Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 11:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ciekawe gdzie ten temat wyląduje? Był w dziale prawo teraz jest tutaj a za chwilę w hydeparku. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cape napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):
Na marginesie podchodzenia do nabrzeża na żaglach mam pytanie. Co sądzicie o rolerze grota? Czy ten patent się sprawdza? Spotkałem jeden jachcik na Mazurach który miał ten patent ale z rozmowy z właścicielem wynikało, że nie był zadowolony. A w praktyce morskiej?

Roler grota do podchodzenia na żaglach do nadbrzeża nie ma nic do rzeczy.

Sorry Krzysztof. A czy ja napisałem, że ma? Napisałem na marginesie.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):

To kabestan napędzany maszyną parową stosowany na żaglowcach przełomu XIX i XX wieków i parowcach. Zastosowanie wind parowych do obsługi żagli pozwoliło zastąpić na wielkich żaglowcach ożaglowanie rejowe gaflowym oraz znacznie zmniejszyć załogę. Były także stosowane do podnoszenia kotwicy (winda kotwiczna) i napędu żurawi. Zostały zastąpione przez windy elektryczne i hydrauliczne..


...zastąpić na wielkich żaglowcach ożaglowanie rejowe gaflowym ????????? A to co za teoria?

Rozumiem, że zabrakło w tym pytaniu o tego :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
(...)A tak bardziej poważnie, to pisałeś gdzieś wyżej o tym, że wszystko się da, tylko, że błędne warunki podałeś. ;-)
Wszystko się da, gdy ma się dużo czasu a z tego co zrozumiałem z postów Moni, Ona czas będzie miała.


Dobrze zrozumiałeś, mam zamiar mieć większą ilość czasu. Jak wszystko dobrze pójdzie, po kilka miesięcy w jednym kawałku. Mam ochotę sprawdzić, czy nieśpieszenie się mi się na pewno podoba... :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 21:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale motorka nie wyrzucaj. W czym będziesz dłubać dla zabicia czasu? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Monia dla Ciebie :kiss:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
Ale motorka nie wyrzucaj. W czym będziesz dłubać dla zabicia czasu? :mrgreen:

W książkach. Coraz więcej roboty mi się kroi...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
Ale motorka nie wyrzucaj. W czym będziesz dłubać dla zabicia czasu? :mrgreen:

No masz! Taka piękna puenta wyszła, otóż pojawił się dywersant i rzucił motorkiem niczym kijem w szprychy! :-D Oczywiście koła sterowego...
Wprawdzie, jak pisałem, też wolałbym ów motorek mieć jakby co na podorędziu, jednak nie mam wątpliwości, że Moniia należy do tych żeglarzy, którzy dzięki swojej wiedzy i umiejętnościom mogą się bez niego obyć. ;)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
... jednak nie mam wątpliwości, że Moniia należy do tych żeglarzy, którzy dzięki swojej wiedzy i umiejętnościom mogą się bez niego obyć. ;)


To mówił : Ja Alterus :rotfl:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):

To mówił : Ja Alterus :rotfl:

Jak na to wpadłeś?!
Bo nie wierzę, że sam odczytałeś podpis... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
Jak na to wpadłeś?!

...oglądając pewien film misiowaty :lol:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
...oglądając pewien film misiowaty :lol:

Powiadają, że normalny człowiek w miarę upływu lat nabiera doświadczenia, mądrości i ogłady.
Ale czego to ludzie nie gadają... :-P
...i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mi szpilki. To nie ludzie – to wilki! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Alterus napisał(a):
wtykają mi szpilki


Where???

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Choćby mi Tygrys wątrobę wygryzł, choćby mi pchano szpilki w kolano....... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 18:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Leszek1954 napisał(a):
Colonel napisał(a):
Leszek1954 napisał(a):

To kabestan napędzany maszyną parową stosowany na żaglowcach przełomu XIX i XX wieków i parowcach. Zastosowanie wind parowych do obsługi żagli pozwoliło zastąpić na wielkich żaglowcach ożaglowanie rejowe gaflowym oraz znacznie zmniejszyć załogę. Były także stosowane do podnoszenia kotwicy (winda kotwiczna) i napędu żurawi. Zostały zastąpione przez windy elektryczne i hydrauliczne..


...zastąpić na wielkich żaglowcach ożaglowanie rejowe gaflowym ????????? A to co za teoria?

Rozumiem, że zabrakło w tym pytaniu o tego :rotfl:
Proszę kolegę Leszka1954, aby takich żartów sobie tu nie robił. Bo jeszcze jakiś narybek żeglarski przeczyta i w to uwierzy :-(
Żaglowce z przełomu XIX i XX wieku z maszyną parową na pokładzie wyglądały (poza nielicznymi wyjątkami) tak: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 19:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Proszę kolegę Leszka1954, aby takich żartów sobie tu nie robił. Bo jeszcze jakiś narybek żeglarski przeczyta i w to uwierzy :-(
A niechaj siem młodzi uczo - a i starsi też :mrgreen:
Owszem, właśnie maszynki parowe umożliwiły budowę wielkich szkunerów na początku XX wieku. Bo tylko tak można było obsłużyć wielkie pojedyncze żagle - o kilkusetmetrowej powierzchni.
A to pozwalało zwiększyć ładowności przy mniejszej załodze. Nowoczesność, ekonomika, te rzeczy.

Największy żaglowiec w dziejach to "Thomas W. Lawson" z 1902 r. Prawie 14 tys ton wyporu, 4.330 m2 żagla. Jedyny siedmiomasztowiec. Żagle obsługiwano przy pomocy dwu wind parowych (donkey engines) i siedmiu kabestanów elektrycznych.
Ale siliczka do manewrów portowych nie miał :cool:
Sześciomasztowych, nieco mniejszych, było dziesięć. Pięciomasztowych ze sto pięćdziesiąt.
Obrazek
http://www.afn.org/~stan/ships.html


Ostatnio edytowano 25 wrz 2014, o 19:31 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 19:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale to były właśnie te nieliczne wyjątki, o których napisałem, a których zdjęć nie chciało już mi się szukać. Ani Laeisz ani Erikson nie eksperymentowali chyba ze szkunerami? Barki pływały jednak szybciej tradycyjnymi trasami żaglowców. Ekonomika itp. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 19:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Oni nie.
Atoli jak sobie wyciągniesz listę pięciomasztowych żaglowców to zobaczysz które to są mianowicie "nielicznemi wyjątki" :-P
Dla ułatwienia:
1902-1910 Preussen, 4788 NRT, German.
1890-1901 France, 3624 NRT, French.
1892-1892 Maria Rickmers, German.
1895-1925 Potosi, 3854 NRT, 3344 NRT, German.
1906-1917 R.C. Rickmers, 4696 NRT, German.
1911-1922 France, 4544 NRT, French.
1921-1928 København, 3329 NRT, Danish.

Zestaw to z 40-tu wielkimi szkunerami zbudowanymi na zamówienie Francji.
Albo z piątką szkunerów Bremeńskich http://de.wikipedia.org/wiki/Vinnen-Schoner
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Preussen była kobietą (znaczy, fregatą) :rotfl: . France I barkiem, Maria Rickmers również. Dalej nie chce mi się sprawdzać http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_large_sailing_vessels
To, co pokazałeś na zdjęciu tyż ma reje. :-P i prędkość maksymalną pod żaglami 7 w. Uuu, cieniutko ;) Było więcej tych rei dorobić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ryś napisał(a):
Największy żaglowiec w dziejach to "Thomas W. Lawson" z 1902 r. Prawie 14 tys ton wyporu, 4.330 m2 żagla.

Nie ten aby?
Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 21:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Na długość - kto ich tam wie dokładnie. Ale historyczne relacje z epoki mówią o wielkich dżonkach "skarbowych" o ładowności 2 tys ton. To nadal mniej niż 11 tys ton. I mogło chodzić o "beczki".
Dłuższe od "Lawsona" były i nowożytne. Ale na tonaż...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 21:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Preussen była kobietą (znaczy, fregatą) :rotfl: . France I barkiem, Maria Rickmers również. Dalej nie chce mi się sprawdzać. ...prędkość maksymalną pod żaglami 7 w. Uuu, cieniutko ;)
Nie wierz we wszystko co we wikipedii :lol: Jedynkę zgubili?
Sprawdzać nie musisz, wymieniłem rejowce pięciomasztowe.
Listę szkunerów dla porównania? :rotfl:
5 masztów, bez silnika:
1881 David Dows, Toledo, OH.
1888 Governor Ames, 1778 tons, Waldoboro, ME.
1888 Louis, 831 tons, John Kruse, North Bend, OR.
1896 Inca, 1914 tons, Hall Borthers, Port Blakely, WA.
1898 Jenny R. Dubois
1898 Nathaniel T. Palmer, Nath. T. Palmer, Bath, ME.
1899 Henry O. Barrett, 1807 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1899 M.D. Cressy, 2114 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1900 Helen W. Martin, 2265 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1900 Louise B. Crary, 2231 tons, N.E. Co., New, Bath, ME.
1900 Mary W. Bowen, 2153 tons, N.E. Co., Bath, ME.
1900 Wm. C. Carnegie, 2663 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1901 Baker Palmer (1901)
1901 Martha P. Small, 2178 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1901 Mary F. Barrett, 1833 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1901 Oakley C. Curtis, 2374 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1901 Rebecca Palmer
1901 W.H. Marston, 1169 tons, W.F. Stone & Son, San Francisco, CA.
1902 Cora F. Cressy, 2499 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1902 Jane Palmer (1902/1904), American.
1902? Jennie R. du Bois, West Mystic, CT.
1902 H.K. Hall, 1237 tons, Hall Brothers, Port Blakely, WA.
1902 Prescott Palmer, 2811 tons, N.E. Co., Bath, ME.
1903 Elizabeth Palmer, 3065 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1903 Gardiner G. Deering, 1982 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1903 George E. Billings, 1260 tons, Hall Brothers, Port Blakley, WA.
1903 Kineo, 2128 tons, steel, Arthur Sewall & Co., Bath, ME.
1903 S.O.Co. No. 94, 4167 tons steel tank barge, Shooters Island, New York.
1903 S.O.Co. No. 95, 4167 tons steel tank barge, Shooters Island, New York.
1904 Crescent, 1443 tons, Bendixsen S.B. Co., Fairhaven, Humboldt Bay, CA.
1904 George W. Elzey
1904 Grace A. Martin, 3129 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1904 Jane Palmer, East Boston, MA.
1904 John Forsyth, 2198 tons, New London, CT.
1904 Magnus Manson, 1751 tons, N.E. Co., Bath, ME.
1905 Davis Palmer, 2965 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1905 Dorothy B. Barrett, 2088 tons, G.G Deering Co., Bath, ME.
1907 Elvira Ball, 869 tons, Mystic, CT.
1907 Fannie Palmer, 2233 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1907 Gov. Brooks, 2628 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1908 Fuller Palmer, 3060 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1913 Courtney C. Houck, 1627 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1916 Columbia River, 1200 tons, Aberdeen Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1916 Jerome Jones, 1891 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1917 Asta, Noank, CT, → Robert L. Linton.
1917 Betsy Ross, 1630 tons, The Seaborn Shipyards Co., Tacoma, WA.
1917 Diria, 1491 tons, Columbia Engineering Works, Portland, OR.
1917 Dunham Wheeler, 1926 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1917 Geraldine Wolvin, 1474 tons, Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Janet Carruthers, 1466 tons, Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Levi W. Ostrander, 1638 tons, The Seaborn Shipyards Co., Tacoma, WA.
1917 Mabel Brown, 1474 tons, Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Margaret Hanley, 1474 tons, Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Virginia Pendleton, 1965 tons, Noank. CT.
1918 Edward B. Winslow
1918 Joseph S. Zeman, 1956 tons, Percy & Small, Bath, ME.
1918 Rose Mahoney, 2051 tons, Benicia Corporation, Benicia, CA.
1918 St. Johns, N.F., 2046 tons, → Edward B. Winslow, Percy & Small, Bath, ME.
1918 Thistle, 1587 tons, St Helens Shipbuilding Co. (Chas. R. McCormick), St Helens, OR.
1919 Bianca, 2139 tons, The Elliot Bay Shipbuilding Co., Seattle, WA.
1919 Cabo da Roca, 1184 tons, Cabodello, Portugal.
1919 Carroll A. Deering, 2114 tons, G.G. Deering Co., Bath, ME.
1919 Dundee (1882), 2063 tons, Dundee, Scotland, ex four-masted barque.
1919 Dykes, 2072 tons bauxite barge, Baltimore, MD.
1919 H.W. Brown
1920 Ecola, Portland, OR.
1920 Edna Hoyt, 1512 tons, Thomaston. Picture lying off Cardiff.
1920 Elinor H., 1569 tons, Martinolich Yard, Dockton, WA.
1920 K.V. Kruse, 1728 tons, Kruse & Banks Shipbuilding Co., North Bend, OR.
1920 Mary H. Diebold, 1516 tons, Newcastle.
1920 Sintran, 2257 tons, South Freeport.
1920 Vigilant, 1603 tons, G.F. Matthews Shipbuilding Co., Hoquiam, WA. → City of Alberni → Condor.
1921 Undaunted, 2266 tons, G.F. Matthews Shipbuilding Co., Hoquiam, WA.
1921 Vasco da Gama, 1277 tons, Figuera da Foz, Portugal.
1922 Perseveranza, 2452 tons, concrete, Lavagna, Italy.

Z silnikiem pomocniczym:
1916 Seaborn, 1296 tons, aux., The Seaborn Shipyards Co., Tacoma, WA.
1917 Balestrand, 2403 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1917 Beatrice Castle, 1566 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 City of St Helens, 2135 tons, aux., St Helens Shipbuilding Co. (Chas. R. McCormick), St Helens, OR.
1917 Esquimalt, 1373 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 Grays Harbor, 2373 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1917 H.C. Hansen, 1660 tons, aux., The Seaborn Shipyards Co., Tacoma, WA.
1917 Hjeltenaes, 2387 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1917 Jean Steadman, 1577 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 Jessie Norcross, 1481 tons, aux., Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Laurel Whalen, 1372 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 Mabel Stewart, 1472 tons, aux., Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Malahat, 1550 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 Marie Barnard, 1476 tons, aux., Wallace Shipyards Ltd, North Vancouver, BC.
1917 Mount Rainier, 2397 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1917 S.I. Allard, 1917 tons, aux., St Helens Shipbuilding Co. (Chas. R. McCormick), St Helens, OR.
1917 Santino, 2491 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1917 Stasia, 1566 tons, aux., Cameron-Genoa Mills Shipbuilding Ltd., Victoria, BC.
1917 Wegeland, 2457 tons, aux., The Olympia Shipbuilding Co., Olympia, WA.
1918 Adjutant Dorme, 2504 [?] tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Amiens, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Aviateur De Terlines, 2038 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Belfort, 2142 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Brisk, 2151 tons, aux, National Shipbuilding Co., Seattle, Washington.
1918 Cap Finisterre, 1471 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC.
1918 Cap Horn, 1469 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC.
1918 Cap Nord, 1468 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC. → Andromeda.
1918 Cap Palos, 1468 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC.
1918 Cap Vert, 1472 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC.
1918 Cap Vincent, 1471 tons, aux., The William Lyall Shipbuilding Co., North Vancouver, BC.
1918 Capitaine DeBeauchamp, 2142 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Capitaine Guynemer, 2144 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Capitaine Remy, 2144 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Colonel Driant, 2117 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Commandant Challes, 2118 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Commandant DeRose, 2142 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Commandant Roisin, 2144 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Dannemarie, 2022 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Democratie, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Dunkerque, 2131 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Egalitie, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Fanestrand, 2557 tons, aux., Aberdeen Shuipbuilding (Grant, Smith, Porter & Co.), Aberdeen, WA.
1918 Fraternitie, 2136 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 General Baratier, 2114 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 General Serret, 2117 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 General Galliene, 2177 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 General Manoury, 2177 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 General Pershing, 2450 tons, aux., The Olympia Shipbuilding Co., Olympia, WA.
1918 Gerberville, 2032 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Givenchy, 2031 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 John W. Wells, 2527 tons, aux., St Helens Shipbuilding Co. (Chas. R. McCormick), St Helens, OR.
1918 Justice, 2138 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Korsnaes, 2446 tons, aux., The Olympia Shipbuilding Co., Olympia, WA.
1918 Libertie, 2135 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Lieutenant Delorme, 2142 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Lieutenant Granier, 2038 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Lieutenant Pegoud, 2114 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Luneville, 2117 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Marie de Ronde, 2450 tons, aux., Grays Harbor Shipbuilding Co., Aberdeen, WA.
1918 Nancy, 2142 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Noyon, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Reims, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Republique, 2035 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Roye, 2032 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Soissons, 2117 tons, aux., Foundation Co. Yard, Portland, OR.
1918 Souchez, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Thann, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Toul, 2038 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Vailly, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Verite, 2142 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1918 Vimy, 2020 tons, aux., Foundation Co., Shipyard, Tacoma, WA.
1922 Adolf Vinnen (1922), Krupp, Germany.
1922 Carl Vinnen (1922), Krupp, Germany.
1922 Christel Vinnen (1922), Krupp, Germany.
1922 Susanne Vinnen (1922), Krupp, Germany.
1922 Werner Vinnen (1922), Krupp, Germany.

6 masztów:
1900 George W. Wells, 2970 GRT, Holly M. Bean, Camden, ME, USA.
1900 Eleanor A. Percy, 3401 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1902 Addie M. Lawrence, 2807 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1903 William L. Douglas, steel, 3708 tons, Fore River Ship & Engine Co., QUincy, MA, USA.
1904 Ruth E. Merrill, 3003 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1906 Alice M. Lawrence, 3132 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1907 Mertie B. Crowley, Rockland, ME, USA.
1908 Edward B. Winslow, 3424 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1908 Edward J. Lawrence, 3350 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.
1909 Wyoming, 3730 tons, Percy & Small, Bath, ME, USA.

Obrazowa argumentacja, nie? może mody nie wrzucą w śmietnik... :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2014, o 20:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ciekawe, ciekawe... a czym wyjaśnić to, że 99 o/o tych szkunerów zbudowano w Ameryce Północnej a Europa preferowała w tamtych czasach ożaglowanie rejowe? I dlaczego tak szybko zniknęły (nie przetrwały do dzisiaj w przeciwieństwie do rejowców), czyżby jednak to rozwiązanie nie spełniło oczekiwań?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2014, o 23:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A bo to amerykanie byli specjalistami od szkunerów.
Europa? Przynajmniej 45 wielkich szkunerów zbudowano dla Europy właśnie.
A rejowce przetrwały bo wykorzystano je do szkolenia "na rejach", no i ładnie wyglądają zabytki, nie? :cool:
A kto by tam trzymał te bylejakie robocze masowce - takie niezgrabne i... nowoczesne :lol:
A poważniej: były w większości drewniane. Na dokładkę te 71 z silnikami (w tym 40 zamówiła Francja) to pospieszna produkcja wojenna - kiepska i z bylejakiego drewna. Poszły na opał już w latach 20-tych. http://uim.marine.free.fr/flotte-etat/schooners.htm

Aleć mówimy o "przejściu z rejowego na gaflowe" - spójrz zatem inaczej: ile wielkich towarowców zbudowanych pod koniec "ery żagli" dostało reje, a ile gafle. Wiek XX-ty; a jeszcze lepiej - po 1910 r.
Dla bardziej logicznego ;) porównania weźmy towarowe rejowce czteromasztowe (i ponad) a szkunery pięciomasztowe (i ponad).
Zbudowane od 1900 r: 50 rejowców i 145 szkunerów
A od roku 1910: 10 rejowców i 120coś szkunerów. Widać trynd? :mrgreen:

Rejowce:
1900 Astral → 1910 Star of Zealand → 1935 Star of Zealand Maru
1900 Marthe
1900 Valentine
1901 Acme → Star of Poland
1901 Brilliant → Perkeo → Bell
1901 Comet → Orotava → James Dollar → Island Forester → Orotava
1901 Mistral
1901 Nonpareil
1901 William P. Frye
1902 Adolphe
1902 Alexandre
1902 Antonin
1902 Alsterberg → 1912 Walkure → William Dollar → Pacific Gatherer → Island Gatherer
1902 Ama Begonakoa → 1910 Medway → 1918 Myr Shell
1902 Asnières
1902 Arrow → 1912 Parma
1902 Atlas → Star of Lapland → Star of Lapland Maru
1902 Champigny → 1923 Fennia → 1967 Champigny
1902 Colonial Empire
1902 Daylight → Fangara
1902 Eclipse → 1912 Egon → 1920 Janet Dollar
1902 Herzogin Cecilie
1902 Saragossa
1902 Schürbek → 1920 Joseph Dollar
1902 Urania → 1914 Speedonia → 1917 Scala Shell
1902 Valparaiso
1903 Erasmo → 1913 Pinguin → 1917 Weser → 1922 Jacobsen
1903 Gabriele d'Ali
1903 Italia
1903 Ormsary
1903 Principessa Malfada
1903 Regina Elena → 1911 Ponape → 1914 Bellhouse → 1925 Ponape
1903 Mneme → 1907 Pommern
1903 Pangani
1903 Petschili
1904 Geertruida Gerarda → Olympia
1904 Hans → 1920 Mary Dollar → Tango → Cidade do Porto
1904 Kurt → 1917 Dreadnought → 1922 Moshulu
1905 Archibald Russell
1905 Pamir
1906 Viking
1908 L'Avenir → 1937 Admiral Karpfanger
1911 Peking → 1932 Arethusa → Peking
1911 Passat
1916 Pola → 1924 Richelieu
1917 Priwall → 1941 Lautaro
1921 Magdalene Vinnen → 1936 Kommodore Johnsen → 1945 Sedov
1926 Padua → 1946 Krusenstern

1902-1910 Preussen, 4788 NRT, German.
1906-1917 R.C. Rickmers, 4696 NRT, German.
1911-1922 France, 4544 NRT, French.
1921-1928 København, 3329 NRT, Danish.
(pominąłem parę zbudowanych dla szkolenia jeno)

A co się ze szkunerami stało?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 00:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. tu lepsza kopia:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: boskijacus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 17:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryś napisał(a):
A bo to amerykanie byli specjalistami od szkunerów.
Sądząc po "jakości" tych szkunerów, to może raczej Porządnego rejowca zrobić nie umieli ;)
Cytuj:
Europa? Przynajmniej 45 wielkich szkunerów zbudowano dla Europy właśnie.
Bardzo możliwe, że było jak z Fordem Możecie kupić forda w dowolnie wybranym kolorze (pod warunkiem, że wybierzecie czarny) - Możemy wam zbudować żaglowce pod warunkiem, że to będą szkunery :)
Cytuj:
A poważniej: były w większości drewniane. Na dokładkę te 71 z silnikami (w tym 40 zamówiła Francja) to pospieszna produkcja wojenna - kiepska i z bylejakiego drewna. Poszły na opał już w latach 20-tych. http://uim.marine.free.fr/flotte-etat/schooners.htm
Znaczy, to takie jednorazowe "Liberty" czasu I w.ś. były? A to żabojady zrobiły interes :rotfl: Jak Niemcy w czasie II w.ś. masowo robili drewniane KFK, to ze 20 do tej pory pływa, z tego 3 pod biało-czerwoną (no, 2 i pół?)
Cytuj:
1901 Acme → Star of Poland
Piękna nazwa! http://pl.wikipedia.org/wiki/Star_of_Poland
a tutaj ze zdjęciami! http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?180110

Amerykańska kompania żeglugowa, która była właścicielem Gwiazdy Polski posiadała prawie same rejowce!!! http://maritimecompass.blogspot.com/2011/10/alaska-packers-association-fleet-list.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 18:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Sądząc po "jakości" tych szkunerów, to może raczej Porządnego rejowca zrobić nie umieli ;)
Możemy wam zbudować żaglowce pod warunkiem, że to będą szkunery[/i] :)
A nie zapominasz aby skąd siem wzięli "klipry"? ;)
A Francuzi zawdy potrafili robić interesy na budżetówce :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
A nie zapominasz aby skąd siem wzięli "klipry"?


Touché! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL