Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 lip 2025, o 08:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2013, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
adam_krupa napisał(a):
- opiekę skippera
A ja powtarzam, jak mantrę: co to znaczy?
Już było, ale się nie wyjaśniło:

viewtopic.php?f=73&t=12941

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Pasat
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 17:22 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
[Maar] Wydzieliłem z wątku w dziale ogłoszeniowym.


Swego czasu Jacek Bol napisał:
W swojej praktyce skipperskiej (jeśli biorę za prowadzenie łódki kasę) kaucję wpłacam sam. No bo jak profesjonalnie, to dlaczego za moje błędy niedopilnowania płacić ma załoga? Jak załogant coś bezmyślnie zniszczy (dwa tygodnie temu utopili wiosło) od razu... najbliższy sklep i załogant uzupełnia braki. W tym roku po raz pierwszy zostawiłem 60 Euro, bo w rejsie OneWay przy zdawaniu łódki nurek pokazał zdjęcie uszkodzonej (podobno uderzonej płetwy sterowej). Ponieważ przy odbiorze łódki nie schodziłem pod wodę... wziąłem winę na siebie, bo cóż załoga temu była winna..
A jak u kolegów?
Jak widać różnie. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Roman



Za ten post autor Roman K otrzymał podziękowanie od: Pasat
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Nie da się rozpatrzyć wszystkich możliwych przypadków. Jeśli ktoś chce - może się zgodzić na kaucje i odpowiedzialność zbiorową, jeśli nie - może wybrać inny rejs. Kaucja jest jak sądzę narzędziem rozsądnie używanym, jeśli firma, osoba organizująca rejs planuje swoją działalność dłużej niz jeden sezon. Bo kombinacje, wyłudzanie kaucji pod byle pretekstem rozchodzi się lotem błyskawicy - chociażby tu na forum. Jest sprawą umowną (ważne by ustalic zasady przed rejsem, a nie po szkodzie) czy wspomniane utopienie korby, rozbicie naczyń i innych szkód spowodowanych nieumyślnie pokrywa się solidarnie całą zaloga, czy indywidualnie. Ważne jest jasne określenie zasad - a już decyzją kazdego dorosłego człowieka czy te zasady chce przyjąć. Udział w żadnym rejsie nie jest obowiazkowy. Najlepszym rozwiązaniem w mojej opinii jest ubezpieczenie kaucji.
Przykłady "od nas" z zeszłego sezonu (z nami kaucji się nie płaci, jedynie "dżentelmeńskie ubezpieczenie")
1. Potargany żagiel w czasie pozaprognozowego szkwału - propozycja skippera że bierze koszt naprawy na siebie - decyzja załogi - solidarna składka 50 euro od głowy
2. Zerwana roleta w dziobowym skylooku połaczone z bolesnym potłuczeniem się zalogantki - decyzja załogi o wspolnym pokryciu szkody
3. Zgubienie wiosła z pontonu w trakcie nocnej imprezowej komunikacji miedzyłódkowej
= szkoda pokryta przez "winowajcę"
4. Śruba uszkodzona, zewany klin w silniku zaburtowym podczas desantu z kotwicowiska na ląd - nowa śrubę kupił skipper
5. Trap skradziony w Dubrowniku - szkodę wziąl na siebie armator
6. Potargana szprycbuda (solidne wiatry) szkode wziął armator

W przypadku "zabawy" na prywatnej łodce zasady moga być elastyczne, a spory rozstrzygane w dyskusji, przy kawie lub przy kieliszku wina. W firmie czarterowej zasady z natury rzeczy zasady muszą być bardziej "kanciaste" a przez to troszke bardziej "opresyjne" bo w przeciwnym wypadku czarterownie musiałyby zatrudnić armię negocjatorów :)

A jak radzicie sobie z tematem mandatów w drodze na rejs. Płaci kierowca, czy cała ekipa solidarnie???

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 20:55 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
I jak sajmon rozpisał bardzo rzeczowo - problem nie jest taki głupi. Diabeł tkwi w szczególe.
Chyba lepiej to omówić tu na forum- myślę , ze wielu potencjalnych przyszłych uczestników rejsów będzie wiedziało na co sie pisze i na co zwracac uwagę, czego sie spodziewać i jak dogadywać.
No właśnie - ważne są szczegóły - najlepiej omówić przed. Choć czasem w różnych sytuacjach - PRZED jest co innego niby ustalone, a PO okazuje się co innego. Ale to tak ogólnie.

Ale z tymi mandatami to rozszerzyłeś temat:) No właśnie - co z tym fantem zrobić?
Tylko trzeba by rozróżnić - jedziemy na rejs grupą znajomych lub skrzykujemy się na forum - i jazda składkowa - wóz prywatny - koszty wszelakie - dzielimy na wszystkich. Mandaty w granicach rozsądku też:)( najlepiej specjalny fundusz na ten cel :mrgreen: )
A jak wynajmujemy wóz z kierowcą/albo lecimy rejsowym to mamy zapłacić za mandaty? Czy mamy wpływ na kierowcę?

pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Co do podrózy - przewaznie jedziemy grupą znajomych - ale staram sie rzucic temat na samym poczatku. Zwykle ustalamy, że jedziemy przepisowo i mandaty płaci prowadzacy przekraczający przepisy. Czasem jednak zdarza sie ze 'wszyscy" marudzą, zeby "trochę docisnąć" i w razie czego na mandat zrzuta. No i oczywiscie często obowiazuje zasada "staramy sie jechać przepisowo, ale jakby co mandaty płacimy solidarnie" Takie rozwiazanie jest najlepsze bo austriacy lubią wyłudzić mandat, Słowacy to też nie leśne żuczki, dochodzi efekt zagapienia zamyslenia. Solidarny podział mandatu plus rozsądek powoduja że nie ma uników od prowadenia auta w podróży.
Wracając zaś do pływania według MOJEJ nie koniecznie słusznej opinii w przypadku gdy armator dając swojego skipera zbiera załogę kaucja powinna dotyczyć wyłacznie uszkodzeń które nieumyslnie, albo z niefrasobliwości mogą popełnić uczetnicy rejsu. Na przykład zgubienie odbijaczy, uszkodzenie pontonu, rozbicie naczyń, wspomniane uszkodzenie śruby gdy załoga sie bawi lub samodzielnie pływa do brzegu itp. Natomiast nie powinna dotyczyć ewentualnych uszkodzeń jachtu - uderzenia, otarcia o keje, o skały o inne jachty, uszkodzenie steru przy cumowaniu, utrata kotwicy, uszkodzenie żagli - no bo "zapewniamy opiekę" skippera :D

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: Pasat
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sajmon napisał(a):
Trap skradziony w Dubrowniku

yyy???
Jak to?
Pontonów nie kradną, a trapy tak?

PS. "Trap skradziony w Dubrowniku", to byłby dobry tytuł filmu sensacyjnego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 08:19 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Zbieraj napisał(a):
adam_krupa napisał(a):
- opiekę skippera
A ja powtarzam, jak mantrę: co to znaczy?

Dzięki Tomkowi zaczyna się klarować odpowiedź.
sajmon napisał(a):
Natomiast nie powinna dotyczyć ewentualnych uszkodzeń jachtu - uderzenia, otarcia o keje, o skały o inne jachty, uszkodzenie steru przy cumowaniu, utrata kotwicy, uszkodzenie żagli - no bo "zapewniamy opiekę" skippera :D

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
cantos napisał(a):
"Trap skradziony w Dubrowniku"

Czyli "Kako je počeo rat na mom otoku 2"

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
cantos napisał(a):
Pontonów nie kradną, a trapy tak?

Widocznie jakieś pas kurace zgubiły trap, a pontonu nie i zeby kaucji nie tracić...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No to może pora wydzielic wątek, zeby Bogu ducha winnemu Adamowi pozwolic w jego watku szukać chetnych na rejs - Co obejmuje Waszym zdaniem "Opieka Skippera"

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL