Poprzednie przepisy też umożliwiały, ale nie słyszałem, żeby jakoś sternicy pasjami brali się za opływanie świata.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Maar napisał(a):
pasjami brali się za opływanie świata.


Pasją to raczej trudno jest świat opłynąć lbo to przeważnie mieczówki :mrgreen: :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Colonel napisał(a):
2. NIe wytyczysz trasy dookoła świata bez przekroczenia odleglości 200 Mm od brzegu;


A jesteś tego tak zupełnie pewien? :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Colonel napisał(a):
2. NIe wytyczysz trasy dookoła świata bez przekroczenia odleglości 200 Mm od brzegu;


A jesteś tego tak zupełnie pewien? :)


Da się, i to w trzech wariantach :)
Jeden to dookoła Antraktydy, z przeskokiem przy Przylądku Horn do Ameryki.
Drugi to północnymi szlakami dookoła Arktyki.
Trzeci to wzdłuż brzegów kontynentów (przejścia oceanów przy Cieśninie Berniga i wzdłuż północnego Atlantyku). To dość dluuuuugi wariant ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 10:41 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Byłby problem jedynie z Nową Zelandią.

Ale twierdzenie o opłynięciu świata nie dotyczy wszystkich lądów i wysp.

I w Cieśninie Torresa są wysepki dające kontakt i w cieśninie Bassa również.

Wychodzi, że da się zaliczyć (teoretycznie) opłynięcie obu Ameryk, przeskok z Alaski przez Cieśninę Beringa i problem czy są wysepki dające kontakt między Japonią a Półwyspem Koreańskim. (Tsushima, Shichiriga)

Ale wychodzi , że pomijając NZ da się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
waliant napisał(a):
Da się, i to w trzech wariantach
Jeden to dookoła Antraktydy, z przeskokiem przy Przylądku Horn do Ameryki.
Drugi to północnymi szlakami dookoła Arktyki.
Trzeci to wzdłuż brzegów kontynentów (przejścia oceanów przy Cieśninie Berniga i wzdłuż północnego Atlantyku).

Jeśli przyjąć rejs dookoła Antarktydy za rejs dookoła świata (360 południków?), to nawet ów "przeskok" nie jest potrzebny (tym bardziej, że tam chyba jest dalej niż 2x200= 400 Mm.
Rejs wokół Arktyki musiałby być robiony ze zdrowymi "wygibasami" i znów: czy to rejs dookoła świata?
Ten trzeci wariant to rzeczywscie byłoby dookoła ŚWIATA! Wymaga tylko zahaczenia o Wyspy Owcze i Islandię albo Svalbard między Europą a Grenlandią. Oba te warianty pochopnie pominąłem - ten ocean wydaje się taki wielki!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Jeśli przyjąć rejs dookoła Antarktydy za rejs dookoła świata (360 południków?), to nawet ów "przeskok" nie jest potrzebny (tym bardziej, że tam chyba jest dalej niż 2x200= 400 Mm.


Oglądalem sobie na mapie i wygląda mi, że tam jest mniej niż 400 mil. Morskich mil. Na oko jest ok. Przeskok dlatego, żeby można było z normalnego portu wyjść i wejść.

Colonel napisał(a):
Rejs wokół Arktyki musiałby być robiony ze zdrowymi "wygibasami" i znów: czy to rejs dookoła świata?


Przejście północno-zachodnie, pólnocno-wschodnie, do tego północny Atlantyk...

Colonel napisał(a):
Ten trzeci wariant to rzeczywscie byłoby dookoła ŚWIATA! Wymaga tylko zahaczenia o Wyspy Owcze i Islandię albo Svalbard między Europą a Grenlandią. Oba te warianty pochopnie pominąłem - ten ocean wydaje się taki wielki!



Ten trzeci wariant wymaga północnego Atlantyku, a na wymienione wyspy wcale nie trzeba wchodzić, można je minąć, byle nie dalej niż 200 mil...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 12:28 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
artur_k napisał(a):
Przy wyprawie dookoła świata, rodzaj posiadanego dokumentu jest chyba najmniej istotną sprawą. Moim zdaniem ;)

W razie wypadku i dochodzenia UM jest.

Ja sprawdzałem "zasięg" SJ do Islandii. Do Grenlandii 350km, przez Cieśninę Baffina jest 400km a zamiast przez Cieśninę Beringa jest przejście po Aleutach - to jest niezły rejs...
... a nie ma możliwości otrzymać KJ korespondenyjnie, w czasie rejsu? :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Colonel napisał(a):
Ten trzeci wariant to rzeczywscie byłoby dookoła ŚWIATA! Wymaga tylko zahaczenia o Wyspy Owcze i Islandię albo Svalbard między Europą a Grenlandią. Oba te warianty pochopnie pominąłem - ten ocean wydaje się taki wielki!


No właśnie o tym mówiłam. Przecinamy 360 stopni, przechodzimy dwukrotnie rownik...
Tam naprawdę nie jest tak daleko, ten lotniskowiec w postaci Islandii znacząco ułatwia sprawę. Potem na dół, 150-200 mil od Grenlandii, wzdłuż Ameryki i tak dalej.

Ps. Pamiętam ile razy sprawdzalam - miałam nieco gdzie indziej spędzić ostatnie lato i przez długi czas nie chciałam uwierzyć, ze po ortodromie z koniuszka Grenlandii do Irlandii jest tylko nieco ponad 1200 mil...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Z tymi <200Mm to chyba niezły pomysł na wyczyn :)
Ciekawe czy PZŻ objął by taki rejs patronatem :)

_________________
marchew
ready2sail.pl



Za ten post autor marchew otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 13:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie, ale po fakcie dałby nagrodę :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Proponuję szybko zamknąć ten wątek i wyrzucić do kosza bo jeszcze ustalą zamiast 200......100 a wtedy DOOPA blada :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:32 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Moniia napisał(a):
No właśnie o tym mówiłam. Przecinamy 360 stopni, przechodzimy dwukrotnie rownik...
Tam naprawdę nie jest tak daleko, ten lotniskowiec w postaci Islandii znacząco ułatwia sprawę. Potem na dół, 150-200 mil od Grenlandii, wzdłuż Ameryki i tak dalej.

I tak to doszliśmy do rozwiązywania problemów gdzie indziej nie znanych :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski



Za ten post autor AndRand otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hehe, masz calkowita slusznosc :) ja tam traktuje to jako ćwiczenie umysłowe... Na flagsztoku jest bowiem taka fajna, czerwona bandera...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Micubiszi napisał(a):
ustalą zamiast 200......100 a wtedy DOOPA blada
Wystarczy, że zostawią 200 mil a zamienią "brzeg" na "port schronienia" i też sternik nie zrobi kulki :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
waliant napisał(a):
Oglądalem sobie na mapie i wygląda mi, że tam jest mniej niż 400 mil. Morskich mil. Na oko jest ok. Przeskok dlatego, żeby można było z normalnego portu wyjść i wejść.

Ja mierzyłem na GoogleEarth i wyszło mi więcej ale może niedokładnie mierzyłem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 18:17 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Tak chcecie oszczędnie opłynąć ;)
Ja ambitnie uwzględniłem po wszystkich kontynentach, przy brzeżku, płynięcia na parę lat... :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
waliant napisał(a):
Oglądalem sobie na mapie i wygląda mi, że tam jest mniej niż 400 mil. Morskich mil. Na oko jest ok. Przeskok dlatego, żeby można było z normalnego portu wyjść i wejść.

Ja mierzyłem na GoogleEarth i wyszło mi więcej ale może niedokładnie mierzyłem.

Niedokładnie mierzyłeś ;)
Licząc 2x200Mm=400Mm≈ 741 km.
To sprawdźmy - z Farøesów na Islandię:
http://wikimapia.org/#lat=63.1742039&lo ... 0;23030417
Z Islandii w pobliże Grenlandii:
http://wikimapia.org/#lat=64.7269422&lo ... 0;17762584
Z Grenlandii do Północnej Kanady:
http://wikimapia.org/#lat=63.1382265&lo ... 9;14751962

Tyle, że pływanie na takiej trasie dookoła to takie zupełnie bez sensu jest :/

Podobnie, jak zamykanie możliwości legalnego odwiedzenia polskim jachtem Azorów bez "robienia kapitana"!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2013, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):

Podobnie, jak zamykanie możliwości legalnego odwiedzenia polskim jachtem Azorów bez "robienia kapitana"!

Dlatego chciałbym zawalczyć o powrót do wersji z 7 grudnia!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL