Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 23:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2014, o 20:11 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Rzadka sposobność zobaczyć symbol rewolucji w suchum doku. http://joemonster.org/art/29563/Legendarna_Aurora_w_suchym_doku. Ale... czy to naprawdę jest krejsjer pierwowo ranga z 1903 roku? :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2014, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17648
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4518
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A obok "Krasin" - też słynny, ale lodołamacz, który ponoć uratował załogę sterowca "Italia" Umberto Nobilego ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 06:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2636
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 276
Otrzymał podziękowań: 265
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Miałem kiedyś okazjęzaglądnąć pod pokład. Nie wszędzie, oczywiście, ale maszynę sterową wraz z jej kolejnymi, historycznymi urządzeniami widziałem. Ciekawe.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A co się stało z dnem Krasina na fotce nr 30 ? :roll:
Wygląda że trochę żelaza w żelazie brakuje :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 09:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zapewne z dnem Krasina stało się to samo, co z całym (?) kadłubem Aurory: skąd się wzięły linie spawów w miejsce połączeń nitowanych :lol: ? (tylko, że na imitację Aurory grubszej blachy użyli, a przy którymś "remoncie" Krasina tak przyoszczędzili na blachach, że im się powginały od samego nacisku wody).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 22:09 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ciekawostka taka Obrazek krążownik Aurora w... Świnoujściu, 1929 rok (to ten z lewej, na dalszym planie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
przy którymś "remoncie" Krasina tak przyoszczędzili na blachach, że im się powginały od samego nacisku wody
Jeśli mówisz o tych zdjęciach, to poszycie Krasina wygląda na oryginalne, a tylko łatane spawaniem. Wgniecenia są od lodu. Lodołamacz to nie przecinak - lód łamie się ciężarem lodołamacza wpływającego na lód.
_jp_ napisał(a):
w... Świnoujściu, 1929 rok (to ten z lewej, na dalszym planie)
Ten pierwszy to Profintern ex Swietłana.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 22:28 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
przy którymś "remoncie" Krasina tak przyoszczędzili na blachach, że im się powginały od samego nacisku wody
Jeśli mówisz o tych zdjęciach, to poszycie Krasina wygląda na oryginalne, a tylko łatane spawaniem. Wgniecenia są od lodu. Lodołamacz to nie przecinak - lód łamie się ciężarem lodołamacza wpływającego na lód.
Zauważ jednak, że w tych wspawanych częściach dennych kadłuba nie widać ani jednego nitu. Chyba nie sądzisz, że zrobiono go z takiego wielkiego kawałka blachy? Krasin był poddany wielkiej przebudowie w NRD w latach 1950., m.in. wymieniono napęd, nadbudówki itd. zapewne także część poszycia kadłuba.

Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
w... Świnoujściu, 1929 rok (to ten z lewej, na dalszym planie)
Ten pierwszy to Profintern ex Swietłana.
a potem pływał jako Czerwony Krym.


Ostatnio edytowano 13 paź 2014, o 22:41 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
zapewne także część poszycia kadłuba.
Co nie zmienia faktu, że widoczne wgniecenia powstały od lodu, a nie od oszczędności.

PS. Przypomnij sobie kadłub Juranda - a on w lodach nie pływał. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2014, o 22:43 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
PS. Przypomnij sobie kadłub Juranda - a on w lodach nie pływał. :)
Ale kandydaci na jachtowych kapitanów zdawali na nim manewrówki portowe :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 06:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maqnerowki ( na silniku) zazwyczaj byly na "Śmialym" bo mial lepszy silnik a te na zaglach bywaly na "Chrobrym"
Przyznam ze nie bardzo wiem o co ma chodzic w tym watku. Ladnie odrestaurowany "Bembridge" tez ma duze fragmenty poszycia wyspawane zamiast nitowanego i nikt z tego sesacji nie robi :)
Moze watek ile "Poloneza" jest w "Polonezie" ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 11:50 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
M@rek napisał(a):
Przyznam ze nie bardzo wiem o co ma chodzic w tym watku. Ladnie odrestaurowany "Bembridge" tez ma duze fragmenty poszycia wyspawane zamiast nitowanego i nikt z tego sesacji nie robi :)
To porównaj to, co widać na zdjęciach z doku z opisem budowy krążowników pancernopokładowych typu DIANA
Cytuj:
Корпус корабля собирался из мягкой судостроительной стали; состоял из набора, стальной обшивки, настила второго дна и имел три палубы — верхнюю, батарейную и броневую (карапасную), а также полубак и две платформы в оконечностях — носовую и кормовую[3]. В трюме находились ещё две платформы, расположенные по одной в оконечностях; трюм делился на отделения 13 переборками. От носа до кормы непрерывно простирался вертикальный внутренний киль, приклёпанный к двухслойному горизонтальному килю[11]. Штевни крейсеров были отлиты из бронзы.

Продольную прочность корпуса обеспечивали 135 составных шпангоутов. К набору внакрой двумя рядами заклёпок крепилась наружная стальная обшивка толщиной от 11 до 16 мм[3]. Подводная часть корпуса была обшита 102-мм тиковыми досками и поверх них — 1-мм медными листами в целях предотвращения обрастания днища. Для снижения качки вдоль корпуса устанавливались бортовые кили из 9-мм стальных листов. Палубы и платформы были покрыты тиковым настилом; вокруг орудий верхней палубы, кнехтов и битенгов настелили 89-мм дубовые доски[12]. Крейсера имели две мачты[3].
Dostrzegasz różnice? :lol: Wedle oficjalnych informacji, podczas wielkiego "remontu" w latach 1980. wymieniono podwodną część kadłuba na nową, wykonaną w teraźniejszej technologii, a części nadwodnej przywrócono wygląd zbliżony do tego z czasów Rewolucji. Złośliwi twierdzą jednak, że wykonano wtedy "replikę" okrętu i, patrząc na zdjęcia, można byłoby w to im uwierzyć :-P . A już wcześniej krążyły plotki, że to nie AURORA tylko DIANA, i zamieniono je w latach 1920., bo "symbolu" nie udało się wyremontować.
I stąd taki właśnie temat wątku.
M@rek napisał(a):
Moze watek ile "Poloneza" jest w "Polonezie" ? :)
A czemu nie? Albo Ile % KFK jest w w Kpt.Głowackim: stępka, wręgi (czy wszystkie?), coś jeszcze?


Ostatnio edytowano 14 paź 2014, o 12:07 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Dostrzegasz różnice?
Wszyscy tak robią...

Ile Constitution jest w Constitution? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Znam jednego fajnego niszczyciela z łepkami "nitów" klejonymi na epoksyd powyżej linii wodnej. Co w tym złego? Normalna praktyka konserwatorska. Można remontować albo postawić na brzegu destrukt do rozsypania się. Współczesna szkoła konserwacji zabytków każe unikać prób wiernego odtwarzania tego co nie do odratowania - albo zabezpieczamy destrukt albo uzupełniamy ubytki we współczesnej technologii z jasnym przedstawieniem granicy substancji oryginalnej i odtworzonej.

PS. Gdzie można nabyć materiały identyczne z tymi z jakich wykonano oryginalny kadłub? Już z kołem zębatym silnika zawiasa robi się kipisz w muzeach - gdzie dostaniesz taką stal z jakiej nitowano ten okręt?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 12:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Yigael napisał(a):
Znam jednego fajnego niszczyciela z łepkami "nitów" klejonymi na epoksyd powyżej linii wodnej. Co w tym złego? Normalna praktyka konserwatorska.
I dobrze to wygląda. A dostrzegasz nity na "Aurorze"?
Cytuj:
Można remontować albo postawić na brzegu destrukt do rozsypania się. Współczesna szkoła konserwacji zabytków każe unikać prób wiernego odtwarzania tego co nie do odratowania - albo zabezpieczamy destrukt albo uzupełniamy ubytki we współczesnej technologii z jasnym przedstawieniem granicy substancji oryginalnej i odtworzonej.
Ponownie, czy dostrzegasz te granice na "Aurorze"? Pytanie, czy tam w ogóle jest jeszcze coś oryginalnego?

Cytuj:
Gdzie można nabyć materiały identyczne z tymi z jakich wykonano oryginalny kadłub?
a czy nie można zamówić drewna i stopu stali wedle receptury z końca XIX w.? - Indyjskie lub chińskie huty wyprodukują każde zamówienie, kwestia ceny.
Cytuj:
Już z kołem zębatym silnika zawiasa robi się kipisz w muzeach - gdzie dostaniesz taką stal z jakiej nitowano ten okręt?
Bo zamiast szukać w muzeach trzeba dorobić na wzór starego - znów, kwestią są koszty. Ale nie pisz, że się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
Ile Constitution jest w Constitution?
_jp_ napisał(a):
Pytanie, czy tam w ogóle jest jeszcze coś oryginalnego?

:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 13:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
a czy nie można zamówić drewna i stopu stali wedle receptury z końca XIX w.? - Indyjskie lub chińskie huty wyprodukują każde zamówienie, kwestia ceny.
Płyty pancerne z kutego żelaza? Ostała się gdzieś jeszcze kuźnia tego rozmiaru? :mrgreen:
Z drewnem też kłopot, bywa że już w pień wycięte...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
_jp_ napisał(a):
I dobrze to wygląda. A dostrzegasz nity na "Aurorze"?
Powyżej linii wodnej - tak.

_jp_ napisał(a):
Ponownie, czy dostrzegasz te granice na "Aurorze"?
Linię wodną? Hmmmm... niech pomyślę…

_jp_ napisał(a):
Pytanie, czy tam w ogóle jest jeszcze coś oryginalnego?
"A już wcześniej krążyły plotki, że to nie AURORA tylko DIANA, i zamieniono je w latach 1920., bo "symbolu" nie udało się wyremontować." Dostatecznie mocno przypomina mi to dywagacje geniuszy fizyki teoretycznej "dlaczego flaga na Księżycu kołysze się skoro jest tam próżnia a cienie układają się nierównolegle" bym pozwolił sobie nie wdawać się w rozważania tego "problemu"

_jp_ napisał(a):
a czy nie można zamówić drewna i stopu stali wedle receptury z końca XIX w.? - Indyjskie lub chińskie huty wyprodukują każde zamówienie, kwestia ceny.


Da się wybudować od podstaw linię technologiczną a nawet całą hutę z XIX wieku… Ale po co? Produktem nie będzie oryginał i tak tylko współczesna replika, właśnie wtedy może się zatrzeć różnica między oryginałem a dekoracją w stylu i technologii z epoki… Zdolność bojową chcesz przywracać? Wątpliwa będzie. Czy testy wytrzymałościowe robić? Nie takie rzeczy się modeluje cyfrowo…
_jp_ napisał(a):
Ale nie pisz, że się nie da
Ależ nie mówię, ja Ci tylko piszę, że stawianie w chińskiej hucie linii technologicznej w celu wyprodukowania nędznych XIX wiecznych blach z kiepskiej stali jest z punktu widzenia konserwatorskiego i muzealniczego bez sensu. Da się ale nie ma po co.


Ostatnio edytowano 14 paź 2014, o 18:26 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Korekta cytatu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 13:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Ile Constitution jest w Constitution?
_jp_ napisał(a):
Pytanie, czy tam w ogóle jest jeszcze coś oryginalnego?

:rotfl:


Wojtek, narazasz sie, naruszasz pryncypia naszej aktualnej polityki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A dlaczego Dar Pomorza nie ma wklęsłości poszycia, a Dar młodzieży miał od samego początku? :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
dlaczego Dar Pomorza nie ma wklęsłości poszycia, a Dar młodzieży miał od samego początku?
Bo Dar Pomorza był nitowany, a Dar Młodzieży był budowany w Stoczni Gdańskiej. :)

Bo gdyby Dar Młodzieży był budowany w Stoczni Północnej, to wklęsłości poszycia by nie miał - inna technologia spawania. A w Północnej to potrafili nawet blachę 3 mm pospawać bez odkształceń.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2014, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13859
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yigael napisał(a):
Już z kołem zębatym silnika zawiasa robi się kipisz w muzeach

A można było skorzystać z oferty znaczne tańszej viewtopic.php?f=18&t=12702&hilit=ko%C5%82o+z%C4%99bate&start=0#p165859

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wikipedia twierdzi, że podczas gruntownego remontu w latach 80-tych wymieniono poszycie w podwodnej cześci Aurory na całkiem nowe.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wikipedia twierdzi, że podwodną część kadłuba zbudowano od nowa, a nie tylko wymieniono poszycie (które pierwotnie wykonane było z drewna obitego miedzianą blachą) https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_cruiser_Aurora
Cytuj:
Having long served as a museum ship, from 1984 to 1987 the cruiser was once again placed in her construction yard, the Admiralty Shipyard, for capital restoration. During the overhaul, due to deterioration, the ship's hull below the waterline was replaced with a new welded hull according to the original drawings. The cut off lower hull section was towed into the Gulf of Finland, to the unfinished base at Ruchi, and sunk near the shore. The restoration revealed that some of the ship parts, including the armour plates, were originally made in England, which put in doubt the previously maintained image of the cruiser as a marvel of authentic Russian naval engineering.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%B5%D1%80_%C2%AB%D0%90%D0%B2%D1%80%D0%BE%D1%80%D0%B0%C2%BB
Cytuj:
Несмотря на протесты со стороны историков флота[242], стремившихся сохранить уникальный памятник техники и истории, инженеры приняли решение о полной замене подводной части с применением современных технологий.
18 августа 1984 года «Аврора» была кормой вперёд подведена к стенке завода. В следующем году корпус ввели в док, где была отделена практически вся подводная часть корпуса. В конце лета в заново отстроенное днище загрузили отремонтированное оборудование и начали монтаж броневой палубы. Котлы Бельвиля-Долголенко заменили макетами, машину удалось сохранить[243]. Часть не понадобившейся брони пошла на изготовление памятных поделок и сувениров. После достройки в эллинге к апрелю 1987 года на крейсер приварили оконечности с бронзовыми штевнями, на которые прикрепили куски подлинного корпуса; кроме того, установили надстройки, трубы и мачты. Затем была начата реконструкция помещений, которые старались восстановить в первозданном виде[243].
К августу 1987 года «реставрация» «Авроры», стоившая примерно 35 миллионов рублей, была окончена[244]. Существуют разные оценки проведённых работ: новая подводная часть, швы электросварки и применение современных технологий дали повод говорить о превращении «Авроры» в новодел[244]. Наиболее заметные внешние отличия от облика крейсера на 1917 год заключаются в «сухопутных» щитах орудий главного калибра, иных якорных клюзах и множестве мелких деталей (таких как, например, неточность реконструкции буксируемого спасательного буя и отсутствие мусорных шпигатов на батарейной палубе). На прежнем месте вечной стоянки (у Петровской набережной) «Аврору» привязали к берегу металлическими штангами-помочами и соединили с городскими коммуникациями[244].

A ponieważ nie wyobrażam sobie jak, technologicznie, można było odciąć w całości część podwodną (która została ponoć odholowana ze stoczni i zatopiona w okolicy) bez totalnej rozpierduchy części nawodnej, patrząc na spawy widoczne tak w części nawodnej kadłuba jak i na kominach i innych elementach zabudowy pokładu, gotów jestem uwierzyć w to, że wykonano całkowitą atrapę okrętu, do której wspawano trochę starych fragmentów (też niekoniecznie oryginalnych).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
(które pierwotnie wykonane było z drewna obitego miedzianą blachą)
Chyba z Głowackim Ci się pomyliło. :rotfl:

Stalowy kadłub był pokryty miedzią celem przeciwdziałania obrastaniu. Aby stalowy kadłub nie korodował pomiędzy miedzią a stalą umieszczono warstwę desek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
jak, technologicznie, można było odciąć w całości część podwodną
Nie takie numery się w stoczniach robi. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zwłaszcza, ze ówczene okręty były już uzbrojone w torpedy......Aurora sama miała ich wyrzutnie.
Ciekawe ile zostałoby z pancernopokładowego, drewnianodennego krążownika trafionego torpedą ..... :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
_jp_ napisał(a):
a nie tylko wymieniono poszycie (które pierwotnie wykonane było z drewna obitego miedzianą blachą)
Jacku, a gdzieś Ty to wyczytał???? Ani w Wiki .en ani .ru tego nie ma.
Zmiana technologii wykonania polegała na zastąpieniu nitowania spawaniem (coś jak rufa na Zawiasie).

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stalowe burty też nie wytrzymywały wybuchu torpedy :rotfl:
Może ktoś bardziej uczony w piśmie rozszyfruje ten opis Подводная часть корпуса была обшита 102-мм тиковыми досками и поверх них — 1-мм медными листами в целях предотвращения обрастания днища. Nie twierdzę, że od strony zęzy te dechy nie mogły być niczym obite - w muzeum w Karlskronie stoi nawet taki kawałek kadłuba z tej epoki blacha/dechy/blacha, ale biorąc pod uwagę grubość warstw, to jednak zasadniczą było drewno.

źródło https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D1%83%D0%B1%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B0_%D1%82%D0%B8%D0%BF%D0%B0_%C2%AB%D0%94%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D0%B0%C2%BB ps. teakowe dechy mogły być usunięte już podczas dużego remontu w latach 1920. Co wiązałoby się już wtedy z całkowitą przebudową podwodnej części kadłuba - trzeba byłoby jakoś uzupełnić te usunięte 102+1=103 mm grubości.


Ostatnio edytowano 15 paź 2014, o 20:59 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Może ktoś bardziej uczony w piśmie rozszyfruje ten opis
Stara Zientara napisał(a):
Stalowy kadłub był pokryty miedzią celem przeciwdziałania obrastaniu. Aby stalowy kadłub nie korodował pomiędzy miedzią a stalą umieszczono warstwę desek.


_jp_ napisał(a):
w muzeum w Karlskronie stoi nawet taki kawałek kadłuba blacha/dechy/blacha, ale biorąc pod uwagę grubość warstw, to jednak zasadniczą było drewno.
Może to tak wygląda, ale w rzeczywistości to (od wnętrza): blacha poszycia/osłona przeciwodłamkowa i amortyzująca/płyta pancerna.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2014, o 21:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
No to czym zastąpiono te 103 mm miedzi i desek?
I przeciw jakim "odłamkom" niby było to drewno w części podwodnej? Bo w części nawodnej, i pod warunkiem, że od zewnątrz jest pancerna stal - jak w Karlskronie - to i owszem, taka ówczesna kompozytowa osłona balistyczna.


Ostatnio edytowano 15 paź 2014, o 21:08 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL