Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 04:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sie 2015, o 08:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Sąsiad napisał(a):
nie idzie się dogadać w kwestii przejęcia terenu


nie idzie się dogadać bo centrala zwana PZż nie była zainteresowana uporządkowaniem prawnym swych terenów

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2015, o 13:53 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Prezes Uherek zabrał głos http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=443383#443383
Cytuj:
Szanowni Państwo,

Jako prezes spółki SMART i spółki COŻ zarazem chciałbym się odnieść do tekstu opublikowanego powyżej przez Pana Jerzego Domańskiego. Zawiera on wiele przekłamań, z drugiej zaś strony jest po prostu niepotrzebnie obraźliwy.

Faktycznie w 2011 roku doszło do podpisania umowy dzierżawy pomiędzy PZŻ , a SMART. Umowa ta nakładała na SMART obowiązek odkupu spółki COŻ. Spółki - jak się później okazało - gospodarczego trupa. Taki był wymóg i SMART chcąc prowadzić marinę w Trzebieży musiał się na to zgodzić. Sama umowa dzierżawy była tak zredagowana, iż SMART mógł poddzierżawić port w Trzebieży, ale pod warunkiem, iż poddzierżawcą będzie spółka której 100% udziałów posiada SMART. Postanowienia te zostały zawarte po to aby umożliwić spółce COŻ zawarcie umowy poddzierżawy mariny, o czym doskonale PZŻ wiedział od początku i twierdzenie, jakoby COŻ miał taką umowę ze SMARTEM podpisać wbrew wiedzy czy woli PZŻ jest po prostu nieprawdą.

Od samego początku umowy dzierżawy portem operowała zakupiona przez nas spółka COŻ. PZŻ doskonale o tym wiedział. W trakcie trwania umowy dzierżawy wyszło na jaw, że trzy spośród pięciu działek, jakie PZŻ oddała w dzierżawę mają nieuregulowaną sytuację prawną. Nie mając pewności odnośnie tego kto jest prawowitym właścicielem tych trzech działek - PZŻ czy COŻ - w 2013 roku ówczesny prezes COŻ Zbigniew Szymczak złożył do sądu rejestrowego w Szczecinie wniosek o dokonanie wpisu spółki COŻ jako właściciela tych trzech działek. Z całą stanowczością stwierdzam, iż nie były to moje działania, a ówczesnego prezesa, ja sam w tamtym czasie nie pełniłem żadnych funkcji w COŻ. W pierwszej instancji Sąd wpisał spółkę COŻ jako właściciela przedmiotowych działek, decyzję tą zaskarżył PZŻ i uchylono postanowienie Sądu pierwszej instancji. Nie było tam oszustwa czy wprowadzania w błąd, jak to sugeruje pan Domański. Każdy ma prawo zwrócić się do Sądu o rozstrzygnięcie problemu prawnego i jeśli nie ma racji to Sąd nie przychyla się do stanowiska tej strony. Uznawanie legalnych działań sądowych za próbę oszustwa jest daleko posuniętym nadużyciem i sprzeczną z wartościami żeglarskimi retoryką, która ma na celu przedstawienie mnie jako oszusta i krętacza. Z takim traktowaniem nie mogę się zgodzić.

Przy okazji tego postępowania wyszło na jaw, iż PZŻ też nie posiada żadnego tytułu prawnego do tych działek, a to, że COŻ PZŻ jest wpisany w księdze wieczystej jako właściciel jest błędem, o czym PZŻ wiedział jeszcze przed oddaniem tych działek w dzierżawę spółce SMART. PZŻ doskonale wie, że właścicielem tych działek jest Skarb Państwa i nie miał prawa tych działek wydzierżawiać. Tej wiedzy nie posiadała spółka SMART i została wprowadzona w błąd, jakoby PZŻ ma prawo dzierżawić te trzy działki.

Od samego początku spółka SMART, działaniami spółki COŻ, dokonywała nakładów na port w Trzebieży, zgodnie ze zobowiązaniem wynikającym z umowy. Nakłady te były dokonywane w porozumieniu z PZŻ, który wiedział i widział jakie remonty są wykonywane i był z poziomu tych nakładów i prowadzonych prac zadowolony. Wyremontowany został cały budynek hotelowo biurowy, dokonano remontu i doposażenia jednostek, uporządkowano teren mariny między innymi dokonując wycinki zagrażających drzew. Na samego Głowackiego wydane zostało 390.000 zł! Niestety wiele jednostek nie nadawało się do użytku, ze względu na stan, w jakim się znajdowały. Ich karty bezpieczeństwa w momencie przejęcia mówiły co innego, więc wniosek jaki się nasuwa jest taki, iż karty te zostały wydane w wyniku przestępstwa. Pomimo tego czartery jednostek odbywały się, jak również w czasie operowania COŻ wznowione zostały szkolenia żeglarskie i motorowodne - a wiec ta działalność, na której zależało PZŻ, a która została przez Związek tak zaniedbana w ostatnich latach. W wyniku naszej działalności doprowadziliśmy Głowackiego do takiego stanu, iż w zeszłym roku wygrał regaty Tall Ship Races.

W 2013 roku wyszły na jaw nowe fakty. Od dłuższego czasu pracownicy COŻ zaczęli dostrzegać uszkodzenia nabrzeża północnego. Dokładniejsza inspekcja ujawniła wieloletnie zaniedbania w utrzymywaniu tego nabrzeża w należytym stanie. O skali zniszczeń i rzetelnym stanie nieruchomości spółki Smart i COŻ wielokrotnie informowały PZŻ. Jednocześnie kończyły się też w basenie mariny głębokości eksploatacyjne, które miały szczególne znacznie dla cumowania tam Głowackiego. O tym fakcie także PZŻ był informowany i proszony, aby doprowadził przedmiot dzierżawy do stanu umożliwiającego prowadzenie tam zaplanowanej działalności. Do dziś to nie nastąpiło. Te wady - brak prawa do większości działek, zawalanie się nabrzeża północnego i brak głębokości eksploatacyjnych - był bezpośrednim powodem do negocjowania czynszu dla PZŻ. Nigdy nie było tak, aby SMART nie płacił czynszu bez powodu. Za taka decyzją stały liczne pisma do PZŻ przedstawiające krytyczny stan nieruchomości w Trzebieży.

W tym czasie COŻ aplikowało do Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej o udział w projekcie remontu mariny w Trzebieży z pieniędzy unijnych. Wpłacono wpisowe 100.000 zł i zawarto umowy wstępne. W trakcie przygotowywania projektu Organizacja zażyczyła sobie do wglądu zgodę ministra Skarbu Państwa na dzierżawę portu na czas powyżej 10 lat (SMART zawarł umowę na 20 lat). Po okresie zwłoki PZŻ oświadczył, iż tej zgody nie posiada, co w naszej ocenie prawnej oznaczało, iż umowa dzierżawy podpisana z PZŻ jest po prostu nieważna. Takiemu stanowisku PZŻ się sprzeciwiał, nie formułując w zamian żadnego stanowiska, prosząc tylko o czas do jego sprecyzowania. Niezależnie od stanowiska PZŻ wszystkie podmioty - PZŻ, COŻ I SMART - w dniu 28 lutego 2014 roku podpisały list intencyjny, z którego niezbicie wynikało, iż wszystkie strony dążą do zawarcia ważnej umowy dzierżawy pomiędzy PZŻ i już bezpośrednio COŻ. Nikt z PZŻ wtedy nie kwestionował wcześniejszych działań - SMART i COŻ - wprost przeciwnie, w liście tym padło zobowiązanie PZŻ do wspierania działań COŻ i uczestnictwie finansowym w dalszym rozwoju mariny w Trzebieży. Już z realizacją pierwszego kroku porozumienia (listu intencyjnego), a wiec inwentaryzacją, był problem, gdyż z winy przedstawicieli PZŻ doszło do niej półtora miesiąca od ustalonego terminu. Niezwłocznie po tym spółka wysłała do PZŻ projekt nowej umowy dzierżawy i… nie doczekała się odpowiedzi do dziś. Wielokrotne prośby o rozliczenie już dokonanych nakładów i zawarcie nowej umowy dzierżawy nic nie dawały. PZŻ cały czas miał problem z określeniem swojego stanowiska. Z naszej inicjatywy doszło do spotkania z zarządem PZŻ w Warszawie w sierpniu 2014 roku, gdzie PZŻ nic nie potrafił powiedzieć i nic ustalić. To my przygotowani merytorycznie złożyliśmy 5 propozycji rozwiązania tej patowej sytuacji. Niektóre z ich przewidywały wyjście CÓŻ z Trzebieży, choć całym sercem chcieliśmy tam pozostać i kontynuować rozpoczęte prace. Potem te same propozycje zostały przez nas złożone PZŻ na piśmie. Tygodniami oczekiwaliśmy na jakąkolwiek odpowiedz. Cały czas nam powtarzano abyśmy jeszcze poczekali, ale prowadzili dalej działalność, tak aby nie zabrakło terminarza dla na przykład Głowackiego.

W listopadzie 2014 roku PZŻ ustanowił nowego pełnomocnika, który oświadczył w imieniu PZŻ, że faktycznie nasze stanowisko jest słuszne, a umowa dzierżawy jest nieważna. Poza tym przekazał nam, iż nikt już nie chce z nami zawierać dalszej umowy. W związku z tym otrzymaliśmy tydzień czasu na wydanie nieruchomości i wszystkich jednostek, w przeciwnym razie nikt nie będzie chciał ani ze Smartem ani COŻ rozmawiać o zwrocie nakładów. Oczywiście czas, jakiego nam udzielono był za krótki, poza tym nie chcieliśmy opuszczać portu bez jasnych konkretnych deklaracji odnośnie rozliczeń. Z tego też powodu spółka SMART dokonała ustawowego prawa zastawu na nieruchomościach PZŻ do czasu dokładnego ustalenia rozliczeń.

Od tego czasu PZŻ nie chce się z nami się rozliczyć. Związek od razu zaczął oświadczać, że nigdy nie widział w Trzebieży żadnych nakładów i że próbujemy ich oszukać. Było to dla nas szokiem. Ponadto osoby wynajmowane przez PZŻ przychodziły na teren mariny i nagrywały filmy, jakoby marina miała pozostawać bez opieki, co nie było prawdą, gdyż w tym czasie współdziałali z PZŻ nasi pracownicy, którzy obecnie są pełnomocnikami COŻ. Twierdzenia o rzekomym opuszczeniu przez nas mariny w Trzebieży były podstawą do nielegalnego przejęcia ośrodka w dniu 22 grudnia 2014, bezskutecznego o tyle, że zaraz po świętach pracownicy COŻ wrócili tam, zasiadając w biurze, tak jak wcześniej pracowali. Nadal toczy się postępowanie prokuratorskie o ten czyn, gdyż w rzeczywistości przedstawiciele PZŻ bezprawnie przejęli nie tylko nieruchomości w Trzebieży, ale też wyposażenie biura spółki COŻ i co najważniejsze dokumentację księgową COŻ, która miała ewentualnie stanowić dowód w sprawie sądowej! Takie postępowanie woła o pomstę. Wierzyć się nie chce, iż nasz, żeglarski Związek tak działa.

Nie mniej jednak na wiosnę poczyniliśmy próby wydania majątku, gdyż w naszej ocenie stosowane dotychczas prawo zastawu nie przynosiło skutków w postaci przystąpienia do rozmów o wzajemnych rozliczeniach. Chcieliśmy aby mimo to sezon żeglarski w Trzebieży odbył się tak jak planowano. Niestety pierwsza próba wydania nie udała się z powodu odmowy podpisu przez przedstawiciela PZŻ na protokole wydania, na którym wcześniej naniósł swoje poprawki, a które przez SMART zostały zaakceptowane. Jednak w ostatniej chwili Jerzy Domański odmówił podpisu zasłaniając się rzekomo niewystarczającym pełnomocnictwem. W kilka dni miał ten wymyślony brak uzupełnić, jednak już następnego dnia otrzymaliśmy oświadczenie, że takiego protokołu nie podpiszą, gdyż chcemy tam przemycić, jakieś nieznane im zobowiązania PZŻ względem spółki COŻ czy SMART. No jak to? Przecież to ten sam protokół, który oni sami przeanalizowali i nanieśli poprawki, teraz nagle okazał się dla PZŻ groźny.

Pomimo tego przystąpiliśmy do kolejnego zwrotu nieruchomości miesiąc później. Po oględzinach nieruchomości i spisaniu nakładów, jakie zostały poczynione, wszelkie protokoły odbioru zostały przez PZŻ odrzucone i finalnie żaden z nich nie został podpisany.

Odnośnie odbioru przedmiotu dzierżawy w Trzebieży trzeba wspomnieć, iż w momencie zakupu spółki COŻ posiadała ona swój majątek uwidoczniony w dokumentach księgowych przekazanych zaraz po jej zakupie. Przy wydaniu majątku istotnym pytaniem, jakie zadaliśmy PZŻ jest to czy mamy ten majątek sobie zostawić, czy też chcą go przejąć. Na takie pytanie zadawane wprost Jerzy Domański odpowiedział, że oczywiście PZŻ chce ten majątek przejąć. Ma to o tyle znaczenie że w skład tego majątku spółki COŻ wchodzą składniki istotne z punku eksploatacji jachtów, jak żagle, maszty, silnik, elektronika, a nikt w COŻ nie chciał, aby jachty zostały unieruchomione przez brak osprzętu. Oczywistym dla nas było, że trzeba te rzeczy odsprzedać PZŻ tak aby nie blokować sezonu żeglarskiego na tych jachtach i po takich cenach aby obie strony je zaakceptowały. Dlatego widząc, jaki to jest majątek pan Domański wyrażał zainteresowanie jego przejęciem przez PZŻ. Niestety z dalszych oświadczeń pełnomocnika PZŻ wynika, że w ich mniemaniu takie rzeczy nie istnieją, a my próbujemy naciągnąć PZŻ. W związku z tym wysłaliśmy do PZŻ wezwanie do odbioru pod rygorem zabrania naszego majątku z przedmiotu dzierżawy i wydaniu tego majątku bez naszych składników. Do dziś dnia nie otrzymaliśmy odpowiedzi. To jest jeden z powodów dla których PZŻ nie che odebrać od nas majątku.

Ponadto PZŻ żąda od nas wydania wszystkich działek, jakie nam wydał. Na to nie możemy się zgodzić, gdyż możemy wydawać tyko te działki, do których PZŻ ma prawo własności. Pozostajemy w kontakcie z gminą i wydamy sporne działki tylko przedstawicielowi Skarbu Państwa, jako jedynemu uprawnionemu do ich dysponowania. Na pewno nie możemy ich wydać PZŻ gdyż nie mają oni do tego tytułu prawnego.

Do dziś dnia nie możemy doprowadzić do odbioru przez PZŻ pozostałych działek i jachtów. Za każdym razem PZŻ wymyśla inne to powody, dla których nie chce doprowadzić do odbioru tego majątku. Wygląda na to, iż ta sytuacja jest jak najbardziej na rękę PZŻ, tak aby stan wieloletniego zaniedbania portu w Trzebieży zrzucić na spółkę SMART lub COŻ. Na złe intencje PZŻ wskazuje też fakt, iż w sumie nie chcą oni prowadzić rozmów o wzajemnych rozliczeniach i rozmów o wydaniu majątku, a wszystko odbywa się z naszej inicjatywy i kończy się niepowodzeniem.

Proszę środowisko żeglarskie o działania, które doprowadzą do wydania PZŻ mariny w Trzebieży, o ile takie działania w ogóle są możliwe. Inna kwestią jest sprawa naszej reprezentacji. Kto nas, żeglarzy reprezentuje? Zarząd który przyznaje się do wieloletniego zaniedbania ośrodka w Trzebieży, który wprowadza w błąd przy zawarciu umowy dzierżawy? Zarząd na czele którego stoi były minister Skarbu, który nie wie że na dzierżawę portu trzeba zgody ministra skarbu? Zarząd, który przedkłada rozwiązania siłowe i sądowe ponad rozmowę, do której jesteśmy cały czas chętni? Oceńcie Państwo sami. Jednak na dzień dzisiejszy oświadczam, iż cały czas czekamy, aż PZŻ odbierze od nas swój majątek. Niestety brak jest zainteresowania po stronie Związku.

Z żeglarskim pozdrowieniem

Zdzisław Uherek



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 3: Ejdzej, Jaromir, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 09:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
Wielce Szanowny Zbieraju, przepraszam, że z tak dużym opóźnieniem odpowiem na Twój post z 24 lipca ale nie miałem możliwości. To na 100% jest RUTEK. Jak już wrócę na domowe pielesze poszukam zdjęć z 1974-75. Nie chcę się chwalić ale coś mi kołata, że uczestniczyłem pośrednio w powstaniu tego zdjęcia od rufy wożąc szalupą ludzi z gdańskiej TV? Pozdrowienia i jeszcze raz przepraszam za zwłokę w odpowiedzi. Bogdan Matowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2015, o 18:28 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Na Zachodzie bez zmian :cry: - dziś w Głosie Szczecińskim http://www.gs24.pl/wiadomosci/police/art/9052035,marina-w-ruinie-wlasciciel-i-dzierzawca-w-sadzie-zdjecia,id,t.html?cookie=1
gs24.pl napisał(a):
Marina w ruinie. Właściciel i dzierżawca w sądzie [zdjęcia]
Piotr Jasina 3 listopada 2015 AKTUALIZACJA: 3 listopada 2015 10:11 Głos Szczeciński
Jacht, który wygrał The Tall Ships Races zżera rdza, nabrzeże w Trzebieży grozi katastrofą.

Nabrzeże północne wydzieloną liną. Tablica obwieszcza: „Zakaz Wstępu. Nabrzeże wyłączone z eksploatacji”. Dotyczy to również slipu. Na łożach niszczeją jednostki. Ale także na wodzie. W oczy rzuca się przycumowany „Kapitan Głowacki”. Tak, tak. To ten sam „Głowacki”, który w 2014 roku w klasie A (statki powyżej 40 m dł. całkowitej lub z ożaglowaniem rejowym) wygrał w swojej klasie The Tall Ships Races.

W tym roku nie wypływał nawet godziny.

Jacht z daleka pełen uroku. Kiedy wchodzimy na pokład, czar pryska. Tę piękną jednostkę zżera rdza. Oglądamy jacht, i ściska nas za gardło, chce się płakać, z drugiej strony człowieka ogarnia wściekłość. Jak można pozwolić na taka degradację? Ten żaglowiec przeszedł przecież nie tak dawno generalny remont. Miał kosztować 300 tys. zł.

Nie ma zarządcy...

W 2011 roku Polski Związek Żeglarski (właściciel portu jachtowego) wydzierżawił marinę gdyńskiej spółce Smart. Ta wykupiła też z długami Centralny Ośrodek Żeglarstwa w Trzebieży. Prezes spółki Zdzisław Uherek twierdzi jednak, że umowa okazała się z mocy prawa nieważna, bo nie było zgody ministra SP do zawarcia tych transakcji.

- PZŻ zakazał nam prowadzenia jakichkolwiek działalności i on jest prawnym użytkownikiem - mówi Uherek. - Mieliśmy m.in. rezerwację 300 dni pływania na „Głowackim”. Żaglowiec nie wykonał ani jednego rejsu. Chcieliśmy w tym roku dwukrotnie przekazać port, ale PZŻ to komplikuje.

Więcej o sprawie przeczytasz we wtorkowym papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 09:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
I TVP-Szczecin http://szczecin.tvp.pl/22481950/brak-roztrzygniecia-zeglarski-konflikt-o-marine-w-trzebiezy
tvp.pl napisał(a):
BRAK ROZTRZYGNIĘCIA - ŻEGLARSKI KONFLIKT O MARINĘ W TRZEBIEŻY
Publikacja: 3 listopada 2015, 18:07Autor: asŹródło: TVP SZCZECIN

Wciąż bez rozstrzygnięcia w kwestii mariny w Trzebieży. Obiekt nadal nie ma gospodarza, bo biegły sądowy - złożył wniosek o przedłużenie terminu na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do wyceny majątku i ewentualnego ogłoszenia upadłości. Taki wniosek do sądu złożył Polski Związek Żeglarski, który chce odzyskać obiekt i zaległe pieniądze za dzierżawę. Dłużnikiem PZŻ-u jest spółka "Smart" i Centralny Ośrodek Żeglarstwa.

Zrujnowane, wyłączone z użytkowania nabrzeże i zaniedbane jachty - od kilu miesięcy w takim stanie jest marina w Trzebieży. W 2011 roku port jachtowy od Polskiego Związku Żeglarskiego wydzierżawiła Spółka "Smart" - to miało oznaczać zmianę, ale zamiast współpracy między właścicielem a dzierżawcą trwa ciągła walka. Zdzisław Uherek, prezes Centralnego Ośrodka Żeglarskiego w Trzebieży wyjaśnia, że było tu bardzo dużo wad ukrytych, i nikt nie spodziewał się, że nabrzeże jest, w tak fatalnym stanie i może zagrażać nie tylko wyłączeniem portu z eksploatacji, ale również życiu i mieniu. Prezes tłumaczy też, że dzierżawca nabywając grunt - zdawał sobie sprawę "wiedział" o stanie portu.

Zgodnie z umową nowy gospodarz przez dwa lata miał być zwolniony z czynszu, w zamian miał zainwestować w port dwa miliony złotych i przejąć zadłużony na ok. 300 tysięcy złotych Centralny Ośrodek Żeglarstwa. Jak ocenia dzierżawca w marine nie inwestowano przez kilkadziesiąt lat, a PZŻ ukrył rzeczywisty stan techniczny portu. Magdalena Kaczorowska, pełnomocnik Polskiego Związku Żeglarskiego informuje, że nie prawdą jest, aby spółka "Smart" kupiła teren - bez dokładnego sprawdzenia stanu technicznego mariny, jednostek, budynku i całego terenu. Nad sytuacją ubolewa również gmina, która kilkanaście lat temu sprzedała marinę Polskiemu Związkowi Żeglarskiemu. Władysław Diakun, burmistrz Polic wyjaśnia, że teren można było zagospodarować - jednak do tego nie doszło, bo Polski Związek Żeglarski wycofał się.

A konflikt niestety nadal trwa. Żadna ze stron nie chce odpuścić. PZŻ chce odzyskać port, dzierżawca chętnie go oddać, pod warunkiem, że najpierw odzyska zainwestowane w remont pieniądze. Rozwiązaniem może być tylko upadłość Centralnego Ośrodka Żeglarstwa, o ogłoszenie której stara się PZŻ. Sprawa trafiła do sądu. Biegły miał do końca października złożyć niezbędną dokumentację, ale wystąpił o przedłużenie terminu jej opracowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2015, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 455
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jak to w Polsce. Wszystko rozp....dolą..:(

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 20:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wieści z sąsiedzkiego "Sailforum", odbyła się rozprawa sądowa PZŻ przeciwko COŻ Sp.z O.O.
Piotr S napisał(a):
Byłem widzem na rozprawie sądowej: Powód - PZŻ, pozwany COŻ. Zdążyło zeznać trzech świadków: M.Kaczorowska, Teresa Kuliga, Martyna Bazylak. Rozprawa trwałą 3.5 godziny, adwokaci - czyli pełnomocnicy stron zadawali podchwytliwe pytania. Pani Sędzia przesłuchiwała świadków. Ja miałem najlepiej, bo siedziałem cały czas (świadkowie byli na sali tylko wtedy kiedy zeznawali). Niestety niewiele z tego prawniczego slangu rozumiem. Czy pracowali, czy dostawali pieniądze, na konto czy gotówką, kiedy ostatnio. Trochę nieścisłości wyłapałem: np. wg spisu z dnia 22.12.14. na placu powinien być jacht "Eternity", ale w tym terminie p.Jacek żeglował po Atlantyku. Jacht prywatny. I co to miało wnosić do meritum, to nie rozumiem. Nie przesłuchano wszystkich świadków, rozprawa następna za dwa miesiące, czyli kolejny sezon zmarnowany. Ta rozprawa to pewnie pierwsza z kilkunastu. Jedyne wyjście to porozumienie się stron, o czym napiszę do p.p. Domańskiego i Uherka.
Jeśli macie pytania to zadawajcie.


A potem pojawił się wpis p.Domańskiego z PZŻ
navigo napisał(a):
Prezes Zarządu Smart Sp. z o.o.

Prezes Zarządu COŻ Sp. z o.o.



Działając na podstawie pełnomocnictwa z dnia 16 grudnia 2014 r. wzywam Pana jako działającego w imieniu własnym oraz w imieniu Spółek COŻ Sp. z o.o. ( z siedzibą w Trzebieży) i Smart Sp. z o.o. ( z siedzibą w Gdyni) do pilnego zabezpieczenia, zgodnego z zasadami dobrego gospodarowania, na okres zimowy składników majątkowych PZŻ znajdujących się w Trzebieży przy ul. Rybackiej 26 w tym w szczególności:

- budynku hotelowo-biurowego będącego własnością PZZ i posadowionego na działce ( nr ew. 152/10) będącej w użytkowaniu wieczystym PZŻ,

- budynku restauracyjno-szkoleniowego będącego własnością PZŻ i posadowionego na działce ( nr. ew. 152/10) będącej w użytkowaniu wieczystym PZŻ,

- hali magazynowo - remontowej będącej w użytkowaniu wieczystym PZŻ i posadowionej na działce ( nr ew. 244/1) będącej w użytkowaniu wieczystym PZŻ,

- jednostek pływających w tym S/Y Kapitan Głowacki będący własnością PZŻ ( aktualnie zacumowany w Porcie) i S/Y Śmiały będący własnością PZŻ (aktualnie zacumowany w Porcie),

- jednostek pływających rozstawionych na lądzie na terenie Ośrodka PZŻ w Trzebieży.

W przypadku braku wykonania odpowiedniego zabezpieczenia i wystąpienia z tego powodu dalszej degradacji i zniszczenia majątku PZŻ, który jest w Pańskim i wskazanych Spółek posiadaniu w złej wierze, wystąpimy z odpowiednimi roszczeniami odszkodowawczymi bezpośrednio w stosunku do:

- Pana osobiście i współpracujących z Panem osób ( m.in. Pani Martyna Bazylak zamieszkała w Szczecinie, Pan Jan Dryl zamieszkały w Białymstoku) jako działających w zmowie,

- reprezentowanych przez Pana spółek COŻ Sp. z o.o. i Smart Sp. z o.o.


UZASADNIENIE

Od dnia 29.12.2014 r. jest Pan i reprezentowane przez Pana Spółki posiadaczem w złej wierze majątku trwałego ( ruchomości i nieruchomości ) należącego do PZŻ i znajdującego się w Trzebieży przy ul. Rybackiej nr 26.
Pomimo trzech kolejnych prób podejmowanych przez PZŻ uniemożliwił Pan przejęcie w posiadanie wskazanego powyżej majątku przez PZŻ.

W ciągu praktycznie całego roku ( od dnia 29.12.2014 r. do dnia dzisiejszego) nie podjął Pan żadnych działań mających na celu odpowiednie zabezpieczenie majątku PZŻ.
Nie przeprowadził Pan koniecznej naprawy bramy do hali magazynowo – remontowej. Brama została uszkodzona w lecie 2014 r. w okresie gdy bezumownie wykorzystywał Pan majątek PZŻ w Trzebieży przy ul. Rybackiej 26.
Zamknięcie i zablokowanie w wyniku Pańskich i współpracujących z Panem osób budynku hotelowo – biurowego uniemożliwia przeprowadzenie prób szczelności instalacji gazowej i uruchomienie ogrzewania budynku.

Nie dokonuje Pan również płatności za dostawy energii elektrycznej co jest przyczyną ciągłych wyłączeń energii elektrycznej. (ostatnie wyłączenie trwa już ponad trzy tygodnie).
Jednocześnie nie odstępuje Pan od umowy o dostawę energii elektrycznej co skutecznie uniemożliwia przejęcie umowy z dostawcą energii ( Enea S.A.) przez PZŻ.

Przerwy lub całkowity brak energii elektrycznej uniemożliwia ogrzewanie pozostałych budynków oraz oświetlenie terenu ośrodka.

Przerwy lub całkowity brak energii elektrycznej uniemożliwia odpowiednie przygotowanie do zimy jednostek pływających zacumowanych w Porcie tym w szczególności S/Y Kapitan Głowacki i S/Y Śmiały, S/Y Ina.

Przerwy lub całkowity brak energii elektrycznej uniemożliwia prowadzenie skutecznej ochrony ośrodka.

Pan osobiście i współpracujące z Panem osoby ponosicie całkowitą odpowiedzialność za taki stan rzeczy.

Wszelkie podejmowane przez Pana działania noszą znamiona celowego działania tak na szkodę PZŻ ( właściciela majątku) jak i na szkodę COŻ Sp. z o.o., która siłą rzeczy zostanie dotknięta roszczeniami odszkodowawczymi PZŻ.

Roszczenia odszkodowawcze zostaną skierowane bezpośrednio do wszystkich podmiotów mających związek ze sprawą posiadania w złej wierze Ośrodka PZŻ w Trzebieży i uniemożliwianie jego normalnego funkcjonowania tj: Pana osobiście, osób z Panem bezpośrednio współpracujących, Spółki COŻ Sp. z o.o. i Smart Sp. z o.o.

Pragnę podkreślić, że w przypadku wystąpienia takiej konieczności działania PZŻ mające na celu uzyskanie odszkodowania za powstałe z Waszej ( wymienionych powyżej) winy szkody będą prowadzone z należytą konsekwencją.
Jednocześnie informuję, że stan składników majątku PZŻ jest okresowo dokumentowany poprzez prowadzenie dokumentacji fotograficznej i dokonywanie opisu z natury w formie protokołów notarialnych.

Podkreślając wagę wszystkiego co powyżej wzywam do pilnych działań jak wskazałem na wstępie.


Jerzy Domański

Dyrektor ds. Majątku i Inwestycji

Polski Związek Żeglarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie wiedzieć czemu, jakoś nie mam za grosz zaufania do tego co pisze PZŻ ;)
A z p. Uherkiem rozmawiałem półtora roku temu, kiedy Trzebież wydawał się kwitnąca i żyła. Dla mnie jest zdecydowanie bardziej wiarygodny.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 22:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Długo rozmawiales ? Jak bardzo ten Uherek jest dla ciebie wiarygodny?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Około godziny. Pokazywał mi fragmenty poszycia wraz z wręgą z Głowackiego. Stało to w jego gabinecie. Rozmawialiśmy m.in o kasie jaką włożyli w jego ratowanie. Bo to było ratowanie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 23:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Szaman3 napisał(a):
Bo to było ratowanie.


No to gość z niego może świętym go zrobić?Na Sailforum są ze dwa wątki o Trzebieży można trochę poczytać między wierszami. Można tam wyczytać,że jednak firma Smart święta nie jest. A jak funkcjonował port za poprzednika p. Uherka ,prezesa Sz co służbową dacią jeżdził to mogę osobiście opowiedzieć :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2015, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie interesują mnie dacie, sailforum i inne plotki. Ja wypowiedziałem swoją ocenę wiarygodności obu stron.
A znając podejście włodarzy PZŻ co do sposobu zarabiania pieniędzy (przymusowe rejestracje, przeglądy, monopol patentowy i egzaminacyjny) nigdy bym z nimi nie wszedł w jakikolwiek biznes. Bo oni mogliby pomylić inwestowanie z dofinansowaniem.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 2: cine, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 00:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Szaman3 napisał(a):
Ja wypowiedziałem swoją ocenę wiarygodności obu stron.


Po godzinnej rozmowie z Uherkiem uznałeś,że jest bardziej wiarygodny niż Domański.?
No proszę.

Szaman3 napisał(a):
inne plotki


Co prawda nie czytałeś ale wiesz,że plotki :D


Szaman3 napisał(a):
nigdy bym z nimi nie wszedł w jakikolwiek biznes


Dobrze kombinujesz :D

Proponuję jednak żebyś poczytał a potem się wypowiadał o wiarygodności kogokolwiek bo rozmowa 1 godzinna nad wręgą może za mało, poważnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie znam pana Domańskiego.
Powtórzę, wyraziłem swoją opinię na temat oceny wiarygodności. Nie pasuje Ci moja opinia? Przyjąłem do wiadomości, ale ani mnie to grzeje ani ziębi, bo to moja opinia.
I nie zamierzam się tu z nikim boksować. Zadałeś pytanie - odpowiedziałem i pozostanę przy swoim zdaniu. Nie mam za grosz zaufania do PZŻ. Zwłaszcza jako partnera biznesowego. Przez ileś lat nabrałem przekonania że ci ludzie nie mają pojęcia jak się uczciwie, ciężką pracą zarabia pieniądze.
Wystarczająco napatrzyłem się na to.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 00:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Co do Domańskiego mam podobne zdanie Jak Ty ale pisząc

Szaman3 napisał(a):
Dla mnie jest zdecydowanie bardziej wiarygodny.


stajesz niejako po jego stronie, pal licho że po 1h rozmowie. :D
Problem leży w tym,że tam nie jest sytuacja czarno-biała. I Smart i PZŻ mają swoje za uszami i są siebie warci, również z tego powodu że

Szaman3 napisał(a):
nigdy bym z nimi nie wszedł w jakikolwiek biznes.


bo widzisz

http://demotywatory.pl/4469939/Bo-na-ka ... zy-cwaniak

Tylko na razie nie wiedzieć kto jest ten większy cwaniak. :D

Szaman3 napisał(a):
Nie pasuje Ci moja opinia?


Twoja opinia jest ,że tak powiem niepełna. I warto, zwłaszcza w tym wypadku zapoznać się z tematem. Bo właśnie cwaniaki niszczą port i jachty

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 01:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Szaman3 napisał(a):
kiedy Trzebież wydawał się kwitnąca i żyła


z dużym naciskiem na wydawał się. Ten port był bardzo źle zarządzany przez firmę Smart coś o tym wiem po stałem tam znacznie dłużej niż Ty i miałem wątpliwą przyjemność rozmowy z prezesem od daci :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
A jak funkcjonował port za poprzednika p. Uherka ,prezesa Sz co służbową dacią jeżdził to mogę osobiście opowiedzieć :D
piotr6 napisał(a):
Ten port był bardzo źle zarządzany przez firmę Smart coś o tym wiem po stałem tam znacznie dłużej niż Ty i miałem wątpliwą przyjemność rozmowy z prezesem od daci :D

Mam duży sentyment do Trzebieży, stamtąd wypływałem na swoje 4 pierwsze rejsy morskie. W 2014 roku zawinąłem do Trzebieży swoim PIPem i serce się krajało jak widziałem jachty na których pływałem popadające w ruinę. Tak, że jeżeli to co chciałbyś napisać nie będą pomówienia z powodu których mógłbyś mieć kłopoty to według mnie mógłbyś co nieco na ten temat napisać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 09:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marianie juz wszystko było napisane.Historyjek smiesznych jest wiele ale w gruncie rzeczy to wszystko jest żałosne i nie ma co się wk...Jest parę innych portów gdzie łódki są bezpieczne i nie narażone na fochy prezesów i bosmanow.Po prostu warto widzieć problem Trzebiezy całościowo.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 10:11 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Patrząc na Trzebież "całościowo", to widać wyraźnie jedno
panom z PZŻ zupełnie nie zależy na PZŻ-owskich jachtach!

Od grudnia ub.roku terenu ośrodka pilnuje firma ochroniarska wynajęta przez PZŻ. Ostatni list p.Domańskiego potwierdza, iż PZŻ żadnych prac konserwatorskich na jachtach przez ten rok nie prowadził i prowadzić nie zamierza.

Moje pytanie do Was (a głównie do kol. piotr6) brzmi:
Czy w sytuacji, gdy ktoś pożyczyłby, wydzierżawił lub t.p. jacht (lub np. samochód) należący do Was i doszło do sporu o opłatę za tę dzierżawę tak, że sprawa trafiła do sądu, a jacht (lub samochód) stoi na terenie pilnowanym przez wynajętych przez Was ochroniarzy

a) będziecie czekali na ostateczny wyrok sądów (w polskich realiach kilka lat) przerzucając się z drugą stroną pismami, aby to ta druga strona nadal opiekowała się tymi przedmiotami waszej własności,

b) po wynajęciu ochroniarzy wykonujecie drobiazgową ekspertyzę stanu jachtu czy samochodu (a przypominam, że to PZŻ ma w swoim gronie ustawowo umocowanych inspektorów technicznych!!!) i tą ekspertyzą walczycie w sądach a swoje mienie remontujecie (podsyłając do sądu kolejne rachunki) lub przynajmniej konserwujecie tak, aby dalszy postój nie powodował degradacji technicznej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
PZŻ ma w swoim gronie ustawowo umocowanych inspektorów technicznych!!


Powiadasz "ustawowo umocowanych"?
Ty to lubisz poopowiadać dowcipy z samego rana! :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 11:10 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Czytajac posty nasuwaja sie takie dziwne mysli.

Nie nalezy posadzac PZZ o glupote, czy brak profesjonalizmu.
Sadze, ze chodzi tu o zamierzone dzialanie.

Celem dzialalnosci PZZ jest pewnie zarzadzanie papierkami-patentami, licencjami, tworzenie systemow i zaleznosci. To jest dochodowe. Wladza to pieniadz.

Jakies lodki, przystanie generuja wydatki, straty, klopoty. Trzeba to odpisac na straty i zapomniec.
A z przystani strefe ekologiczna zrobic.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 12:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Moje pytanie do Was (a głównie do kol. piotr6) brzmi:


wiesz, nie dopowiem Tobie bo sytuacja jest dziwna i jest robiony wokół niej ping pong.
Robi się wszystko żeby jeszcze skomplikować bo nie ma woli wyjścia z impasu.

_jp_ napisał(a):
przez wynajętych przez Was ochroniarzy


Wiesz byłem tam na początku sierpnia i mogłem wynieść z terenu portu co chciałem. Kolega wywózł z niej swoją przyczepę, dobrze że był ochroniarz bo miał kto otworzyć bramę :rotfl: Także ochrona to ściema.
Ściemą też traktuje pismo kacyka pzz Domańskiego, swoisty dupochron nie mający znic wspólnego z rzeczywistością,że tak powiem praktyczną.
My tu się możemy przeżucać kto jest bardziej wiiny albo kto jest mniejszym .....
Ale fakt pozostaje faktem, że wszystko się obraca w ruinę.

Andrzej Kolod napisał(a):
Sadze, ze chodzi tu o zamierzone dzialanie.


Gołym okiem widać że PZŻ by się chciało pozbyc kłopotu ale jak z tego wyjść z twarzą?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Niewątpliwie _jp_ ma rację. To, że PZŻ zaniechał jakichkolwiek działań zabezpieczejących swoje mienie do czasu rozstrzygnięcia sądowego jest chore i niezależnie od tego po czyjej stronie leży wina za to zamieszanie - bardzo źle świadczy o związku.
Bo jeśli tak dalej będzie to wyrok będzie miał tylko znaczenie formalne. Ratować nie będzie już czego... :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 13:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wkleja post z Sailforum Piotra S to jest jeden z niwielu któremu się jeszcze chce

Jerzy!
Wybraliście SMART-a, po jakichś analizach? Ja więcej czasu i dbałości poświęcam kupnie używanego samochodu. Nie wyszło - należy problem rozwiązać możliwie szybko. A tego nie gwarantuje droga sądowa, szczególnie dlatego że siedzicie daleko, na wschodnim brzegu Wisły. Bo co z faktu że nawet wygracie ze SMART-em (za 20 lat), "Śmiały" - zardzewieje, "Jurand" - zardzewieje, "Kapitan Głowacki" - zgnije, budynek - zgnije. Zostanie tylko "Boliński", bo szczęśliwie stoi w hangarze i jest zabezpieczony. Wszystkie silniki - na złom, akumulatory - na złom. Szukanie równie cudacznych kolejnych dzierżawców nie rozwiąże problemu rewitalizacji Ośrodka. Rewitalizację gwarantuje w chwili obecnej tylko ścisła współpraca z Gminą, jeśli się Gmina oczywiście zgodzi. A reszta to p.... kotka za pomocą młotka. (Przepraszam za prymitywizm, ale nic dowcipniejszego nie nasunęło się).


http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=454083#454083

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
A ja w sobotę płynę do Trzebieży też. Co prawda stajemy "u rybaków" ale poszwendam się po drugiej (jak pisać PZŻtowej ? Samrtowej ? COSowej ?). Zrobię fotki ... no chyba, że tan naprawdę pilnują i pogonią.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 22:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hania napisał(a):
(jak pisać


możesz pisać stolica lub kolebka polskiego żeglarstwa morskiego

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2015, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Ratować nie będzie już czego..


Jak to było na "Misiu" ?
"I co się wtedy zrobi ?
PROTOKÓŁ ZNISZCZENIA" :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2015, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Brak zaufania do PZŻ nie determinuje zaufania do jego przeciwnika w aktualnym procesie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2015, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Przy czym "brak zaufania do PZŻ" to eufemizm.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 16:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.gs24.pl/artykuly-archiwalne/ ... ,id,t.html

Komentowac mi sie nie chce. ZOZŻ ostatnio organizujac Regaty Turystyczne opiera sie o Basen Rybacki . Prezes kilka razy wypowiadal sie krytycznie o dzialaniach centrali i nic z tego nie wynika.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 159 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL