Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 maja 2024, o 13:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 13:55 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
AndRand napisał(a):
tylko że w zasadzie nie staje się w łopot z pełnego wiatru :) poza niekontrolowaną rufą :lol:


Jakto się nie staje? A jak chcesz rzucić kotwicę wychodząc z pełnego?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:16 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
AndRand napisał(a):
tylko że w zasadzie nie staje się w łopot z pełnego wiatru :) poza niekontrolowaną rufą :lol:


A niby dlaczego? Zastanów się co będzie jeśli zaczniesz z fordewindu (nawet) ostrzyć aż do linii wiatru...
O ile pamiętam, to był najpewniejszy sposób podejścia do boi na tzw. "jajo". Jacht w takiej sytuacji po wykonaniu ciasnej cyrkulacji staje w miejscu. A to akurat może być przydatne.

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, o 14:20 przez krzysdl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
JarekM napisał(a):
Ludzie mają problem ze zrobieniem człowieka za burtą na egzaminie,

Osobiście zrobiłem dwóch (być może więcej i o tym nie wiem).
Jednakże nikt mnie z tego nie egzaminował. :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:24 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Cape napisał(a):
JarekM napisał(a):
Ludzie mają problem ze zrobieniem człowieka za burtą na egzaminie,

Osobiście zrobiłem dwóch (być może więcej i o tym nie wiem).
Jednakże nikt mnie z tego nie egzaminował. :lol:

:lol: :lol: :lol:
Po takim oświadczeniu możesz otrzymać wiele listów rozpoczynających się od "Drogi tato," :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:24 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Cape napisał(a):
Osobiście zrobiłem dwóch (być może więcej i o tym nie wiem).
Jednakże nikt mnie z tego nie egzaminował. :lol:

Ale za burtą byłeś sensu stricto (we wodzie znaczy) czy sensu largo? :lol:

A z resztą, nie było pytania :lol:

Egzaminu może i nie było, ale składki (odsetki) od tej działalności to do końca życia :lol:

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:36 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
krzysdl napisał(a):
AndRand napisał(a):
tylko że w zasadzie nie staje się w łopot z pełnego wiatru :) poza niekontrolowaną rufą :lol:


A niby dlaczego? Zastanów się co będzie jeśli zaczniesz z fordewindu (nawet) ostrzyć aż do linii wiatru...O ile pamiętam, to był najpewniejszy sposób podejścia do boi na tzw. "jajo". Jacht w takiej sytuacji po wykonaniu ciasnej cyrkulacji staje w miejscu. A to akurat może być przydatne.

No to właśnie tak wygląda niekontrolowana rufa z przebranym żaglem... jak łódki nie położy... tylko... po co? :)
Rzadko kiedy jest konieczność stawania w łopot z kursu pełniejszego niż połówka. Nawet w 8 się nie robi tak ciasnej cyrkulacji.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
No to właśnie tak wygląda niekontrolowana rufa z przebranym żaglem

Coś Ci się pomyliło.
AndRand napisał(a):
Rzadko kiedy jest konieczność stawania w łopot z kursu pełniejszego niż połówka

Tego też nie rozumiem, tzn tej konieczności.
Wielokrotnie stawałem w łopot z fordewindu. Nie widzę żadnej konieczności wcześniejszego ostrzenia na jakikolwiek inny kurs. Dodatkowo przy takim manewrze odpada konieczność luzowania żagli.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 14:57 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
AndRand napisał(a):
tylko że w zasadzie nie staje się w łopot z pełnego wiatru

Ha, nie takie rzeczy się robiło w 79 ;)



(obrotowy pędnik)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:02 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Dobra, chyba wiem z czym się nie dogadaliśmy. Mnie chodziło o stanięcie w martwym (jak do bojki, bo przecież do opisu takiego manewru odnosił się AndRand) i stąd to ostrzenie, a Wam chyba o stawanie w łopocie bez zmiany kursu. Czy tak?

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mnie chodzi o stanięcie w linii wiatru.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
A czy nie jest tak ze jak wyostrzymy z fordewindu to zwiekszymy prędkość? IMHO lepiej taki manewr wykonać bez ostrzenia. Przy zwrocie o 180 staniemy w miejscu

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, o 15:14 przez Paco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:13 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
No to o tym ja cały czas mówię. Ale jak chcesz zrobić z fordewindu zwrot o 180 stopni bez ostrzenia?

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:15 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Paco napisał(a):
A czy nie jest tak ze Jk wyostrzymy z fordeling to zsiekszymy prędkość? IMHO lepiej taki manewr wykonać bez ostrzenia. Przy zwrocie o 180 staniemy w miejscu

Jak to zrobić. Z fordewindu do bajdewindu i dalej do linii wiatru czyli 180 bez ostrzenia?

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ej no kurcze oczywiście ze się wyostrzy ale będzie to trwało chwilkę. Jak przytrzymasz rumpel ciągnąc o te 180 to staniemy w lopot prawie bez ostrzenia

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:22 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Paco napisał(a):
Ej no kurcze oczywiście ze się wyostrzy ale będzie to trwało chwilkę. Jak przytrzymasz rumpel ciągnąc o te 180 to staniemy w lopot prawie bez ostrzenia

No jak bez ostrzenia, skoro ostrzysz tylko bardzo szybko? :lol: I moim zdaniem to nie jest prawie bez ostrzenia, a właśnie największe możliwe wyostrzenie bez zwrotu. Od fordewindu do linii wiatru. :lol:

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:25 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
krzysdl napisał(a):
Paco napisał(a):
Ej no kurcze oczywiście ze się wyostrzy ale będzie to trwało chwilkę. Jak przytrzymasz rumpel ciągnąc o te 180 to staniemy w lopot prawie bez ostrzenia

No jak bez ostrzenia, skoro ostrzysz tylko bardzo szybko? :lol: I moim zdaniem to nie jest prawie bez ostrzenia, a właśnie największe możliwe wyostrzenie bez zwrotu. Od fordewindu do linii wiatru. :lol:

Jeżeli nie będziesz dobierał żagli to łopot osiągniesz dużo wcześniej niż w linii wiatru. :)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:26 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Cape napisał(a):
Nie widzę żadnej konieczności wcześniejszego ostrzenia na jakikolwiek inny kurs. Dodatkowo przy takim manewrze odpada konieczność luzowania żagli.

Krzyśku, ale ja nie pisałem o jakimkolwiek ostrzeniu na inny kurs. AndRand napisał o niekontrolowanym zwrocie i dla zobrazowania napisałem o wykonaniu cyrkulacji z fordewindu do martwego. Szybkiej, bez zatrzymywania na innym kursie i bez wybierania żagli. Czyli fordewind - ostrzymy bez wybierania - stajemy w linii wiatru.

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:27 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
No to właśnie tak wygląda niekontrolowana rufa z przebranym żaglem

Coś Ci się pomyliło.

Nie pomyliło mi się.
Jak przy rufie podbierzesz żagiel, a dalej będzie niekontrolowana to z powodu przebranego żagla postawi cię na wiatr. Tak to działa (w łódkach w większości nawietrznych) jak byś nie wiedział.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

stanięcie w łopocie powyzej połówki też jest problematyczne :-?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:31 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
AndRand napisał(a):
Nie pomyliło mi się.
Jak przy rufie podbierzesz żagiel, a dalej będzie niekontrolowana to z powodu przebranego żagla postawi cię na wiatr. Tak to działa (w łódkach w większości nawietrznych) jak byś nie wiedział.

A kto pisał o podbieraniu żagla i o rufie w ogóle (co dopiero niekontrolowanej)?
Przeczytaj co napisałem:
Cytuj:
Zastanów się co będzie jeśli zaczniesz z fordewindu (nawet) ostrzyć aż do linii wiatru...O ile pamiętam, to był najpewniejszy sposób podejścia do boi na tzw. "jajo". Jacht w takiej sytuacji po wykonaniu ciasnej cyrkulacji staje w miejscu. A to akurat może być przydatne.

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:34 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
krzysdl napisał(a):
A kto pisał o podbieraniu żagla i o rufie wogóle?

Ja.
Bo to wg mnie jedyna sytuacja gdy występuje stanięcie w linii wiatru z kursu pełnego :P

A przy rufie ja zawsze podbieram bo nie lubię jak mi bom strzela w wanty.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:35 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
AndRand napisał(a):
stanięcie w łopocie powyzej połówki też jest problematyczne :-?

Dlaczego?

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:37 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
AndRand napisał(a):
krzysdl napisał(a):
A kto pisał o podbieraniu żagla i o rufie wogóle?

Ja.
Bo to wg mnie jedyna sytuacja gdy występuje stanięcie w linii wiatru z kursu pełnego :P

A przy rufie ja zawsze podbieram bo nie lubię jak mi bom strzela w wanty.

No właśnie tylko Ty. A co do przydatności przeczytałeś to co napisałem? Jak podejdziesz do boi lub rzucisz kotwicę, jeśli to podejście wychodzi Ci właśnie z pełnego?

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:37 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pough napisał(a):
AndRand napisał(a):
stanięcie w łopocie powyzej połówki też jest problematyczne :-?

Dlaczego?
bo powyżej połówki masz bom na wantach - jak chcesz go luzować?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

krzysdl napisał(a):
Cytuj:
A przy rufie ja zawsze podbieram bo nie lubię jak mi bom strzela w wanty.

No właśnie tylko Ty.

Tylko ja nie lubię jak przy rufie bom strzela w wanty?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:41 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
AndRand napisał(a):
pough napisał(a):
AndRand napisał(a):
stanięcie w łopocie powyzej połówki też jest problematyczne :-?

Dlaczego?
bo powyżej połówki masz bom na wantach - jak chcesz go luzować?

Chciałem zapytać dlaczego zakładasz, że płynę na obu żaglach? :lol:

Sorka za podpuszczanie, ale nie mogłem się oprzeć... :oops:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
krzysdl napisał(a):
Czyli fordewind - ostrzymy bez wybierania - stajemy w linii wiatru.

Dokładnie tak, robiłem to wielokrotnie.
AndRand napisał(a):
Jak przy rufie podbierzesz żagiel, a dalej będzie niekontrolowana to z powodu przebranego żagla postawi cię na wiatr. Tak to działa (w łódkach w większości nawietrznych) jak byś nie wiedział

To jak byś nie wiedział, to się dowiedz, że przy rufie zawsze wybieram grota na maksa. Przy małych jachcikach można sobie odpuścić, ale trzeba umiejętnie skontrować sterem. Przy większych jachtach wybieranie grota obowiązkowo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:48 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
AndRand napisał(a):
krzysdl napisał(a):
Cytuj:
A przy rufie ja zawsze podbieram bo nie lubię jak mi bom strzela w wanty.

No właśnie tylko Ty.

Tylko ja nie lubię jak przy rufie bom strzela w wanty?


Nie manipuluj tekstem, bo robi się niemiło. Ja nie napisałem, że tylko Ty podbierasz, a jedynie, że tylko Ty pisałeś o rufie i wybieraniu żagla.
A tu masz nieudolnie narysowany obrazek z podejściem do boi z fordewindu: https://docs.google.com/drawings/d/1Janln6fgX8wm7Lp6l6vRk07TOySF64WPxJ6FyMGSPbs/edit?usp=sharing

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, o 15:51 przez krzysdl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:49 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Cape napisał(a):
przy rufie zawsze wybieram grota na maksa. Przy małych jachcikach można sobie odpuścić, ale trzeba umiejętnie skontrować sterem. Przy większych jachtach wybieranie obowiązkowo.

Zgadzam się i też tak robię.

"Strzelenie" z talii szotów może się okazać równie nieprzyjemne co "strzelenie" w wantę.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:52 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
To jak byś nie wiedział, to się dowiedz, że przy rufie zawsze wybieram grota na maksa. Przy małych jachcikach można sobie odpuścić, ale trzeba umiejętnie skontrować sterem. Przy większych jachtach wybieranie grota obowiązkowo.

No i jak przy wybranym grocie rufa idzie za daleko to może się nawet skończyć stanięciem w linii wiatru... w miejscu! :-P

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:54 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
AndRand napisał(a):
Cape napisał(a):
To jak byś nie wiedział, to się dowiedz, że przy rufie zawsze wybieram grota na maksa. Przy małych jachcikach można sobie odpuścić, ale trzeba umiejętnie skontrować sterem. Przy większych jachtach wybieranie grota obowiązkowo.

No i jak przy wybranym grocie rufa idzie za daleko to może się nawet skończyć stanięciem w linii wiatru.. w miejscu! :p

Odpowiednio szybkie luzowanie po zwrocie i po kłopocie. Nikt nie pisał, że po zwrocie zostajemy na max wybranym grocie.


PS: Ale sobie porymowałem... :lol: :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 15:55 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
AndRand napisał(a):
No i jak przy wybranym grocie rufa idzie za daleko to może się nawet skończyć stanięciem w linii wiatru... w miejscu! :-P

Tylko jak nieumiejętnie kontrujesz sterem, albo zapomnisz o luzowaniu grota po zwrocie :-P

Robert, ubiegłeś mnie :-(

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL