Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 maja 2024, o 19:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2014, o 17:50 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nigdzie nie mogę znaleźć w sieci informacji o karach za nieprzestrzeganie przepisów MPZZM. Czy nie ma kar? Np. jakiegoś taryfikatora.

A jeśli kary są, to kto je nakłada? Oczywiście wiem że nie ma na morzu policjantów, ale przecież można ze statku nagrać na kamerę sytuację, że choć mieliśmy pierwszeństwo to inny statek zmusił nas do manewru ostatniej szansy, albo że inny statek lub jacht płynął nieprawidłowo oświetlony. Na przykład rybacy często mają dwa stożki na stałe umieszczone na maszcie. Nie zdejmują ich nawet wówczas gdy nie łowią.

Tylko nie wiem komu można taki film pokazać. Jest jakaś policja portowa której można zgłosić takie wypadki?

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2014, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Kar za "samo" nieprzestrzeganie przepisów MPZZM na pełnym morzu nie ma. Kara może być za skutki spowodowane nieprzestrzeganiem przepisów.

Teoretycznie można ukarać kapitana za doprowadzenie np. do sytuacji nadmiernego zbliżenia, czy zmuszenie "przeciwnika" do naruszenia przepisów w celu uniknięcia zderzenia (manewr ostatniej szansy), ale w każdym przypadku musi o tym zadecydować izba morska, czy inny tego typu sąd. Sierżant z drogówki nie przypieprzy mandatu. :lol:

Można natomiast wlepić grzywnę za nieprzestrzeganie przepisów na torach wodnych, czy na akwenach objętych kontrolą VTS, na wodach portowych i redach. Ale to są przepisy "lokalne".

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

niebieski91 napisał(a):
Jest jakaś policja portowa której można zgłosić takie wypadki?
Policja portowa istnieje tylko w niektórych krajach (np. Hiszpania, Grecja), ale ona się zajmuje zupełnie czym innym.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Ostatnio edytowano 13 mar 2014, o 23:53 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2014, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
niebieski91 napisał(a):
Tylko nie wiem komu można taki film pokazać.

Znajomym i krewniakom? YouTube?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2014, o 08:07 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
niebieski91 napisał(a):
Nigdzie nie mogę znaleźć w sieci informacji o karach za nieprzestrzeganie przepisów MPZZM. Czy nie ma kar? Np. jakiegoś taryfikatora.

A jeśli kary są, to kto je nakłada? Oczywiście wiem że nie ma na morzu policjantów, ale przecież można ze statku nagrać na kamerę sytuację, że choć mieliśmy pierwszeństwo to inny statek zmusił nas do manewru ostatniej szansy, albo że inny statek lub jacht płynął nieprawidłowo oświetlony. Na przykład rybacy często mają dwa stożki na stałe umieszczone na maszcie. Nie zdejmują ich nawet wówczas gdy nie łowią.

Tylko nie wiem komu można taki film pokazać. Jest jakaś policja portowa której można zgłosić takie wypadki?


Jak zaliczysz dzwon ze względu na bezwzględne egzekwowanie prawa drogi to będziesz współwinny.
Do przemyślenia
MPZZM Rozdział II - Obowiązki statków wzajemnie się widzących (Musisz udowodnić że Cię widzieli co może być niezwykle trudne, bo nie ma Cie na statku który w myśl postanowień konwencji powinien ustąpić z drogi)
cyt za konwencją:
Prawidło 17
Działanie statku mającego pierwszeństwo drogi.
a)i) Jeżeli jeden z dwóch statków ma ustąpić z drogi, to drugi statek powinien zachowa swój
kurs i szybkość .
ii) Ten drugi statek może jednak podjąć działanie w celu uniknięcia zderzenia jedynie
własnym manewrem, skoro tylko stanie się oczywiste dla niego, e statek obowiązany do
ustąpienia z drogi nie podejmuje właściwego działania stosownie do niniejszych prawideł.

b) Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny statek obowiązany do zachowania swego kursu i
szybkości znajdzie się tak blisko, że nie mona uniknąć zderzenia tylko przez działanie statku
ustępującego z drogi, wówczas powinien on podjąć takie działanie, które najlepiej przyczyni się do uniknięcia zderzenia.
Podkreślenia moje. Do samego zaś MPZZM dobrze przeczytać komentarze np. Rymarza

Pozdrawiam !
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2014, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Gdzieś już to było wałkowane .......prawidło 17 czy szerokim łukiem ....tylko nie pamiętam gdzie :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2014, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Generalnie to takimi sprawami zajmuje się administracja morska państwa portu w naszym przypadku Inspektorat Bezpieczeństwa Żeglugi a „przepisy lokalne” są jak najbardziej zgodne z przepisami międzynarodowymi.

Jak dobrze pamiętam to Urząd Morski może nałożyć kary pieniężne w wysokości maksymalnej do dwudziestokrotnego przeciętnego wynagrodzenia, na obecna chwile coś tak około 70tys.
Oczywiście można także dodatkowo stracić uprawnienia a jak jesteś armatorem i naprawdę przesadzisz to nie chce straszyć ale górna granica jest bardzo wysoka-1mln i to SDR, oczywiście za bardzo poważne naruszenia prawa.

pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2014, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
SIRK napisał(a):
Generalnie to takimi sprawami zajmuje się administracja morska państwa portu w naszym przypadku Inspektorat Bezpieczeństwa Żeglugi
Nie!
SIRK napisał(a):
„przepisy lokalne” są jak najbardziej zgodne z przepisami międzynarodowymi.
Nie muszą być! I wielu przypadkach nie są. Przeczytaj MPZZM Prawidło 1 p. b):
b) Żadne z postanowień niniejszych prawideł nie stoi na przeszkodzie stosowaniu wydanych przez właściwe władze przepisów szczególnych dotyczących red, portów, rzek, jezior lub śródlądowych dróg wodnych połączonych z morzem pełnym i dostępnych dla statków morskich.
SIRK napisał(a):
Jak dobrze pamiętam to Urząd Morski może nałożyć kary pieniężne w wysokości maksymalnej do dwudziestokrotnego przeciętnego wynagrodzenia, na obecna chwile coś tak około 70tys.
SIRK napisał(a):
górna granica jest bardzo wysoka-1mln i to SDR, oczywiście za bardzo poważne naruszenia prawa.
Krzysztof, przecież Ty piszesz nie na temat.
Niebieski pyta o cenę pęczka pietruszki, a Ty mu odpowiadasz, że mercedes jest bardzo drogi.
niebieski91 napisał(a):
Nigdzie nie mogę znaleźć w sieci informacji o karach za nieprzestrzeganie przepisów MPZZM
A Ty mu opisujesz kary za naruszenie przepisów administracyjnych w porcie! Na przykład za przewożenie niezgodnie z przepisami ziarna luzem!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 19:42 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Czytam to co odpowiedzieliście na moje pytanie, skonsultowałem się z tatą, który skończył studia prawnicze i sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć.

Ponoć jest tak, że prawo, które nie przewiduje żadnych sankcji (kar) za nie stosowanie się do tego prawa jest prawem martwym, które samoistnie zniknie. Z inne strony prawo morskie nie znika, więc martwym prawem chyba jednak nie jest.

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
niebieski91 napisał(a):
Ponoć jest tak, że prawo, które nie przewiduje żadnych sankcji
Ależ drogi Blue - karą za nieprzestrzeganie MPDM jest... najsurowsza ze wszystkich kar, kara śmierci.

Starzy ludzie powiadają, że każde z prawideł Konwencji o zapobieganiu zderzeniom na morzu napisane zostało krwią ludzi morza :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
niebieski91 napisał(a):
skonsultowałem się z tatą, który skończył studia prawnicze i sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć.

Ponoć jest tak, że prawo, które nie przewiduje żadnych sankcji (kar) za nie stosowanie się do tego prawa jest prawem martwym, które samoistnie zniknie
Zaraz, zaraz, tu zachodzi grube nieporozumienie. Obawiam się, że Twój tata nie zrozumiał, o co go pytasz, albo nie wie, co to jest MPZZM.

Mylisz pojęcia "prawo" i "prawo karne". Kary są tylko w prawie karnym: kodeks karny, kodeks wykroczeń.

Prawo cywilne (a takim jest konwencja MPZZM) nie przewiduje w ogóle kar za nieprzestrzeganie prawa, a tylko określa sposoby i wzory zachowań.

Widziałeś kary w kodeksie cywilnym? W kodeksie rodzinnym i opiekuńczym?
Zaskoczę Cię: A znasz kodeks drogowy? I co, są tam jakieś kary?????

To, co ci tata powiedział jest prawdą, ale dotyczy tylko prawa karnego!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
przewożenie niezgodnie z przepisami ziarna luzem!

Ziarno luzem należy przewozić zgodnie z International Grain Code.
Ale kary za przewożenie go niezgodnie z IGC przewidują przepisy poszczególnych państw :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
pierdupierdu napisał(a):
Ale kary za przewożenie go niezgodnie z IGC przewidują przepisy poszczególnych państw :-P
Ale to dalej nie ma nic wspólnego z MPZZM. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2014, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Prawo cywilne (a takim jest konwencja MPZZM)

Hmmm... To raczej prawo międzynarodowe publiczne. Spisane w formie konwencji międzynarodowej.
Część norm prawa, które wynikają z konwencji międzynarodowych może być stosowana bezpośrednio w prawie krajowym (wewnętrznym), przed sądami i organami administracyjnymi. Ale normy karne za naruszenie przepisów prawa międzynarodowego funkcjonują wyłącznie w prawie krajowym (wewnętrznym).

W Polsce całkowicie wystarczającą postawą do karania osób uznanych za winne łamania przepisów COLREGS są zapisy rozdziału XXI Kodeksu Karnego.
Swoje zastosowanie mogą mieć również przepisy rozdziału 7 ustawy o bezp. morskim (np. "blankietowy" art 128 ut1 - choć szczęśliwie stosuje się go głównie do "ziarna luzem" innych takich ;) ).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zbieraj napisał(a):
Nie muszą być! I wielu przypadkach nie są. Przeczytaj MPZZM Prawidło 1 p. b):


A może jakiś przykład tych jakże rożnych przepisów lokalnych.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A zajrzyj sobie do trzech zarządzeń trzech dyrektorów urzędów morskich i poczytaj. To najbliższy geograficznie przykład.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wrona i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL