Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 08:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lis 2017, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
666 napisał(a):
a są i jachty bez klapy;

I po co dyskutujesz?
Jeśli klapy nie ma, to należy zamontować i podnieść. Bo tak mówi [baczność!] REGULAMIN [spocznij!].

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet



Za ten post autor damit otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 15:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
666 napisał(a):
ins napisał(a):
1. Elektryka = włączony na tablicy pilot, załączony silnik windy.
Nie na każdym jachie, może nawet na zdecydowanej mniejszości (za duże prądy), i nie zapomnij o bezpieczniku (syndrom kpt. Wrony);[.


Dlatego interesuje mnie jak ma wyglądać manewr hamowania mydelniczką.

Nie interesują mnie opowieści o tym jak to wyglądało onegdaj, albo na pojedynczych ownerskich sztukach, nie interesują mnie też techniki hamowania na tankowcach i drobnicowcach.

Mnie interesuje zdanie specjalistów od hamowania na kotwicy, typowym jachtem seryjnym jaki się spotyka w czarterach mając na pokładzie typową wakacyjną załogę.

Marina, pada silnik, betonowa ściana, pod nogami pokład Bavarii 50.

damit napisał(a):
666 napisał(a):
a są i jachty bez klapy;

I po co dyskutujesz?
Jeśli klapy nie ma, to należy zamontować i podnieść. Bo tak mówi [baczność!] REGULAMIN [spocznij!].


Zapraszam Panie damit. Napisz Pan jak przeprowadzisz hamowanie mydelniczką w porcie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
ins napisał(a):
jak przeprowadzisz hamowanie mydelniczką w porcie

No jak to jak?
Zgodnie z REGULAMINEM!

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 15:37 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
damit napisał(a):
Jeśli klapy nie ma, to należy zamontować i podnieść. Bo tak mówi REGULAMIN.
Wpadnięcie załoganta nogą do komory bezcenne.
BTW pamiętam podnoszenie klapy na C-28 (kotwica leżała na linie i odcinku łańcucha).
ins napisał(a):
Napisz Pan jak przeprowadzisz hamowanie mydelniczką w porcie.
To będzie Dzień Wielkiej Próby.
Dla odbijaczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 15:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
damit napisał(a):
ins napisał(a):
jak przeprowadzisz hamowanie mydelniczką w porcie

No jak to jak?
Zgodnie z REGULAMINEM!


Bądź łaskaw przytoczyć punkty swojego regulaminu wyhamowania Bavarii 50 lub innego seryjnej produkcji jachtu podobnej wielkości, kotwicą w marinie.

Ja na to regulaminu nie mam - staram się prowadzić życie "bezregulaminowe" -, ale z chęcią poznam Twój.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
Koleś stoi tam trzymając w ręku pilota (na takim czarnym skręconym w sprężynkę kabelku) Jak już stoję to krzyczę do chłopaka wydaj 15 metrów. Kotwica leci, ja cofam lekko i już.


Zbyszek - a nie możesz zrobić tego sam stojąc za kołem sterowym - korzystając z przycisku służącego do wydawania/wybieranie kotwicy (jak u mnie znajduje się on przy kole sterowym) ?

Ja przynajmniej tak to robię - mam zdublowane punkty sterowania windą - jeden jest na dziobie a drugi przed sternikiem i nie muszę chodzić na dziób dla wykonania manewru kotwiczenia.

Stojąc za sterem podchodzę do punktu kotwiczenia - staję - wrzucam wstecza - i cofając się wydaję powoli kotwicę + łańcuch.

Po wydaniu odpowiedniej ilości łańcucha kopię wstecza mocniej - zaciągam wydaną kotwicę i - jak uznam, że kotwica trzyma i wszystko jest OK - kończę manewr.

Podobnie nie muszę podnosić żadnej klapy, bo kotwica + łańcuch wychodzi u mnie tak, że klapy dziobowej podnosić nie trzeba - klapa ma w przedniej swojej części wycięcie na trzon kotwicy + na łańcuch.

Podobnie nie muszę nic odwiązywać, bo ... nic nie przywiązuję - bo ... po co ?

Podobnie nie muszę wykopywać (nogą ?) wożonej na dziobie kotwicy przed jacht, bo wyważenie kotwicy na wieszaku jest takie, że po naciśnięciu przycisku służącego do zwalniania kotwicy - kotwica sam przechyla się do przodu i sama swoim ciężarem wypada przed jacht ciągnąc za sobą łańcuch z komory kotwicznej...

Czytam te zalecane punkty działań ("otworzyć jakiś luk, odwiązać jakiś sznurek, coś tam podłączyć, coś tam wykopać" ... itd...) i nie rozumiem ich - pływam, typową Bavarię 40 Cruiser - mam typową kotwicę BRUCE 15 kg + 50 metrów łańcucha 8 mm i powyższy system sterowania kotwicy wydaje mi się typowy dla tego typu jachtów...

Tam nic nie trzeba Zbyszku takiego robić aby wykonać zwykły powyższy manewr kotwiczenia.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 11 lis 2017, o 16:19 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Czytam te zalecane punkty działań ("otworzyć jakiś luk, odwiązać jakiś sznurek, coś tam podłączyć, coś tam wykopać ... itd...) i nie rozumiem ich - pływam, typową Bavarię 40 Cruiser - ma kotwicę BRUCE 15 kg + 50 metrów łańcucha 8 mm i powyższy system sterowania kotwicy wydaje mi się typowy dla tego typu jachtów...


Niestety nie jest to typowe, zazwyczaj wygląda to jak na filmiku -O-.
I nie są to punkty zalecane tylko po prostu tak na wielu jachtach bywa, że trzeba kotwicę ręcznie wysunąć bo nawet jeśli jej środek ciężkości powoduje jej zsuwanie to trzon haczy o roler.


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 11 lis 2017, o 16:24 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ins napisał(a):
No patrz a ja myślałem ze mistrzowie tacy jak Ty i Pan Kapitan Zientara


Hm... nigdzie nie napisałem żem mistrz, wręcz przeciwnie ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Zbyszek - a nie możesz zrobić tego sam stojąc za kołem sterowym - korzystając z przycisku służącego do wydawania/wybieranie kotwicy (jak u mnie znajduje się on przy kole sterowym) ?


Jeszcze nie pływałem na takim wypasie. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Tam nic nie trzeba Zbyszku takiego robić aby wykonać zwykły powyższy manewr kotwiczenia.


Ja tam nic takiego nie twierdziłem, ba nawet żadnej instrukcji obsługi windy w życiu nie przeczytałem :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
żadnej instrukcji obsługi windy w życiu nie przeczytałem

To przeczytaj, warto, na przykład, jak będziesz musiał ją naprawić.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:30 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Nie wiem nie wiem, ja należę do tych ludzi którzy uważają że instrukcje wymyślili Amerykanie, wiadomo którzy :rotfl: i panowie z IKEA, czytam je jak już nie da się inaczej.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
Jeszcze nie pływałem na takim wypasie.


Zbyszek - byłeś u mnie - pływam typową Bavarią 40 kupioną w niemieckiego handlarza...

Wydawało mi się, że takie wyposażenie jak zdublowany system sterowania windą kotwiczną jest typowy...

junak73 napisał(a):
a tam nic takiego nie twierdziłem,


Ktoś takie rzeczy o tej klapie i odwiązywaniu jakiegoś sznurka pisał - myślałem,że to ty ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

junak73 napisał(a):
instrukcje wymyślili Amerykanie,


Oni tak w sprawie tych kotów suszonych w mikrowelce :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
Nie wiem nie wiem, ja należę do tych ludzi którzy uważają że instrukcje wymyślili Amerykanie, wiadomo którzy :rotfl: i panowie z IKEA, czytam je jak już nie da się inaczej.


W sumie to mi nie przeszkadza, dzięki temu zawsze na jakąś flaszkę się załapię.

Jedna z załóg której winda nie działała podeszła do mnie bo byłem na bliźniaczej jednostce. Pierwsze co zrobiłem to poprosiłem o instrukcję by znaleźć położenie bezpiecznika termicznego. Bardzo się zdziwili gdy wystarczyło otworzyć szafeczkę i przestawić hebelek. Mogłem oczywiście szukać po całym jachcie bo położenie tego rodzaju elementów nie jest standaryzowane , ale po co jak można otworzyć instrukcję.


bury_kocur napisał(a):
junak73 napisał(a):
a tam nic takiego nie twierdziłem,


Ktoś takie rzeczy o tej klapie i odwiązywaniu jakiegoś sznurka pisał - myślałem,że to ty ...


Nie masz żadnej blokady położenia kotwicy?
Po za tym popatrz dookoła , pojedź w miejsca gdzie stoją takie jachty w ilości około 500 sztuk i na tej podstawie oceń co jest typowe, dla rozwiązań choćby związanych z kotwiczeniem, a nie na przykładzie jednej Twojej sztuki.
Wygląda na to że będziesz zdziwiony różnorodnością i brakiem sensownych rozwiązań.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ins napisał(a):
W sumie to mi nie przeszkadza, dzięki temu zawsze na jakąś flaszkę się załapię.


A na flaszkę po sąsiedzku to nie ma sprawy, ale ....
ins napisał(a):
Jedna z załóg której winda nie działała podeszła do mnie bo byłem na bliźniaczej jednostce. Pierwsze co zrobiłem to poprosiłem o instrukcję by znaleźć położenie bezpiecznika termicznego. Bardzo się zdziwili gdy wystarczyło otworzyć szafeczkę i przestawić hebelek. Mogłem oczywiście szukać po całym jachcie bo położenie tego rodzaju elementów nie jest standaryzowane , ale po co jak można otworzyć instrukcję.


O położenie bezpiecznika zwykle pytam przy check-in, z prostej przyczyny, łatwiej...
BTW nie sądzę aby był w instrukcji obsługi windy gdyż, jak zauważyłeś są w różnych miejscach na jachtach, a winda przeważnie jednego producenta. Nie ma możliwości żeby dostosowywali instrukcję do wszystkich typów jachtów na których montują ich windy :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
O położenie bezpiecznika zwykle pytam przy check-in, z prostej przyczyny, łatwiej...


Być może się pytali, mogli zapomnieć, może problem językowy.
Podeszli do tego jak Ty olali najprostszą rzecz, przeczytanie instrukcji.
Oni nawet nie wiedzieli, co to thermic switch

junak73 napisał(a):
. Nie ma możliwości żeby dostosowywali instrukcję do wszystkich typów jachtów na których montują ich windy :rotfl:

Na większości jachtów czarterowych przynajmniej z dobrych firm masz instrukcje indywidualną jachtu, jest to w interesie firmy.

Nie spotkałeś się z takim czymś?

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 11 lis 2017, o 17:03 przez ins, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 16:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
junak73 napisał(a):
zwykle pytam przy check-in,


Ty spryciarzu zamiast czytać masz instruktora :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 17:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
bury_kocur napisał(a):
Wydawało mi się, że takie wyposażenie jak zdublowany system sterowania windą kotwiczną jest typowy.
U tych pływających tylko w niedziele do kościoła :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
666 napisał(a):
U tych pływających tylko w niedziele do kościoła


Być może od takich kupiłem jacht - tego nie wiem - bo nie zwierzali mi się jak spędzają czas w weekend.

Ale wyposażenie zostawili wygodne i o to chodziło.... :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 17:30 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ins napisał(a):
Być może się pytali, mogli zapomnieć, może problem językowy.
Podeszli do tego jak Ty olali najprostszą rzecz, przeczytanie instrukcji.


Może problem językowy.... to jak mieli przeczytać skoro nawet mówić nie umieli. :rotfl:

Ja nie olewam... ja pytam, Kto pyta nie błądzi. ;)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 17:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
korzystając z przycisku służącego do wydawania/wybieranie kotwicy (jak u mnie znajduje się on przy kole sterowym) ?

Ja przynajmniej tak to robię - mam zdublowane punkty sterowania windą - jeden jest na dziobie a drugi przed sternikiem i nie muszę chodzić na dziób dla wykonania manewru kotwiczenia.


Jak wciągasz łańcuch to też nie musisz iść na dziób?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Jak wciągasz łańcuch to też nie musisz iść na dziób?


Nie muszę - technicznie mogę to zrobić z pozycji sternika, ale nie robię tak, bo lubię mieć czystą kotwicę i łańcuch.

Mam założony obok windy kotwicznej kran z wodą do mycia kotwicy.

Wciągając kotwicę z dziobowego sterownika silnym strumieniem wody myję od razu wciągany łańcuch oraz kotwicę.

Ale technicznie mógłbym faktycznie robić to z pozycji sternika.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 19:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Wciągając kotwicę z dziobowego sterownika silnym strumieniem wody myję od razu wciągany łańcuch oraz kotwicę.

Ale technicznie mógłbym faktycznie robić to z pozycji sternika.


Jeśli napisałbym w opisie podnoszenia kotwicy konieczność pójścia na dziób nie w celu mycia łańcucha tylko rozrzucania go w komorze będzie to dla Ciebie jakimś objawem trepostwa.
Może dlatego, że nie wiesz o tym że sporo jachtów tak ma skonstruowaną komorę i usadowioną windę, że bez rozrzucania tego stożka dojdzie do zablokowania windy albo spadnięcia łańcucha z orzecha.
Ja się dziwię, że taki matros i światowiec jak Ty napisał coś takiego:
Cytuj:
Czytam te zalecane punkty działań ("otworzyć jakiś luk, odwiązać jakiś sznurek, coś tam podłączyć, coś tam wykopać" ... itd...) i nie rozumiem ich


Jeśli piszę o o otwieraniu pokrywy komory i o odblokowaniu kotwicy to nie wynika z mojego regulaminu tylko z tego że konstrukcja na wielu jachtach wymaga podjęcia takich a nie innych czynności.

Jak zaczniesz pływać na jachtach czarterowych z turystami to też prawdopodobnie będziesz wiązać kotwicę sznurkiem albo zabezpieczać ją jakimś bolcem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Ja się dziwię, że taki matros i światowiec jak Ty napisał coś takiego:


Nie widziałeś w tym ironii ??? :rotfl:

Naprawdę ???

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 19:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Ja się dziwię, że taki matros i światowiec jak Ty napisał coś takiego:


Nie widziałeś w tym ironii ??? :rotfl:

Naprawdę ???


A w jakim celu ta ironia?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zeby nie zaogniac a powiedziec, wlasnie czytam ksiazke pt "Zeglarz jachtowy i sternik morski" na stronie 20 i stronie 54 (tyle na razie przeczytalem) jest jasno napisane "kotwica słóży do hamowania" .Napisali ja Andrzej Kolaszewski oraz Piotr Świdwiński. Wydanie 26, jakby ktoś nie wierzył i chciał poszukac. Wstawiłbym fotki ale nie chce mi się kombinować. Jesli bedzie to arcy wazne to pokombinuje. I co ja teraz biedny młody adept sztuki żeglarskiej mam myśleć? :-?

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marioczewa napisał(a):
jest jasno napisane "kotwica słóży do hamowania"


Słuchaj - naprawdę tak jest napisane ?

marioczewa napisał(a):
słóży


Wyrzucić natychmiast korektora tego wydawnictwa :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:13 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Porzuć książkę i przeczytaj 16 stron wątku.
Będziesz wiedział co myśleć, ale czy będziesz wiedział co robić?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marioczewa napisał(a):
. I co ja teraz biedny młody adept sztuki żeglarskiej mam myśleć? :-?


Nie myśl - hamuj ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:15 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czytałem sam się wypowiadałem ale tylko tak wspominam bo akurat przypomnialem sobie ten temat. Jak widac w tym samym srodowisku sa różne opinie i nie ma zgodosci.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Nie myśl - hamuj ...
Glos rozsadku :D Spróbuj urwij zapomnij :rotfl:

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 22:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
marioczewa napisał(a):
ak widac w tym samym srodowisku sa różne opinie i nie ma zgodosci.


chyba będziesz się musiał sam zmierzyć z prawdą. :D
zapewne jeszcze parę objawionych prawd przeczytasz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marioczewa napisał(a):
Spróbuj urwij


Nie mam co próbować.

Uważam hamowanie na kotwicy za manewr ostatniej szansy, której i tak nie wykorzystam bo:

- Nie będąc przygotowanym do manewru kotwiczenia nie mam na tablicy głównej załączonego obwodu sterowania kotwicą.

- Nie mam załączonego bezpiecznika obwodu kotwicy.

- nie lubię idiotycznych manewrów wykonywanych po partyzancku.

Mogę się spierać przy piwie czy dany manewr da się teoretycznie wykonać czy też nie ale w 40. letniej swojej praktyce wodniackiej nie miałem konieczności wykonywania takiego manewru.

W manewrach portowych hamuję zwykle silnikiem a ten jakoś nigdy mnie - odpukać - nie zawiódł.

O manewrach zapasowych nie wspominam ale manewrem tym nigdy nie było u mnie hamowanie silnikiem.

Także całkiem na poważnie to zgadzam się z autorem wątka - kotwica nie jest hamulcem ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL